- Hirdetés -

Brandsztorik a nagyvilágból

|

Az Amazon lett a legnagyobb hirdető, az autózás további élményekkel gazdagodik, a Barcelona pedig újabb médiajogait értékesítette. Ha pedig nem egy sportmóddal is működő Hisense tévén néznénk a focit, akkor a Galatasaray napelemekkel üzemelő stadionjába szurkolói reakciót mérő Manchester City-sállal is beülhetünk végigizgulni egy meccset.

Az Amazon lett a legnagyobb hirdető

Még az év elején tették közzé azt a 2021-re vonatkozó összeállítást, miszerint az Amazon 16,9 milliárd dollárt költött hirdetésekre és promóciókra, és ezzel az e-kereskedelmi vállalat minden idők legnagyobb hirdetőjévé vált. A társaság reklámkiadásai egy év alatt 55 százalékkal nőttek, ami a leggyorsabb bővülési ütem az elmúlt tíz évben.

Maga a cég jóval gyorsabban fejlődött, mint a teljes hirdetési piac, illetve jócskán felülmúlja a kiskereskedelmi szektor 20,6 százalékos növekedését is. Az Amazon fölényét jól mutatja, hogy a második legnagyobb hirdető, a Procter&Gamble 8,2 milliárd dollárt költött, ami éves összevetésben 12 százalékos fejlődés.

Sportmódot hozott a vébére a Hisense

A márka az U7HQ névre hallgató tévékészülékét a sportrajongóknak tervezte: a focivébé hivatalos modellje több mint egymilliárd színárnyalatot képes megjeleníteni és minden eddiginél részletesebb képet ad. A zavartalan meccsnézéshez a televízió 120 Hz-es képfrissítési technológiát és külön sportmódot kínál.

A Hisense által fejlesztett ULED-technológia kifinomult kontrasztokkal és minden eddiginél nagyobb részletességgel biztosítja a páratlan képminőséget, akár természetfilm, gasztroműsor vagy focimeccs megy a tévén.

Értékesíti médiajogait a Barcelona

Folytatja közvetítési jogai eladását az FC Barcelona, a katalán klub 300 millió euróért értékesítette a LaLiga Tv-s jogokat egy amerikai magántőkecsoportnak. Erre azért is van szükség, mert a világ egyik legismertebb futballklubja hatalmas, több mint egymilliárd eurós adósságot halmozott fel. A vevő a Sixth Street, amely ezzel az ügylettel 15 százalékos részesedést szerzett a Barcelona LaLiga Tv-jogaiból.

Az amerikai társaság korábban már megvett 10 százalékot, akkor 207,5 millió eurót fizettek. Ez azt jelenti, hogy 2047-ig ők rendelkeznek a tévés közvetítési jogok 25 százalékával a katalán klub spanyol bajnoki meccseire vonatkozóan.

Napelemek segítik a Galatasaray stadionját

Az isztambuli csapat az Enerjisa energetikai vállalattal együttműködve több mint tízezer napelemet helyezett el a stadionja tetején, amelyek 4,2 megawatt áramot termelnek. A stadionigazgató, Ali Çelikkıran szerint a panelek által elért energiamegtakarítás kétezer ház energiafelhasználásának felel meg, és évente 3250 tonna széndioxidot takarít meg. Becslése szerint ez 25 év alatt mintegy kétszázezer fa megmentésével egyenértékű. A környezetvédelmi szempontok mellett a pénzügyi rész is kedvezően alakult, a projekt ugyanis épp az energiaválság előtt lett kész.

Csapatsállal mérik a szurkolói reakciókat

A Manchester Citynél tesztelték először a Connected Scarf nevű szurkolói sálat, amelynek az anyagába egy csipet varrtak, amelyet a viselő nyakának hátsó részén helyeznek el. Maga a csip egy EmotiBit bioérzékelő, amely jó néhány fiziológiai reakciót képes mérni, mint a pulzusszám, a fizikai mozgás, a bőrhőmérséklet és az elektrodermális aktivitás. A Cisco technológiai vállalattal létrehozott eszköz célja, hogy fel lehessen térképezni és meg lehessen érteni, hogy a szurkolókra milyen érzelmi hatást gyakorol a futball.

Baross Gábor

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami elérhető a Digitalstand.hu-n is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...