- Hirdetés -

Budapesten kampányolt a Travel Channel

|

- Hirdetés -

A Travel Channelen nemrég mutattak be egy Budapesten forgatott epizódot, amelyben egy amerikai házaspár szemével láthatják a magyar nézők (is) a fővárost. Ebből az alkalomból a tévécsatorna egy kisebb, de különleges kampánnyal készült, hogy minél szélesebb körben felhívja a figyelmet az epizódra, és Budapest hétköznapi, mégis érdekes épületeire.

 

A Nemzetközi Házvadászok a Travel Channel egyik legnépszerűbb műsora itthon és más országokban is. Ebből készült a legtöbb rész a csatornán látható sorozatok közül. Magyarországon jelenleg a 82. évadnál tart, túl az 1000. epizódon.

 

A sorozatban egy-egy amerikai pár vagy több gyermekes család elhagyja otthonát, hogy egy távoli országban kezdjen új életet. Keresik azt a lakást vagy házat, ahova legszívesebben beköltöznének, és eközben megismerkednek a kiszemelt város történelmével, látnivalóival. A nézők eddig leginkább egzotikus helyekre (Karib-térség, kis spanyol város, stb) költözőket követhettek nyomon. A csatorna magyar Facebook oldalára gyakran érkeztek kérdések, hogy mikor lesz olyan epizód, amit Magyarországon forgattak. Bár pár éve már volt egy, de az – kampány híján – nagyobb visszhang nélkül ment le. Ám most ismét Budapest került a fókuszba. Az epizód, amely 74 országban futott összesen, bemutatja a város főbb látnivalóit, a helyi kultúrát, néhány (az amerikai pár szerint) tipikus budapesti ingatlant.

 

Mindez két szempontból is szerencsés, illetve jó alap egy kampányhoz. Egyfelől, mert viszonylag ritkán van magyar vonatkozású tartalom a Travel Channelen (noha forgattak itt Szulejmán szultán elrejtett szívéről, és Attila, a hun vezér sírjáról is; és járt már itt a “Piás utazó” is, hogy Magyarországot a helyi italokon és ételeken keresztül bemutassa). Másfelől a mostani budapesti Nemzetközi Házvadászok rész azért is érdemelt ki egy nagyobb aktivitást, mert a benne szereplő házaspár valóban lelkesedik a városért, így igazán kedvező képet fest hazánkról, és komolyan is gondolták a letelepedést, a 2014-es forgatás óta is Pesten laknak.

 

A kampány célja:

  • Minél több nézőt vonzani a budapesti Nemzetközi Házvadászok epizódhoz, ennek folyományaként nagyobb nézettséget generálni magának a sorozatnak, növelni általánosságban a csatorna ismertségét és népszerűségét.

  • Bemutatni Budapestet más szemmel. Felhívni a figyelmet, hogy akár a naponta látott épületek is milyen különleges építészeti megoldásokkal és izgalmas történetekkel rendelkeznek. Vegyük észre mi is ezeket, mintha külföldiek lennénk, ismerjük meg titkaikat!

 

A kampány az alábbi elemeket tartalmazta:

  • A Hosszúlépés.Járunk? különleges sétákat szervező csapat a csatorna kérésre kialakított egy kb. 2 órás belvárosi túrát, ami a Nemzetközi Házvadászok tematikájához illeszkedik: olyan bérházak bemutatása kívül-belül, amelyeket mellett sokan szinte naponta elmegyünk, anélkül hogy rápillantanánk, izgalmas, akár 100 évre is visszanyúló történetüket nem ismerjük. A túra alatt a csoportok az egyik olyan házat is útba ejtették, amit az epizódban szereplő házaspár is megnézett, mint potenciális új otthonukat. Két épületnél pedig 1-1 kvízkérdés is elhangzott, a helyesen válaszolók kis ajándékot kaptak helyben.

  • A séta a Magyar Szecesszió Házában található, galériáként is használt magánlakásban ért véget. A vendégek egy kis evés-ivás keretében megtekintették a szóban forgó epizódot, de a vége előtt még meg kellett tippelniük egy ajándéksorsoláshoz, hogy az amerikai házaspár melyik ingatlant választotta a filmben bemutatott három közül (Érdekésség: az első séta vendégeinek, az újságíróknak csak egyharmada találta el. Ebből kitűnt, külföldi szemmel minden más, az egész város, és a lakások is – ami számunkra hétköznapi vagy akár visszatetsző, számukra izgalmas és „autentikus magyar”.

  • Az exkluzív sétára összesen négy alkalommal került sor: a sajtó képviselői számára; a Travel Channel Facebook oldalán futó kvíz nyertesei számára; a UPC Magyarország Facebook oldalán futó kvíz nyertesei számára; és a Hosszúlépés Facebook oldalán futó kvíz nyertesei számára

 

A kampány eredménye:

  • 40 db sajtómegjelenés, köztük hvg.hu, nlcafe.hu, divany.hu, welovebudapest.hu stb.

  • A három különböző Facebook platformon futó kvízekben összesen 620 vettek rész, de a posztok összesen közel kétszázezer emberhez értek el.

  • A négy sétán összesen 75-en vettek részt.

 

A kampány egy hátulütője, ami végül pozitívummá vált:

  • A sajtó részére megrendezett sétára január 13-án pénteken került sor, valószínűleg a szezon legpocsékabb napján: borzasztó hideg, először hó, aztán havas eső, aztán bokáig érő latyak jellemezte. Az éppen dúló influenzajárvány sem segített.

  • Ennek ellenére 11 újságíró (főként vezető médiumoktól) és 3 sajtófotós vett részt az első túrán, és a zord időjárási körülmények inkább fokozták a hangulatot, összekovácsolták a társaságot (bár valószínűleg a fénypontot azért a fűtött lakásba való megérkezés, és ott az első forró tea jelentette).

 

A Nemzetközi Házvadászok Budapesten forgatott epizódjának ismétlésére február 21-én 18:00-kor, február 22-én 12:00-kor és február 28-án 20:00-kor kerül sor.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligencia a hazai magánegészségügyben

Technológiai innovációt vezet be a Doktor24 a betegellátás területén. A magyar-osztrák egészségdigitalizációs startuppal, a XUND-dal közösen fejlesztett egészségügyi asszisztens egy platformon képes tüneteket elemezni és konkrét megbetegedések gyanúját ellenőrizni. Ezzel a megoldással a páciensek...

A magyar vállalkozások háromnegyede megbukna

Az informatika az életünk alapvető eszköze, amely a mindennapjainkban és az üzleti világban is meghatározó szerepet játszik. Ennek tudatában azt gondolhatnánk, hogy az IT menedzsment jelenleg minden vállalkozás életében az egyik legfontosabb prioritás. Ennek...

Fontos ügyért futhatunk a hétvégén

Idén harmadik alkalommal rendezi meg az iRUNmore Futóegyesület és az AVON a Fuss MELLettünk! elnevezésű közösségi futását, amely célja, hogy minél több nő figyelmét felhívja a mellrákszűrések és az önvizsgálat fontosságára. Az ingyenes programon...

Magához tért a használtautó-piac

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon 72 500 személygépkocsi cserélt gazdát augusztusban, ami 2,9 százalékkal haladja meg a tavaly augusztusi szintet. Míg 2023 első félévében az adásvételek száma gyakorlatilag végig elmaradt az...

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Kevesebbet költünk, de azért még reménykedünk

Az elmúlt évben tapasztalható kedvezőtlen gazdasági fejlemények egyre több háztartás mindennapjaira és terveire vannak hatással: 10-ből 9 magyar jelentősen visszavett a költekezéseiből és ugyanennyien gondolják úgy, hogy a gazdaság egyhamar nem áll helyre. A...

Hatalmas felmondási hullám jöhet

A válaszadók 62 százaléka tervezi elhagyni munkahelyét a közeljövőben, legtöbben magasabb fizetésért váltanának – derül ki a Work Force HR szolgáltató legfrissebb felméréséből. A cég nem csupán munkavállalói oldalról, de üzleti partnerei között is...

Összefogtak az amerikai streaming szolgáltatók

Streaming Innovation Alliance néven új szervezetet hoztak létre a vezető amerikai streaming szolgáltatók, köztük a Netflix, a Disney, a Comcast, a Warner Bros. Discovery és a Paramount. Az összefogás célja, hogy eredményesebben lobbizzanak a...

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Újabb műsorvezetők csatlakoztak a társkereső show-hoz

Hétfőn 20 órakor indul a taktikai társkereső reality, amit egy élő kibeszélőshow, később pedig egy filter nélküli különkiadás követ.Október 2-án, hétfőn 20 órától indul a VIASAT3 taktikai párkereső műsora, a Szingli vagy svindli. A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Közösségi közlekedésre buzdít a Westend

Új eszközökkel bővítette mobilitási parkját a város szívében található Westend. A bevásárlóközpont ezzel szeretne még több alternatív lehetőséget biztosítani közönségének. Továbbra is arra bátorítják látogatóikat, érkezzenek a közösségi közlekedés valamelyik kényelmes és fenntartható eszközével,...

Mesterséges intelligencia a hazai magánegészségügyben

Technológiai innovációt vezet be a Doktor24 a betegellátás területén. A magyar-osztrák egészségdigitalizációs startuppal, a XUND-dal közösen fejlesztett egészségügyi asszisztens egy platformon képes tüneteket elemezni és konkrét megbetegedések gyanúját ellenőrizni. Ezzel a megoldással a páciensek...

A magyar vállalkozások háromnegyede megbukna

Az informatika az életünk alapvető eszköze, amely a mindennapjainkban és az üzleti világban is meghatározó szerepet játszik. Ennek tudatában azt gondolhatnánk, hogy az IT menedzsment jelenleg minden vállalkozás életében az egyik legfontosabb prioritás. Ennek...

Fontos ügyért futhatunk a hétvégén

Idén harmadik alkalommal rendezi meg az iRUNmore Futóegyesület és az AVON a Fuss MELLettünk! elnevezésű közösségi futását, amely célja, hogy minél több nő figyelmét felhívja a mellrákszűrések és az önvizsgálat fontosságára. Az ingyenes programon...

Magához tért a használtautó-piac

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon 72 500 személygépkocsi cserélt gazdát augusztusban, ami 2,9 százalékkal haladja meg a tavaly augusztusi szintet. Míg 2023 első félévében az adásvételek száma gyakorlatilag végig elmaradt az...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....