- Hirdetés -

Digitális hódítás a tévés piacon

|

A tévézési szokások jelentős átalakulásával egyre fontosabbak lesznek a digitális platformok, a BrandMania stábja pedig annak járt utána, hogyan reagál erre a hazai televíziós szakma. A műsorból kiderül az is, hogy a nézettség mérésében milyen változtatásra lenne szükség és az is, hogy milyen lesz az RTL első, kimondottan online platformra fejlesztett sorozata.

Az idén 1,3 millió felhasználó lépett be legalább egyszer az RTLMost.hu-ra, 84 millió videómegtekintést regisztráltak, egy látogató pedig átlagosan 63 percet tölt a platformon – osztotta meg Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális és üzletfejlesztési igazgatója a felület néhány főbb eredményét a BrandMania stábjával. A szakember a műsorban természetesen a most indult RTLMost+ szolgáltatásukról is részletesen beszélt, például arról, hogy milyen plusz lehetőségeket kínál a korábbihoz képest.

Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese szerint ma már egy televíziónak totál videóstratégiában kell gondolkodnia, ha talpon akar maradni, hiszen a nézők egyre jelentősebb része elsősorban nem a lineáris tévéműsort fogyasztja. Példaként említette az őszi kínálatukból a Love Island esetét, de az X-Faktort is rengetegen követik digitális platformon is. Egy digitálisan aktív műsor esetében pedig ez akár 25-30 százalékos pluszt is jelenthet a nézettségben. Kolosi Péter ennek kapcsán beszélt arról is, hogy ma már nem lehet a tényleges nézettséget érzékeltetni a digitális elérés nélkül, ugyanakkor nincs Magyarországon olyan összevont közönségmérés, amiből kijöhetne egyetlen szám erre vonatkozóan.

Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés üzletág ügyvezetője a BrandMania stábjának nyilatkozva elmondta, hogy az iparg egyik nagy kihívása a lineáris és digitális nézettség egységes mérése itthon és globálisan is, amihez kulcsfontosságú, hogy közös metrikát alakítsanak ki. Az Egyesült Államokban és Svédországban egyébként már van ilyen megoldás, és a lengyelek is dolgoznak rajta. Vörös Csilla jelezte azt is, hogy Magyarország is szeretne az élmezőnyben lenni az újfajta mérés bevezetésében és reméli, hogy itthon is hamarosan megvalósul a totál mérés.

Gulyás János, a Wavemaker vezérigazgatója szerint nagyon fontos, hogy a televíziók erősítsék digitális jelenlétüket, mert van egy olyan generáció, ami részben már belépett, vagy hamarosan belép a vásárlói korba, akiknél nem az a kérdés, hogy fogyasztanak-e adio-vizuális tartalmat, hanem az, hogy hol. Nem klasszikus lineáris tévézéssel teszik ezt, hanem olyan felületen, amin azt és akkor néznek, amit szeretnének.

Az RTLMost+-on kifejezetten erre a platformra szánt sorozat indul Nofilter címmle. A BrandMania stábja beszélt többek között a széria producerével, Fränk Barbarával, aki a készítés hátteréről, valamint arról is nyilatkozott, hogy várhatóak-e a jövőben hasonló sorozatok. Dubinyák Réka, a széria író-rendezője pedig az online tartalomnak szánt sorozat különlegességeiről beszélt.

A BrandMania legújabb adásának ismétlését megnézheti szombat délelőtt az RTL Klubon vagy ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...