- Hirdetés -

Csomagolással zöldít az Unilever

|

- Hirdetés -

A koronavírus-járvány negatív hatásai ellenére kitart a termékcsomagolásokban felhasznált műanyagok mennyiségének csökkentése mellett az Unilever. A többek közt a Dove, Axe, Lipton és Knorr márkáiról ismert, Magyarországon három gyártóbázissal jelen lévő vállalat globálisan 75 ezer tonnára növelte az újrahasznosított műanyagok felhasználását az elmúlt egy évben. Ez számottevő növekedés 2019-hez képest, és immár a vállalat teljes plasztiklábnyomának több mint 10%-ának felel meg. Ezt az arányt az Unilever számításai szerint a következő 12 hónapban képesek lesznek megduplázni, így haladva a 2025-re kitűzött cél felé, miszerint legalább 25%-ra növelik az újrafeldolgozott műanyagok arányát a teljes portfólióban.

A világ vezető fogyasztási cikkeket gyártó vállalatai közül az Unilever elsők között kötelezte el magát amellett, hogy portfóliójában abszolút értelemben is csökkenti a felhasznált műanyag csomagolóanyagok mennyiségét. A vállalat a Covid-19 világjárvány negatív társadalmi és gazdasági hatásai ellenére megerősítette, hogy továbbra is tartja magát a tavaly bejelentett „Less plastic” vállalásaihoz, azaz 2025-ig megfelezi az ún. szűz, vagyis közvetlenül kőolajból készülő műanyagok mennyiségét, részben az újrafeldolgozott műanyagok használatának növelésével, részben pedig a felhasznált plasztik csomagolóanyagok mennyiségének több mint 100 ezer tonnás csökkentésével.

„Az eldobhatóság kultúrája és az eldobhatóság üzleti modelljei továbbra is meghatározzák életünket és továbbra is károkat okoznak Földünknek. A jelenlegi körülmények ellenére sem fordíthatunk hátat a műanyagszennyezésnek. Létfontosságú, hogy mi – és az iparág többi szereplője – folytassuk a megkezdett munkát, csökkentsük a felhasznált műanyag mennyiségét és amilyen gyorsan csak lehet térjünk át a körkörös gazdaságra” – mondta Alan Jope, az Unilever elnök-vezérigazgatója.

Az Unilever a „Less plastic” bejelentés óta eltelt egy év során globálisan

Mintegy 75 ezer tonnára növelte az újrafeldolgozott (PCR) műanyagok felhasználását – ez a mennyiség az Unilever plasztiklábnyomának több mint 10%-ának felel meg. A vállalat arra számít, hogy a következő 12 hónap során megduplázzák ezt az arányt, így a tervezettnél korábban elérhető a 2025-re vállalt legalább 25%-os szint.

Több innovatív megoldást vezetett be a műanyagfelhasználás abszolút értelemben vett csökkentése érdekében.

Ilyen például az újrafeldolgozott papírból készült Carte D’or jégkrémes doboz, amelynek használatával mintegy 4500 tonna műanyag felhasználása kerülhető el.

Brazíliában tavaly vezették be kísérleti jelleggel az Unilever első, otthon hígítandó mosószerét: azóta az OMO vásárlóinak 30%-a tért át a koncentrált, jóval kevesebb csomagolóanyagot igénylő változatra.

Franciaországban forgalomba hozták azokat a Signal fogkeféket, amelyek tartós, fémből készült nyéllel és cserélhető, részben PCR-ből készülő fejjel kaphatók. Ezek gyártásához a hagyományos fogkefékhez képest 95%-kal kevesebb szűz műanyagra van szükség.

A járványhelyzet ellenére folytatódnak azok a kísérletek, amelyek a flakonok bolti újratöltésének lehetőségeit vizsgálják: e hónaptól kezdve több nagy-britanniai Asda üzletben válnak elérhetővé az így megvásárolható mosószerek, testápolási termékek és teák.

Indonéziában az Unilever 18 város közösségének segített kifejleszteni azt a rendszert, amelynek keretében begyűjthetik és értékesíthetik a hulladékot. A vállalat partnerségre lépett a Google-lal is, így a Google My Business platform segítségével a fogyasztók a Google térképén tájékozódhatnak a hulladékudvarok elérhetőségéről.

Ezek a törekvések a hazai fogyasztók számára is kézzel foghatóak, hiszen Magyarországon, a háztartásvegyipari termékeket gyártó nyírbátori üzemben is folyamatosan növelik a csomagolóanyagokban felhasznált PCR arányát, ami az idén már elérheti a 70%-ot.

Az itthon kapható Dove termékek műanyag flakonjai is 100%-ban PCR-ból készülnek.

Már Magyarországon is kapható a szuperkoncentrált CIF ecorefill utántöltő, amelynek csomagolásához 75%-kal kevesebb műanyag szükséges, a hagyományos szórófejes palackokhoz képest.

Várhatóan jövő évtől hazánkban is elérhető lesz az újrahasznosított műanyag felhasználásával készült csomagolásban érkező poharas Magnum jégkrém. Korábban nem létezett az a technológia, amellyel a csomagolóanyagként használt polipropilén úgy lett volna újrahasznosítható, hogy végül élelmiszer-csomagolásra is alkalmas legyen.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Szuperzöld épületekkel tizedére csökkenhet az energiafelhasználás

A globális CO2-kibocsátás közel feléért az épített környezetünk felel, ezért kulcsfontosságú, hogy minél energiahatékonyabb legyen az épületeink üzemeltetése. A Schneider Electric grenoble-i IntenCity létesítményének példája azt mutatja, hogy intelligens rendszerekkel akár tizedére is csökkenthető...

Szárnyal az infláció, borús jövőt jósolnak a szakértők

2022. júliusban a fogyasztói árak átlagosan 13,7 százalékkal meghaladták az egy évvel korábbit. Az elmúlt egy évben az élelmiszerek és a tartós fogyasztási cikkek ára emelkedett a leginkább.A fogyasztói árak egy hónap alatt átlagosan...

Növekedhet a bérfeszültséget és a fluktuáció

Könnyebbé vált harmadik országbeli állampolgárok, így akár az ázsiai térségből érkező munkavállalók minősített munkaerő-kölcsönzőkön keresztüli alkalmazása. Azon túl, hogy egyes szektorok munkaerőhiánya, valamint a bizonytalan gazdasági kilátások miatt a munkáltatók számára egyre előnyösebb munkaerőt...

Viszaesett az Erste Bank nyeresége

Az Erste Banknál 18 százalékkal nőtt az új finanszírozás volumene az idei első félévben, míg az ügyfélhitelek és kötvények állománya 11 százalékkal bővült egy év alatt. A működési bevételeket 9,4 százalékkal sikerült növelni, az...

Játékos kihívásokkal ünnepel a 90 éves LEGO

A LEGO Csoport idén augusztus 10-én ünnepli 90. születésnapját, és egyben azt az elköteleződést is, amelynek eredményeképpen immár kilenc évtizede sikeresen járul hozzá a gyerekek készségeinek és a LEGO rajongók kreativitásának kibontakoztatásához világszerte. Ebből...

Nagyot nőtt az európai turizmus

Az év első öt hónapjában Európa turistaforgalma 350 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet az ENSZ Turisztikai Világszervezete (UNWTO) legfrissebb adatai szerint. Sem a gazdasági problémák, sem a repülőtereken tapasztalható káosz, sem...

Feltornázták a híroldalak látogatottságát a gazdasági nehézségek

Jelentősen nőtt júliusban a híroldalak napi átlagos látogatószáma az előző hónaphoz képest a DKT friss elemzése szerint, amelyben tüzetesebben megvizsgálták, hogyan hatnak ezekre a site-okra a gazdasági nehézségek és az azokkal kapcsolatos kormányzati intézkedések....

Már forgatják a Hunyadi című sorozatot

Számos magyar és más, közép-európai országból származó színész, producer közreműködésével megkezdődött a Hunyadi című, tízórás történelmi sorozat forgatása. A rendező az Oscar-jelölt és Emmy-díjas Robert Dornhelm, valamint Nagypál Orsi és Szász Attila. A július...

Együttműködik a WWF és a Coca-Cola

A WWF – világszerte és Magyarországon is – többek között azért dolgozik, hogy megóvja a folyókat és a vizesélőhelyeket. A Duna forrásától a deltáig a folyó mentén élő emberekkel együttműködve tesznek konkrét lépéseket a...

Nemzetközi felvásárlást jelentett be a UPS Healthcare

A UPS felvásárolja a Bomi Groupot, mely egyike a világ vezető, multinacionális egészségügyi logisztika szolgáltatóinak. A tranzakció révén 14 országban található hőmérséklet-szabályozott létesítményekkel és a Bomi Group közel 3000 magasan képzett munkatársával bővül a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Felpöröghetnek a magyar webshopok

Az árfolyamváltozás miatt már egyre kevesebb esetben éri meg euróban vagy dollárban külföldről rendelni, így még több vásárló fordul a hazai internetes áruházak irányába. A hazai webshopokon erősödő igény jelentkezik az önfenntartó életmóddal kapcsolatos...

Szuperzöld épületekkel tizedére csökkenhet az energiafelhasználás

A globális CO2-kibocsátás közel feléért az épített környezetünk felel, ezért kulcsfontosságú, hogy minél energiahatékonyabb legyen az épületeink üzemeltetése. A Schneider Electric grenoble-i IntenCity létesítményének példája azt mutatja, hogy intelligens rendszerekkel akár tizedére is csökkenthető...

Szárnyal az infláció, borús jövőt jósolnak a szakértők

2022. júliusban a fogyasztói árak átlagosan 13,7 százalékkal meghaladták az egy évvel korábbit. Az elmúlt egy évben az élelmiszerek és a tartós fogyasztási cikkek ára emelkedett a leginkább.A fogyasztói árak egy hónap alatt átlagosan...

Növekedhet a bérfeszültséget és a fluktuáció

Könnyebbé vált harmadik országbeli állampolgárok, így akár az ázsiai térségből érkező munkavállalók minősített munkaerő-kölcsönzőkön keresztüli alkalmazása. Azon túl, hogy egyes szektorok munkaerőhiánya, valamint a bizonytalan gazdasági kilátások miatt a munkáltatók számára egyre előnyösebb munkaerőt...

Viszaesett az Erste Bank nyeresége

Az Erste Banknál 18 százalékkal nőtt az új finanszírozás volumene az idei első félévben, míg az ügyfélhitelek és kötvények állománya 11 százalékkal bővült egy év alatt. A működési bevételeket 9,4 százalékkal sikerült növelni, az...
- Hirdetés -

Don't Miss

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Együttműködik a WWF és a Coca-Cola

A WWF – világszerte és Magyarországon is – többek között azért dolgozik, hogy megóvja a folyókat és a vizesélőhelyeket. A Duna forrásától a deltáig a folyó mentén élő emberekkel együttműködve tesznek konkrét lépéseket a...

Hatalmas zöld projektben a Toyota

Fukusima prefektúra és a Toyota hidrogénre, mint új energiaforrásra helyezi a hangsúlyt. 2021 júniusa óta tárgyalnak a projekt konkrét kezdeményezéseiről különböző partnerekkel, hogy olyan megvalósítási modellt hozzanak létre, amely a Japánra jellemző, 300.000 körüli...

Litkai Gergellyel indított Zöld podcastot a Bookline

Augusztus harmadikán elindult a Bookline havonta jelentkező podcast-sorozata, a Bookline Zöld. A Könyves Magazinon és a nagyobb streamingszolgáltatón elérhető műsorban Litkai Gergely és vendégei nemcsak a fenntarthatósággal és a környezetvédelemmel kapcsolatos tévhiteket igyekeznek helyre...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....