- Hirdetés -

Budapesten kampányolt a Travel Channel

|

- Hirdetés -

A Travel Channelen nemrég mutattak be egy Budapesten forgatott epizódot, amelyben egy amerikai házaspár szemével láthatják a magyar nézők (is) a fővárost. Ebből az alkalomból a tévécsatorna egy kisebb, de különleges kampánnyal készült, hogy minél szélesebb körben felhívja a figyelmet az epizódra, és Budapest hétköznapi, mégis érdekes épületeire.

 

A Nemzetközi Házvadászok a Travel Channel egyik legnépszerűbb műsora itthon és más országokban is. Ebből készült a legtöbb rész a csatornán látható sorozatok közül. Magyarországon jelenleg a 82. évadnál tart, túl az 1000. epizódon.

 

A sorozatban egy-egy amerikai pár vagy több gyermekes család elhagyja otthonát, hogy egy távoli országban kezdjen új életet. Keresik azt a lakást vagy házat, ahova legszívesebben beköltöznének, és eközben megismerkednek a kiszemelt város történelmével, látnivalóival. A nézők eddig leginkább egzotikus helyekre (Karib-térség, kis spanyol város, stb) költözőket követhettek nyomon. A csatorna magyar Facebook oldalára gyakran érkeztek kérdések, hogy mikor lesz olyan epizód, amit Magyarországon forgattak. Bár pár éve már volt egy, de az – kampány híján – nagyobb visszhang nélkül ment le. Ám most ismét Budapest került a fókuszba. Az epizód, amely 74 országban futott összesen, bemutatja a város főbb látnivalóit, a helyi kultúrát, néhány (az amerikai pár szerint) tipikus budapesti ingatlant.

 

Mindez két szempontból is szerencsés, illetve jó alap egy kampányhoz. Egyfelől, mert viszonylag ritkán van magyar vonatkozású tartalom a Travel Channelen (noha forgattak itt Szulejmán szultán elrejtett szívéről, és Attila, a hun vezér sírjáról is; és járt már itt a “Piás utazó” is, hogy Magyarországot a helyi italokon és ételeken keresztül bemutassa). Másfelől a mostani budapesti Nemzetközi Házvadászok rész azért is érdemelt ki egy nagyobb aktivitást, mert a benne szereplő házaspár valóban lelkesedik a városért, így igazán kedvező képet fest hazánkról, és komolyan is gondolták a letelepedést, a 2014-es forgatás óta is Pesten laknak.

 

A kampány célja:

  • Minél több nézőt vonzani a budapesti Nemzetközi Házvadászok epizódhoz, ennek folyományaként nagyobb nézettséget generálni magának a sorozatnak, növelni általánosságban a csatorna ismertségét és népszerűségét.

  • Bemutatni Budapestet más szemmel. Felhívni a figyelmet, hogy akár a naponta látott épületek is milyen különleges építészeti megoldásokkal és izgalmas történetekkel rendelkeznek. Vegyük észre mi is ezeket, mintha külföldiek lennénk, ismerjük meg titkaikat!

 

A kampány az alábbi elemeket tartalmazta:

  • A Hosszúlépés.Járunk? különleges sétákat szervező csapat a csatorna kérésre kialakított egy kb. 2 órás belvárosi túrát, ami a Nemzetközi Házvadászok tematikájához illeszkedik: olyan bérházak bemutatása kívül-belül, amelyeket mellett sokan szinte naponta elmegyünk, anélkül hogy rápillantanánk, izgalmas, akár 100 évre is visszanyúló történetüket nem ismerjük. A túra alatt a csoportok az egyik olyan házat is útba ejtették, amit az epizódban szereplő házaspár is megnézett, mint potenciális új otthonukat. Két épületnél pedig 1-1 kvízkérdés is elhangzott, a helyesen válaszolók kis ajándékot kaptak helyben.

  • A séta a Magyar Szecesszió Házában található, galériáként is használt magánlakásban ért véget. A vendégek egy kis evés-ivás keretében megtekintették a szóban forgó epizódot, de a vége előtt még meg kellett tippelniük egy ajándéksorsoláshoz, hogy az amerikai házaspár melyik ingatlant választotta a filmben bemutatott három közül (Érdekésség: az első séta vendégeinek, az újságíróknak csak egyharmada találta el. Ebből kitűnt, külföldi szemmel minden más, az egész város, és a lakások is – ami számunkra hétköznapi vagy akár visszatetsző, számukra izgalmas és „autentikus magyar”.

  • Az exkluzív sétára összesen négy alkalommal került sor: a sajtó képviselői számára; a Travel Channel Facebook oldalán futó kvíz nyertesei számára; a UPC Magyarország Facebook oldalán futó kvíz nyertesei számára; és a Hosszúlépés Facebook oldalán futó kvíz nyertesei számára

 

A kampány eredménye:

  • 40 db sajtómegjelenés, köztük hvg.hu, nlcafe.hu, divany.hu, welovebudapest.hu stb.

  • A három különböző Facebook platformon futó kvízekben összesen 620 vettek rész, de a posztok összesen közel kétszázezer emberhez értek el.

  • A négy sétán összesen 75-en vettek részt.

 

A kampány egy hátulütője, ami végül pozitívummá vált:

  • A sajtó részére megrendezett sétára január 13-án pénteken került sor, valószínűleg a szezon legpocsékabb napján: borzasztó hideg, először hó, aztán havas eső, aztán bokáig érő latyak jellemezte. Az éppen dúló influenzajárvány sem segített.

  • Ennek ellenére 11 újságíró (főként vezető médiumoktól) és 3 sajtófotós vett részt az első túrán, és a zord időjárási körülmények inkább fokozták a hangulatot, összekovácsolták a társaságot (bár valószínűleg a fénypontot azért a fűtött lakásba való megérkezés, és ott az első forró tea jelentette).

 

A Nemzetközi Házvadászok Budapesten forgatott epizódjának ismétlésére február 21-én 18:00-kor, február 22-én 12:00-kor és február 28-án 20:00-kor kerül sor.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...

A járvány előtti harmada volt a forgalom a Liszt Ferenc Reptéren

Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg.2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az...

Így készül a választási kampányra a Central

A Central Médiacsoport fő célja a különböző politikai álláspontok hiteles bemutatása az idei parlamenti választások előtt, a médiacég közlése szerint a kampányidőszakban felértékelődik a független, tényeken alapuló újságírás. A Central Médiacsoport a 2022-es parlamenti választások...

Jóval több időt töltünk a képernyő előtt

A magyarok többsége jóval több időt tölt a számítógép képernyője előtt, mint a járványt megelőzően – ez derült ki az Ipsos négy országban végzett kutatásából. A Huawei megbízásából készített felmérés szerint a magyar válaszadók...

Kiderült, mikor rajtol a Sztárban Sztár

Február 6-án indul a Sztárban Sztár 8. évada a TV2-n, nemrég azt is elárulták, hogy két új zsűritag érkezik a műsorban, Lékai-Kiss Ramóna és Makranczi Zalán. A TV2 közlése szerint vasárnap esténként lesz majd látható...

Megújul a közmédia tévécsatornája

Megújult napi tartalmakkal, showműsorokkal és új műsorvezetőkkel várja a nézőket a Duna, a közmédia csatornája szombattól.Teljes megújulás küszöbén áll a Duna, amely 21. századi vizuális megjelenéssel és tartalommal készül szombattól a nézőknek – írja...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA