- Hirdetés -

Csúcson az európai hotelberuházások

|

Bár az új vírusvariáns megjelenése által okozott bizonytalanság miatt számos éttermi és szállodai évzáró rendezvény maradt el, a budapesti szállodai szobafoglalások nyár vége óta folyamatosan javuló számait csak korlátozottan befolyásolta az omikron variáns felbukkanása – osztotta meg piaci tapasztalatait a Moore Hungary.

Az új vírusváltozatot övező bizonytalan, egymásnak gyakran ellentmondó hírek hatására számos országban – igen eltérő mértékben – ismét utazási korlátozásokat vezettek be az elmúlt hetekben, illetve jelentősen megnőtt az utazástervezéshez kapcsolódó adminisztrációs teher is.

Magyarországon az omikronhoz kapcsolódó félelmek nyomán a céges szervezésű rendezvényhelyszíni, éttermi és szállodai évzáró rendezvények többségét lemondták. A nemzetközi összehasonlításban lazának számító magyarországi járványügyi szabályozásnak köszönhetően azonban a szállodai szobafoglalások száma nemzetközi összehasonlításban a fővárosban nem zuhant jelentős mértékben.

„Számos külföldi vendégeket fogadó budapesti szálloda menedzsmentje számol be arról, hogy a szobafoglalási mutatók augusztus óta folyamatosan javuló trendje decemberben sem akadt el, a kedvező foglaltsághoz pedig rendszerint megfelelő szoba-átlagár is társul” – számolt be a piaci tapasztalatokról Takács Márton, a Moore Hungary hotel és turizmus tanácsadási üzletágának vezetője.

Az újabb és újabb variánsok megjelenése láthatóan elkerülhetetlen, azok ellen viszont az üzletmenet rendszeres, korlátozások általi megszakítása helyett csakis a lakosság oltottságának maximalizálásával lehet fenntartható módon védekezni. Ennek a megközelítésváltásnak a hatására a hotelpiac fokozatos kilábalás jeleit mutatja, amely egyre kevésbé függ az aktuális járványhullámoktól. A pandémia immár több mint másfél éves időszakának pozitív hozadéka ugyanakkor, hogy mind az amerikai, mind az európai piacon a hotel és turizmus szektorban növekvő üzleti ellenállóképességgel és adaptációs készséggel, valamint számos ágazati innovációval is találkozhatunk.

Európa immár a világátlag felett

Idén tavaszig az európai országok gyakran gyökeresen eltérő és nehezen átlátható korlátozási intézkedései az egész földrész hotelpiaci teljesítményére erősen rányomta a bélyegét. Az európai szállodák átlagos kapacitáskihasználtsága rendre elmaradt a globális hotelpiaci átlagtól, ugyanakkor a 2021 áprilisától tapasztalható fokozatos nyitás robbanásszerű növekedési ütemet eredményezett, melynek nyomán az európai hotelpiac immár hónapok óta a világátlag felett teljesít 60 százalék körüli értékkel.

Történelmi csúcs jöhet Európában a hotelberuházások terén

Az európai hotelingatlan-befektetések átadási céldátumai a projektek nagy részében csúszást szenvedtek a covid-időszak során, ugyanakkor az 2022-2025 közé várt szállodanyitások teljes száma a vártnál kevésbé csökkent, ami együttesen azt eredményezheti, hogy a következő három évben történelmi csúcsot dönthet a frissen piacra kerülő új hotelszobák száma.

A nemzetközi beruházási volumeneket követő adatcégek jelentései szerint csak a következő évben Európában (Oroszországot is beleértve) mintegy 100.000 új hotelszoba kerül átadásra. A legnagyobb volument az Egyesült Királyságban és Németországban vetítik előre, ezeket az országokat Spanyolország, Lengyelország és Oroszország követi a hotelberuházási aktivitásban.

„A jelentős kínálatibővülés várhatóan lassíthatja az átlagos kihasználtsági mutatók jelenlegi dinamikus növekedési ütemét, ugyanakkor a kínálatban megjelenő jobb minőség, valamint az ESG „zöld szempontokat” is előtérbe helyező új beruházások erős jelenléte mindenképpen pozitív piaci jelenség” – tette hozzá a Moore Hungary szakértője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...