- Hirdetés -

Budapesten kampányolt a Travel Channel

|

- Hirdetés -

A Travel Channelen nemrég mutattak be egy Budapesten forgatott epizódot, amelyben egy amerikai házaspár szemével láthatják a magyar nézők (is) a fővárost. Ebből az alkalomból a tévécsatorna egy kisebb, de különleges kampánnyal készült, hogy minél szélesebb körben felhívja a figyelmet az epizódra, és Budapest hétköznapi, mégis érdekes épületeire.

 

A Nemzetközi Házvadászok a Travel Channel egyik legnépszerűbb műsora itthon és más országokban is. Ebből készült a legtöbb rész a csatornán látható sorozatok közül. Magyarországon jelenleg a 82. évadnál tart, túl az 1000. epizódon.

 

A sorozatban egy-egy amerikai pár vagy több gyermekes család elhagyja otthonát, hogy egy távoli országban kezdjen új életet. Keresik azt a lakást vagy házat, ahova legszívesebben beköltöznének, és eközben megismerkednek a kiszemelt város történelmével, látnivalóival. A nézők eddig leginkább egzotikus helyekre (Karib-térség, kis spanyol város, stb) költözőket követhettek nyomon. A csatorna magyar Facebook oldalára gyakran érkeztek kérdések, hogy mikor lesz olyan epizód, amit Magyarországon forgattak. Bár pár éve már volt egy, de az – kampány híján – nagyobb visszhang nélkül ment le. Ám most ismét Budapest került a fókuszba. Az epizód, amely 74 országban futott összesen, bemutatja a város főbb látnivalóit, a helyi kultúrát, néhány (az amerikai pár szerint) tipikus budapesti ingatlant.

 

Mindez két szempontból is szerencsés, illetve jó alap egy kampányhoz. Egyfelől, mert viszonylag ritkán van magyar vonatkozású tartalom a Travel Channelen (noha forgattak itt Szulejmán szultán elrejtett szívéről, és Attila, a hun vezér sírjáról is; és járt már itt a “Piás utazó” is, hogy Magyarországot a helyi italokon és ételeken keresztül bemutassa). Másfelől a mostani budapesti Nemzetközi Házvadászok rész azért is érdemelt ki egy nagyobb aktivitást, mert a benne szereplő házaspár valóban lelkesedik a városért, így igazán kedvező képet fest hazánkról, és komolyan is gondolták a letelepedést, a 2014-es forgatás óta is Pesten laknak.

 

A kampány célja:

  • Minél több nézőt vonzani a budapesti Nemzetközi Házvadászok epizódhoz, ennek folyományaként nagyobb nézettséget generálni magának a sorozatnak, növelni általánosságban a csatorna ismertségét és népszerűségét.

  • Bemutatni Budapestet más szemmel. Felhívni a figyelmet, hogy akár a naponta látott épületek is milyen különleges építészeti megoldásokkal és izgalmas történetekkel rendelkeznek. Vegyük észre mi is ezeket, mintha külföldiek lennénk, ismerjük meg titkaikat!

 

A kampány az alábbi elemeket tartalmazta:

  • A Hosszúlépés.Járunk? különleges sétákat szervező csapat a csatorna kérésre kialakított egy kb. 2 órás belvárosi túrát, ami a Nemzetközi Házvadászok tematikájához illeszkedik: olyan bérházak bemutatása kívül-belül, amelyeket mellett sokan szinte naponta elmegyünk, anélkül hogy rápillantanánk, izgalmas, akár 100 évre is visszanyúló történetüket nem ismerjük. A túra alatt a csoportok az egyik olyan házat is útba ejtették, amit az epizódban szereplő házaspár is megnézett, mint potenciális új otthonukat. Két épületnél pedig 1-1 kvízkérdés is elhangzott, a helyesen válaszolók kis ajándékot kaptak helyben.

  • A séta a Magyar Szecesszió Házában található, galériáként is használt magánlakásban ért véget. A vendégek egy kis evés-ivás keretében megtekintették a szóban forgó epizódot, de a vége előtt még meg kellett tippelniük egy ajándéksorsoláshoz, hogy az amerikai házaspár melyik ingatlant választotta a filmben bemutatott három közül (Érdekésség: az első séta vendégeinek, az újságíróknak csak egyharmada találta el. Ebből kitűnt, külföldi szemmel minden más, az egész város, és a lakások is – ami számunkra hétköznapi vagy akár visszatetsző, számukra izgalmas és „autentikus magyar”.

  • Az exkluzív sétára összesen négy alkalommal került sor: a sajtó képviselői számára; a Travel Channel Facebook oldalán futó kvíz nyertesei számára; a UPC Magyarország Facebook oldalán futó kvíz nyertesei számára; és a Hosszúlépés Facebook oldalán futó kvíz nyertesei számára

 

A kampány eredménye:

  • 40 db sajtómegjelenés, köztük hvg.hu, nlcafe.hu, divany.hu, welovebudapest.hu stb.

  • A három különböző Facebook platformon futó kvízekben összesen 620 vettek rész, de a posztok összesen közel kétszázezer emberhez értek el.

  • A négy sétán összesen 75-en vettek részt.

 

A kampány egy hátulütője, ami végül pozitívummá vált:

  • A sajtó részére megrendezett sétára január 13-án pénteken került sor, valószínűleg a szezon legpocsékabb napján: borzasztó hideg, először hó, aztán havas eső, aztán bokáig érő latyak jellemezte. Az éppen dúló influenzajárvány sem segített.

  • Ennek ellenére 11 újságíró (főként vezető médiumoktól) és 3 sajtófotós vett részt az első túrán, és a zord időjárási körülmények inkább fokozták a hangulatot, összekovácsolták a társaságot (bár valószínűleg a fénypontot azért a fűtött lakásba való megérkezés, és ott az első forró tea jelentette).

 

A Nemzetközi Házvadászok Budapesten forgatott epizódjának ismétlésére február 21-én 18:00-kor, február 22-én 12:00-kor és február 28-án 20:00-kor kerül sor.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Több százmilliós befektetést kapott egy okos vízelemzőt fejlesztő startup

Az automatizáltan működő okos vízelemző műszer fejlesztésével foglalkozó Water MiniLab az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures-től és a Kék Bolygó Klímavédelmi Kockázati Tőkealaptól kapott finanszírozást, amely lehetővé teszi a csapat számára az értékesítés és a...

Stresszelünk az ajándékvásárlás miatt

Feltorlódott munka a szabadság előtt, iskolai programok sora, ajándékvadászat, végtelen bevásárlólisták: csak néhány ok, ami miatt sokaknak stresszes a karácsonyi készülődés. A Yettel kutatása szerint amellett, hogy a gazdasági helyzet idén rányomja a bélyegét...

Életet menthetnek az okosórák

Az európai kardiológusok legfrissebb irányelvei szerint az egyik leggyakoribb szívritmuszavar, a pitvarfibrilláció azonosítása az EKG-funkcióval rendelkező okosórákkal új távlatokat nyithat az orvoslásban. A kereskedelmi forgalomban is kapható okoseszközök folyamatosan fejlődő algoritmusai és technológiái hozzájárulhatnak...

Durva meccset nézhetünk élőben

Magyarországon is élőben láthatják a bokszrajongók az idei év egyik szenzációját, a Tyson Fury – Derek Chisora összecsapást. A gálát a NET4+ SPORT streamingszolgáltató közvetíti szombat éjszaka egyenesen a Tottenham Hotspur londoni stadionjából. Minden...

Minden, amit a chatbotokról tudni érdemes

A chatbotok technológiája viszonylag új, viszont ahogy a vállalkozások új lehetőségeket keresnek az emberekkel való online kommunikációra, egyre népszerűbb. Az oktatástól a szórakoztatásig rengeteg különböző szerepben láthatjuk ezeket. A létrehozásuk óta a chatbotok forradalmasították...

Film készül az első női képviselőkről

A magyar parlament két első női képviselője, Slachta Margit és Kéthly Anna pályáját bemutató dokumentumfilm, valamint Piroch Gábor, a világhírű magyar kaszkadőr gyermekkorát felvillantó rövidfilm gyártását támogatja a Nemzeti Filmintézet. A Televíziós Döntőbizottság novemberi ülésén...

Pénzt ad a félretájékoztatás elleni küzdelemre a Google és a YouTube

A Google internetes óriáscég és videószolgáltatója, a YouTube 13,2 millió dolláros támogatást jelentett be egy új, tényszerűség-ellenőrző alap létrehozására az online félretájékoztatás elleni küzdelem érdekében. A félretájékoztatás elleni küzdelem online csúcstalálkozóján bejelentetett finanszírozást a nemzetközi...

Egyelőre nem szorítja ki a streaming a lineáris tévézést

Bár a nemlineáris tévézés sok előnnyel kecsegtet, egyelőre nem – és a válaszok alapján a közeljövőben sem – fogja kiszorítani a hagyományos tévézést – derült ki abból az új kutatásból, amely a Magyar Elektronikus...

Élőben közvetített díjátadásokkal jön a következő Oscar-gála

A márciusi Oscar-gálán mind a 23 kategória díjának átadását élőben közvetítik - jelentette be az amerikai filmakadémia kedden. Kiderült az is, hogy Jimmy Kimmel lesz az esemény házigazdája, aki korábban már kétszer vezette a...

Lelassult az e-kereskedelem

Új korszakot nyitott az e-kereskedelemben 2022: két járvány sújtotta év és a digitális gazdaságban ezalatt tapasztalt hipernövekedés után az idén törvényszerűen várható volt egy megtorpanás a digitalizációban és az e-kereskedelemben. A jelenlegi gazdasági helyzet...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb 500 millió eurós tőkealapot hozott létre az SE Ventures

Az SE Ventures tőkekezelő második alapja, a Fund II 500 millió euróval fejleszti a klíma- és ipari technológiára összpontosító startupokat. Korábbi támogatásuknak, a Fund I sikerének köszönhetően a cég 1 milliárd euróval a világ...

Több százmilliós befektetést kapott egy okos vízelemzőt fejlesztő startup

Az automatizáltan működő okos vízelemző műszer fejlesztésével foglalkozó Water MiniLab az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures-től és a Kék Bolygó Klímavédelmi Kockázati Tőkealaptól kapott finanszírozást, amely lehetővé teszi a csapat számára az értékesítés és a...

Stresszelünk az ajándékvásárlás miatt

Feltorlódott munka a szabadság előtt, iskolai programok sora, ajándékvadászat, végtelen bevásárlólisták: csak néhány ok, ami miatt sokaknak stresszes a karácsonyi készülődés. A Yettel kutatása szerint amellett, hogy a gazdasági helyzet idén rányomja a bélyegét...

Életet menthetnek az okosórák

Az európai kardiológusok legfrissebb irányelvei szerint az egyik leggyakoribb szívritmuszavar, a pitvarfibrilláció azonosítása az EKG-funkcióval rendelkező okosórákkal új távlatokat nyithat az orvoslásban. A kereskedelmi forgalomban is kapható okoseszközök folyamatosan fejlődő algoritmusai és technológiái hozzájárulhatnak...

Durva meccset nézhetünk élőben

Magyarországon is élőben láthatják a bokszrajongók az idei év egyik szenzációját, a Tyson Fury – Derek Chisora összecsapást. A gálát a NET4+ SPORT streamingszolgáltató közvetíti szombat éjszaka egyenesen a Tottenham Hotspur londoni stadionjából. Minden...
- Hirdetés -

Don't Miss

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...

Van tér a fejlődésre – interjú Bíró Pállal

Részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a hazai cégek, nem mernek exportálni, és ezen a helyzeten a szemléletmód átalakítása segíthetne sokat – állítja Bíró Pál, aki első lett idén a legmeghatározóbb hazai...

A célunk ezzel egy talent lista létrehozása

Sok a munka és a nehézség, amíg az ember eljut a marketing-döntéshozói szintig, ezért szerettünk volna egy olyan platformot életre hívni, amely kimondottan a márkamenedzsereket, a trade marketing menedzsereket ismeri el – nyilatkozta Vaszary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fenntarthatósági ötleteket díjazott a Vodafone

November 26-án, a Vodafone új székházában rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Skool szakmai közreműködésével a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! ötletpályázat döntőjét, ahol a 10 legjobb ötlettel pályázó csapat szakmai mentorok...

Nagyon sok e-autót ad el a Toyota

A Toyota európai eladásainak már most több, mint 70 százalékát teszik ki a részben vagy teljesen elektromos autók, míg a vállalat prémium márkája, a Lexus 99 százalékban értékesít elektrifikált modelleket a kontinensen. A két...

Ezért veszünk e-autót

Nem a környezettudatosság, hanem az állami támogatások ösztönzik leginkább a villanyautózást – derült ki az Allianz Hungária elektromosautó-vásárlási szokásokkal kapcsolatos online, nem reprezentatív kutatásából. Átlagosan csupán 27 százalékunk tájékozódik alaposan az e-autókról a vásárlást...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....