- Hirdetés -

Brandsztorik a nagyvilágból

|

Továbbra is az Apple a legértékesebb márka, Ryan Reynolds a Forma–1-ben is kipróbálná magát, a Decathlon egyik brandje pedig ott lesz a jövő évi foci-Eb-n. Az idei márkasztorikból az is kiderül, hogy hol található az év legjobb étterme, illetve hogy a Forbes szerint melyik lett a 2023-as esztendő autója.

 

Rangos elismerést kapott a Toyota

Az amerikai Forbes szerint a Toyota Camry a 2023-as év autója, amely évek óta a világ legnépszerűbb felső középkategóriás szedánja. Nem volt ez másként 2022-ben sem: a japán autógyártó Európában kizárólag környezetbarát öntöltő hibrid elektromos meghajtással elérhető modellje világszerte 676 845 darabos értékesítéssel őrizte meg trónját a kategóriájában, és a világ hatodik legkelendőbb gépjárműje lett.

Ezzel a Toyota az első autógyártó a világon, amelynek négy modellje is a top 10-ben végzett: a Camryn túl az abszolút első Corolla és a második RAV4 mellett a nyolcadik Hilux is befért a világ tíz legkedveltebb autója közé.

Az Apple a legértékesebb márka

Az Apple található az első helyen a világ legértékesebb márkáinak rangsorában. A Kantar BrandZ összeállítása alapján 880,4 milliárd dollárt ér a brand, bár ez 7 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A második helyre a Google került, a harmadik pedig a Microsoft lett. A 100 legértékesebb márka 6900 milliárd dollárt ér, ez 20 százalékkal kevesebb, mint egy évvel ezelőtt, ugyanakkor a 2020-as közel 5000 milliárdos értéket jócskán meghaladja.

Az Amazon a negyedik helyre csúszott vissza, egy év alatt a brand értékének mintegy harmada tűnt el, de még így is 468,74 milliárd dollárral van a listán. Az ötödik helyen található a McDonald’s, amely jól tartotta az értékét, mindössze 3 százalékos csökkenéssel számolhatott, és 191,1 milliárd dolláros összeggel szerepel a rangsorban.

Ahogyan az elmúlt években megszokhattuk, a legértékesebb márkák listájának az élmezőnyében a technológiai cégek találhatók, a top 10-ben 5, a top 20-ban pedig 9 van ebből a szektorból. A tíz legértékesebb márka közül egyedül a 10. helyen található Coca-Cola tudott erősíteni – 8 százalékkal –, és ezzel sikerült visszakapaszkodnia az elitbe.

A Kipstát választotta az UEFA

A 2024–2025-ös szezontól három évig a Kipsta, a Decathlon futballmárkája szállítja az Európa-Liga és az Európa Konferencia Liga hivatalos meccslabdáit. A cég, amelynek a központja Lille-ben található, több éve gyárt olyan hivatalos meccslabdákat, amelyek megfelelnek a francia első és másodosztály, valamint a belga első osztály legmagasabb technikai követelményeinek.

A hőragasztott (varrásmentes) paneleinek köszönhetően a Kipsta hivatalos meccslabdái kiemelkedő gömbformát és tartósságot kínálnak. A dombornyomott megoldásnak és a texturált, szivaccsal bélelt borításának köszönhetően kiemelkedő játékélményt biztosít.

A Forma-1-ben utazna Ryan Reynolds

Az amerikai színész, aki néhány éve kanadai színésztársával, Rob McElhenney-vel az RR McReynolds Company LLC nevű cégükön keresztül megvásárolta a walesi Wrexham futballklubot, újabb sportbefektetésbe vágott. A páros megszerezte a Forma–1-es Alpine csapat 24 százaléknyi tulajdonrészét 200 millió euróért.

A tranzakció keretében a Renault-csoport autóversenyzési részlegének a 24 százalékát vette meg az Otro Capital, a RedBird Capital Partners, valamint Reynolds Maximum Effort Investments cége. Az üzletben csak az Alpine Forma–1-es csapata volt benne, az egyéb tevékenységei, részei nem kerültek a befektetői csoportok tulajdonába. A felvásárlással a befektetők nagy álma, hogy az Alpine-ből világbajnoki címre esélyes csapatot faragjanak.

 

Baross Gábor

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...