Budapesten kampányolt a Travel Channel

A Travel Channelen nemrég mutattak be egy Budapesten forgatott epizódot, amelyben egy amerikai házaspár szemével láthatják a magyar nézők (is) a fővárost. Ebből az alkalomból a tévécsatorna egy kisebb, de különleges kampánnyal készült, hogy minél szélesebb körben felhívja a figyelmet az epizódra, és Budapest hétköznapi, mégis érdekes épületeire.

 

A Nemzetközi Házvadászok a Travel Channel egyik legnépszerűbb műsora itthon és más országokban is. Ebből készült a legtöbb rész a csatornán látható sorozatok közül. Magyarországon jelenleg a 82. évadnál tart, túl az 1000. epizódon.

 

A sorozatban egy-egy amerikai pár vagy több gyermekes család elhagyja otthonát, hogy egy távoli országban kezdjen új életet. Keresik azt a lakást vagy házat, ahova legszívesebben beköltöznének, és eközben megismerkednek a kiszemelt város történelmével, látnivalóival. A nézők eddig leginkább egzotikus helyekre (Karib-térség, kis spanyol város, stb) költözőket követhettek nyomon. A csatorna magyar Facebook oldalára gyakran érkeztek kérdések, hogy mikor lesz olyan epizód, amit Magyarországon forgattak. Bár pár éve már volt egy, de az – kampány híján – nagyobb visszhang nélkül ment le. Ám most ismét Budapest került a fókuszba. Az epizód, amely 74 országban futott összesen, bemutatja a város főbb látnivalóit, a helyi kultúrát, néhány (az amerikai pár szerint) tipikus budapesti ingatlant.

 

Mindez két szempontból is szerencsés, illetve jó alap egy kampányhoz. Egyfelől, mert viszonylag ritkán van magyar vonatkozású tartalom a Travel Channelen (noha forgattak itt Szulejmán szultán elrejtett szívéről, és Attila, a hun vezér sírjáról is; és járt már itt a “Piás utazó” is, hogy Magyarországot a helyi italokon és ételeken keresztül bemutassa). Másfelől a mostani budapesti Nemzetközi Házvadászok rész azért is érdemelt ki egy nagyobb aktivitást, mert a benne szereplő házaspár valóban lelkesedik a városért, így igazán kedvező képet fest hazánkról, és komolyan is gondolták a letelepedést, a 2014-es forgatás óta is Pesten laknak.

 

A kampány célja:

  • Minél több nézőt vonzani a budapesti Nemzetközi Házvadászok epizódhoz, ennek folyományaként nagyobb nézettséget generálni magának a sorozatnak, növelni általánosságban a csatorna ismertségét és népszerűségét.

  • Bemutatni Budapestet más szemmel. Felhívni a figyelmet, hogy akár a naponta látott épületek is milyen különleges építészeti megoldásokkal és izgalmas történetekkel rendelkeznek. Vegyük észre mi is ezeket, mintha külföldiek lennénk, ismerjük meg titkaikat!

 

A kampány az alábbi elemeket tartalmazta:

  • A Hosszúlépés.Járunk? különleges sétákat szervező csapat a csatorna kérésre kialakított egy kb. 2 órás belvárosi túrát, ami a Nemzetközi Házvadászok tematikájához illeszkedik: olyan bérházak bemutatása kívül-belül, amelyeket mellett sokan szinte naponta elmegyünk, anélkül hogy rápillantanánk, izgalmas, akár 100 évre is visszanyúló történetüket nem ismerjük. A túra alatt a csoportok az egyik olyan házat is útba ejtették, amit az epizódban szereplő házaspár is megnézett, mint potenciális új otthonukat. Két épületnél pedig 1-1 kvízkérdés is elhangzott, a helyesen válaszolók kis ajándékot kaptak helyben.

  • A séta a Magyar Szecesszió Házában található, galériáként is használt magánlakásban ért véget. A vendégek egy kis evés-ivás keretében megtekintették a szóban forgó epizódot, de a vége előtt még meg kellett tippelniük egy ajándéksorsoláshoz, hogy az amerikai házaspár melyik ingatlant választotta a filmben bemutatott három közül (Érdekésség: az első séta vendégeinek, az újságíróknak csak egyharmada találta el. Ebből kitűnt, külföldi szemmel minden más, az egész város, és a lakások is – ami számunkra hétköznapi vagy akár visszatetsző, számukra izgalmas és „autentikus magyar”.

  • Az exkluzív sétára összesen négy alkalommal került sor: a sajtó képviselői számára; a Travel Channel Facebook oldalán futó kvíz nyertesei számára; a UPC Magyarország Facebook oldalán futó kvíz nyertesei számára; és a Hosszúlépés Facebook oldalán futó kvíz nyertesei számára

 

A kampány eredménye:

  • 40 db sajtómegjelenés, köztük hvg.hu, nlcafe.hu, divany.hu, welovebudapest.hu stb.

  • A három különböző Facebook platformon futó kvízekben összesen 620 vettek rész, de a posztok összesen közel kétszázezer emberhez értek el.

  • A négy sétán összesen 75-en vettek részt.

 

A kampány egy hátulütője, ami végül pozitívummá vált:

  • A sajtó részére megrendezett sétára január 13-án pénteken került sor, valószínűleg a szezon legpocsékabb napján: borzasztó hideg, először hó, aztán havas eső, aztán bokáig érő latyak jellemezte. Az éppen dúló influenzajárvány sem segített.

  • Ennek ellenére 11 újságíró (főként vezető médiumoktól) és 3 sajtófotós vett részt az első túrán, és a zord időjárási körülmények inkább fokozták a hangulatot, összekovácsolták a társaságot (bár valószínűleg a fénypontot azért a fűtött lakásba való megérkezés, és ott az első forró tea jelentette).

 

A Nemzetközi Házvadászok Budapesten forgatott epizódjának ismétlésére február 21-én 18:00-kor, február 22-én 12:00-kor és február 28-án 20:00-kor kerül sor.