A következő években a METRO nagy volumenű átalakításba kezd, amely a többcsatornás üzleti modell létrehozásában fog kicsúcsosodni. A modellhez szorosan kapcsolódik többek között az online piactér terjesztése, a digitális jelenlét fokozása, valamint a vevőinek biztosított digitális szolgáltatások bővítése.
„A mögöttünk álló időszak számtalan nehézség elé állította a vendéglátóipart is, de a szektor új normái és kihívásai mára kitisztázódtak. Például fel kell készülnünk arra, hogy hogyan tudunk egy munkaerőhiánnyal küzdő szektorban is hatékonyan üzemeltetni egy vendéglátó egységet, de az elmúlt időszak azt is bebizonyította, hogy ma már nem képzelhető el a vendéglátás megfelelő digitális háttér nélkül. Elkötelezetten arra törekszünk, hogy vendéglátóipari egységek, a séfek és a vendégek igényeit kielégítsük: a minőség számunkra egy kulcsfontosságú fogalom” – hangsúlyozta a nagykereskedelmi vállalat új stratégiájához kapcsolódóan Bősze Ákos, a METRO HoReCa fejlesztési vezetője.
A megváltozott igények egyike a szektor digitális átalakulásához kötődik, melyre a METRO stratégiai változtatásokkal reagál. A hazai stratégia keretében a következő években nagy volumenű átalakításba kezd, amely a többcsatornás üzleti modell létrehozásában fog kicsúcsosodni. A modellhez szorosan kapcsolódik többek között az online piactér terjesztése, a digitális jelenlét fokozása, valamint a vevőinek biztosított digitális szolgáltatások bővítése.
„A pandémia még inkább rámutatott a vendéglátás digitalizáltságának hiányaira; sokan még weboldallal sem rendelkeztek. A METRO a DISH-szolgáltatásokat kifejezetten a vendéglátóipar számára fejlesztette ki. A technikailag minden igényt kielégítő szerverpark által támogatott DISH Website eszközét már több mint 14 országban 200 000-nél is több vendéglátóhely tulajdonosa használja, és nálunk is egyre népszerűbb. A DISH-szolgáltatás keretében belül a regisztráló partnereink egy olyan honlapot kapnak, amelyet a saját igényeikre szabhatnak, könnyen kezelhetnek, frissíthetnek. Mindemellett asztalfoglalási és házhozszállítási rendszert is biztosítunk, amely szintén megkönnyíti, illetve felgyorsítja a vendéglátóipar dolgozóinak mindennapi tevékenységeit” – hangsúlyozta Taferner Ákos, majd hozzátette, hogy büszkeséggel tölti el, hogy a SIRHA Budapest 2022 Innovációs verseny Informatikai fejlesztések kategóriájában a DISH by METRO éttermi szoftvercsomag pályázata első helyezést ért el.
„Tevékenységünk legpontosabban a honlaphosztolás kifejezéssel írható le. Partnereink egy egyszerűen alakítható, egyéni igényekre szabható, ráadásul önállóan karban tartható, frissíthető weboldalt kapnak, amely keresőmotorok segítségével nagyobb elérhetőséget biztosít számukra, és összekapcsolható a különféle közösségi platformokkal. Partnereink négy szolgáltatáscsomag közül választhatnak. Az alap maga a webfejlesztés: a működő, könnyen megtalálható honlap, amelyhez nyelvválasztási opciót, sőt, illusztrálásához szabadon felhasználható stockfotóalbumot is nyújtunk – ez, egy egyszeri belépési költségen kívül, ingyenes a vendéglátósoknak. Az asztalfoglaló modul havidíjas, de igazán nem jelent komoly megterhelést használóinak; adataink szerint már most havi 2000 asztalt foglalnak segítségével. A nemrégiben bevezetett DISH Order csomag az ételrendelésről, a házhozszállításról szól: visszaigazolja a rendelést, ellátja a megrendelőt és az éttermet a szükséges adatokkal. Minthogy a szolgáltatás– ellentétben az ételkiszállításra specializálódó cégekével – jutalékmentes, ára kimondottan alacsonynak mondható. A negyedik csomag a másik három minden elemét együtt ajánlja. Egyelőre 4500 partnert szolgálunk ki a rendszerben, 2022-ben 2000 új vendéglátóhely csatlakozását várjuk, de a további növekedést is hasonló léptékűnek képzeljük el” – tette hozzá a cég marketing osztályvezetője.