- Hirdetés -

Csúnyán ráfizethetünk a nyaralásra

|

- Hirdetés -

Vajon mindenki megnézi a bankkártyás fizetésnél vagy a külföldi készpénzfelvételnél, milyen konverziós lehetőségei vannak? Használunk nyílt wifi hálózatot? Megnézzük online fizetés esetén, hogy biztonságos-e a kapcsolat? A többség minden bizonnyal nem figyel az apró, ám annál fontosabb részletekre, ami azonban az egész nyaralást elronthatja.

Több tízezret spórolhatunk, de ennek akár a többszörösét is ráfizethetjük a nyaralásra, ha nem vagyunk résen. Az információbiztonsági szakember szerint inkább legyünk egy kicsit paranoiásak, mint gyanútlanok.

„Sokan még mindig nem figyelnek arra, hogy hosszabb nyaraláskor ne posztoljanak a közösségi oldalakra arról, hogy épp nem tartózkodnak otthon, mert ez gyakorlatilag meghívó lehet a betörőknek. Inkább osszuk meg utólag a képeket és az élményeket, ha tehetjük. Mindemellett igyekezzünk kerülni a nyílt wifi-hálózatokat, és igyekezzünk jelszóval védett hálózatokat választani, mert a kiberbűnözők számos trükköt ismernek, amellyel megkárosíthatnak minket. Szintén kerülendő a repülőtéri töltőállomások használata is okostelefonunk töltéséhez, mert könnyen a juice-jacking áldozatául eshetünk. Ilyenkor a gyanútlan felhasználók az elektronikus eszközeiket USB portokhoz csatlakoztatják, vagy rosszindulatú programokkal feltöltött USB kábeleket használnak. Ezután a kártevő megfertőzi az eszközöket, így a hackerek könnyedén bejuthatnak” - hívta fel a figyelmet Rónaszéki Péter információbiztonsági szakember, a FORTIX Consulting Kft. ügyvezetője.

Saját magunkat is megkárosíthatjuk

A szakember arra is kitért, hogy ha figyelmetlenek vagyunk, nem csak a személyes adatainkkal élhetnek vissza vagy férhetnek hozzá a bankszámlánkhoz, de akár saját magunkat is megkárosíthatjuk.

„Amikor külföldön egy ATM-ből pénzt veszünk fel, az automata általában felajánlja, hogy az ő árfolyamán konvertált összeget választjuk-e vagy a kártyakibocsátó bankunkét esetleg. Ilyenkor célszerű résen lenni, és a saját bankunkat kiválasztani, mert ennél kedvezőbbet valószínűleg nem fogunk találni. Így ezreket spórolhatunk vagy akár bukhatunk. Ezt egyébként egyre több olyan POS terminál is felajánlja, amelyeknél a boltokban fizetünk kártyával” - tette hozzá az ügyvezető.

Rónaszéki Péter szerint nyáron – és főleg nyaralás alkalmával – többször használjuk a hitelkártyánkat, mint készpénzt, ami teljesen biztonságos is lehet, ha betartunk néhány alapvető szabályt.

„Amikor éppen nem használjuk, kapcsoljuk ki a telefonunkon a bluetooth és az NFC kapcsolatokat, online fizetésnél pedig mindig ellenőrizzük a honlap címe előtt látható kis lakatot, ugyanis ha rámegyünk az egérrel, ennek tartalmaznia kell a biztonsági tanúsítványt. A kártyánk adatait csakis ilyenkor adjuk meg, soha ne küldjük el senkinek és ne adjuk meg olyan oldalakon, ami akár egy kicsit is gyanúsnak tűnik. Célszerű egyébként nyaraláskor egy virtuális kártyát igényelni a bankunktól, amelyre mi tölthetünk fel egy bizonyos összeget, így ha hozzá is férnének, nem a számlánkon lévő összes pénzünk kerül veszélybe. Ez a kártya egyébként addig funkcionál, amíg mi szeretnénk, így a nyaralás után, illetve amikor már nincs rá szükségünk, könnyűszerrel deaktiválhatjuk” - magyarázta az információbiztonsági szakember, aki szerint mindenképpen érdemes inkább egy kicsit gyanakvóbbnak lennünk, mintsem belesétáljunk a kiberbűnözők csapdájába

Kontrolláljuk a gyerekek tartalmait

Az iskola végével a gyerekek is hajlamosabbak egy kicsit több időt tölteni a mobiltelefonjukat nyomkodva vagy épp a szülő telefonján játszva. Ez a szakember szerint már csak azért is veszélyes, mert nem csak az adatok kerülnek veszélybe, de a gyerekek is könnyen találkozhatnak olyan tartalmakkal, amelyek nem nekik valók.

„Noha a mai tinédzserek nagy része jobban ért az okostelefonokhoz, mint a szüleik, a szülőnek mindenképpen ajánlott kontrollálni a gyerek tartalmait. Nagyon sok olyan alkalmazás és funkció érhető el manapság, amelyekkel ezeket a tartalmakat beállíthatjuk korosztály szerint, sőt, a képernyőidőt is meghatározhatjuk. Ha kisebb csemetéről van szó, akinek még nincs saját készüléke és a szülő telefonját használja, mindenképp legyen mellette szülői felügyelet. Erre nem csak a gyerek biztonsága, de az adataink biztonsága miatt is szükség van, hiszen néhány rossz kattintással máris hozzáférhetnek az adatainkhoz” - figyelmeztet Rónaszéki Péter.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A bankok már készen állnak az ingatlanhitelezésre

A nagy pénzügyi válság óta a leggyengébb évét zárja Közép-Kelet Európa ingatlanpiaca. A KPMG 10 országot felölelő kutatása szerint 2023 első három negyedévében a tranzakciók értéke mindössze a 2022-es forgalom 30 százalékát érte el....

Limitált kiadású ízzel csábít a Coca-Cola

J.Y. Park, a Stray Kids, az ITZY és az NMIXX is megjelenik majd az új Coca-Cola Creations, a K-Wave Zero kampányában, amellyel az italgyártó a K-Pop rajongóihoz szól világszerteA Coca-Cola ma bemutatta a Coca-Cola...

Szerényebbek a magyar vállalkozónők

A férfi vállalkozók nagyobb hajlandóságot mutatnak a nagyobb és merészebb célok kitűzésére, míg a női vállalkozók többsége kevésbé nagyratörő célokkal is megelégszik – derült ki a Szemléletváltó vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatásából.Mindez azért is...

Hidegrázós sorozattal erősít az HBO Max

Mit érdemel az, aki megaláz egy áldozatot, majd maga is áldozattá válik egy hasonló zaklatási ügyben? Megtalálja az igazságot és vajon odaítélik neki? A Gyilkos típus című krimisorozatban egy ügyvédnő története elevenedik meg, aki...

Sztárcsapatok csapnak össze a Network4-en

A Network4 közvetíti vasárnap élőben a Chelsea - Liverpool Ligakupa-döntőt a Wembley Stadionból. A szurkolók kizárólag a MATCH4 műsorán és a NET4+ streamingszolgáltatón láthatják a két sztárcsapat összecsapását. A Network4 stábja már Londonban van,...

Digitális fronton erősít a hazai McDonald’s

A hazai McDonald’s célul tűzte ki, hogy az elmúlt években lerakott digitális alapokra építve olyan vezető omnichannel márkává váljon, amely hatékonyan köti össze a digitális és a fizikai világot, vendégei számára mindkét valóságban megteremtve...

Tovább növelte eladásait a Hisense

Több mint 25,9 millió eladott készülékkel, 2023-ban is a második helyet foglalta el a Hisense a legtöbb tévét értékesítő gyártók globális listáján. A vállalat a magyar piacon is jelentős bővüléssel zárta a tavalyi évet:...

A Vaterán is jól pörögnek a tévében látott kincsek

Néhány hete műkincsekkel és gyűjtői ritkaságokkal foglalkozó tévéműsorral jelentkezik az egyik hazai tévécsatorna minden hétköznap este: ennek adásaiban olyan régi tárgyakra licitálnak régiségszakértők és műtárgykereskedők, amelyekhez hasonló relikviák a Vaterán is elérhetők. A piactér...

Új vezetővel erősít a Prohuman

Februártól munkaerőkölcsönzési üzletágvezetőként folytatja munkáját a Prohuman csapatában Izsó Balázs. Az új vezető érkezésével a piacvezető magyar HR szolgáltató célja továbbra is az, hogy ahol csak lehet, a magyar munkaerőtartalék aktivizálásával kínáljon megoldást a...

Hosszabbított a Telekom Rékasi Tiborral

A Magyar Telekom Igazgatósága a 2024. február 22-i ülésén döntött Rékasi Tibor vezérigazgatói szerződésének meghosszabbításáról. Rékasi Tibort 2018. júliusában nevezték ki a Magyar Telekom vezérigazgatójának, mely megbízatást 2020. év végén további 3 évre meghosszabbították....
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Áremelkedés jöhet a klímapiacon

Tucatnyi hajó megtámadása elég volt a konténerhajózás költéségének megháromszorozására, ami jelentősen megnöveli a klímaberendezések szállítási költségét.Tavaly novemberben 700 dollár körüli áron lehetett egy tengeri egységkonténernyi árut Sanghajból Rotterdamba szállítani. Idén januárban már 3 ezer...

A bankok már készen állnak az ingatlanhitelezésre

A nagy pénzügyi válság óta a leggyengébb évét zárja Közép-Kelet Európa ingatlanpiaca. A KPMG 10 országot felölelő kutatása szerint 2023 első három negyedévében a tranzakciók értéke mindössze a 2022-es forgalom 30 százalékát érte el....

Limitált kiadású ízzel csábít a Coca-Cola

J.Y. Park, a Stray Kids, az ITZY és az NMIXX is megjelenik majd az új Coca-Cola Creations, a K-Wave Zero kampányában, amellyel az italgyártó a K-Pop rajongóihoz szól világszerteA Coca-Cola ma bemutatta a Coca-Cola...

Szerényebbek a magyar vállalkozónők

A férfi vállalkozók nagyobb hajlandóságot mutatnak a nagyobb és merészebb célok kitűzésére, míg a női vállalkozók többsége kevésbé nagyratörő célokkal is megelégszik – derült ki a Szemléletváltó vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatásából.Mindez azért is...

Hidegrázós sorozattal erősít az HBO Max

Mit érdemel az, aki megaláz egy áldozatot, majd maga is áldozattá válik egy hasonló zaklatási ügyben? Megtalálja az igazságot és vajon odaítélik neki? A Gyilkos típus című krimisorozatban egy ügyvédnő története elevenedik meg, aki...
- Hirdetés -

Podcast

2023 a nemzetközi trendektől eltérő év volt itthon

Kezdjük jóslással az évet! Milyen trendek várhatóak 2024-ben a médiapiacon, a reklámköltések vonalán és merre tart a rendezvénypiac? A február 14-ei Business Lounge műsorvezetői és meghívottjai - Bacsa Gábor, a Dentsu Magyarország ügyfélkapcsolati vezetője...

A rádió a fantáziát indítja be

A rádió értelméről, jelenéről és jövőjéről folyt a diskurzus a Business Lounge december 19-ei adásának első felében, méghozzá a MiértRádió iparági összefogás vezetője, Nagy Marcell segítségével. Majd pedig Guzsaly Péter, a Skool partnerkapcsolati vezetője...

Az emberek érzik, milyen értékkel bír az élelmiszer

A pazarlás és az adományozás témaköre karácsonykor kéz a kézben jár az élelmiszervállalatoknál, erről mesélt a Business Lounge december 6-ai adásában Kazatsay Eszter, a Penny Magyarország kommunikációs vezetője és Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank...

Don't Miss

Továbbvisszük, amit megálmodtunk

A függetlenné válással együtt szervezetileg is komoly változások történnek a FleishmanHillard Cafénál, többek között új üzletágakat indítanak – mondta el Balaton Anita. A FleishmanHillard régi-új ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy...

Sokba kerülhet a márkaépítés a mesterséges intelligenciával

Ma már szinte a mindennapok része a mesterséges intelligencia (MI), amelyet egyre szélesebb körben alkalmaznak. Ezzel párhuzamosan azonban mind hangosabban kongatják a vészharangokat is, miszerint nem árt vigyázni az új technológiával. Utánajártunk, milyen hátulütői...

Állandó trendkövetési kényszer

A technológiai fejlődéssel és a folyton változó fogyasztói környezettel állandó a trendkövetési kényszer – többek között ez derült ki a hazai és külföldi reklámokhoz és filmekhez gyártási, tervezési és fejlesztési szolgáltatásokat nyújtó 235 Productions...

Nem unatkoztunk egy percet sem

2023 egy igazán kreatív év volt a KNK számára, ami látványos projektekben és jó néhány szakmai díjban, elismerésben is megmutatkozott – mondta el Knapcsek Katalin. A KNK PR&Media ügyvezető igazgatója a Marketing&Media magazinnak adott...

Az idei évünket a dinamizmus fogja meghatározni

A nagy márkáink fejlesztése mellett olyan tartalmi szolgáltatásokat biztosítani partnereinknek és az olvasóknak, amelyek maradandó élményhez juttatják őket - mondta el az idei terveik kapcsán Vági Róbert. A Central Médiacsoport vezérigazgató-helyettese a Marketing&Media magazinnak...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonlábnyom-számlálóval zöldít a Hello Agency

A Hello Agency a jövőben az árak mellett a rendezvények karbonlábnyomát is feltünteti az ajánlataiban, hogy több, fenntarthatóság szempontját is figyelembe vevő alternatívát is tudjon nyújtani ügyfelei számára. A 25 éves rendezvényszervezői múltra visszatekintő...

Új fejlesztés segíthet a karbonlábnyomunk megismerésében

Az innovatív norvég startup, a Carbon Centrum új befektetője, az EIT InnoEnergy égisze alatt folytathatja a CarbonID fejlesztését. A platformot arra hozták létre, hogy az autonóm módon kövesse a vállalati dolgozók CO2 kibocsátását (Scope...

Újabb kihívásokat hoz a hazai cégeknek az Unió rendelete

Alig egy éve maradt a vállalatoknak arra, hogy felkészüljenek az Európai Unió erdőirtás megfékezését célzó rendeletének (EUDR) végrehajtására. A szabályozás új kötelezettségeket ró valamennyi cégre, amelyek egy jól meghatározott termékkörrel, illetve az ezekből az...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....