- Hirdetés -

Chatbottal újított a biztosító

|

- Hirdetés -

Az utóbbi idők egyik legnagyobb digitális hype-ja kétségtelenül a tavalyi évben ismertté váló chatbotok körül alakult ki. A trend ezúttal a szokottnál gyorsabban érte el hazánkat, február elején ugyanis publikálásra került az első magyar chatbot, mely a biztosítási kárbejelentést egyszerű, már-már szerethető folyamattá varázsolja.

Ezek a beszélgető robotok a Messengeren keresztül részben előre programozott, részben tanulni képes mesterséges intelligenciával váltják ki a hagyományos ügyfélszolgálatokat. A nemrég megjelent „State of Chatbots 2018 report” megmutatja, hogy minek köszönhető az a lelkesedés, amellyel a felhasználók és a vállalkozások is szinte azonnal megszerették ezeket a – sokszor kezdetlegesnek ható, de mégis a jövőbe mutató – robotokat.

Elsőként arra voltak kíváncsiak a felmérés készítői, hogy a megkérdezettek vajon az elmúlt évben hogyan kommunikáltak szolgáltatójukkal. Nem meglepő módon a telefon, e-mail és a weboldal hármasa szerepelt a lista élén, de már a chatbotot is a megkérdezettek 15%-a használja.

Ennél azonban sokkal érdekesebb, hogy mit jelöltek meg a hagyományos kapcsolattartás legfőbb problémáiként. A felmérést hazánkban elvégezve valószínűleg nem sokban térnének el az eredmények.

Ezzel szemben mit nyújtanak a chatbotok? Gyors választ vészhelyzetben, egy panasz vagy probléma szinte azonnali megoldását, egy szolgáltatás gyors és egyszerű foglalását (hotel, étterem vagy akár fodrász), és természetesen biztosítási ügyintézéseket, mint amilyen például a kárbejelentés. Miért fordulnak egyre többen a chatbotok felé? Mert a nap 24 órájában választ kapnak a kérdéseikre, sokkal gyorsabban tudják megoldani egyszerűbb problémáikat, mint az eddigi megszokott módok akármelyikén. De hogy jönnek képbe a biztosítók?

„Ki ne gondolt volna már arra lassan töltődő weboldalak előtt ülve, jelszavakat, szerződésszámokat keresgélve, file-okat innen-onnan áttöltve, hogy 30 másodperc alatt lehessen egy biztosítási kárt bejelenteni?” – kezdi mondanivalóját Szűcs Krisztián, az első magyar biztosítási chatbotot megalkotó MaxDom Consulting pénzügyi tanácsadó vállalkozás ügyvezetője.

A biztosítókkal szembeni legnagyobb fenntartások a kárügyintézés körül keresendők. Egy olyan feszült helyzetben, mint egy biztosítási káreset, a kisebb fennakadásokat is hatalmasnak érzik az ügyfelek.

„A chatbotokban az a nagyszerű, hogy mindenki tudja használni, aki már chatelt a barátaival, családtagjaival. Nincs szükség tovább ismeretekre, sem applikáció letöltésére, egyszerűen csak a vállalkozás nevét kell beütni a Messenger keresőjébe, és elindítani a beszélgetést. Utána a chatbot vezeti a felhasználót. Az első tapasztalatok is ezt támasztják alá, rengeteg pozitív visszajelzéssel. A cél az, hogy megszűnjön a <<nem szeretem>> érzés és az ügyfelek minél előbb megkapják a jogos kártérítést” – teszi hozzá Szűcs Krisztián.

Nem tudni, hogy milyen irányt vesznek a jövőben az innovációs trendek, de ha ilyen gyorsan tartják a lépést egyes hazai kisvállalkozások, akkor az ügyfeleknek nem lesz okunk panaszra. Bár reméljük, hogy nekünk soha nem lesz rá szükségünk, de ha egyszer mégis, akkor már adott a megoldás egy könnyebb, gyorsabb és kezelhetőbb kárbejelentési folyamatra.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így erősíthető a munkavállalók lojalitása

A SZÉP kártya mellett a céges programok, a telefon vagy laptop, a vállalati autók és a tréningek a legnépszerűbb, sztenderd béren kívüli juttatások a hazai vállalatoknál – derül ki az EY Adókonferencia több mint...

2023-as prognózisokkal jön az év utolsó BrandManiája

Idei utolsó adásához érkezett a BrandMania, a stáb ezúttal jelentős ágazatok képviselőit kérdezte arról, hogy mit várnak 2023-tól és megnézték azt is, hogy a 2022-re vonatkozó jóslatok mennyire váltak be. Már a múlt év végén...

Népszerű magyar sztárokkal jön a STRAND Fesztivál

Számos olyan fellépő kap főszerepet a 2023-as STRAND programjában, akik néhány évvel ezelőtt kevés fesztivál színpadára jutottak el. Azahriah, Beton.Hofi, Carson Coma, Dzsúdló, Valmar közönsége ma már nemcsak a legnagyobb koncerthelyeket, de minden bizonnyal...

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Új ajánlattal rukkolt elő a Vodafone

A Vodafone konvergens szolgáltatóként az elmúlt években folyamatosan azon dolgozott, hogy létrehozza azt az ajánlatot, amely egy csomagban képes azokat az ügyféligényeket kiszolgálni, amelyek igazán fontosak – mindezt különleges kedvezményekkel és egyéb előnyökkel. A...

Hamarosan készpénzmentes lesz a gasztro szektor

Az utóbbi 2-3 év megterhelő időszak volt a vendéglátóiparban dolgozók számára: koronavírus-járvány miatti korlátozások és bezárások, háború folytán fellépő energiaválság, munkaerőhiány, élelmiszerárak emelkedése. Ebben a nehéz helyzetben kellene (több) profitot termelni, nagyobb hatékonysággal működni,...

Játszóházakban kampányol a STABILO

Országszerte 20 játszóházban fut a STABILO kampánya, a szülők és a gyermekek a plakátok mellett termékmintákkal is találkozhatnak. A STABILO játszóházi kampánya december 1-től 31-ig tart. Országosan 20 játszóházban fut, több mint 120 ezer látogatót...

Mesés Disney koncert lesz Budapesten

Budapest is bekerült a Disney 100 éves évfordulóját ünneplő koncertsorozat helyszínei közé. 2023. október 15-én 19:30 órától az Arénában elevenednek meg a mindenki által ismert lenyűgöző mese- és filmjelenetek a Hollywood Sound Orchestra és...
sms mobiltelefon

A tech cégek mobilpiacra lépését hozhatja el az eSIM

Március óta mindhárom magyar szolgáltató lakossági kínálatában elérhető a virtuális SIM kártya. Az eSIM előnyei között a szolgáltatók jellemzően kiemelik a kisebb környezetterhelést a kevesebb keletkező műanyaghulladék miatt, a kényelmesebb mobilhasználatot és a kisebb...

Az orosz-ukrán háború uralta az online kereséseket

A 2022-es év összesített magyar Google listáját az orosz-ukrán háborúval kapcsolatos keresések formálták legnagyobb mértékben, a felhasználók a legfontosabb történések figyelemmel kísérése mellett az érintett helyszínekről és személyekről is informálódni akartak. Dobogós helyezést értek...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fék nélkül száguld az áremelkedés

Az infláció novemberben tovább emelkedett, ráadásul a vártnál is gyorsabb ütemben. Októberhez képest a fogyasztói árak 1,8 százalékkal nőttek, az éves infláció így 22,5 százalékra gyorsult az októberben közzétett 21,1 százalékról. A tényadat ismét...

Így erősíthető a munkavállalók lojalitása

A SZÉP kártya mellett a céges programok, a telefon vagy laptop, a vállalati autók és a tréningek a legnépszerűbb, sztenderd béren kívüli juttatások a hazai vállalatoknál – derül ki az EY Adókonferencia több mint...

2023-as prognózisokkal jön az év utolsó BrandManiája

Idei utolsó adásához érkezett a BrandMania, a stáb ezúttal jelentős ágazatok képviselőit kérdezte arról, hogy mit várnak 2023-tól és megnézték azt is, hogy a 2022-re vonatkozó jóslatok mennyire váltak be. Már a múlt év végén...

Népszerű magyar sztárokkal jön a STRAND Fesztivál

Számos olyan fellépő kap főszerepet a 2023-as STRAND programjában, akik néhány évvel ezelőtt kevés fesztivál színpadára jutottak el. Azahriah, Beton.Hofi, Carson Coma, Dzsúdló, Valmar közönsége ma már nemcsak a legnagyobb koncerthelyeket, de minden bizonnyal...

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...
- Hirdetés -

Don't Miss

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....