- Hirdetés -

Cél a dobogó legfelső foka

|

- Hirdetés -

A Ringier cégcsoport stratégiai pillérként tekint a sport üzletágra, és azt szeretnénk elérni, hogy a hazai sportrajongók számára meghatározó napi hírforrássá váljon a sportal.hu – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Kovács Tibor, a Ringier Hungary ügyvezető igazgatója. Kecskés István, a kiadvány főszerkesztője arról is beszélt, hogy kiemelt szerepet kapnak a mozgóképes tartalmak, és novemberben elkészül a saját stúdiójuk, amelyben klasszikus beszélgetős műsorok mellett elemző adások is készülhetnek.

- Elég sok a sporttematikájú oldal, legutóbb a Central Médiacsoport is beszállt, és elindította a sport24-et. Mennyire lehet érvényesülni ezen a sokszereplős piacon?

Kovács Tibor (KT): A Ringier Csoport új sportmédiaplatformja, a Sportal egy régiós médiamárka nemzetközi szakmai és technológiai háttérrel, amely már bizonyított a kelet-közép-európai médiapiacon. Márpedig a környező országok sportmédiás színtere is meglehetősen telített. Mégis, a tapasztalat azt mutatja, hogy a Sportal tartalomstratégiája, a sportrajongók valós igényeit fókuszba helyező szerkesztői elvei, sok-sok videós anyaga és a hirdetőpartnerek nyitottsága nemhogy életképessé, de meghatározó szereplővé teszi a Sportalt a régióban. A Ringier cégcsoport globális szinten gondolkodik a sportmédiás szolgáltatásokban, stratégiai pillérként tekint erre az üzletágra és Magyarországon is látunk benne potenciált. Olyan globális cégek támogatnak minket a Sportal sikeres működésében, mint a LiveScore és a Sportradar, amelyek azonnali mérkőzéseredményeket biztosítanak nekünk mindenféle sportágban, hogy a legfrissebb adatokkal szolgálhassuk ki a szurkolókat és a sportfogadásban aktív közönséget. Ezzel a háttérrel magunk mögött nem volt kérdés, hogy beszállunk a hazai hírversenybe, mégpedig egy magyar viszonylatban nagynak mondható szerkesztőséggel, valamint beruházással egy saját videóstúdió kialakításába.

 

Kovács Tibor

- Nemsokára kezdődik a katari focivébé, gondolom, a portál elindulásának az időzítése nem volt véletlen.

KT: A döntés tavasszal született meg a sportal.hu indulásáról. Nagyon feszített ütemterv szerint haladtunk a márka bevezetésével, és igen, a katari világbajnokságra mindenképp el akartunk készülni és üzembiztosan működni. De a focivébé csak egy a nagy események között. A Ferencváros diadalmas menetelése külön figyelmet igényel, nemcsak a sportrajongók, de a teljes hazai sportszektor szempontjából. A labdarúgáson túl jön sok fontos nemzetközi, valamint hazai sportesemény is, és mi egyiket sem akarjuk kihagyni.

- Gondolkodnak-e fizetős tartalmakban?

KT: A sportal.hu márka életének ebben a kezdeti, építkező szakaszában nem tervezünk fizetős tartalmakat, bár a tartalomstratégiánknak már most fontos elemét jelenti az exkluzív anyagok publikálása.

 

- Nagyjából egy hónapja indultak el. Milyen eredményeket hozott ez az időszak?

KT: Tartalmi szempontból például már az első héten négy exkluzív interjút. Az első hónapban, hónapokban a tartalom, illetve a rovatstruktúra bővítésére koncentrálunk, és nagy erőket fordítunk az exkluzív, illetve videós anyagok gyártására. Naponta számtalan mérkőzéseredményt osztunk meg azokkal a rajongókkal, akiknek a sportfogadáshoz is hasznosak az azonnali adatok. Beindítottuk a márka közösségi csatornáit, bemutatkoztunk a szakmai fórumokon és szépen bővül az oldal látogatottsága. Sűrű volt az első hónap.

 

- A látogatószámok tekintetében mi a cél?

KT: Nyilván számunkra is fontos mérce a látogatószám, de a célt mégsem számokban határoznám meg. Azt szeretnénk elérni, hogy a hazai sportrajongók számára meghatározó napi hírforrássá váljon a sportal.hu, és már az első teljes évben, 2023-ban a leglátogatottabb hazai sportmédiás híroldalak dobogós szereplői között akarunk lenni. Hosszú távon pedig a dobogó legfelső fokára szeretnénk fellépni. Ha már sikerről beszélünk, véleményem szerint a sport sikere a teljes iparági környezet teljesítményét reflektálja, ami minden szereplő – szakmai vezetők, döntéshozók, politikai, gazdasági szereplők és természetesen a sportolók – erőfeszítéseit is mutatja. Ebbe a sorba beleértem a katalizátorként működő sportmé#diát is. Mi úgy tekintünk erre az iparágra mint nagybetűs sportra, ahol mindannyian együtt ülünk a lelátón.

- A jó néhány hazai sportoldal mellett a tartalmat tekintve miben igyekeznek mások lenni, mint a többiek?

Kecskés István (KI): Elsősorban abban, hogy nekünk ugyanolyan fontos a sportoló és a szurkoló. Mindannyian drukkerként találkoztunk először a sporttal, és ebben a tekintetben nem is változtunk meg, csak immár le is írjuk az élményeinket, vagy megkérdezzük a versenyzőktől, hogy miként éltek meg egy-egy sikert vagy kudarcot.

 

Kecskés István

- Mekkora stábbal dolgoznak?

KI: A kezdőcsapatunk 22 fős – vagyis két futballcsapatnyi –, ebből húsz a saját munkavállalónk, ketten pedig külsős munkatársként dolgoznak nekünk. A sportújságírói szakma tapasztalt, régi motorosai és lelkes, ifjú titánok vegyesen alkotják a szerkesztőséget. Mindenképp szerettük volna megadni a lehetőséget fiatal tehetségeknek, hogy kiteljesedhessenek. Mellettük természetesen szükség van nagy tapasztalatot szerzett kollégákra is. Fontos, hogy a mindennapi munkavégzés mellett segítjük a fiatalok fejlődését, szakmai műhelyként is működünk.

- A cikkek mellett ma már szinte elengedhetetlenek a videós tartalmak. Ezekre mekkora hangsúlyt fektetnek?

KI: A Sportal-hálózatban kiemelt szerepet élveznek a mozgóképes tartalmak. Ezek előállításához a kiadó minden háttértámogatást megad. Hogy mást ne mondjak, az egyik leglátványosabb eleme ennek az lesz, amikor novemberben átadjuk a saját stúdiónkat, amelyben klasszikus beszélgetős műsorok mellett elemző adások is készülhetnek.

 

- A közelgő focivébére készülnek-e valami különlegessel, exkluzív tartalmakkal?

KI: Ez minden sportkiadvány esetén kiemelt időszak, mi pedig igyekszünk kihasználni a kiadó portfóliójában rejlő sokszínűséget a tartalmak előállításakor. A Ringier-hez tartozik a leglátogatottabb hazai weboldal, a blikk.hu, a piacvezető országos napilap, a Blikk, jó néhány női magazin és a fiatalokkal is közvetlen kapcsolatban vagyunk. Ebben nagy lehetőségek vannak, amelyekkel élni is akarunk. Emellett a sportal.hu mögött álló statisztikai rendszer egy olyan adatbázis, amilyenhez a hazai sportkedvelő közönség még nem férhetett hozzá, ez segít majd mindenkinek eligazodni a világbajnokság idején.

 

- Az olvasók részéről kaptak-e már visszajelzéseket? Milyen volt a Sportal fogadtatása?

KI: Egyelőre az olvasók, a sportolók, az egyesületek és a szövetségek részéről is kedvező visszajelzéseket kaptunk, az oldal látogatottsága pedig dinamikusan növekszik. Azért dolgozunk, hogy a fejlődés töretlen legyen.

Baross Gábor

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Csatlakozik az EqualVoice-hoz a Ringier Hungary

Tegnap este, az idei Glamour Women of The Year Gálán jelentette be a Ringier Hungary médiavállalat, hogy portfóliójával csatlakozik a nemzetközi EqualVoice kezdeményezéshez, melynek célja, hogy növelje a nők láthatóságát, szakértői jelenlétét a médiatermékekben....

Egy új kezdet korszaka – interjú az RTL menedzsmentjével

A minden korábbinál nagyobb technológiai és szervezeti transzformációról, az üzleti és streamingpiaci eredményekről és tervekről is beszéltek az RTL nyolcfős menedzsmentjének tagjai a Marketing&Media magazinnak adott interjúban. Sorozatunk első részéből kiderül, hogy milyen változásokat...

Limitált kollekcióval rukkolt elő az IKEA

Az IKEA kilenc latin-amerikai alkotóval együttműködésben mutatja be az ünneplés hagyományait Latin-Amerikában. A kollaboráció eredményeként létrejött ÖMSESIDIG limitált kollekció harminc terméke segít megalapozni az ünnepi összejövetelek hangulatát. A kollekcióhoz tartozó üvegáruk, asztalterítékek, dekorációk és...

Csúcskategóriás mobilokkal és okoskarkötőkkel erősít a Huawei

Számos új csúcskategóriás terméket mutatott be a Huawei. Az innovatív eszközök között szerepel a HUAWEI P60 Pro és a HUAWEI Mate X3 zászlóshajó okostelefon, a HUAWEI MateBook X Pro notebook, a HUAWEI WATCH Ultimate...

Hatékonyabbak lehetnek a Facebook-hirdetések

Harminc-negyven százalékkal is jobban támogatja a Facebook algoritmusa a videókat a képeknél és a szöveges tartalmaknál, de a nem hirdetett bejegyzések nagyságrendekkel kevesebb embert érnek el a platformon. 2023 egyik nagy újdonsága, hogy a...

Helyi rádiókról döntött a Médiatanács

Egy berettyóújfalui rádió hatósági ellenőrzése során feltárt jogsértésekről döntött a Médiatanács legutóbbi ülésén. A testület ezen kívül elfogadta a Győr 100,1 MHz helyi vételkörzetű frekvencia pályázati felhívásának újabb kiírását is.A Berettyóújfalu 97,9 MHz-es frekvencián...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Különleges futamot nézhetnek a száguldás szerelmesei

Minden idők talán legkülönlegesebb NASCAR versenyét rendezik meg vasárnap Austinben. A texasi pályán két Formula-1-es világbajnok, Kimi Räikkönen és Jenson Button is próbára teszi a tudását - a finn másodjára, Button először fut neki...

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

Több mint ezer magyar céget érint az új szabályozás

A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY 11 tagországot elemző tanulmánya. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon,...

Több száz tonna hulladékot gyűjtöttek össze Ukrajnában

A háborús helyzet sem állíthatta meg a PET Kupa és a Diageo közös, a Tisza ukrajnai forrásvidékén zajló CALL-Action programját. A nehéz körülmények és mindennapos áramkimaradások ellenére a résztvevők kevesebb mint egy év alatt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....