Családi vállalatokat díjazott a K&H

Már a kisebb családi vállalatoknál is jelentős a társadalmi felelősségvállalás, miközben a generációváltásban is sokat fejlődtek az elmúlt években. A hosszú távú stratégiai gondolkodásban és az innovatív megoldások alkalmazásában azonban még szükség lehet némi útmutatásra, ezért idén negyedik alkalommal nyolc cég üzleti gyakorlata kapott K&H családi vállalatok kiválósági díjat a jó példák felkarolására és bemutatására.

Nyolc hazai családi tulajdonú cég kapott idén K&H családi vállalatok kiválósági díjat. „Több mint 30 éves tapasztalatunknak, valamint annak köszönhetően, hogy vállalati ügyfélkörünk több mint felét családi cégek adják, a K&H-nál abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a cégekkel együtt gondolkodva több olyan kezdeményezést indíthattunk el, amelyek kifejezetten a családi vállalatok problémáit tárja fel és a kérdéseikre adnak választ. Idén ezért negyedik alkalommal hirdettük meg a K&H családi vállalatok kiválósági díjat, ugyanis az elmúlt évek tapasztalatai alapján azt látjuk, hogy számos céget inspirált a korábbi nyertesek példaértékű gyakorlatai, legyen szó generációváltásról, stratégiáról vagy éppen társadalmi felelősségvállalásról” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok szakértője.

„Az elmúlt években beérkezett pályázatok alapján azt tapasztaljuk, hogy a társadalmi felelősségvállalás (CSR) jelentős a családi vállalatoknál, valamint a generációváltásra is egyre több sikeres és követendő példát láthatunk. Ami pedig a legfontosabb tanulság, hogy ezen tevékenységek nem méret függők, tehát a kisebb cégeknél is remek gyakorlatok vannak” – mondta el Ékes Ákos. „Azt is látni kell azonban, hogy a hosszú távú stratégia még mindig egy viszonylag gyenge pont a családi cégeknél, holott kidolgozott, stabil jövőkép nélkül nagyon nehéz tartósan sikerre vinni egy vállalatot. A legújabb kategória, az innováció, azon belül is a digitalizáció és robotizáció egyelőre még nem annyira elterjedt a vállalatoknál, így ezen a területen további fejlődési lehetőség van a szektorban” – hívta fel a figyelmet a szakember. A kutatás-fejlesztés fontosságát jól mutatja, hogy az Innovációs és Technológiai Minisztérium nemrég bejelentett stratégiája többek között a családi vállalatok innovációs és kutatás-fejlesztési tevékenységének erősítését is támogatná.

A pályázatokat szakmai zsűri értékelte, melynek tagjai: Boross Dávid, a Felelős Családi Vállalatokért Magyarországon Egyesület elnöke, Dr. Heidrich Balázs, a Budapesti gazdasági Egyetem rektora, Galambos Márton, a Forbes magazin főszerkesztője, Kelényi Ádám, a Szamos Marcipán ügyvezető tulajdonosa, Ékes Ákos, a K&H Bank Vállalati üzletfejlesztési igazgatója, a K&H családi vállalatok központ vezetője és Horváth Magyary Nóra, a K&H Bank kommunikációs igazgatója.

A pályázatok elbírálásánál a hattagú szakmai zsűri az adott kategóriában nyújtott kiemelkedő teljesítmény mellett a vállalat iparági jelentőségét, sikeres működését, a családi értékek továbbvitele iránti elkötelezettséget, valamint az egyedi ötletek, megoldások megvalósítását is értékelte.

Díjazottak:

„sikeres hosszú távú stratégia” kategória:

Abrazív Mérnöki Iroda és Gépgyártó Kft.

Technokov Kovácsoló és Lemezsajtoló Kft.

„családi értékek a vállalatvezetésben és sikeres generációváltás” kategória:

LADÓ-REC Hulladék-nagykereskedelmi és Szolgáltató Kft.

Manual Divat Kft. / Karma Pécsi Kesztyű (nem tudnak jelen lenni)

„elkötelezettség és felelősségvállalás a társadalom iránt” kategória:

ALPHA-VET Állatgyógyászati Kft.

Fétis Kft.

„innováció” kategória:

Pécsi Orgonaépítő Manufaktúra Kft.

Unicomp Informatikai Kft.