- Hirdetés -

Díjazták Magyarország legbátrabb nőit

|

- Hirdetés -

A bátorság nem azt jelenti, hogy nem félünk. Hanem hogy a félelem ellenére megyünk tovább” – mondta D.Tóth Kriszta, a díjat alapító WMN magazin tulajdonosa az ötödik SzuperWMN-gálán, amit a Nemzeti Táncszínházban rendeztek meg december 5-én. A WMN szerkesztősége az olvasók bevonásával egy év kihagyással választotta meg újra civil és közéleti kategóriában Magyarország legbátrabb nőit, akik mindenkinek példát mutatnak azzal, hogy elképesztő erővel állnak ki másokért, hogy – sokszor a rendszerrel szembemenve – akkor is hallatják a hangjukat, amikor mindenki más hallgat.

A WMN magazin első születésnapján, 2016-ban alapított elismerést olyan nőknek ítélik oda, akik munkájukkal, kiállásukkal, következetességükkel és hitelességükkel fontos ügyeket képviselnek, és közben olyan személyes civil kurázsiról tesznek tanúbizonyságot, amely kiemeli őket a többi ember közül. Belső- és külső gátlások legyőzését, akár komoly kockázat vállalását, szakmai és emberi alázatot, a közösségi érdek személyes érdekek elé helyezését feltételezi ez a magatartás, amelynek szeretnék visszaadni az őt megillető figyelmet. Ahogy a bátorság mint emberi érték képviselőinek is. Ahogy pedig D. Tóth Kriszta fogalmazott beszédében: „A bátorság nem azt jelenti, hogy nem félünk. Hanem hogy a félelem ellenére megyünk tovább”.

Ezért született a díj öt évvel ezelőtt, és ezért ünnepelték meg idén is két kategóriában Magyarország legbátrabb nőit. A civil győztesről a szerkesztőségi zsűri döntött, míg a közéleti kategória döntősei közül az olvasók szavazatai alapján került ki a győztes.

A civil kategória idei jelöltjei között volt Benkő Fruzsina szociális munkás, a hátrányos helyzetben élő gyerekeknek segítő InDaHouse Hungary Egyesület alapítója, Tuza Éva háromgyerekes édesanya, LMBTQ-aktivista és Reményiné Csekeő Borbála, a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány pszichológusa, szakmai vezetője. A szerkesztőségi zsűri az idei SzuperWMN-díjat civil kategóriában Tuza Évának ítélte oda, aki érintett édesanyaként elhivatottan áll ki az LMBTQ – különösen a transznemű – fiatalok és családjaik mellett. Köszönőbeszédében egy korábbi történetet mesélt el:

„Amikor a legutolsó közönségtalálkozón voltam a férjemmel, akkor a legvégén egy tétova fiatal állt a moziban. Megvárta, hogy elmenjenek az emberek, és odajött hozzánk. Azt mondta a férjemnek és nekem, hogy »tessék engem hazavinni«. Egy érintett fiatal volt, akit nem fogadtak el a szülei. Azt szeretném üzenni az embereknek, hogy vegyék észre ezeket a fiatalokat, és ha nem is tudják őket hazavinni, vegyék észre, támogassák és szeressék őket” – mondta.

A közéleti kategóriában Farkas Franciska színművész-szociális munkást, Hadas Kriszta riportert és Illés Fanni paralimpiai bajnok úszót jelöltük. Közülük a közönségszavazás alapján Farkas Franciskához került a díj, akinek egész életét végigkíséri a segíteni akarás: a Tudás 6alom nevű csoporttal drámafoglalkozásokat, prevenciós-, identitás- és kommunikációs tréningeket tartanak, amelyeket elvisznek az érintett gyerekekhez, például Gyöngyöspatára és sok egyéb szegregált helyszínre. Előadásaik komoly szemléletformáló hatással bírnak. Mindeközben Franciska a Covid-járvány idején szociális munkási végzettségét kamatoztatva gyermekfelügyelőként dolgozott egy budapesti krízisotthonban, ahol családjukból kiemelt kisgyerekeket látott el.

„Ezt úgy képzelem el, hogy van egy torta, amit gyerekkoromtól építgetek, az életem tortája. Nagyon szeretem, iszonyatosan vigyázok rá, óvom, csinosítgatom. A terem egyik végében vagyok, és ezt a tortát szeretném átvinni a terem másik végébe, mert ott vannak a többiek, akikkel szeretném megosztani. De amikor elindulok, észreveszem, a terem közepén kiömlött valami ragacsos szörp, folyik, cuppog. Megállok, lerakom a tortát és feltakarítom a szirupot. Van, aki látja és kikerüli. Van, aki belelép és keni tovább, nem érdekli. Van, aki úgy csinál, mintha nem lenne ott a ragacs. Nekem fel kell takarítani” – mondta a színművész.

A 2021-es SzuperWMN-gálaest kiemelt támogatója az Audi volt. Az esemény létrejöttét emellett a Telenor, a Hendrick’s, a Thummerer, a Jana, a Costa Coffee, a Palmer’s, a Catrice, a Revolution Makeup és a Torter e-Design támogatta.

Fotó: Kovács Tamás/WMN

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...

A járvány előtti harmada volt a forgalom a Liszt Ferenc Reptéren

Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg.2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az...

Így készül a választási kampányra a Central

A Central Médiacsoport fő célja a különböző politikai álláspontok hiteles bemutatása az idei parlamenti választások előtt, a médiacég közlése szerint a kampányidőszakban felértékelődik a független, tényeken alapuló újságírás. A Central Médiacsoport a 2022-es parlamenti választások...

Jóval több időt töltünk a képernyő előtt

A magyarok többsége jóval több időt tölt a számítógép képernyője előtt, mint a járványt megelőzően – ez derült ki az Ipsos négy országban végzett kutatásából. A Huawei megbízásából készített felmérés szerint a magyar válaszadók...

Kiderült, mikor rajtol a Sztárban Sztár

Február 6-án indul a Sztárban Sztár 8. évada a TV2-n, nemrég azt is elárulták, hogy két új zsűritag érkezik a műsorban, Lékai-Kiss Ramóna és Makranczi Zalán. A TV2 közlése szerint vasárnap esténként lesz majd látható...

Megújul a közmédia tévécsatornája

Megújult napi tartalmakkal, showműsorokkal és új műsorvezetőkkel várja a nézőket a Duna, a közmédia csatornája szombattól.Teljes megújulás küszöbén áll a Duna, amely 21. századi vizuális megjelenéssel és tartalommal készül szombattól a nézőknek – írja...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA