- Hirdetés -

Digitális dömping az RTL-en – interjú Grósz Judittal

|

- Hirdetés -

Az RTL Most+-regisztrálók 25 százaléka olyan felhasználó, aki újonnan jelentkezett be a platformra, és korábban nem értük el – tudtuk meg Grósz Judittól, az RTL Magyarország digitális és üzletfejlesztési igazgatójától, aki elárulta azt is, hogy két tavasszal debütáló fikciós sorozatuk új részeit előbb mutatják be az RTL Most+-on, mint az RTL Klub képernyőjén.

– Már több mint két éve annak, hogy az RTL Ma gyar országnál dolgozol. Visszatekintve mennyire jelentett ez más munkát ahhoz képest, mint amit előre gondoltál róla?

– Ismertem a céget előtte is, beváltotta a hozzá fűzött reményeket, nagyon szeretem azt a kreatív légkört, amely az RTL Magyarországra jellemző. Az erős nemzetközi háttér a digitális fejlesztések területén óriási előnyt jelent mind a megvalósítás, mind a tervezés szempontjából. Két olyan értéket említenék meg, amely mindig is nagyon fontos volt számomra, és az RTL Magyarország is élen jár benne. Az egyik a diverzitás támogatása, a másik pedig a folyamatos tanulás, a „growth mindset” és az ezt elősegítő munkahelyi légkör.

– Azt tudnád néhány számadattal jellemezni, hogy mekkora közönséget tudtok elérni az RTL Most platform révén?

– Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a legutóbbi, 2019. decemberi GfK-kutatásunk alapján az RTL Most ismertségben és a használatot tekintve továbbra is piacvezető, emellett mindkét mutató jelentősen növekedett az előző évhez képest. Az RTL Most ismertsége a GfK adatai alapján 2018-ról 2019-re 65 százalékra emelkedett az olyan háztartásokban, ahol van 18–49 éves telekommunikációs döntéshozó. Az RTL Most jellemzően a 18–29 évesek körében a legismertebb, de örömmel tapasztaljuk, hogy tavaly a 30–39 és a 40–49 éveseket tekintve is jelentősen

emelkedett a termék ismertsége: 49-ről 63 százalékra és 43-ról 62 százalékra. Az RTL Most közönségében a nők nagyobb arányban vannak jelen. Havi szinten pedig több mint félmillió real usert érünk el az RTL Mosttal.

– Nagy különbség van egyébként abban, hogy mi sikeres a képernyőn, és mi a digitális platformon?

– Lehet sikeres valami mindkét platformon, de arra is van példa, hogy valami a digitálison relatív erősebb. 2019 legnézettebb lineáris műsora az X-Faktor volt, és digitálison is a legerősebbek között van. A platformok nem kannibalizálják egymást, hanem együtt erősítik a tartalmat. A második esetre jó példa a Love Island. Bár a sajtó sokszor megírta, hogy lineárison nem olyan erős, digitálison 2019 egyik legnagyobb sikere volt, ezeket a számokat egyben érdemes vizsgálni.

– Ettől mennyiben különbözik az egyelőre szűkebb kör által elérhető RTL Most+ nézői köre és az általuk kedvelt tartalmak?

– A Most+-regisztrálók 25 százaléka olyan felhasználó, aki újonnan jelentkezett be a platformra, és korábban nem értük el. A regisztráltak átlagéletkora picit magasabb, mint az RTL Moston, de ez természetes, hiszen jobban kötődik a hagyományos televíziózáshoz. Tartalomfogyasztás terén hasonló trendeket látunk, mint az RTL Moston, bár a Most+ még egy fejlődő platform, és ezen a ponton nem lehet levonni messzemenő következtetéseket. Mindenesetre a Most+-on a több elérhető tartalmat többet is fogyasztják, mint az RTL Moston. Az RTL Most+ kedvelői körében az abszolút kedvenc össznézettségben eddig a Drága örökösök. A Most+-nézőknek a csatornák élő streamelésére is van lehetősége, 19 százalékuk ezt már ki is próbálta.

– Az RTL Klub képernyőjéről kikoptak az amerikai sorozatok, mert elegendő nézőt már csak a kábelcsatornákon hoznak. Várható, hogy esetleg egyes vásárolt sorozatokat kizárólag az RTL Most+-on mutattok majd be?

– Az RTL Most+ széles tartalmi kínálatot hoz, és a kínálat részeként lesz olyan amerikai sorozat, amelyet először itt láthatnak a nézők. Ahogy az a Négy esküvő és egy temetés sorozatverziójával is történt decemberben. Ezek a tartalmak később megjelennek a lineáris RTL-csatornákon is. Az RTL Most+-on mi nem az amerikai sorozatok bemutatásában szeretnénk egyediek lenni, a stratégia egyértelműen a saját tartalmakon van, emellett viszont egy széles libraryt is építünk. Tartalmi stratégiánk következő lépése a tavasz folyamán két RTL Most+ úgynevezett preview, amelynek keretén belül két vadonatúj fikciós heti sorozatot az RTL Klub bemutatója előtt itt láthatnak a nézők hétről hétre. Az egyik a Mellékhatás, amely teljes egészében saját fejlesztésű sorozat, és amelynek első epizódja március 28-tól érhető el a platformon. Minden epizód egy héttel a lineáris premier előtt kerül ki, így ha valaki például az RTL Klubon nézte meg az első részt, és megszerette, azonnal megnézheti a másodikat már a tévés premier előtt egy héttel az RTL Most+-on.

– Azt mennyire találod veszélyes trendnek, amit a Disney-nél láthatunk, hogy saját digitális platformot fejlesztenek? Nem állhat elő az a helyzet, hogy egyszer majd azt mondják, nektek nem adják ezeket a jogokat, akiket érdekelnek a tartalmaik, azok nézzék meg a Disney+-on?

– Nem új jelenség, hogy a gyártóstúdiók visszatartanak tartalmakat a piacról a saját portfóliójuk miatt. Korábban ez a lineáris csatornák esetében is előfordult. Például az HBO régebben értékesített saját gyártású sorozatokat, de egy idő után nem adta tovább azokat sehova. A mostani non-lineáris világ kialakulásában ez most természetesen élesebb, és mivel nagyobb, fuzionált médiabirodalmak jöttek létre, több tartalmat, nagy brandeket tartanak vissza. Az egész piac arra tart, hogy elsősorban a saját tartalmára támaszkodjon, az egyediség nálunk is a saját gyártású műsoroktól jön létre. A blockbuster külföldi filmek és sorozatok esetében pedig már most évekre előre biztosítottunk utánpótlást több forrásból, olyan helyekről is, amelyek saját platformot építenek.

Heszler Róbert

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el, ami már elérhető a Digitalstandon is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...

Nagyon pörög a hazai használtautó-piac

Áprilisban is magas forgalom jellemezte a hazai használtautó-piacot: a DataHouse frissen közzétett előzetes adatai szerint az elmúlt hónapban 69 113 személygépkocsi cserélt gazdát, ami 7,2 százalékkal haladja meg a tavalyi hasonló időszak volumenét. Egyre...

Hamarosan nálunk is kapható lesz a díjnyertes okosmobil

A HONOR Magic4 sorozat ismét felkerült a DxOMark toplistájára: ezúttal a HONOR legújabb csúcskategóriás okostelefonja, a HONOR Magic4 Pro érdemelte ki a DxOMark Gold Camera minősítését.A Magic4 sorozat Ultimate tagja korábban már megszerezte az...

Egyre több magyar venne elektromos autót

A kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt minden harmadik magyar járművezető mérlegeli, hogy a jövőben alternatív hajtású kocsit vásároljon – derül ki az EY reprezentatív kutatásából. Az elektromos kocsiknál az akkumulátorhibától, a...

Újabb részletek a Disney+ reklámos terveiről

Azt már korábban bejelentette a Disney, hogy hirdetésekkel támogatott verziója is lesz a Disney+ streamingszolgáltatásnak, ami az Egyesült Államokban az év végén, a többi piacon pedig 2023-ban lesz elérhető. Úgy tűnik, hogy visszafogott reklámmennyiséggel...

Új hirdetési lehetőség a kkv-knak

A tudatos kis- és középvállalatok most már a podcast hallgatók egyre növekvő táborát is elérhetik könnyen, akár médiavásárlási tapasztalat nélkül a DisplayNOW hirdetési webshop segítségével. A podcast egyre hasznosabb hirdetési eszköznek számít, az IAB...

Ultramodern raktárat nyitott az Euronics

Az Euronics, a kizárólag magyar tulajdonban lévő műszaki áruházlánc a mai napon nyitotta meg új, 28 000 m2-es raktárát Üllőn. A vállalat 1,6 milliárd forintos beruházással Magyarország egyik legmodernebb, okos, robotizált raktárbázisát hozta létre,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Művészi kampány a BMW-től

Az új BMW i7 bevezető kampányát napjaink egyik leginnovatívabb és legmeghatározóbb divatfényképésze alkotta meg. Az egyedülálló fotó- és videókoncepció a feje tetejére állítja a megszokott perspektívákat. A tisztán elektromos meghajtású BMW i7 világpremierjével megkezdődik...

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

A Ford is csak elektromos hajtású autókat értékesítene

27 vállalattal együtt a Ford Európa is aláírta azt az Európai Unióhoz címzett petíciót, aminek lényege, hogy 2035-től Európában minden új személyautó és haszonjármű nulla károsanyag-kibocsátású legyen, és amelyben kötelező jellegű célkitűzéseket kérnek a...

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....