- Hirdetés -

Csúcson a Pókember

|

Az elmúlt egy évben szinte óránként lelt gazdára egy-egy képregény az online piactéren, összesen 7480 tranzakció ment végbe, közel 20 millió forint értékben. A gyűjtők nagyobb összeget sem sajnálnak kiadni egy-egy darabra, van, aki 1,2 millióra, hárman félmillió forintra értékelik a legkülönlegesebb saját példányukat – derül ki a Magyar Képregény Szövetség és a Vatera közös kutatásából. Döntően a férfiak szeretik a képregényeket, a legnagyobb népszerűségnek örvendő Pókembert 81 százalékban az ők vásárolják, Garfieldot viszont közel azonos arányban olvassák férfiak és nők. Egyre növekszik az online forma iránti kereslet.

A szuperhősök kötnek le minket leginkább, a kérdőíves felmérés alapján a képregényolvasók negyede forgatja a Pókember számait, azt követi picit lemaradva a Bosszúállók (22%) és a Batman (19%). Ugyanakkor Garfieldot (18%) és a Star Warst (16%) is a kedvencek között említhetjük. Az elmúlt év eladási adatai alapján elmondható, hogy másfélszer annyi DC Comicshoz tartozó példány kelt el az online piactéren, mint Marveles.

„Az online piacnak lehet olyan dinamikája, amely szerint a DC egy ideig népszerűbbnek tűnhet, de a mi tapasztalataink mást mutatnak. A háttérben az áll, hogy a DC sorozat jóval korábban indult, így a megunt példányok hamarabb kerültek ki a másodlagos piacra, ennek ellenére mi minden képregényes fórumon azt látjuk, hogy a Marvel sokkal népszerűbb itthon. Véleményünk szerint hamarosan az eladási statisztikák is ezt mutatják majd” – mondta Bayer Antal, a Magyar Képregény Szövetség korábbi elnöke.

Nemcsak az olvasmányokat faljuk, de igazi rajongói is vagyunk egy-egy karakternek. A képregényolvasók jelentős részére (76%) jellemző, hogy rajong az írásos alkotások alapján készült mozifilmekért. A többség (64%) előszeretettel vásárol a főhősök képével ellátott termékeket is, például bögrét, pólót, és harmaduk (34%) még figurák formájában is ragaszkodik kedvencéhez. A válaszadók több mint negyede (27%) ilyen jellegű eseményekre is szívesen jár.

A népszerű külföldi karakterek mellett a top 20-ban magyar szerzők alkotásai is szerepelnek, Korcsmáros Pál remekei (8%), Zórád Ernő (6%) és Fazekas Attila (5%) munkái. A hazai piacon Korcsmáros-Zórád-Fazekas hármas (viszonylagos) kiemelkedése összefügg azzal, hogy az ő műveiket még jóval nagyobb példányszámban adták ki, így ezekből még mindig rengeteg található a piacon.

Féltve őrzött kincs

Mint minden mást, képregényeket is szívesen gyűjtünk, ez az olvasók felére jellemző. Mi több, az olvasók közel harmadának otthonában 50-nél is több illusztrált füzet található. Kiemelkedően magas azoknak az aránya (85%), akik hobbi célból szerzik be az újabb és újabb példányokat a különleges irodalomból, jelentősen kevesebben, csupán a gyűjtők tizede vadássza a gyerekeinek, és csupán 2 százalék tekint a kollekciójára befektetési céllal. Egyébként sem jellemző a nyerészkedés, a megszerzett darabokat kincsként őrizzük, a kutatásban résztvevők 85 százaléka inkább megtartja a vásárolt darabokat. Bár a gyűjtők felének nincsen különleges példánya, de negyedénél ritka, 13 százalékánál bontatlan, 10 százalékánál vintage darabok is sorakoznak a polcon.

A használt is menő

A felmérés rávilágított, hogy a képregények esetében nem ragaszkodunk az új példányok beszerzéséhez. Bár az olvasók fele az újakat preferálja, 37 százalékuk fele-fele arányban vásárol új és használt darabokat, 13 százalékuk inkább használt párti. Ez utóbbi két csoportnak az online piactér igazi Kánaán, hiszen a Vaterán a képregények esetében nagyságrendileg 9 használt termékre jut egy új termék, míg más kategóriáknál általánosságban másfélszer több az új. Általánosságban elmondható, hogy az illusztrált füzetek szerelmesei a hazai beszerzést preferáljak a külföldivel szemben, de több helyről vásárolnak. A képregényolvasók közel kétharmada (63%) hagyományos üzletben, újságárusnál szerzi be a legújabb darabokat, ahol megfoghatja, megnézheti azokat. Harmaduk előszeretettel helyezi virtuális kosarába legújabb kedvencét az online piactéren – ahol a felhasználók értékelik egymást, így a bizalom garantált, – a legelhivatottabbak képregényes rendezvényeken (14%) vagy gyűjtői klubokban és börzéken (10%) tesznek szert az olvasnivalóra. Összességében elmondható, hogy nem ragaszkodunk egy platformhoz a vásárlások során, több helyen felmérjük a kínálatot, hogy megszerezzük a vágyott darabokat. A különleges külföldi példányokhoz a válaszadók 11 százaléka határon túli webáruházban jut hozzá, vagy külföldi online piactéren (6%).

Legek a Vaterán

A felmérést végző Vatera történetében a rekordnap 2016 júniusában volt, amikor 206 sikeres tranzakció történt, vagyis kicsit kevesebb, mint 7 percenként landolt egy képregény a virtuális kosárban. Az online piactér jelenlegi kínálatában igazi kincsek is fellelhetők, a kategória három legdrágább termékének mindegyike gyűjtemény. Az első helyen egy háromnyelvű – angol, német és magyar képregényekből álló – kollekció áll, amely nem kevesebb, mint 600 ezer forintért találhat gazdára. Második helyen egy 74 darabos gyűjtői állapotú Kockás képregénygyűjtemény található 220 ezer forintért, a harmadik pedig egy az ’50-es években kiadott 140 darabos Vaillant csomag 90 ezer forintért. A Vaterán valaha legdrágábban eladott termék a kategóriában egy 275 darabos Mozaik gyűjtemény volt (Abrafax), amely 290 000 forintért kelt el 2016. augusztus 14-én.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...