- Hirdetés -

Csúcson az európai hotelberuházások

|

- Hirdetés -

Bár az új vírusvariáns megjelenése által okozott bizonytalanság miatt számos éttermi és szállodai évzáró rendezvény maradt el, a budapesti szállodai szobafoglalások nyár vége óta folyamatosan javuló számait csak korlátozottan befolyásolta az omikron variáns felbukkanása – osztotta meg piaci tapasztalatait a Moore Hungary.

Az új vírusváltozatot övező bizonytalan, egymásnak gyakran ellentmondó hírek hatására számos országban – igen eltérő mértékben – ismét utazási korlátozásokat vezettek be az elmúlt hetekben, illetve jelentősen megnőtt az utazástervezéshez kapcsolódó adminisztrációs teher is.

Magyarországon az omikronhoz kapcsolódó félelmek nyomán a céges szervezésű rendezvényhelyszíni, éttermi és szállodai évzáró rendezvények többségét lemondták. A nemzetközi összehasonlításban lazának számító magyarországi járványügyi szabályozásnak köszönhetően azonban a szállodai szobafoglalások száma nemzetközi összehasonlításban a fővárosban nem zuhant jelentős mértékben.

„Számos külföldi vendégeket fogadó budapesti szálloda menedzsmentje számol be arról, hogy a szobafoglalási mutatók augusztus óta folyamatosan javuló trendje decemberben sem akadt el, a kedvező foglaltsághoz pedig rendszerint megfelelő szoba-átlagár is társul” – számolt be a piaci tapasztalatokról Takács Márton, a Moore Hungary hotel és turizmus tanácsadási üzletágának vezetője.

Az újabb és újabb variánsok megjelenése láthatóan elkerülhetetlen, azok ellen viszont az üzletmenet rendszeres, korlátozások általi megszakítása helyett csakis a lakosság oltottságának maximalizálásával lehet fenntartható módon védekezni. Ennek a megközelítésváltásnak a hatására a hotelpiac fokozatos kilábalás jeleit mutatja, amely egyre kevésbé függ az aktuális járványhullámoktól. A pandémia immár több mint másfél éves időszakának pozitív hozadéka ugyanakkor, hogy mind az amerikai, mind az európai piacon a hotel és turizmus szektorban növekvő üzleti ellenállóképességgel és adaptációs készséggel, valamint számos ágazati innovációval is találkozhatunk.

Európa immár a világátlag felett

Idén tavaszig az európai országok gyakran gyökeresen eltérő és nehezen átlátható korlátozási intézkedései az egész földrész hotelpiaci teljesítményére erősen rányomta a bélyegét. Az európai szállodák átlagos kapacitáskihasználtsága rendre elmaradt a globális hotelpiaci átlagtól, ugyanakkor a 2021 áprilisától tapasztalható fokozatos nyitás robbanásszerű növekedési ütemet eredményezett, melynek nyomán az európai hotelpiac immár hónapok óta a világátlag felett teljesít 60 százalék körüli értékkel.

Történelmi csúcs jöhet Európában a hotelberuházások terén

Az európai hotelingatlan-befektetések átadási céldátumai a projektek nagy részében csúszást szenvedtek a covid-időszak során, ugyanakkor az 2022-2025 közé várt szállodanyitások teljes száma a vártnál kevésbé csökkent, ami együttesen azt eredményezheti, hogy a következő három évben történelmi csúcsot dönthet a frissen piacra kerülő új hotelszobák száma.

A nemzetközi beruházási volumeneket követő adatcégek jelentései szerint csak a következő évben Európában (Oroszországot is beleértve) mintegy 100.000 új hotelszoba kerül átadásra. A legnagyobb volument az Egyesült Királyságban és Németországban vetítik előre, ezeket az országokat Spanyolország, Lengyelország és Oroszország követi a hotelberuházási aktivitásban.

„A jelentős kínálatibővülés várhatóan lassíthatja az átlagos kihasználtsági mutatók jelenlegi dinamikus növekedési ütemét, ugyanakkor a kínálatban megjelenő jobb minőség, valamint az ESG „zöld szempontokat” is előtérbe helyező új beruházások erős jelenléte mindenképpen pozitív piaci jelenség” – tette hozzá a Moore Hungary szakértője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...

Mobiljukat fizetési terminálként használhatják az UniCredit ügyfelei

A SoftPOS a dinamikusan bővülő európai piacokon és a technológiailag fejlett országokban aktív paytech vállalat, a Nexi által kifejlesztett alkalmazás, amely már az UniCredit Bank üzleti ügyfelei számára is elérhető. Az alkalmazás segítségével a...

Erősíti karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát a Szerencsejáték Zrt.

Többéves előkészítő munkát követően biztonságosabbá, gyorsabbá és hatékonyabbá tette sorsjegyértékesítő rendszerét karitatív hálózatában a nemzeti lottótársaság. Digitális eszköz biztosításával a Szerencsejáték Zrt. Európában másodikként biztosította a hálózatban dolgozók részére, hogy online kezeljék készleteiket és...

Munkáltatói díjat nyert a Lidl

A Lidl Magyarország első alkalommal került be a Top Employer minősítéssel rendelkező vállalatok közé. A díjjal a független "Top Employers Institute" azokat a munkáltatókat ismeri el világszerte, akik kiemelkedő munkavállalói körülményeket biztosítanak.Idén a Lidl...

Fékezett a Netflix, lassan jönnek az új előfizetők

A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz...

Így tennék biztonságosabbá az online világot

A jogellenes online termékek, szolgáltatások és tartalmak jobb kiszűrése, az óriásplatformok, például a legnagyobb közösségi felületekre vonatkozó szigorúbb szabályok, valamint a kiskorúak védelmét szolgáló előírások is szerepelnek abban az új rendeletjavaslatban, amit tegnap fogadott...

Új lehetőségeket hoz a Visa felhőalapú platformja

A Visa nemrégiben bejelentette új felhőalapú fizetéselfogadási platformját, a Visa Acceptance Cloudot (VAC), amely forradalmasítani fogja a vállalkozások számára az ügyfelektől érkező fizetések elfogadási módját. A Visa népszerű - okostelefonokat és tableteket fizetési terminállá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendákkal jön a téli olimpia közvetítése

Az Eurosport platformjai lesznek a 2022 évi téli olimpiai játékok közvetítésének otthona, amelynek 107 fős szakértői gárdája több mint 80 olimpiai érmet és 26 aranyérmet számlál. A csapat páratlan betekintést és szakértelmet kínál sportrajongók...

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA