A fogyasztók fele hajlandó többet is fizetni egy termékért, ha azt környezetbarát módon állították elő, közel kétharmaduk pedig nem szívesen vásárol olyan cégektől, amelyek nem igazán törődnek a környezettel – derül ki az ING Research kutatásából.
A felmérés során megkérdezettek többsége tisztában van azzal, hogy milyen felelőssége van az egyes személyeknek, 83 százalékuk ugyanis úgy véli, hogy pozitív hatással lehet a saját viselkedése és vásárlási döntései a környezetvédelemre.
A kutatás során a válaszadók 61 százaléka jelezte, hogy kevésbé akarnak olyan cégtől vásárolni, ami rosszul teljesít környezetvédelmi szempontból. A megkérdezettek közel fele, 49 százaléka pedig azt mondta, hogy hajlandó akár többet is fizetni egy termékért, ha azt környezetbarát módon gyártották.
A felmérés egyik érdekes eredménye, hogy a 34 éven aluliak fele bojkottálna egy élelmiszer márkát, ha az nem fordítana figyelmet a környezeti tényezőkre.
A kutatás eredményei ugyanakkor arra is rámutattak, hogy a fogyasztók jelentős része tisztában van azzal, hogy nem feltétlenül kap meg minden információt a felelős vásárlási döntés meghozásához és igen magas azok aránya, akiknél az ár, vagy a kényelem bizonyos esetekben felülírhatja a „zöld” gondolkodást.
Így például csak a megkérdezettek 21 százaléka gondolja úgy, hogy az elektronikai brandek részletes információkat közölnek a termékeik környezeti hatásairól.