- Hirdetés -

Digitális forradalmat hozott a járvány a háztartásokba

|

- Hirdetés -

A tavaszi bezárásokra és az otthoni munkavégzés tömeges bevezetésére még némi kapkodással reagáltak, azóta viszont már jóval tudatosabban, hosszú távra építik otthoni digitális eszközparkjukat a magyar háztartások. A MediaMarkt műszaki áruházlánc nyár óta extra keresletet regisztrál a magasabb kategóriájú készülékek esetében. Egyre jellemzőbb, hogy ezeket használatra készen, szoftverekkel ellátva kérik már a vásárlók, a notebookok vásárlásakor legalábbis ez már gyakori igény.

A veszélyhelyzet beálltával elsősorban a karanténban való munkavégzéshez és tanuláshoz szükséges eszközök kereslete szökött fel. Voltak napok tavasszal, amikor a notebookok forgalma egy tavalyi átlagos nap ötszörösének felelt meg. A keresletélénkülés a digitális termékek iránt nyáron sem esett vissza, sőt, minden hónapban kétszámjegyű növekedést figyelt meg a MediaMarkt.

„Tavasszal még tűzoltás jelleggel vásároltak nálunk az otthoni munkára kényszerülők, azóta kicsit tudatosabbnak tűnnek. Augusztus óta ugyanis főként a közép- és felső kategóriás laptopokat, notebookokat keresik. Az elmúlt két hónapban csak a notebookok forgalma 40%-kal nőtt, de töretlen a népszerűsége a tableteknek, nyomtatóknak és a webkameráknak is. Mindehhez az iskolakezdési időszak is hozzájárulhatott, amikor 20 százalék feletti forgalomnövekedést értünk el a tavalyi év azonos időszakához képest. Sőt, a nyomtatókból kis időre ki is fogytunk a megnövekedett kereslet miatt.” – mondta el Magyar Norbert, a MediaMarkt beszerzési igazgatója.

Az otthoni munkára és a digitális oktatásra való hirtelen felkészülés mellett tavasszal háztartásaik hiányosságaival is szembesültek az emberek. Ekkor kezdtek el beszerezni ugyanis nagyobb kapacitású hűtőket, fagyasztókat és kenyérsütőket. Ez a lendület azóta már alábbhagyott, de érdekes megemlíteni viszont, hogy a felsőkategóriás okostelevízióknak tavasz óta töretlen a népszerűsége. Ezek eladásai, annak ellenére, hogy a nagy sportesemények idén elmaradtak, már áprilisban felülmúlták a várakozásokat és azóta is nő irántuk a kereslet.

A háztartások vélhetően már nyáron elkezdtek felkészülni a legrosszabb őszi-téli forgatókönyvre: azaz a kiterjesztett „home-office” és az esetleges iskolabezárás miatt várható körülményekre. Nyárra az is kitűnt, hogy sokaknak vírusfenyegetés nélkül is bejön az otthoni munkavégzés. Az alkalmanként vagy rendszeresen otthonról dolgozók aránya a járvány kitörése előtt alig haladta meg a 2%-ot, áprilisban pedig már a 10%-ot is elérte, és még júliusban is háromszor annyian dolgoztak otthonról – derül ki a Portfolio és a KSH közös felméréséből. Ezeknek az embereknek hirtelen kellett alkalmazkodniuk ahhoz, hogy körülményesebb elérni a rendszergazdákat, a hozzáértő kollégákat, a szerver távolsági hozzáférése vagy az internet akadozhat, messze vannak a tartalékeszközök, nyomtatók, egyéb irodai kellékek. Mindezek miatt nagyobb üzembiztonságra lett szüksége mindenkinek.

„Azt tapasztaljuk továbbá, hogy nagyon fontos az embereknek az idő – az, hogy a lehető legtöbb dolgot egy helyen tudják elintézni, a biztonság – hogy szakszerű, garanciális szolgáltatást kapjanak és a kényelem – hogy ne otthon kelljen szenvedniük a beüzemeléssel. Ez utóbbi miatt is szeretik például használatra készen megkapni az eszközöket. Éppen ezért az egyik legnépszerűbb szolgáltatásunk a beüzemelés (telefonra, notebookra, okosórára stb.), mely során kollégáink frissítik, telepítik az elengedhetetlen operációs rendszereket, illesztőprogramokat, valamint igény szerint a vásárló számára legfontosabb programokat, hogy otthon már tényleg csak használni kelljen az eszközt.” – tette hozzá Magyar Norbert.

A vírushelyzet egyértelműen előtérbe helyezte a biztonságos online vásárlás lehetőségét. A digitális eszközök iránti kereslet nem csökken, az áruház a tavalyihoz hasonló érdeklődésre számít a BlackFriday és a karácsonyi időszak idején is. Éppen ezért, biztonsági előírásokat szem előtt tartva, a korábbinál nagyobb logisztikai erőkkel készül, hogy az online és áruházi vásárlásokban se következzen be váratlan fennakadás.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rengeteg film érkezik az HBO Maxra

Izgalmas hónap előtt az HBO Max nézői, hiszen közel 90 film és közel 20 sorozat és gyerektartalom érkezik októberben a streaming oldalra. Friss mozisikerek (A pápa ördögűzője. Meg 2.), magyar filmek (Aki legyőzte az...

Titokzatos korba repít a Viasat History

Neves régészek és egyiptológusok segítségével repít vissza az időben a Viasat History – a történelmi csatorna október keddjeinek estéin a sokak által kedvelt ókori birodalmat, Egyiptomot emeli ki témaként. A főszerepet ezúttal Kleopátra és...

Egyre népszerűbbek az online szállásfoglaló platformok

Tovább növekedett az online platformokon az Európai Unióban lefoglalt vendégéjszakák száma 2023 második negyedévében az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat adatai szerint. A jelentés szerint az Airbnb, a Booking, az Expedia, vagy a...

Digitális hős lett a Praktiker webáruháza

A digitális hősök közé került a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza a Forbes és a Google Digital Heroes listáján. A három közép-európai országban végzett felmérés alapján kiadott elismerést többek között az üzleti eredmények, teljesítménymérési adatok,...

Sokat spórolhatunk a tudatos vásárlással

Ha naponta nem is, de heti, kétheti rendszerességgel egészen biztosan mindenki betér egy drogériába, de tisztában vagyunk-e a termékek összetevőinek hatásával, a lejárati időkkel és hogy miért is jó egy natúr kozmetikum vagy egy...

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Közel ötödével nőnek a SVOD-bevételek az évtized végéig

Stabil növekedésre lehet számítani a streaming előfizetésekből származó bevételben a Digital TV Research friss előrejelzése szerint a következő években, a piac mérete 2029-re 127 milliárd dolláros lehet. A Netflix lesz a legnagyobb piaci szereplő...

Új néven folytatódik az ATV műsora

Október 3-tól új néven, megújult díszletben várja a nézőket az ATV A nap híre című műsora, amely ezentúl Akutál címmel kerül képernyőre keddtől-péntekig este. A műsorvezetők Krug Emília és Bodacz Balázs lesznek. Az Aktuál A...

Jó ügyért kampányol a Nestlé és a Tesco

Idén szeptember 28. és október 11. között újfent fut a Nestlé és a Tesco közös kampánya a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására. A kezdeményezés keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben, valamint az áruházlánc...

Először nyerte el spanyol női rendező a San Sebastian-i filmfesztivál fődíját

Jaione Camborda nyerte el a San Sebastian-i nemzetközi filmfesztivál fődíját, az Arany Kagylót. A rendezvény 71 éves történetében első spanyol női rendezőként vehette át az elismerést. Az O Corno (Anyarozs) című naturalista dráma a nők...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átalakíthatják a vásárlásokat az üzenetküldő alkalmazások

Bár az üzenetküldést általában hétköznapi, kötetlen beszélgetésekhez társítják, mára a marketing és a kereskedelem szempontjából is nagyszerű csatornává vált.A számadatokat tekintve a 2020-as években az online vásárlás világában jelentős változások következtek be, elsősorban az...

Rengeteg film érkezik az HBO Maxra

Izgalmas hónap előtt az HBO Max nézői, hiszen közel 90 film és közel 20 sorozat és gyerektartalom érkezik októberben a streaming oldalra. Friss mozisikerek (A pápa ördögűzője. Meg 2.), magyar filmek (Aki legyőzte az...

Titokzatos korba repít a Viasat History

Neves régészek és egyiptológusok segítségével repít vissza az időben a Viasat History – a történelmi csatorna október keddjeinek estéin a sokak által kedvelt ókori birodalmat, Egyiptomot emeli ki témaként. A főszerepet ezúttal Kleopátra és...

Egyre népszerűbbek az online szállásfoglaló platformok

Tovább növekedett az online platformokon az Európai Unióban lefoglalt vendégéjszakák száma 2023 második negyedévében az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat adatai szerint. A jelentés szerint az Airbnb, a Booking, az Expedia, vagy a...

Digitális hős lett a Praktiker webáruháza

A digitális hősök közé került a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza a Forbes és a Google Digital Heroes listáján. A három közép-európai országban végzett felmérés alapján kiadott elismerést többek között az üzleti eredmények, teljesítménymérési adatok,...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....