- Hirdetés -

Csomagolóanyagokkal zöldít a PICK

|

Újabb 14 százalékkal csökkenti a csomagoláshoz felhasznált műanyag mennyiségét a PICK Szeged Zrt., 2023 január végétől ugyanis a szeletelt PICK szalámik után már a HERZ sonkák is kisebb tálcaméretben és megújult csomagolásban kerülnek a polcokra. Az elmúlt időszakban közel 1,7 milliárd forint értékű beruházást végrehajtó PICK a magyar tulajdonú húsipari gyártók közül úttörő módon kötelezte el magát a termékei csomagolásához felhasznált műanyag mennyiségének mérséklése mellett, és ennek megfelelően 2022-ben 300 tonnával kevesebb műanyag és papír csomagolást használt fel. A többlépcsős folyamat célja az is, hogy 2025-re a PICK és HERZ szeletelt tálcás termékek 100 százalékban újrahasznosítható csomagolóanyagban kerüljenek az üzletekbe.

A környezettudatosság mellett elkötelezett PICK 2018 óta csökkenti csomagolásaiban a felhasznált műanyag mennyiségét. A műanyag csomagolóanyag éves felhasználását két év alatt 60 tonnával sikerült mérsékelni, köszönhetően annak, hogy a vállalat a szeletelt termékek csomagolásához felhasznált fólia vastagságát közel negyedével csökkentette. 2022 első negyedévére a boltokban kapható legtöbb szeletelt PICK szalámi tálcamérete is kisebb lett 3 centiméterrel, ami további 14 százalékkal mérsékelte a csomagoláshoz felhasznált műanyag mennyiségét.

„Vállalatunk elkötelezett amellett, hogy termékeink kevesebb műanyagot igénylő, környezetkímélőbb csomagolásokban kerüljenek a boltok polcaira – mondta el Haluska Adrienn, a Bonafarm operatív minőségirányítási és termékfejlesztési igazgatója a Pick Szeged Zrt. képviseletében. Büszkék vagyunk rá, hogy az általunk felhasznált műanyag csomagolóanyagok súlyát a korábbi 60 tonna után 2022-ben további 100 tonnával sikerült mérsékelnünk a tálcaméretek optimalizálásának köszönhetően. A kisebb tálcaméret miatti kartonméret-csökkentésnek köszönhetően pedig éves szinten mintegy 200 tonnával kevesebb papírt használtunk fel termékeink gyűjtőcsomagolásához”.

Újabb 14 százalékos műanyagcsökkentést jelent, hogy 2023. január végétől már a HERZ sonkák is kisebb tálcaméretben és megújult csomagolásban kerülnek a polcokra. A 3 centiméterrel kisebb, betekintő ablakos, visszazárható csomagolás prémium dizájnt kap, a HERZ sonkák hústartalma pedig mindegyik termék esetében meghaladja a 80%-ot, miközben a portfólió nagyobb részét 90-97% közötti hústartalmú sonkák teszik ki.

A felhasznált műanyagmennyiséggel párhuzamosan csökken a szállításhoz használt papírcsomagolás mennyisége is, ez a HERZ sonkák esetében további kb. 26 tonna papírmegtakarítást fog eredményezni 2023-ban. Mindennek köszönhetően pedig jelentősen javul a szállítási hatékonyság is.

A PICK az elmúlt években a fenntarthatósági és automatizálási törekvései megvalósíthatósága érdekében mintegy 1,7 milliárd forint értékben hajtott végre beruházásokat szegedi, alsómocsoládi és bajai telephelyein, ezek közül is kiemelkednek a bajai, sonka csomagolást támogató fejlesztések. A műanyagcsökkentés mellett az új sonkaszeletelő- és csomagolósorok jelentős hatékonysági és minőségi javulást is eredményeznek. Az új gépsorok az ipar 4.0 technológia támogatásával biztosítják a hatékony, automatizált működést, visszacsatolást adnak a gyártási folyamatokról, ezáltal feltárva a további fejlesztési lehetőségeket. A gyártási folyamat az emberi érintés kiküszöbölésével még higiénikusabbá vált. A sonkák minőségi megjelenését és a fogyasztás élményét az is növeli, hogy a modern - precíziós - technológiának köszönhetően azonos mennyiségű terméket is precízen hajszálvékony szeletekre lehet vágni. Ezenfelül a bajai üzemben kamerás minőségellenőrzési rendszer is biztosítja, hogy minden tálcába csak kiváló minőségű sonka kerüljön.

A vállalat most épülő szegedi szalámiüzeménél is kiemelt figyelmet kapnak a fenntarthatósági szempontok, így az új szalámiüzem tetőfelületére napelemes rendszert telepítenek, ezáltal 750 000 kWh-val csökkentve a külső villamosenergia-hálózatból vásárolt energiaigényét. Az energiahatékony gépészeti megoldásoknak köszönhetően pedig az épület melegenergia-igényének mintegy 50%-át lesz képes fedezni a keletkező hulladékhőből.

Környezetvédelmi, fenntarthatósági szempontból különösen fontos, hogy a gazdaság szereplői is mérsékeljék a tevékenységük során keletkezett és felhasznált műanyag mennyiségét, és ezzel együtt növeljék az újrahasznosítható csomagolóanyagok arányát. A Pick Szeged Zrt ezen a területen tett vállalásainak megfelelően elkötelezetten tesz továbbra is ennek érdekében.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...