- Hirdetés -

Busásan megtérül a kiberbiztonságba fektetett pénz

|

Azok a vállalatok, amelyek a kiberbiztonságot digitális üzleti stratégiájuk részévé teszik, eredményesebbek versenytársaiknál – derül ki a PwC Digital Trust Insights felméréséből. A több mint 3000 cégvezető és informatikai szakember részvételével készült globális felmérés válaszadóinak legfelső 25%-a nemcsak a kiberbiztonságban jár élen, hanem ezáltal értékteremtésben, és üzletileg is eredményesebbek. Ők így a piacvezető úttörők, avagy élenjárók. A pénzügyi szolgáltatási ágazat, valamint a technológiai, média- és távközlési (TMT) szektor különösen jól reprezentált a vezető csoportban.

„Az élenjárók leginkább abban különböznek társaiktól, hogy üzleti és kiberbiztonsági stratégiáikat összehangolják, kockázatalapú megközelítést alkalmaznak, és koordinálják a kockázatkezeléssel foglalkozó csapataik munkáját” – hangsúlyozta Major Andrea, a PwC Magyarország Vállalati kockázatkezelési részlegének cégtársa.

A digitális átalakulástól leginkább bevételnövekedést remélő úttörő válaszadók közül 10-ből 9-en azt mondták, hogy a várakozásaiknak megfelelő vagy azt meghaladó eredményeket értek el (szemben a többi válaszadó 66%-ával). Az élenjárók sokkal optimistábbak cégük bevételeit és nyereségük lehetséges növekedését illetően: 57%-uk 5%-os vagy azt meghaladó bevételnövekedést vár, 53%-uk pedig 5%-os vagy azt meghaladó profitnövekedésére számít.

Az élenjáró vállalatok között sok a nagyvállalat, ugyanis a legalább 1 milliárd dollár értékű cégek válaszadóinak 38%-a úttörő. A pénzügyi szolgáltatási ágazat, valamint a technológiai, média- és távközlési (TMT) szektor különösen jól reprezentált a vezető csoportban. A pénzügyi szolgáltatási ágazathoz köthető válaszadók 33%-a és a TMT iparág válaszadóinak 30%-a úttörő, míg más iparágakban csak a válaszadók negyede számít annak.

Földrajzi viszonylatban az EMEA-régió (Európa, Közel-Kelet és Afrika) válaszadóinak mindössze 21%-a úttörő, míg ez az arány az amerikai kontinens és az ázsiai és csendes-óceáni térség válaszadói esetében 30-30%.

A PwC Digital Trust Insights felmérésének legfontosabb megállapításai jól szemléltetik azt a vezető szerepet, amelyet az úttörők az alábbi három területen betöltenek:

  • Kapcsolódás a stratégiához: Az úttörők 65%-a teljes mértékben egyetért azzal az állítással, hogy a kiberbiztonsági csapatuk beépült az üzletmenetbe, ismeri a vállalat üzleti stratégiáját és olyan kiberbiztonsági stratégiával rendelkezik, amely támogatja az üzleti törekvéseket (szemben a nem úttörő válaszadók 15%-ával).
  • Kockázatalapú megközelítés: Az úttörők 89%-a számolt be arról, hogy kiberbiztonsági csapataik folyamatosan részt vesznek a vállalat üzleti átalakulásával vagy digitális projektjeivel kapcsolatos kockázatok kezelésében (szemben a többi válaszadó 41%-ával).
  • Összehangolt végrehajtás: Az úttörők 77%-a teljes mértékben egyetért abban, hogy a kiberbiztonsági csapatuk és a felső vezetők között megfelelő mértékű az együttműködés ahhoz, hogy megértsék a vállalat fő üzleti tevékenységeivel kapcsolatos kockázatvállalási kedvét (szemben a többi válaszadó 22%-ával).

„Az úttörők a digitális bizalom megteremtésére helyezik a hangsúlyt, és ezeket a stratégiákat proaktív, megelőző és rugalmas módon építik be az üzletvitelükbe, szemben azokkal a társaikkal, akik elsősorban reaktív módon akarják csökkenteni a kiberfenyegetések működésükre gyakorolt hatásait” – mondta Major Andrea.

Tíz élenjáró közül több mint nyolc úgy nyilatkozott, hogy az új digitális kockázatokat időben felismerik és még azelőtt kezelik, mielőtt partnereiket vagy ügyfeleiket érintette volna (a többi válaszadó esetében ez az arány 60%).

„A kutatás rámutat arra, hogy a sikeres stratégiákban a kiberbiztonság nem egy szükséges hátráltató tényező vagy megfelelési kényszer, hanem megfelelően integrálva igazi értékteremtő és versenyelőnyt jelentő faktorrá válik. Az üzleti gondolkodásba és tervezésbe építve, kockázat alapon, integráltan és stratégiai partnerként működve a kiberbiztonsági csapatok szervesen hozzájárulnak a vállalat sikeréhez” – tette hozzá Gyimesi Csaba, a PwC Magyarország Vállalati kockázatkezelési részlegének igazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...