Közel egymilliárd forinttal csökkent tavaly 2018-hoz képest a Central Médiacsoport Zrt. nettó árbevétele, ugyanakkor a cég adózott eredménye több mint duplájára nőtt. A személyi jellegű ráfordítások is bővültek 2019-ben, annak ellenére, hogy az átlagosan foglalkoztatottak száma ha kis mértékben is, de csökkent.
A tavalyi évet 11,315 milliárd forintos árbevétellel zárta a Central Médiacsoport Zrt., ez 964,6 millió forinttal maradt el az egy évvel korábbitól. A társaság 2019-es évre vonatkozóan közzétett kiegészítő melléklete szerint a csökkenés főként a hirdetési bevételek esésének tudható be. Míg 2018-ban ebből a forrásból 3,56 milliárd forintnyi bevétele volt a médiacégnek, addig a múlt évben 2,83 milliárd forint, vagyis több mint 700 milliós visszaesés történt ebben a szegmensben.
Jelentősen csökkent az üzletszerzői jutalék is, ami tavaly 670 millió forint volt, míg 2018-ban még közel 842 millió forint jött ebből a forrásból. Pozitív fejlemény ugyanakkor, hogy a lapkiadásból származó bevétel nőni tudott, a tavalyi 6,93 milliárd forint több mint százmilliós pluszt jelent az egy évvel korábbihoz képest.
A kisebb árbevétel ellenére látványos mértékben, több mint duplájára nőtt a Central Médiacsoport adózott eredménye, a társaság 1,13 milliárd forintos profittal zárta a tavalyi évet, míg 2018-ban még csak 535 millió forint volt a nyereség. A cég jelentős mértékben tudta csökkenteni az anyagjellegű ráfordításait, a kiegészítő melléklet szerint az igénybevett szolgáltatások értékben több mint 300 millió forintos, míg a közvetített szolgáltatások értékénél félmilliárd forint fölötti csökkenés volt tavaly 2018-hoz képest.
A vállalatnál az átlagosan foglalkoztatottak száma 2019-ben 276 volt, ez tízzel kevesebb, mint egy évvel korábban. Annak ellenére, hogy az átlagos létszám csökkent, a bérköltség 2019-ben az előző évhez viszonyítva több mint százmillió forinttal bővült. A személyi jellegű ráfordítások esetében közel 50 millió forintos növekedés volt tavaly 2018-hoz képest.