- Hirdetés -

Cél a dobogó legfelső foka

|

A Ringier cégcsoport stratégiai pillérként tekint a sport üzletágra, és azt szeretnénk elérni, hogy a hazai sportrajongók számára meghatározó napi hírforrássá váljon a sportal.hu – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Kovács Tibor, a Ringier Hungary ügyvezető igazgatója. Kecskés István, a kiadvány főszerkesztője arról is beszélt, hogy kiemelt szerepet kapnak a mozgóképes tartalmak, és novemberben elkészül a saját stúdiójuk, amelyben klasszikus beszélgetős műsorok mellett elemző adások is készülhetnek.

- Elég sok a sporttematikájú oldal, legutóbb a Central Médiacsoport is beszállt, és elindította a sport24-et. Mennyire lehet érvényesülni ezen a sokszereplős piacon?

Kovács Tibor (KT): A Ringier Csoport új sportmédiaplatformja, a Sportal egy régiós médiamárka nemzetközi szakmai és technológiai háttérrel, amely már bizonyított a kelet-közép-európai médiapiacon. Márpedig a környező országok sportmédiás színtere is meglehetősen telített. Mégis, a tapasztalat azt mutatja, hogy a Sportal tartalomstratégiája, a sportrajongók valós igényeit fókuszba helyező szerkesztői elvei, sok-sok videós anyaga és a hirdetőpartnerek nyitottsága nemhogy életképessé, de meghatározó szereplővé teszi a Sportalt a régióban. A Ringier cégcsoport globális szinten gondolkodik a sportmédiás szolgáltatásokban, stratégiai pillérként tekint erre az üzletágra és Magyarországon is látunk benne potenciált. Olyan globális cégek támogatnak minket a Sportal sikeres működésében, mint a LiveScore és a Sportradar, amelyek azonnali mérkőzéseredményeket biztosítanak nekünk mindenféle sportágban, hogy a legfrissebb adatokkal szolgálhassuk ki a szurkolókat és a sportfogadásban aktív közönséget. Ezzel a háttérrel magunk mögött nem volt kérdés, hogy beszállunk a hazai hírversenybe, mégpedig egy magyar viszonylatban nagynak mondható szerkesztőséggel, valamint beruházással egy saját videóstúdió kialakításába.

 

Kovács Tibor

- Nemsokára kezdődik a katari focivébé, gondolom, a portál elindulásának az időzítése nem volt véletlen.

KT: A döntés tavasszal született meg a sportal.hu indulásáról. Nagyon feszített ütemterv szerint haladtunk a márka bevezetésével, és igen, a katari világbajnokságra mindenképp el akartunk készülni és üzembiztosan működni. De a focivébé csak egy a nagy események között. A Ferencváros diadalmas menetelése külön figyelmet igényel, nemcsak a sportrajongók, de a teljes hazai sportszektor szempontjából. A labdarúgáson túl jön sok fontos nemzetközi, valamint hazai sportesemény is, és mi egyiket sem akarjuk kihagyni.

- Gondolkodnak-e fizetős tartalmakban?

KT: A sportal.hu márka életének ebben a kezdeti, építkező szakaszában nem tervezünk fizetős tartalmakat, bár a tartalomstratégiánknak már most fontos elemét jelenti az exkluzív anyagok publikálása.

 

- Nagyjából egy hónapja indultak el. Milyen eredményeket hozott ez az időszak?

KT: Tartalmi szempontból például már az első héten négy exkluzív interjút. Az első hónapban, hónapokban a tartalom, illetve a rovatstruktúra bővítésére koncentrálunk, és nagy erőket fordítunk az exkluzív, illetve videós anyagok gyártására. Naponta számtalan mérkőzéseredményt osztunk meg azokkal a rajongókkal, akiknek a sportfogadáshoz is hasznosak az azonnali adatok. Beindítottuk a márka közösségi csatornáit, bemutatkoztunk a szakmai fórumokon és szépen bővül az oldal látogatottsága. Sűrű volt az első hónap.

 

- A látogatószámok tekintetében mi a cél?

KT: Nyilván számunkra is fontos mérce a látogatószám, de a célt mégsem számokban határoznám meg. Azt szeretnénk elérni, hogy a hazai sportrajongók számára meghatározó napi hírforrássá váljon a sportal.hu, és már az első teljes évben, 2023-ban a leglátogatottabb hazai sportmédiás híroldalak dobogós szereplői között akarunk lenni. Hosszú távon pedig a dobogó legfelső fokára szeretnénk fellépni. Ha már sikerről beszélünk, véleményem szerint a sport sikere a teljes iparági környezet teljesítményét reflektálja, ami minden szereplő – szakmai vezetők, döntéshozók, politikai, gazdasági szereplők és természetesen a sportolók – erőfeszítéseit is mutatja. Ebbe a sorba beleértem a katalizátorként működő sportmé#diát is. Mi úgy tekintünk erre az iparágra mint nagybetűs sportra, ahol mindannyian együtt ülünk a lelátón.

- A jó néhány hazai sportoldal mellett a tartalmat tekintve miben igyekeznek mások lenni, mint a többiek?

Kecskés István (KI): Elsősorban abban, hogy nekünk ugyanolyan fontos a sportoló és a szurkoló. Mindannyian drukkerként találkoztunk először a sporttal, és ebben a tekintetben nem is változtunk meg, csak immár le is írjuk az élményeinket, vagy megkérdezzük a versenyzőktől, hogy miként éltek meg egy-egy sikert vagy kudarcot.

 

Kecskés István

- Mekkora stábbal dolgoznak?

KI: A kezdőcsapatunk 22 fős – vagyis két futballcsapatnyi –, ebből húsz a saját munkavállalónk, ketten pedig külsős munkatársként dolgoznak nekünk. A sportújságírói szakma tapasztalt, régi motorosai és lelkes, ifjú titánok vegyesen alkotják a szerkesztőséget. Mindenképp szerettük volna megadni a lehetőséget fiatal tehetségeknek, hogy kiteljesedhessenek. Mellettük természetesen szükség van nagy tapasztalatot szerzett kollégákra is. Fontos, hogy a mindennapi munkavégzés mellett segítjük a fiatalok fejlődését, szakmai műhelyként is működünk.

- A cikkek mellett ma már szinte elengedhetetlenek a videós tartalmak. Ezekre mekkora hangsúlyt fektetnek?

KI: A Sportal-hálózatban kiemelt szerepet élveznek a mozgóképes tartalmak. Ezek előállításához a kiadó minden háttértámogatást megad. Hogy mást ne mondjak, az egyik leglátványosabb eleme ennek az lesz, amikor novemberben átadjuk a saját stúdiónkat, amelyben klasszikus beszélgetős műsorok mellett elemző adások is készülhetnek.

 

- A közelgő focivébére készülnek-e valami különlegessel, exkluzív tartalmakkal?

KI: Ez minden sportkiadvány esetén kiemelt időszak, mi pedig igyekszünk kihasználni a kiadó portfóliójában rejlő sokszínűséget a tartalmak előállításakor. A Ringier-hez tartozik a leglátogatottabb hazai weboldal, a blikk.hu, a piacvezető országos napilap, a Blikk, jó néhány női magazin és a fiatalokkal is közvetlen kapcsolatban vagyunk. Ebben nagy lehetőségek vannak, amelyekkel élni is akarunk. Emellett a sportal.hu mögött álló statisztikai rendszer egy olyan adatbázis, amilyenhez a hazai sportkedvelő közönség még nem férhetett hozzá, ez segít majd mindenkinek eligazodni a világbajnokság idején.

 

- Az olvasók részéről kaptak-e már visszajelzéseket? Milyen volt a Sportal fogadtatása?

KI: Egyelőre az olvasók, a sportolók, az egyesületek és a szövetségek részéről is kedvező visszajelzéseket kaptunk, az oldal látogatottsága pedig dinamikusan növekszik. Azért dolgozunk, hogy a fejlődés töretlen legyen.

Baross Gábor

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...