- Hirdetés -

Digitális médiapiac és a PR szakma helyzete a Business Lounge-ban

|

- Hirdetés -

Év elején mindig jóslatokba bocsátkozunk, most épp a digitális médiapiaccal kapcsolatban – mit remélünk 2024-től? Erről Erdélyi Eszterrel, az Atmedia digitális vezetőjével folyt a beszélgetés a Business Lounge február 28-ai adásában, majd Sztaniszláv András, a Magyar PR Szövetség elnöke beszélt a sokkal intenzívebb PR jelenlétről és a szakma jelenlegi sajátosságairól.

Az év eleji óvatos becslésekhez képest 2023 rekorder volt a digitális piacon, így Erdélyi Eszter, az Atmedia digitális vezetője jóval optimistább az idei évet tekintve. Bár szerinte lehet, hogy várakozásai „túlzóan optimisták”, de piacszinten 5-10 százalékos növekedésre tippelne. Téma volt még a beszélgetésben a korosztályok médiafogyasztása, hiszen örök kérdés, hogy kiket hol lehet a leghatékonyabban elérni. A szakember szerint lehet, hogy targetálni nehezebb, de „egy kampány leghatékonyabban, gyorsan a tévében tud nagy tömegekhez eljutni”.

Kutatások azt mutatják, hogy a reklámköltések nagy része - legalább kétharmada - a globális platformok felé irányul, pedig a látogatók fele-fele arányban vannak jelen lokális és globális felületeken. Persze igaz, hogy jóval olcsóbban lehet elérni az embereket a Facebookon, viszont a szakember szerint azt is érdemes ilyenkor nézni, hogy „milyen hatékonysággal, mekkora reklámzajban” érjük el az adott illetőt, illetve „mennyi ideig találkozik a hirdetéssel, ha egyáltalán találkozik”.

A közösségi felületeken szembejövő hirdetésekre az ember attól függetlenül fog rákattintani, hogy abban mennyi munka van, ki alkotta meg, milyen minőségben és mennyi pénzt kapott érte. Ez ellen pedig tenni kell, hiszen előbb-utóbb „annak az újságírónak elfogy a kapacitása, hogy annyi tartalmat gyártson, amiből meg tud élni” – mondja Erdélyi Eszter. Ha nem lép a digitális piac, maradnak a felhasználók által generált „cuki cicás videók, amiknek hosszútávon szociális vonzata is lesz”.

A sportban mindig volt pénz, nem véletlen, hogy az Atmedia ebbe az irányba is fordult az utóbbi években. 2024 bővelkedni fog sporteseményekben, így még jobban pörögnek majd a körülöttük elhelyezett hirdetések, hiszen a gazdasági és a sport tematikájú tartalmaknál jellemző, hogy jóval hosszabb a felhasználók oldalon eltöltött ideje.

Sztaniszláv András, az ICCO PR frissen kinevezett vezérigazgatója, a Magyar PR Szövetség elnöke az adás második részében elmesélte, hogy négy éve, elnöki ciklusának kezdetén indult a törekvés, hogy a szövetség exkluzív szervezetből inkluzívvá váljon, és „lehetőség szerint mindenki legyen a tagja”, aki itthon ebben a szakmában dolgozik. A tagszám növekedésével hatékonyabban tudják képviselni a piaci szereplőket. Hozzátette, hogy az is fontos, hogy az elmúlt néhány évben az egész világon felértékelődött és látványosabb lett a PR-szakma – hiszen szükség volt a válságkezelésre. Sokan mondják, hogy a „public relations” helyett „people’s relations”-t kellene, hogy jelentsen a PR, hiszen míg például a marketing döntően a fogyasztókra koncentrál, addig a PR-osoknak „az összes többi stakeholdert érteniük kell”.

Arról is szó esett, hogy egyszerre hálás és hálátlan feladat a szakmájukban a kríziskezelés és a lehetséges krízishelyzet megakadályozása, nem véletlen forgattak már annyi filmet PR-osokról. Nem maradhatott ki a beszélgetésből a mesterséges intelligencia használata sem, amihez már az itthoni szakemberek is egyre jobban értenek.

Hogy lehet növelni annak az esélyét, hogy a felhasználó végignézze a hirdetést? Működnek-e még a bannerek, vagy idejétmúltak a digitális környezetben? Mit adhatnak a magyar szakemberek a nemzetközi PR-szakmának? Erre is választ kapunk a legújabb Business Lounge-ból.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...