- Hirdetés -

Cél a dobogó legfelső foka

|

- Hirdetés -

A Ringier cégcsoport stratégiai pillérként tekint a sport üzletágra, és azt szeretnénk elérni, hogy a hazai sportrajongók számára meghatározó napi hírforrássá váljon a sportal.hu – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Kovács Tibor, a Ringier Hungary ügyvezető igazgatója. Kecskés István, a kiadvány főszerkesztője arról is beszélt, hogy kiemelt szerepet kapnak a mozgóképes tartalmak, és novemberben elkészül a saját stúdiójuk, amelyben klasszikus beszélgetős műsorok mellett elemző adások is készülhetnek.

- Elég sok a sporttematikájú oldal, legutóbb a Central Médiacsoport is beszállt, és elindította a sport24-et. Mennyire lehet érvényesülni ezen a sokszereplős piacon?

Kovács Tibor (KT): A Ringier Csoport új sportmédiaplatformja, a Sportal egy régiós médiamárka nemzetközi szakmai és technológiai háttérrel, amely már bizonyított a kelet-közép-európai médiapiacon. Márpedig a környező országok sportmédiás színtere is meglehetősen telített. Mégis, a tapasztalat azt mutatja, hogy a Sportal tartalomstratégiája, a sportrajongók valós igényeit fókuszba helyező szerkesztői elvei, sok-sok videós anyaga és a hirdetőpartnerek nyitottsága nemhogy életképessé, de meghatározó szereplővé teszi a Sportalt a régióban. A Ringier cégcsoport globális szinten gondolkodik a sportmédiás szolgáltatásokban, stratégiai pillérként tekint erre az üzletágra és Magyarországon is látunk benne potenciált. Olyan globális cégek támogatnak minket a Sportal sikeres működésében, mint a LiveScore és a Sportradar, amelyek azonnali mérkőzéseredményeket biztosítanak nekünk mindenféle sportágban, hogy a legfrissebb adatokkal szolgálhassuk ki a szurkolókat és a sportfogadásban aktív közönséget. Ezzel a háttérrel magunk mögött nem volt kérdés, hogy beszállunk a hazai hírversenybe, mégpedig egy magyar viszonylatban nagynak mondható szerkesztőséggel, valamint beruházással egy saját videóstúdió kialakításába.

 

Kovács Tibor

- Nemsokára kezdődik a katari focivébé, gondolom, a portál elindulásának az időzítése nem volt véletlen.

KT: A döntés tavasszal született meg a sportal.hu indulásáról. Nagyon feszített ütemterv szerint haladtunk a márka bevezetésével, és igen, a katari világbajnokságra mindenképp el akartunk készülni és üzembiztosan működni. De a focivébé csak egy a nagy események között. A Ferencváros diadalmas menetelése külön figyelmet igényel, nemcsak a sportrajongók, de a teljes hazai sportszektor szempontjából. A labdarúgáson túl jön sok fontos nemzetközi, valamint hazai sportesemény is, és mi egyiket sem akarjuk kihagyni.

- Gondolkodnak-e fizetős tartalmakban?

KT: A sportal.hu márka életének ebben a kezdeti, építkező szakaszában nem tervezünk fizetős tartalmakat, bár a tartalomstratégiánknak már most fontos elemét jelenti az exkluzív anyagok publikálása.

 

- Nagyjából egy hónapja indultak el. Milyen eredményeket hozott ez az időszak?

KT: Tartalmi szempontból például már az első héten négy exkluzív interjút. Az első hónapban, hónapokban a tartalom, illetve a rovatstruktúra bővítésére koncentrálunk, és nagy erőket fordítunk az exkluzív, illetve videós anyagok gyártására. Naponta számtalan mérkőzéseredményt osztunk meg azokkal a rajongókkal, akiknek a sportfogadáshoz is hasznosak az azonnali adatok. Beindítottuk a márka közösségi csatornáit, bemutatkoztunk a szakmai fórumokon és szépen bővül az oldal látogatottsága. Sűrű volt az első hónap.

 

- A látogatószámok tekintetében mi a cél?

KT: Nyilván számunkra is fontos mérce a látogatószám, de a célt mégsem számokban határoznám meg. Azt szeretnénk elérni, hogy a hazai sportrajongók számára meghatározó napi hírforrássá váljon a sportal.hu, és már az első teljes évben, 2023-ban a leglátogatottabb hazai sportmédiás híroldalak dobogós szereplői között akarunk lenni. Hosszú távon pedig a dobogó legfelső fokára szeretnénk fellépni. Ha már sikerről beszélünk, véleményem szerint a sport sikere a teljes iparági környezet teljesítményét reflektálja, ami minden szereplő – szakmai vezetők, döntéshozók, politikai, gazdasági szereplők és természetesen a sportolók – erőfeszítéseit is mutatja. Ebbe a sorba beleértem a katalizátorként működő sportmé#diát is. Mi úgy tekintünk erre az iparágra mint nagybetűs sportra, ahol mindannyian együtt ülünk a lelátón.

- A jó néhány hazai sportoldal mellett a tartalmat tekintve miben igyekeznek mások lenni, mint a többiek?

Kecskés István (KI): Elsősorban abban, hogy nekünk ugyanolyan fontos a sportoló és a szurkoló. Mindannyian drukkerként találkoztunk először a sporttal, és ebben a tekintetben nem is változtunk meg, csak immár le is írjuk az élményeinket, vagy megkérdezzük a versenyzőktől, hogy miként éltek meg egy-egy sikert vagy kudarcot.

 

Kecskés István

- Mekkora stábbal dolgoznak?

KI: A kezdőcsapatunk 22 fős – vagyis két futballcsapatnyi –, ebből húsz a saját munkavállalónk, ketten pedig külsős munkatársként dolgoznak nekünk. A sportújságírói szakma tapasztalt, régi motorosai és lelkes, ifjú titánok vegyesen alkotják a szerkesztőséget. Mindenképp szerettük volna megadni a lehetőséget fiatal tehetségeknek, hogy kiteljesedhessenek. Mellettük természetesen szükség van nagy tapasztalatot szerzett kollégákra is. Fontos, hogy a mindennapi munkavégzés mellett segítjük a fiatalok fejlődését, szakmai műhelyként is működünk.

- A cikkek mellett ma már szinte elengedhetetlenek a videós tartalmak. Ezekre mekkora hangsúlyt fektetnek?

KI: A Sportal-hálózatban kiemelt szerepet élveznek a mozgóképes tartalmak. Ezek előállításához a kiadó minden háttértámogatást megad. Hogy mást ne mondjak, az egyik leglátványosabb eleme ennek az lesz, amikor novemberben átadjuk a saját stúdiónkat, amelyben klasszikus beszélgetős műsorok mellett elemző adások is készülhetnek.

 

- A közelgő focivébére készülnek-e valami különlegessel, exkluzív tartalmakkal?

KI: Ez minden sportkiadvány esetén kiemelt időszak, mi pedig igyekszünk kihasználni a kiadó portfóliójában rejlő sokszínűséget a tartalmak előállításakor. A Ringier-hez tartozik a leglátogatottabb hazai weboldal, a blikk.hu, a piacvezető országos napilap, a Blikk, jó néhány női magazin és a fiatalokkal is közvetlen kapcsolatban vagyunk. Ebben nagy lehetőségek vannak, amelyekkel élni is akarunk. Emellett a sportal.hu mögött álló statisztikai rendszer egy olyan adatbázis, amilyenhez a hazai sportkedvelő közönség még nem férhetett hozzá, ez segít majd mindenkinek eligazodni a világbajnokság idején.

 

- Az olvasók részéről kaptak-e már visszajelzéseket? Milyen volt a Sportal fogadtatása?

KI: Egyelőre az olvasók, a sportolók, az egyesületek és a szövetségek részéről is kedvező visszajelzéseket kaptunk, az oldal látogatottsága pedig dinamikusan növekszik. Azért dolgozunk, hogy a fejlődés töretlen legyen.

Baross Gábor

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában...

A Dikh TV és vidéki rádiók is bajba kerültek

Termékmegjelenítésre vonatkozó szabály be nem tartása és hatósági határozatban megállapított, műsorstruktúrával kapcsolatos követelmények nem megfelelő teljesítése miatt indít eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Dikh TV országos kereskedelmi televízió és...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Rekordszinten a fiatalok megtakarítása

Csúcsot döntött a fiatalok megtakarítása, ha a konkrét összeget nézzük: a második negyedévben átlagban 783 ezer forintja volt a 19-29 éveseknek a K&H ifjúsági index szerint, hasonlóan magas összegre a felmérés több mint tízéves...

Tényleg túl sokat netezünk?

A 18-65 éves internetező magyarok átlagosan 4 órát interneteznek egy hétköznapon a szabadidejükben. A Reacty Digital legújabb felmérése szerint ezt kevesen tartják problémának, pedig a túlzásba vitt netezés negatív hatásait a lakosság negyede szokta...

Így csökkenthetjük a rezsiköltséget

Az elmúlt évek energiapiaci bizonytalansága, az elszálló energiaárak, mind megmutatták, mennyire fontos, hogy csökkentsük a saját energiafelhasználásunkat. Otthonunk szigetelésével nemcsak energiát és pénzt spórolunk, hanem annak értékét is növeljük. Falusi CSOK-kal és a hozzá...

Bőven van mit behoznunk a digitális gazdaság területén

Az uniós ranglistán 22. helyen áll a magyar piac 43,8 pontjával, szemben az 50 pont feletti EU-s átlaggal. A lemaradás a cégvilágban is érezhető, ami részben az informatikushiánnyal, a képzett szakemberek iránti jelentős kereslettel...

Nagyot újított az LG

Az LG Electronics (LG) hamarosan elérhetővé teszi a Home Connectivity Alliance HCA 1.0 specifikációjának első kereskedelmi implementációját, amely az LG ThinQ okosplatformon keresztül lehetővé teszi a különféle márkájú készülékek összekapcsolását. Ez év végére a...

Kriptóban olcsóbb és átláthatóbb a jótékonykodás

Átlátható, jól nyomon követhető módja az adományozásnak a blokklánctechnológián alapuló átutalás. Ez a három fő előnye a kriptovalutában történő jótékonykodásnak a Binance által megkérdezett emberek szerint. Bár a legtöbben még mindig inkább hagyományos pénzügyi...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövő héten rajtol a Múzeumok Őszi Fesztiválja

A tudomány és a technológia kapcsolata, a tudományos eredmények hiteles kommunikációja, valamint a természettudományok és a múzeumok kapcsolódási pontjaira fókuszál idén a Múzeumok Őszi Fesztiválja, amelyet szeptember 25. és november 12. rendeznek meg országszerte. A...

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában...

A Dikh TV és vidéki rádiók is bajba kerültek

Termékmegjelenítésre vonatkozó szabály be nem tartása és hatósági határozatban megállapított, műsorstruktúrával kapcsolatos követelmények nem megfelelő teljesítése miatt indít eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Dikh TV országos kereskedelmi televízió és...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...

A marketing a stratégia része lett a generációváltáson áteső Euronics-nál

Óriási előrelépések, arculat és szlogenváltás zajlott sok sikerrel az elmúlt években a legnagyobb magyar tulajdonban lévő magyar webshopnál, ahol most belül is transzformálnak: új vezetőket igazoltak, köztük Metykó Tibort, aki az építőiparból érkezett a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

Nagy kihívás a fenntarthatóság a családi cégeknek

Két évük van a minimum 250 főt foglalkoztató cégeknek arra, hogy beépítsék üzleti folyamataikba az ESG szempontokat. A K&H családi vállalatok fenntarthatósági indexe szerint ez egyelőre nagy kihívás a cégeknek, mivel alig 10 százalékuk...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....