- Hirdetés -

Digitális dömping az RTL-en – interjú Grósz Judittal

|

- Hirdetés -

Az RTL Most+-regisztrálók 25 százaléka olyan felhasználó, aki újonnan jelentkezett be a platformra, és korábban nem értük el – tudtuk meg Grósz Judittól, az RTL Magyarország digitális és üzletfejlesztési igazgatójától, aki elárulta azt is, hogy két tavasszal debütáló fikciós sorozatuk új részeit előbb mutatják be az RTL Most+-on, mint az RTL Klub képernyőjén.

– Már több mint két éve annak, hogy az RTL Ma gyar országnál dolgozol. Visszatekintve mennyire jelentett ez más munkát ahhoz képest, mint amit előre gondoltál róla?

– Ismertem a céget előtte is, beváltotta a hozzá fűzött reményeket, nagyon szeretem azt a kreatív légkört, amely az RTL Magyarországra jellemző. Az erős nemzetközi háttér a digitális fejlesztések területén óriási előnyt jelent mind a megvalósítás, mind a tervezés szempontjából. Két olyan értéket említenék meg, amely mindig is nagyon fontos volt számomra, és az RTL Magyarország is élen jár benne. Az egyik a diverzitás támogatása, a másik pedig a folyamatos tanulás, a „growth mindset” és az ezt elősegítő munkahelyi légkör.

– Azt tudnád néhány számadattal jellemezni, hogy mekkora közönséget tudtok elérni az RTL Most platform révén?

– Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a legutóbbi, 2019. decemberi GfK-kutatásunk alapján az RTL Most ismertségben és a használatot tekintve továbbra is piacvezető, emellett mindkét mutató jelentősen növekedett az előző évhez képest. Az RTL Most ismertsége a GfK adatai alapján 2018-ról 2019-re 65 százalékra emelkedett az olyan háztartásokban, ahol van 18–49 éves telekommunikációs döntéshozó. Az RTL Most jellemzően a 18–29 évesek körében a legismertebb, de örömmel tapasztaljuk, hogy tavaly a 30–39 és a 40–49 éveseket tekintve is jelentősen

emelkedett a termék ismertsége: 49-ről 63 százalékra és 43-ról 62 százalékra. Az RTL Most közönségében a nők nagyobb arányban vannak jelen. Havi szinten pedig több mint félmillió real usert érünk el az RTL Mosttal.

– Nagy különbség van egyébként abban, hogy mi sikeres a képernyőn, és mi a digitális platformon?

– Lehet sikeres valami mindkét platformon, de arra is van példa, hogy valami a digitálison relatív erősebb. 2019 legnézettebb lineáris műsora az X-Faktor volt, és digitálison is a legerősebbek között van. A platformok nem kannibalizálják egymást, hanem együtt erősítik a tartalmat. A második esetre jó példa a Love Island. Bár a sajtó sokszor megírta, hogy lineárison nem olyan erős, digitálison 2019 egyik legnagyobb sikere volt, ezeket a számokat egyben érdemes vizsgálni.

– Ettől mennyiben különbözik az egyelőre szűkebb kör által elérhető RTL Most+ nézői köre és az általuk kedvelt tartalmak?

– A Most+-regisztrálók 25 százaléka olyan felhasználó, aki újonnan jelentkezett be a platformra, és korábban nem értük el. A regisztráltak átlagéletkora picit magasabb, mint az RTL Moston, de ez természetes, hiszen jobban kötődik a hagyományos televíziózáshoz. Tartalomfogyasztás terén hasonló trendeket látunk, mint az RTL Moston, bár a Most+ még egy fejlődő platform, és ezen a ponton nem lehet levonni messzemenő következtetéseket. Mindenesetre a Most+-on a több elérhető tartalmat többet is fogyasztják, mint az RTL Moston. Az RTL Most+ kedvelői körében az abszolút kedvenc össznézettségben eddig a Drága örökösök. A Most+-nézőknek a csatornák élő streamelésére is van lehetősége, 19 százalékuk ezt már ki is próbálta.

– Az RTL Klub képernyőjéről kikoptak az amerikai sorozatok, mert elegendő nézőt már csak a kábelcsatornákon hoznak. Várható, hogy esetleg egyes vásárolt sorozatokat kizárólag az RTL Most+-on mutattok majd be?

– Az RTL Most+ széles tartalmi kínálatot hoz, és a kínálat részeként lesz olyan amerikai sorozat, amelyet először itt láthatnak a nézők. Ahogy az a Négy esküvő és egy temetés sorozatverziójával is történt decemberben. Ezek a tartalmak később megjelennek a lineáris RTL-csatornákon is. Az RTL Most+-on mi nem az amerikai sorozatok bemutatásában szeretnénk egyediek lenni, a stratégia egyértelműen a saját tartalmakon van, emellett viszont egy széles libraryt is építünk. Tartalmi stratégiánk következő lépése a tavasz folyamán két RTL Most+ úgynevezett preview, amelynek keretén belül két vadonatúj fikciós heti sorozatot az RTL Klub bemutatója előtt itt láthatnak a nézők hétről hétre. Az egyik a Mellékhatás, amely teljes egészében saját fejlesztésű sorozat, és amelynek első epizódja március 28-tól érhető el a platformon. Minden epizód egy héttel a lineáris premier előtt kerül ki, így ha valaki például az RTL Klubon nézte meg az első részt, és megszerette, azonnal megnézheti a másodikat már a tévés premier előtt egy héttel az RTL Most+-on.

– Azt mennyire találod veszélyes trendnek, amit a Disney-nél láthatunk, hogy saját digitális platformot fejlesztenek? Nem állhat elő az a helyzet, hogy egyszer majd azt mondják, nektek nem adják ezeket a jogokat, akiket érdekelnek a tartalmaik, azok nézzék meg a Disney+-on?

– Nem új jelenség, hogy a gyártóstúdiók visszatartanak tartalmakat a piacról a saját portfóliójuk miatt. Korábban ez a lineáris csatornák esetében is előfordult. Például az HBO régebben értékesített saját gyártású sorozatokat, de egy idő után nem adta tovább azokat sehova. A mostani non-lineáris világ kialakulásában ez most természetesen élesebb, és mivel nagyobb, fuzionált médiabirodalmak jöttek létre, több tartalmat, nagy brandeket tartanak vissza. Az egész piac arra tart, hogy elsősorban a saját tartalmára támaszkodjon, az egyediség nálunk is a saját gyártású műsoroktól jön létre. A blockbuster külföldi filmek és sorozatok esetében pedig már most évekre előre biztosítottunk utánpótlást több forrásból, olyan helyekről is, amelyek saját platformot építenek.

Heszler Róbert

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el, ami már elérhető a Digitalstandon is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A bankok már készen állnak az ingatlanhitelezésre

A nagy pénzügyi válság óta a leggyengébb évét zárja Közép-Kelet Európa ingatlanpiaca. A KPMG 10 országot felölelő kutatása szerint 2023 első három negyedévében a tranzakciók értéke mindössze a 2022-es forgalom 30 százalékát érte el....

Limitált kiadású ízzel csábít a Coca-Cola

J.Y. Park, a Stray Kids, az ITZY és az NMIXX is megjelenik majd az új Coca-Cola Creations, a K-Wave Zero kampányában, amellyel az italgyártó a K-Pop rajongóihoz szól világszerteA Coca-Cola ma bemutatta a Coca-Cola...

Szerényebbek a magyar vállalkozónők

A férfi vállalkozók nagyobb hajlandóságot mutatnak a nagyobb és merészebb célok kitűzésére, míg a női vállalkozók többsége kevésbé nagyratörő célokkal is megelégszik – derült ki a Szemléletváltó vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatásából.Mindez azért is...

Hidegrázós sorozattal erősít az HBO Max

Mit érdemel az, aki megaláz egy áldozatot, majd maga is áldozattá válik egy hasonló zaklatási ügyben? Megtalálja az igazságot és vajon odaítélik neki? A Gyilkos típus című krimisorozatban egy ügyvédnő története elevenedik meg, aki...

Sztárcsapatok csapnak össze a Network4-en

A Network4 közvetíti vasárnap élőben a Chelsea - Liverpool Ligakupa-döntőt a Wembley Stadionból. A szurkolók kizárólag a MATCH4 műsorán és a NET4+ streamingszolgáltatón láthatják a két sztárcsapat összecsapását. A Network4 stábja már Londonban van,...

Digitális fronton erősít a hazai McDonald’s

A hazai McDonald’s célul tűzte ki, hogy az elmúlt években lerakott digitális alapokra építve olyan vezető omnichannel márkává váljon, amely hatékonyan köti össze a digitális és a fizikai világot, vendégei számára mindkét valóságban megteremtve...

Tovább növelte eladásait a Hisense

Több mint 25,9 millió eladott készülékkel, 2023-ban is a második helyet foglalta el a Hisense a legtöbb tévét értékesítő gyártók globális listáján. A vállalat a magyar piacon is jelentős bővüléssel zárta a tavalyi évet:...

A Vaterán is jól pörögnek a tévében látott kincsek

Néhány hete műkincsekkel és gyűjtői ritkaságokkal foglalkozó tévéműsorral jelentkezik az egyik hazai tévécsatorna minden hétköznap este: ennek adásaiban olyan régi tárgyakra licitálnak régiségszakértők és műtárgykereskedők, amelyekhez hasonló relikviák a Vaterán is elérhetők. A piactér...

Új vezetővel erősít a Prohuman

Februártól munkaerőkölcsönzési üzletágvezetőként folytatja munkáját a Prohuman csapatában Izsó Balázs. Az új vezető érkezésével a piacvezető magyar HR szolgáltató célja továbbra is az, hogy ahol csak lehet, a magyar munkaerőtartalék aktivizálásával kínáljon megoldást a...

Hosszabbított a Telekom Rékasi Tiborral

A Magyar Telekom Igazgatósága a 2024. február 22-i ülésén döntött Rékasi Tibor vezérigazgatói szerződésének meghosszabbításáról. Rékasi Tibort 2018. júliusában nevezték ki a Magyar Telekom vezérigazgatójának, mely megbízatást 2020. év végén további 3 évre meghosszabbították....
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Áremelkedés jöhet a klímapiacon

Tucatnyi hajó megtámadása elég volt a konténerhajózás költéségének megháromszorozására, ami jelentősen megnöveli a klímaberendezések szállítási költségét.Tavaly novemberben 700 dollár körüli áron lehetett egy tengeri egységkonténernyi árut Sanghajból Rotterdamba szállítani. Idén januárban már 3 ezer...

A bankok már készen állnak az ingatlanhitelezésre

A nagy pénzügyi válság óta a leggyengébb évét zárja Közép-Kelet Európa ingatlanpiaca. A KPMG 10 országot felölelő kutatása szerint 2023 első három negyedévében a tranzakciók értéke mindössze a 2022-es forgalom 30 százalékát érte el....

Limitált kiadású ízzel csábít a Coca-Cola

J.Y. Park, a Stray Kids, az ITZY és az NMIXX is megjelenik majd az új Coca-Cola Creations, a K-Wave Zero kampányában, amellyel az italgyártó a K-Pop rajongóihoz szól világszerteA Coca-Cola ma bemutatta a Coca-Cola...

Szerényebbek a magyar vállalkozónők

A férfi vállalkozók nagyobb hajlandóságot mutatnak a nagyobb és merészebb célok kitűzésére, míg a női vállalkozók többsége kevésbé nagyratörő célokkal is megelégszik – derült ki a Szemléletváltó vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatásából.Mindez azért is...

Hidegrázós sorozattal erősít az HBO Max

Mit érdemel az, aki megaláz egy áldozatot, majd maga is áldozattá válik egy hasonló zaklatási ügyben? Megtalálja az igazságot és vajon odaítélik neki? A Gyilkos típus című krimisorozatban egy ügyvédnő története elevenedik meg, aki...
- Hirdetés -

Podcast

2023 a nemzetközi trendektől eltérő év volt itthon

Kezdjük jóslással az évet! Milyen trendek várhatóak 2024-ben a médiapiacon, a reklámköltések vonalán és merre tart a rendezvénypiac? A február 14-ei Business Lounge műsorvezetői és meghívottjai - Bacsa Gábor, a Dentsu Magyarország ügyfélkapcsolati vezetője...

A rádió a fantáziát indítja be

A rádió értelméről, jelenéről és jövőjéről folyt a diskurzus a Business Lounge december 19-ei adásának első felében, méghozzá a MiértRádió iparági összefogás vezetője, Nagy Marcell segítségével. Majd pedig Guzsaly Péter, a Skool partnerkapcsolati vezetője...

Az emberek érzik, milyen értékkel bír az élelmiszer

A pazarlás és az adományozás témaköre karácsonykor kéz a kézben jár az élelmiszervállalatoknál, erről mesélt a Business Lounge december 6-ai adásában Kazatsay Eszter, a Penny Magyarország kommunikációs vezetője és Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank...

Don't Miss

Továbbvisszük, amit megálmodtunk

A függetlenné válással együtt szervezetileg is komoly változások történnek a FleishmanHillard Cafénál, többek között új üzletágakat indítanak – mondta el Balaton Anita. A FleishmanHillard régi-új ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy...

Sokba kerülhet a márkaépítés a mesterséges intelligenciával

Ma már szinte a mindennapok része a mesterséges intelligencia (MI), amelyet egyre szélesebb körben alkalmaznak. Ezzel párhuzamosan azonban mind hangosabban kongatják a vészharangokat is, miszerint nem árt vigyázni az új technológiával. Utánajártunk, milyen hátulütői...

Állandó trendkövetési kényszer

A technológiai fejlődéssel és a folyton változó fogyasztói környezettel állandó a trendkövetési kényszer – többek között ez derült ki a hazai és külföldi reklámokhoz és filmekhez gyártási, tervezési és fejlesztési szolgáltatásokat nyújtó 235 Productions...

Nem unatkoztunk egy percet sem

2023 egy igazán kreatív év volt a KNK számára, ami látványos projektekben és jó néhány szakmai díjban, elismerésben is megmutatkozott – mondta el Knapcsek Katalin. A KNK PR&Media ügyvezető igazgatója a Marketing&Media magazinnak adott...

Az idei évünket a dinamizmus fogja meghatározni

A nagy márkáink fejlesztése mellett olyan tartalmi szolgáltatásokat biztosítani partnereinknek és az olvasóknak, amelyek maradandó élményhez juttatják őket - mondta el az idei terveik kapcsán Vági Róbert. A Central Médiacsoport vezérigazgató-helyettese a Marketing&Media magazinnak...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonlábnyom-számlálóval zöldít a Hello Agency

A Hello Agency a jövőben az árak mellett a rendezvények karbonlábnyomát is feltünteti az ajánlataiban, hogy több, fenntarthatóság szempontját is figyelembe vevő alternatívát is tudjon nyújtani ügyfelei számára. A 25 éves rendezvényszervezői múltra visszatekintő...

Új fejlesztés segíthet a karbonlábnyomunk megismerésében

Az innovatív norvég startup, a Carbon Centrum új befektetője, az EIT InnoEnergy égisze alatt folytathatja a CarbonID fejlesztését. A platformot arra hozták létre, hogy az autonóm módon kövesse a vállalati dolgozók CO2 kibocsátását (Scope...

Újabb kihívásokat hoz a hazai cégeknek az Unió rendelete

Alig egy éve maradt a vállalatoknak arra, hogy felkészüljenek az Európai Unió erdőirtás megfékezését célzó rendeletének (EUDR) végrehajtására. A szabályozás új kötelezettségeket ró valamennyi cégre, amelyek egy jól meghatározott termékkörrel, illetve az ezekből az...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....