- Hirdetés -

Csatlakozik az EqualVoice-hoz a Ringier Hungary

|

Tegnap este, az idei Glamour Women of The Year Gálán jelentette be a Ringier Hungary médiavállalat, hogy portfóliójával csatlakozik a nemzetközi EqualVoice kezdeményezéshez, melynek célja, hogy növelje a nők láthatóságát, szakértői jelenlétét a médiatermékekben.

(kiemelt fotó: Ringier)

Az EqualVoice mozgalom célja, hogy csökkentse azt a minőségi és mennyiségi aszimmetriát, amely globális szinten megfigyelhető a férfiak és nők szakértői megszólalása terén a médiában. A Global Media Monitoring Project 2021-es elemzése szerint világszintű összesítésben a médiamegjelenések 82 százaléka férfiakról szól. A nők, mint egy-egy tudományág, szakma, szakterület képviselőinek alulreprezentáltsága tehetségektől, véleményektől és végső soron több női példaképtől fosztja meg a köztudatot, a sokszínűséget, a jelenlegi és következő generációk fejlődését – írja közleményében a médiacég.

Ezt az egyensúlytalanságot felismerve a svájci központú Ringier Csoport már 2019-ben elindította az EqualVoice kezdeményezést azzal a céllal, hogy növelje a nők hangját, láthatóságát a médiában. Hogy a jelenséget mérhetővé, így elemezhetővé tegyék, és a fejlődést is nyomon követhessék, a Ringier házon belül fejlesztett egy szemantikai alogritmuson alapuló szoftveres megoldást, amely képes arra, hogy újabb és újabb nyelveket megtanulva elemezze a nők és férfiak mennyiségi és minőségi említését az online és a nyomtatott médiában, a szöveges, képi és videós tartalmakban egyaránt. Ez a mutatószám az ún. EqualVoice faktor, amelyet 2022-ben a Svájci Szövetségi Technológiai Intézet (ETH Zürich) validált.

„Az EqualVoice faktor objektivitása képezi az alapját a tényeken alapuló vitáknak, amelyek mérhető változáshoz vezetnek – ez az EqualVoice mögött meghúzódó eredeti ötlet” – foglalta össze a kezdeményezés magvát Annabella Bassler, a svájci médiacsoport pénzügyi vezérigazgatója, az EqualVoice alapítója.

Az EqualVoice mérések 2020 óta tartanak svájci és lengyel sajtótermékekben, többek között a svájci Blick, a Beobachter, a Bilanz, a Cash, a Handelszeitung, a GaultMillau és Schweizer Illustrierte kiadványokban, valamint a Forbes Women, a Business Insider, a Newsweek lengyel kiadásában. Hozzájuk csatlakozik most a magyarországi Ringier-márkák közül a Blikk.hu, a Kiskegyed.hu, a Glamour.hu, az EgészségKalauz.hu, a Noizz.hu. Tartalmaik szoftveres elemzése idén év elején elkezdődött, az első negyedéves adatokat hamarosan megismeri a kiadó. A szerkesztőségek ezen adatok fényében készítik el a nemek közötti egyensúly növelésére vonatkozó stratégiáikat, figyelembe véve az adott kiadvány sajátosságait, olvasóközönségét, márkacéljait is.

„Tudatában vagyunk a média felelősségének minden olyan társadalmi vagy környezeti jelenség terén, ahol a kívánt változás szemléletformálással kezdődik. Legyen szó akár a társadalmi sokszínűség és befogadás előmozdításáról, akár egyenlő lehetőségek teremtéséről vagy a fenntartható fejlődés sokrétű kihívásairól, médiavállalatként mi az újságírói eszközeinkkel tudjuk tenni a legtöbbet. S mint mindig, most is a saját házunk táján nézünk szét először és kezdünk változtatni, ha szükséges. Büszke vagyok rá, hogy az EqualVoice-nak köszönhetően úttörő szerepet tölthetünk be a hazai médiában azon a téren, hogy a női szerepekkel kapcsolatos sztereotípiákat leépítsük, és idővel már egyáltalán ne is legyen értelme női és férfi szerepeket megkülönböztetnünk” – mondta a tegnap esti bejelentés alkalmával Kovács Tibor, a Ringier Hungary médiavállalat ügyvezető igazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...