A múlt héten ismét valamivel több időt töltöttek a tévéképernyők előtt a magyarok, mint egy héttel korábban, az egy főre jutó tévézési idő a teljes lakosságot vizsgálva megközelítette az 5,5 órát. A Nielsen Közönségmérés legújabb adataiból az is kiderül, hogy a március 19-el zárult héten csökkent a tematikus adók között a hírcsatornák fölénye.
A 14. és 15. héten tapasztalt csökkenés után az április 13-19. közötti héten ismét nőtt a tévézéssel töltött idő Magyarországon. A teljes népességet vizsgálva naponta átlagosan 5 óra 27 perc volt a tévézési idő, míg a ténylegesen tévézők között ez az érték elérte a 7 óra 12 percet.
A tematikus csatornák között még mindig a hírcsatornák vezetnek, azonban korábbi fölényük elolvadt. Részesedésük 9 százalék volt a 16. héten, utoljára még a március 9-15-i héten volt hasonlóan alacsony. A második legnépszerűbb kategóriát a sorozatcsatornák jelentették a múlt héten, amelyek részesedése 8,3 százalék volt.
A Nielsen adatai alapján az egy csatornára jutó reklámszpotok átlagos száma jelentősen elmaradt a 2019 hasonló időszakában mérttől, ezres nagyságrendű a különbség. Bár a válság óta folyamatosan csökken a reklámok száma, a 16. hét hozta ez eddigi legnagyobb zuhanást.
A hirdetők száma ugyanakkor stabilizálódott, nem változott lényegesen a múlt héten az egy héttel korábbival összevetve, igaz az egy évvel ezelőttitől jócskán elmarad. A 16. héten a gyógytermékeket népszerűsítő hirdetések jelentek meg a legtöbbször a hazai csatornákon, az élelmiszer-élvezeti cikkek kategória volt a második és a kereskedelem a harmadik.