Már megint az X-Faktor nyert

nézettség X Faktor elődöntő

Csökkent az X-Faktor nézettsége, de még így is bőven a tehetségkutató volt a múlt hét legnézettebb műsora. A TV2-n a Tények és a Tények Plusz bizonyult a legnézettebbnek.

Az elmúlt héten az RTL Klub főműsoridős közönségaránya a 18-49 éveseknél 1,4 százalékpontos csökkenés után 16,4 százalékot, a TV2-é pedig 0,1 százalékpontos növekedés után kerek 8 százalékot tett ki. Azaz a két csatorna közötti főműsoridős különbség 8,4 százalékpont volt, ami meglehetősen nagy differenciának számít.

A 18-59 éveseknél és teljes napon azért jóval kisebbnek bizonyult ez a különbség, de ebben az összevetésben is nyerte a hetet az RTL Klub: 10,5 százalékos közönségarányt produkáltak, miközben a TV2 7 százalékot hozott.

Csatornacsoportok terén a 18-49 éveseknél és főműsoridőben az RTL Magyarország televíziói összességében 29,6 százalékos, a TV2 Csoport 23,9 százalékos share-t ért el. Talán ennél is érdekesebb, hogy ezen a téren a két vezető csatornacsoport mennyire más ligában játszik, mint mindenki más. Az MTVA csatornái a múlt hetet 4,7 százalékos közönségaránnyal zárták, a Viacom 5,5 százalékos, a Sony csatornái 5,3 százalékos, az AMC televíziói pedig együtt 5,3 százalékos share-t hoztak össze.

49. hét / 48. hét / 47. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 16,4% / 17,8% / 17,3%
TV2 – 8%/ 7,9% / 9,7%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (49. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét eredményei)

RTL Klub
Barátok közt – 11,9% (9,7%)
Híradó – 18,8% (16,5%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 16,7% (15,3%)
A Konyhafőnök VIP – 17,8% (18,4%)
Barátok közt ismétlés – 7,8% (9%)

TV2
Anya – 7,7% (10,5%)
Tények – 14% (15%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 12,5% (13,2%) – hétfőtől szombatig
Mintaapák – 11% (10,4%)
Újratervezés – 8,5% (6,8%)
Nyomd a gombot, tesó – 6,3% (6,2%)

Az RTL Klubon a Fókusz és a Konyhafőnök VIP is jobb közönségarányt ért el, mint a főműsoridős csatornaátlag. Nem zárt rossz hetet a Barátok közt sem, hiszen a délutáni epizódok közönségaránya már a 10 százalékos szint fölé kúszott és minden nap nyerték a sávjukat, ebbe beleértve az esti ismétlést is.

A TV2-n a Tények, a Tények Plusz és a Mintaapák is jobban szerepelt a csatorna átlagánál. Az Újratervezés című műsoruk pedig hozta ezt az átlagot, ráadásul a korábbi héthez képest jelentősen nőtt a közönségarányuk, valamint az átlagos nézőszámuk is: a 18-49 éveseknél 103 ezerről 122 ezerre. A Nyomd a gombot, tesó viszont továbbra is gyengén teljesített.

A kereskedelmi célcsoportnál és a teljes lakosságnál is az X-Faktor nyerte a hetet. A 18-49 éveseknél 332 ezer néző, a teljes lakosságnál 873 ezer néző volt kíváncsi a szombati adásra. Egy hete még 444 ezer, illetve 994 ezer nézőnél jártak. Azért ebből a trendből látszik, hogy nem véletlenül csökkentették az élő adások számát az elmúlt két évadban, hiszen egy idő után kezdenek ebbe belefáradni a nézők.

A TV2-n vasárnap este műsorra tűzött Catch! – úgyis utolérlek! című vetélkedő bár hozta a főműsoridős átlagot a maga 8,6 százalékos share-jével, de mégse tekinthető nagy sikernek. Azért a TV2 vasárnapra időzített saját gyártású tartalmai nem ezt a szintet szokták hozni. Ráadásul az adott sávot nyerte az RTL Klubon futó Jófiúk és a Csillagok háborúja is.

A TV2 múlt heti legnézettebb műsora a 18-49 éveseknél a hétfői Tények Plusz volt, ami 190 ezres nézettséget produkált. A teljes lakosságnál pedig a keddi Tények hozta nekik a legmagasabb, 814 ezres nézőszámot.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

nézettség hetitop2019_49het1849

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

nézettség hetitop2019_49hetteljes

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.