- Hirdetés -

Covid és PR – járvány alatt indítottak produkciós céget

|

- Hirdetés -

A korábbinál sokkal több lesz a home office, az eredeti üzleti terveket ugyan át kellett szabni, de a fejlesztések nem maradnak el és szükség lesz az informatikai háttér további erősítésére – többek között ezeket jelezték az mmonline.hu által megkérdezett hazai pr-ügynökségek vezetői a következő hónapokra vonatkozó terveik kapcsán. Sorozatunk harmadik részében Barna Tamás, a Republic Group ügyvezető igazgatója beszél többek között arról, hogyan hatott a piacra a járvány, miért volt szerencsés a produkciós cégük rajtjának időzítése, illetve milyen új szolgáltatást indítottak a járvány alatt.

– Mikor álltatok át home office-re, mennyire volt gördülékeny a váltás, mi jelentette a legnagyobb kihívást?

– Szerencsére már évekkel ezelőtt kialakítottuk az otthoni munkavégzéshez szükséges feltételeket, így nem volt nehéz a márciusi átállás sem. Az év elejétől kezdve nyomon követtük a nemzetközi helyzetet, így már hetekkel a teljes home office-ba vonulás előtt megtettük a szükséges intézkedéseket, hogy a technikai feltételek mindenki számára biztosítva legyenek az otthoni munkavégzéshez. Ez elsősorban logisztikai teendőket jelentett, a kreatív csapatunknak házhoz szállítottuk a szükséges hardvereket, a meetingeket pedig Microsoft Teams rendszerbe tereltük át. Az első sikeres all staff próbanap után, március 16-tól már az egész csapatunk otthonról dolgozott.

– Mennyire volt hatékony így a munka, hogyan tudtátok kiszolgálni az ügyfeleket?

– Kifejezetten hatékonyan tudtunk ebben az időszakban is dolgozni, sőt sok esetben még hatékonyabbnak is bizonyult mint korábban. Gyorsabban mentek az egyeztetések, könnyebb videós meetingeket szervezni utazási idő nélkül. Miután az első egy-két hétben az ügyfeleink is átálltak a home office módra, már gördülékenyen ment a munka. Sok szempontból persze előnyt jelentett, hogy nemzetközi ügyfelekkel és külföldi projekteken is dolgozott már a csapatunk nagy része, akiknek teljesen szokványos volt, hogy virtuális megbeszéléseket tartanak és személyes találkozó nélkül követik nyomon a projekteket.

– Volt-e egyeztetés az ügyfelekkel arról, hogyan dolgoztok tovább az új helyzetben, ezeknek mi volt a legfontosabb tapasztalata, hogy viszonyultak ők az új körülményekhez?

– Persze, az első héten minden ügyfelünkkel egyeztetve alakítottuk ki az új workflowt. Azt tapasztaltuk, hogy náluk is gyorsan és hatékonyan zajlott az átállás, szóval kifejezetten zökkenőmentesen átálltunk az online működésre. Leginkább a nagyobb stratégiai vagy tender prezentációk során éreztük a személyes találkozás hiányát, de a helyzet sajátossága következtében ezeket is gyorsan megszokták az ügyfelek és mi is. Együtt sírunk, együtt nevetünk a partnerekkel, ezért felajánlottuk, hogy a COVID-19-hez kapcsolódó feladatokat kedvezményesen vállaljuk.

– Volt-e példa arra, hogy valaki visszamondja a szerződést, vagy átmenetileg csökkentse a havidíjat, ezt hogyan menedzselte a cég, milyen intézkedéseket hozott?

– Amikor makrogazdasági szinten ilyen nagy változás következik be – és most egy jelentős vásárlóerő-csökkenésről beszélhettünk az egészségügyi válság hozományaként – az mindig gyors hatásokat gyakorol a reklámiparra is. Már február elején realizáltuk, hogy 2020 nem úgy fog alakulni, ahogy azt tavaly ősszel terveztük. Racionalizáltuk a költségeinket, újra tárgyaltunk bizonyos szerződéseket, igyekeztünk az ügyfeleink számára kedvező, ésszerű megoldásokat javasolni a hosszútávú együttműködés érdekében. A vezetőség pedig létrehozott egy 30 millió forintos szolidaritási alapot, ami a kollégák rendelkezésére áll, hogy az esetleg felmerülő hirtelen kiadásokat fedezni tudják egy kamatmentes gyorskölcsön segítségével.

– Sikerült-e esetleg új megbízást szerezni a COVID-19 alatt, hogyan történt az egyeztetés, mennyire nehezítette meg a folyamatot az, hogy csak online lehetett tartani a kapcsolatot?

– Igen, és nagyon büszkék vagyunk a csapatra, hogy ebben az időszakban is sikeres tendereket tudhatunk magunk mögött. Ennek ellenére egyértelműen új és érdekes tapasztalat volt éppen kialakuló ügyfélkapcsolati helyzetben a kizárólag online kapcsolattartás mellett tenderezni.

– A korlátozások feloldásával kötelező lesz-e visszatérni a kollégáknak az irodába, esetleg más protokollt használtok? Korábban milyen arányban volt távmunka, a járvány után emelkedik-e a home office aránya?

– Korábban heti egy nap home office-t minden kollégánknak biztosítottunk, az elmúlt hetekben pedig kidolgoztuk a visszatérési tervet. A korábbinál is rugalmasabb, teljesen új workflow rendszert alakítottunk ki, így több home office napot építettünk bele a működésünkbe, amit az egyes divízióvezetők koordinálnak majd, illetve az iroda terek funkcióit is átalakítottuk annak érdekében, hogy több tárgyalóval vágunk neki a következő időszaknak. Persze arra is figyeltünk, hogy közös kikapcsolódási lehetőségeket is biztosítsunk, ezért rendszeres munka utáni programokat tervezünk a dolgozóknak.

– Melyek voltak a legfontosabb tapasztalatai a járványnak a cég működése, az ügyfelek kiszolgálása szempontjából? Mi az, amit megtartotok a járvány után is az újfajta működésből?

– Hatékonyságnövelés tekintetében rengeteget tanultunk az elmúlt 3 hónapban, ezeket adaptáltuk az új workflow rendszerünkben is. Nyilván a járványnak vannak kellemetlenebb hatásai is, de hiszünk abban, hogy sokat lehet ezekből az időszakokból tanulni és komoly megújulási irányokat nyithat meg.

– Hogyan befolyásolja a járvány a cég üzleti terveit, mi marad el, esetleg lesz olyan fejlesztés, amit ilyen körülmények között is megvalósítotok?

– A 2019-ben készült idei terveket nagyban átírták a márciusi események. Ettől függetlenül töretlenül dolgozunk a cégfejlesztési terveinken és szerencsére folyamatosan indulunk tendereken. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy Escape by Republic néven elindult a produkciós cégünk, ami mozgóképes tartalmak tervezésére és előállítására fókuszál. Véletlen egybeesés volt, hogy akkorra állt össze a csapat és az eszközparkunk, amikor arra hirtelen a legnagyobb szüksége lett az ügyfeleinknek, így házon belül tudtunk 2Ds animációt készíteni az UNIQA-nak, és TVC-t mutálni a Raiffeisen számára a karanténból. Ezen kívül elindult a reklámszakmai podcastunk is Márton Szabolcs vezetésével, amit a karanténban is tökéletesen tudtunk rögzíteni vendégeinkkel.

22 év után először pedig egy forradalmian új formátumon gondolkodunk a BrandFestivallal kapcsolatban. Az elmúlt hónapokban megtapasztaltuk, milyen gyorsan írja át a terveket egy vírus és hogyan válnak elképzelhetetlenné az olyan alapvetésnek vett dolgok, mint az országok közötti mozgás lehetősége.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rákapcsolt az 5G-re a Yettel a Szigeten

A tömegrendezvények megfelelő mobilellátása rendszeresen izgalmas feladatot ad a mobilszolgáltatóknak. A felhasználói szokások évről évre változnak, ráadásul minden esemény más adottságokkal rendelkezik, így nem lehet egy, jól bevált megoldással készülni az ilyenkor szükséges időszakos...

Megújítja operációs rendszerét az OPPO

Az OPPO globális online stream eseményen mutatja be az Android 13-ra épülő mobil operációs rendszerének legfrissebb verzióját. A 67 nyelven elérhető és globálisan több mint 500 millió havi aktív felhasználóval rendelkező ColorOS 13 vadonatúj...

Ezek voltak a legkelendőbb termékek az Euronicsnél

Airfryerek, telefonok és robotporszívók – ezek a legnagyobb fejlődést mutató termékkategóriák 2021 és 2022 júniusa között a magyar tulajdonban lévő Euronics Műszaki Áruházlánc éves kimutatása alapján. A tavaly márciusi boltzár után a vásárlók lelkesen...

Sokba kerülhet az iskolakezdés

Az iskolakezdés átlagosan 20-30 ezer forintba kerül gyermekenként, amennyiben a tanulónak új iskolatáskára is szüksége van, akkor akár meg is duplázódhat ez az összeg a REGIO JÁTÉK friss felmérése alapján. A tanszer-beszerzés augusztusban tetőzik,...

Idén a horvát tengerpart a sláger a magyar nyaralóknál

A júliusban megkötött utasbiztosítások több mint kétharmada tengerparti nyaralásra szólt. A legnépszerűbb úti cél Horvátország volt, a legdrágább biztosítás pedig meghaladta a 180 ezer forintot – derül ki a Bank360.hu utazási indexéből.  Június után...

Szeptember elején lesz a BuSho

Augusztus 30. és szeptember 4. között tartják a 18. Budapest Short Film Fesztivált, vagy közismert nevén a BuSho-t, amelyen a nevezett csaknem 1000 filmből 65-öt láthatnak az érdeklődők a fővárosban. A fesztivál fő helyszíne a...

Két hét és visszatérnek a párkereső gazdák

Augusztus 29-én indul a Házasodna a gazda, az RTL Klub társkereső realityjének 5. évada minden hétköznap este lesz látható a csatornán.  A műsorvezető Nádai Anikó lesz, az epizódok az RTL Most platformon is megtekinthetők...

Tovább nőtt a Lenovo nyeresége

Erős első éves eredményeket jelentett be a Lenovo Group, amely így a kilencedik egymást követő negyedévben növelte mind a bevételét, mind a nyereségét. Az első negyedéves nettó nyereség a tavalyihoz képest 11 százalékkal 516...

A Gránit Bankkal növekszik tovább az Equilor Befektetési Zrt.

Változatlan menedzsmenttel folytatja működését az Equilor Befektetési Zrt., miután a Gránit Bank Zrt. 50 százalék plusz egy szavazatnyi részesedést szerez a több mint 30 éves magyar befektetési szolgáltatóban. Az Equilor 49,9 százalékos tulajdonosa továbbra...
sms mobiltelefon

Alkalmazások, amik megkönnyítik az életünket

Attól, hogy aktív internethasználókká válunk, még nem kell egész nap a kijelző vagy a képernyő előtt gubbasztanunk. Sőt, az online megoldások közül sok nemhogy időrabló, de időt is spórolhatunk vele. A fiatalok világnapjára a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Saját kriptovalutát indított egy szendvicsező

A komoly üzleti befektetés mellett életeket hivatott menteni a LAMEA Sandwich Corner által indított kriptovaluta. A tokennel az innsbrucki székhelyű szendvicsező minden éttermében lehet már fizetni, a vállalat célja pedig az, hogy az emberek...

Rákapcsolt az 5G-re a Yettel a Szigeten

A tömegrendezvények megfelelő mobilellátása rendszeresen izgalmas feladatot ad a mobilszolgáltatóknak. A felhasználói szokások évről évre változnak, ráadásul minden esemény más adottságokkal rendelkezik, így nem lehet egy, jól bevált megoldással készülni az ilyenkor szükséges időszakos...

Megújítja operációs rendszerét az OPPO

Az OPPO globális online stream eseményen mutatja be az Android 13-ra épülő mobil operációs rendszerének legfrissebb verzióját. A 67 nyelven elérhető és globálisan több mint 500 millió havi aktív felhasználóval rendelkező ColorOS 13 vadonatúj...

Ezek voltak a legkelendőbb termékek az Euronicsnél

Airfryerek, telefonok és robotporszívók – ezek a legnagyobb fejlődést mutató termékkategóriák 2021 és 2022 júniusa között a magyar tulajdonban lévő Euronics Műszaki Áruházlánc éves kimutatása alapján. A tavaly márciusi boltzár után a vásárlók lelkesen...

Sokba kerülhet az iskolakezdés

Az iskolakezdés átlagosan 20-30 ezer forintba kerül gyermekenként, amennyiben a tanulónak új iskolatáskára is szüksége van, akkor akár meg is duplázódhat ez az összeg a REGIO JÁTÉK friss felmérése alapján. A tanszer-beszerzés augusztusban tetőzik,...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....