- Hirdetés -

Digitalizáció: ezt várja a kkv-szektor

|

A magyar kis- és közepes vállalkozások tisztában vannak a digitalizáció előnyeivel és ismerik azokat a módszereket, amelyekkel vállalkozásuk működését rugalmasabbá és hatékonyabbá tehetik – derül ki a Microsoft 19 országra kiterjedő, több mint 12 ezer kkv-t érintő reprezentatív felméréséből. Azonban sokat kell még tennie a szektornak a sikeres digitális átállásért.

 

„Kulcsfontosságú a digitális átalakulás kimenetele a kis- és közepes vállalkozásoknál, hiszen ezek tevékenysége meghatározó az európai gazdaságban. Az európai, köztük a magyar kkv-k elsősorban rugalmasságot várnak a digitalizációtól, valamint azt, hogy a segítségével több idejük marad. Fontos számunkra az a trend is, hogy a következő egy évben a magyar kkv-k az európai átlagnál jóval magasabb arányban tervezik növelni informatikai kiadásaikat” – mondta Vass Gábor igazgató, a Microsoft vállalati és partnerkapcsolati üzletágának vezetője.

 

A kutatásból kiderül, hogy egész Európára, a kelet-közép-európai régióra, valamint a magyar kkv-ra is az jellemző, hogy a digitalizációtól elsősorban rugalmasságot (77%) várnak és azt, hogy használatával több idejük marad (78%). A digitalizáció előnyei közül az adminisztrációra fordított munka csökkentése a legfontosabb a kkv szektor számára. A magyar cégek 48%-a papírmunkát spórolna a technológia segítségével.

 

Magyarországon és a régióban az európai átlagnál nagyobb a nyitottság a korszerű cégvezetési és munkamódszerekre. Az ügyfélmenedzsmentet digitális alapokra helyező vállalkozások száma Magyarországon 27%, szemben a 24%-os európai átlaggal. Ugyanez igaz a távmunkára is. Ezt a digitalizációs vívmányt az európai kkv-k 24%-a emelte ki, miközben a magyar kkv-k 31%-a említette.

 

A digitalizáció nyújtotta előnyök megragadására a kkv-k hajlandók többet költeni. A magyarok a 35%-os európai átlagnál jóval magasabb, 45%-os arányban mondták azt, hogy a következő egy évben növelni szeretnék informatikai kiadásaikat. A régiós versenyben a románok (55%) és lengyelek (50%) terveznek leginkább fejlesztést.

 

 

Bőven van tennivaló!

 

A kis- és közepes vállalkozások sikeres digitális átalakulása kulcsfontosságú, hiszen tevékenységük meghatározó jelentőségű az európai gazdaságban. A 10 főnél kevesebbet foglalkoztató kkv-k alkalmazzák az európai munkavállalók 85%-át és évente 3900 milliárd euró értékű terméket vagy szolgáltatást állítanak elő.

 

A kkv-k eszközparkja Magyarországon eléggé elavult. Míg Európában 18% az ötévesnél idősebb géppel dolgozó vállalkozások aránya, nálunk ez 29%. Eddig a kisebb cégek nem is nagyon áldoztak technológiai színvonaluk emelésére. Amíg az európai kkv 36%-a ítélte meg úgy, hogy a szükségesnél kevesebbet fordít ilyen célokra, a magyar cégek 46%-a vélekedett így. A régióban még ennél is rosszabb a helyzet. A lengyel cégek 47, a szlovákok 43, a románok 55%-a látja úgy, hogy fejlesztenie kéne.

 

A szakemberhiány sem könnyíti meg a kkv szektor digitális transzformációját, hiszen az európai 33%-kal szemben a magyar kkv-knak kevesebb mint negyede alkalmaz IT szakértőt. Ez a legrosszabb mutató a régióban, hiszen a lengyeleknél 38, a cseheknél 44, a szlovákoknál 43, a románoknál pedig a cégek 29%-a rendelkezik rendszergazdával. Külső szolgáltatót csak az európai kkv-k 9%-a használ, a magyaroknál 11% alkalmazza ezt a megoldást, ami regionális szinten a legmagasabb érték.

 

 

Egy éven belül lépni kell

 

Jövőre komoly szabályozói változás jön a vállalatok – köztük a kkv-k – életében, hiszen 2018. május 25-én életbe lép a General Data Protection Regulation (GDPR). Az uniós rendelet értelmében a személyes adatok védelme alapjog, azt a szolgáltatóknak mindenki számára garantálniuk kell. A Microsoft már most úgy alakította felhőalapú megoldásait (Windows 10, Office 365, Azure és Dynamics), hogy azok hozzásegítsék a kkv-kat ahhoz, hogy megfeleljenek a negyedik ipari forradalom kihívásainak, segítve a digitális átalakulást és a szabályozói elvárásokhoz történő igazodást.

 

A Microsoft felhőalapú technológiáival a kkv-k időt spórolhatnak és rugalmasabban alkalmazkodhatnak a piaci változásokhoz. Így arra koncentrálhatnak, amihez valóban értenek, amiben valóban a legjobbak: a termékeikre és a fogyasztóikra. A felhőalapú megoldásoknál is megkerülhetetlen tényező a biztonság és az adatvédelem: a Microsoft a világon elsőként kapta meg az unió adatvédelmi hatóságainak igazolását arról, hogy vállalati felhőszolgáltatásai az EU-n kívülre történő adattovábbítás esetében is megfelelnek a legszigorúbb európai előírásoknak.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...