- Hirdetés -

Digitális képzési programot támogat a Microsoft

|

- Hirdetés -

400 tanár és 1120 munkanélküli és karrierváltó képzése valósulhat meg a HTTP Alapítvány ingyenes tréningjein. A program immár harmadik alkalommal nyerte el a Microsoft Skills for Employability támogatását. Tavaly 1500 informatikai tanár vett részt a szervezet képzésein, ami közvetve mintegy 30.000 diák oktatásához járult hozzá. A most induló képzéseken több más mellett a mesterséges intelligenciáról, a kiberbiztonságról, a virtualizációról, a dolgok internetéről és az Azure felhőplatform kezeléséről tanulhatnak a résztvevők.

Naprakész, piacképes tudást szerezhetnek azok a pedagógusok és érdeklődők, akik részt vesznek a HTTP Alapítvány digitális ismereteket átadó kurzusain, amelyek idén is a Microsoft Skills for Employability nemzetközi programjának támogatásából valósulnak meg. Ezúttal az alapítvány 50 000 dollárt fordíthat mintegy 400 pedagógus és 1200 munkanélküli és karrierváltó továbbképzésére. A képzési program keretében a résztvevők a felhőalapú és mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldásokról, az IoT-ről, a virtualizációról, hálózati és kiberbiztonságról tanulnak, valamint webfejlesztésben, alkalmazásfejlesztésben, adatbázis-menedzsmentben szereznek jártasságot. Az idén megvalósuló, ingyenes Azure Fundamentals tréningeken a résztvevők a felhőtechnológiában mélyedhetnek el és Microsoft tanúsítvány megszerzésével igazolhatják elsajátított tudásukat.

Tavaly az Alapítvány az ITMP Klub keretében 1500 informatikai tanárnak nyújtott képzéseket, ezekkel közvetve mintegy 30 000 tanuló színvonalas oktatásához járult hozzá. Emellett a Green Fox Academy-vel és a Microsoft Magyarországgal közösen indított a szervezet idén februárban egy ingyenes, háromhetes online, programozókurzust munkanélkülieknek és karrierváltóknak. A #MyFirstApp Coding Camp elnevezésű program célja elsősorban az volt, hogy alapszintű kódolói tudást adjon az érdeklődőknek, és ezzel növelje az elhelyezkedési esélyeiket a munkaerőpiacon. A képzésre 3100-an regisztráltak, ők egy automatizált platform segítségével, önállóan haladhattak végig a kurzus leckéin. 120 kiválasztott jelentkező arra is lehetőséget kapott, hogy informatika tanárok mentorálásával haladjon végig a tananyagon. A HTTP Alapítvány és a Green Fox 50 informatika tanárt képzett mentorrá, közülük 20-an vettek részt a MyFirstApp résztvevőinek mentorálásában. A most elnyert támogatásból ez a projekt is folytatódni fog, amelynek keretein belül újabb 1200 ember részesülhet majd az egyre több területen hasznosítható alap szintű programozói tudásban. A Microsoft támogatásával folytatódhat tovább a HTTP Alapítvány digitális képzési programja

„A digitális és felhőmegoldások a mindennapi működés alapját jelentik a gazdaságban. Ahhoz azonban, hogy a vállalkozások ki tudják hozni a maximumot az új technológiából, képzett munkaerőre van szükségük. Ezért van az egész nemzetgazdaságra kiható jelentősége a munkaerőképzéseknek és átképzéseknek. Az informatika tanárok továbbképzése mellett a járvány során munkájukat elvesztő vagy karrierváltásban gondolkodó emberek ezreinek kínál ingyenes képzést a Microsoft támogatását is kiérdemlő HTTP Alapítvány” – mondta Csanak Gabriella, a Microsoft Magyarország marketing- és operatív igazgatója az újabb támogatás elnyerése kapcsán.

„Az elmúlt évben ismét bebizonyosodott, hogy a digitális tudásra nagy szükség van ahhoz, hogy a nehéz helyzetbe került emberek boldogulni tudjanak. Az informatika tanárok képzése és támogatása nagyon jó befektetés, hiszen velük és rajtuk keresztül nagyon sok embernek tudunk segíteni. A Microsoft mostani támogatásának köszönhetően még szélesebb kör számára tehetjük elérhetővé a munkaerőpiacon nélkülözhetetlen modern technológiai ismereteket.” – tette hozzá Sisák Zoltán, a HTTP Alapítvány kuratóriumi elnöke.

Óriási az igény a digitális tudásra a munkaerőpiacon

A Microsoft 25 millió ember átképzését támogatja világszerte. A program tavalyi elindítását az indokolta, hogy a járvány alatt minden szektorban felgyorsult a digitális átalakulás és emiatt jelentősen megnőtt az igény a munkaerőpiacon az informatikai tudással rendelkező szakemberekre – a képzések ennek a tudásnak a megszerzésében segítik a munkakeresőket.

Az ITM, az IVSZ és a KIFÜ megbízásából idén készült felmérés szerint két év múlva akár 26 ezer főre is ugorhat az IT szakemberek hiánya a hazai gazdaságban. A felmérés készítői szerint a digitalizáció és az innovatív technológiai fejlesztések ma már gyakorlatilag minden ágazatban elengedhetetlenné váltak. Az IVSZ és Microsoft korábbi tanulmánya legalább 25 százalékra teszi a digitális gazdaság súlyát a magyar GDP-ben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...

Elindult a V4 Startup Force őszi szemesztere

A Design Terminal startup ösztöndíjprogramjának aktuális szemeszterében négy csapatnak van lehetősége nagyvállalatokkal üzleti kapcsolatot építeni, ezáltal pedig a visegrádi országok felé terjeszkedni vállalkozásukkal. A virtuális valóság segíthet a stroke-on átesett emberek rehabilitációjában. Otthon és...

Usain Bolttal kampányol az Epson

Az Epson bejelentette, hogy partnerséget kötött Usain Bolttal, a világ leggyorsabb emberével. A nyolcszoros olimpiai aranyérmes, és minden idők legnagyobb sprinterének tartott Usain lesz az arca az Epson patronmentes EcoTank nyomtatóit népszerűsítő, nagyszabású kampányának,...

A sport podcastok hozzák a legtöbb hirdetést

Egyre népszerűbbek világszerte és itthon is a podcastok és ennek megfelelően a hirdetők is kezdik felfedezni maguknak ezt a csatornát. Az Omny Studio most közzétett elemzése szerint a programozott hirdetésekből a sport témájú podcastok...

Genfben lesz az HBO új magyar sorozatának premierje

A november 5-14. között megrendezendő A-kategóriás Genfi Nemzetközi Filmfesztiválon lesz november 7-én az HBO A besúgó című új sorozatának a világpremierje. A nyolc részes sorozat története 1985-ben játszódik és a politikai változások küszöbén álló...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...
- Hirdetés -

CMO

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA