- Hirdetés -

Covid és PR – járvány alatt indítottak produkciós céget

|

- Hirdetés -

A korábbinál sokkal több lesz a home office, az eredeti üzleti terveket ugyan át kellett szabni, de a fejlesztések nem maradnak el és szükség lesz az informatikai háttér további erősítésére – többek között ezeket jelezték az mmonline.hu által megkérdezett hazai pr-ügynökségek vezetői a következő hónapokra vonatkozó terveik kapcsán. Sorozatunk harmadik részében Barna Tamás, a Republic Group ügyvezető igazgatója beszél többek között arról, hogyan hatott a piacra a járvány, miért volt szerencsés a produkciós cégük rajtjának időzítése, illetve milyen új szolgáltatást indítottak a járvány alatt.

– Mikor álltatok át home office-re, mennyire volt gördülékeny a váltás, mi jelentette a legnagyobb kihívást?

– Szerencsére már évekkel ezelőtt kialakítottuk az otthoni munkavégzéshez szükséges feltételeket, így nem volt nehéz a márciusi átállás sem. Az év elejétől kezdve nyomon követtük a nemzetközi helyzetet, így már hetekkel a teljes home office-ba vonulás előtt megtettük a szükséges intézkedéseket, hogy a technikai feltételek mindenki számára biztosítva legyenek az otthoni munkavégzéshez. Ez elsősorban logisztikai teendőket jelentett, a kreatív csapatunknak házhoz szállítottuk a szükséges hardvereket, a meetingeket pedig Microsoft Teams rendszerbe tereltük át. Az első sikeres all staff próbanap után, március 16-tól már az egész csapatunk otthonról dolgozott.

– Mennyire volt hatékony így a munka, hogyan tudtátok kiszolgálni az ügyfeleket?

– Kifejezetten hatékonyan tudtunk ebben az időszakban is dolgozni, sőt sok esetben még hatékonyabbnak is bizonyult mint korábban. Gyorsabban mentek az egyeztetések, könnyebb videós meetingeket szervezni utazási idő nélkül. Miután az első egy-két hétben az ügyfeleink is átálltak a home office módra, már gördülékenyen ment a munka. Sok szempontból persze előnyt jelentett, hogy nemzetközi ügyfelekkel és külföldi projekteken is dolgozott már a csapatunk nagy része, akiknek teljesen szokványos volt, hogy virtuális megbeszéléseket tartanak és személyes találkozó nélkül követik nyomon a projekteket.

– Volt-e egyeztetés az ügyfelekkel arról, hogyan dolgoztok tovább az új helyzetben, ezeknek mi volt a legfontosabb tapasztalata, hogy viszonyultak ők az új körülményekhez?

– Persze, az első héten minden ügyfelünkkel egyeztetve alakítottuk ki az új workflowt. Azt tapasztaltuk, hogy náluk is gyorsan és hatékonyan zajlott az átállás, szóval kifejezetten zökkenőmentesen átálltunk az online működésre. Leginkább a nagyobb stratégiai vagy tender prezentációk során éreztük a személyes találkozás hiányát, de a helyzet sajátossága következtében ezeket is gyorsan megszokták az ügyfelek és mi is. Együtt sírunk, együtt nevetünk a partnerekkel, ezért felajánlottuk, hogy a COVID-19-hez kapcsolódó feladatokat kedvezményesen vállaljuk.

– Volt-e példa arra, hogy valaki visszamondja a szerződést, vagy átmenetileg csökkentse a havidíjat, ezt hogyan menedzselte a cég, milyen intézkedéseket hozott?

– Amikor makrogazdasági szinten ilyen nagy változás következik be – és most egy jelentős vásárlóerő-csökkenésről beszélhettünk az egészségügyi válság hozományaként – az mindig gyors hatásokat gyakorol a reklámiparra is. Már február elején realizáltuk, hogy 2020 nem úgy fog alakulni, ahogy azt tavaly ősszel terveztük. Racionalizáltuk a költségeinket, újra tárgyaltunk bizonyos szerződéseket, igyekeztünk az ügyfeleink számára kedvező, ésszerű megoldásokat javasolni a hosszútávú együttműködés érdekében. A vezetőség pedig létrehozott egy 30 millió forintos szolidaritási alapot, ami a kollégák rendelkezésére áll, hogy az esetleg felmerülő hirtelen kiadásokat fedezni tudják egy kamatmentes gyorskölcsön segítségével.

– Sikerült-e esetleg új megbízást szerezni a COVID-19 alatt, hogyan történt az egyeztetés, mennyire nehezítette meg a folyamatot az, hogy csak online lehetett tartani a kapcsolatot?

– Igen, és nagyon büszkék vagyunk a csapatra, hogy ebben az időszakban is sikeres tendereket tudhatunk magunk mögött. Ennek ellenére egyértelműen új és érdekes tapasztalat volt éppen kialakuló ügyfélkapcsolati helyzetben a kizárólag online kapcsolattartás mellett tenderezni.

– A korlátozások feloldásával kötelező lesz-e visszatérni a kollégáknak az irodába, esetleg más protokollt használtok? Korábban milyen arányban volt távmunka, a járvány után emelkedik-e a home office aránya?

– Korábban heti egy nap home office-t minden kollégánknak biztosítottunk, az elmúlt hetekben pedig kidolgoztuk a visszatérési tervet. A korábbinál is rugalmasabb, teljesen új workflow rendszert alakítottunk ki, így több home office napot építettünk bele a működésünkbe, amit az egyes divízióvezetők koordinálnak majd, illetve az iroda terek funkcióit is átalakítottuk annak érdekében, hogy több tárgyalóval vágunk neki a következő időszaknak. Persze arra is figyeltünk, hogy közös kikapcsolódási lehetőségeket is biztosítsunk, ezért rendszeres munka utáni programokat tervezünk a dolgozóknak.

– Melyek voltak a legfontosabb tapasztalatai a járványnak a cég működése, az ügyfelek kiszolgálása szempontjából? Mi az, amit megtartotok a járvány után is az újfajta működésből?

– Hatékonyságnövelés tekintetében rengeteget tanultunk az elmúlt 3 hónapban, ezeket adaptáltuk az új workflow rendszerünkben is. Nyilván a járványnak vannak kellemetlenebb hatásai is, de hiszünk abban, hogy sokat lehet ezekből az időszakokból tanulni és komoly megújulási irányokat nyithat meg.

– Hogyan befolyásolja a járvány a cég üzleti terveit, mi marad el, esetleg lesz olyan fejlesztés, amit ilyen körülmények között is megvalósítotok?

– A 2019-ben készült idei terveket nagyban átírták a márciusi események. Ettől függetlenül töretlenül dolgozunk a cégfejlesztési terveinken és szerencsére folyamatosan indulunk tendereken. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy Escape by Republic néven elindult a produkciós cégünk, ami mozgóképes tartalmak tervezésére és előállítására fókuszál. Véletlen egybeesés volt, hogy akkorra állt össze a csapat és az eszközparkunk, amikor arra hirtelen a legnagyobb szüksége lett az ügyfeleinknek, így házon belül tudtunk 2Ds animációt készíteni az UNIQA-nak, és TVC-t mutálni a Raiffeisen számára a karanténból. Ezen kívül elindult a reklámszakmai podcastunk is Márton Szabolcs vezetésével, amit a karanténban is tökéletesen tudtunk rögzíteni vendégeinkkel.

22 év után először pedig egy forradalmian új formátumon gondolkodunk a BrandFestivallal kapcsolatban. Az elmúlt hónapokban megtapasztaltuk, milyen gyorsan írja át a terveket egy vírus és hogyan válnak elképzelhetetlenné az olyan alapvetésnek vett dolgok, mint az országok közötti mozgás lehetősége.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Cápák között és a Tények áll az élen

Egyik a 18-49 éveseknél, másik a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. A főműsoridőben egész szoros volt a verseny az RTL Klub és a TV2 között. Az év első hetéhez képest mindkét vezető kereskedelmi csatorna...

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA