- Hirdetés -

Dirk Gerkens: Mindig nagyban játszom

|

El kell keserítenem az ellenfeleimet, nem jár le a szerződésem decemberben – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dirk Gerkens. A TV2-vezér jelezte azt is, mindig nagyban játszik, a TV2-vel is kockáztatott és nyert, ahogy azt a csoport nézettségi és pénzügyi eredményei mutatják.

– Mennyire vagy elégedett a TV2 idei eredményeivel? Mondjuk a nézőszámokkal, a közönségarányokkal abban a célcsoportban, ami nektek a legfontosabb, a teljes lakosság és a 18–59 évesek körében, egész napot tekintve.

– Rendkívül elégedett vagyok az eredményeinkkel minden korcsoportban. A TV2 már most piacvezető a teljes lakosságban, a kábelportfóliónk pedig az összes fontos célcsoportban. Fontos kihangsúlyoznom, hogy ezt az eredményt organikusan értük el, szemben az RTL stratégiájával, amely felvásárlás útján ért el növekedést. Sikerült a legszélesebb nézői igényeket kielégítő csatornaportfóliót kialakítanunk, mások mellett prémium sportjogokkal, ami a kábelkínálatunkat a legteljesebb és legversenyképesebb televíziós családdá teszi.

– Már tavaly jelezted egy TV2-es sajtóeseményen, hogy a csoport piacvezető lesz, most pedig az őszi műsorstruktúra ismertetésekor jelentetted be, hogy elértétek a célotok. Vagyis a küldetés teljesítve?

– Igen, a célunkat elértük, de kitűztünk újabbat: tovább növelni az előnyünket a legfőbb versenytársunkkal szemben.

– Azt is szeretnéd elérni, hogy a TV2 Csoport a 18–49 éves korosztály körében is piacvezető legyen? Ez ugye az RTL pályája. Valóban el tudjátok ezt érni? Ez előtted eddig soha senkinek nem sikerült a TV2-vel.

– Mára a valódi kereskedelmi célcsoport a 18–59 éves korosztály, mivel az 50+ vásárlóereje az elmúlt években rendkívüli mértékben megnőtt. Számos fejlettebb ország felemelte a kereskedelmi célcsoport felső korhatárát, mint például a német RTL is (ők 14–59-ben mérnek). Csak a TV2 és az RTL Klub összehasonlítása idejétmúlt, hiszen már nem két nagy csatorna küzd egymással, hanem komoly csatornaportfóliók. Befektethetnénk több pénzt a TV2-be, hogy minden célcsoportban piacvezető legyen, de ez pénzügyi szempontból teljesen értelmetlen lenne. Csoportban gondolkodunk, és ahogy látszik, ez a jó stratégia. Ebben már piacvezetők vagyunk, és ez az, ami a hirdetőknek, valamint a terjesztési partnereknek számít.

– Azt sejtem, hogy a nézettség és a közönségarány önmagában mégsem elég a tulajdonosoknak. Mit gondolsz, a nézettségi eredményeket mikor követik pénzügyi sikerek is? A TV2 Csoportnak tavaly több mint kétmilliárdos vesztesége volt. Mit hozhat az idei év? Veszteség vagy profit jön?

– Igazad van, a nézettségi eredmények önmagukban nem elengedők, éppen ezért fókuszálunk a pénzügyi eredményeinkre, amik rendkívül jól alakulnak, ám erről jelenleg nem árulhatok el többet, de az idén jelentős mértékben növeltük az üzemi eredményünket.

– Mennyi új műsort indítottatok az idén?

– Soha ennyi saját gyártású műsor nem volt még a TV2 képernyőjén egy időben. Rendkívül erős line uppal készültünk nemcsak a főcsatornán, hanem a kábeleken is.

– Úgy tűnik, mostanában keményebb tárgyalásaitok lehetnek a kábelszolgáltatókkal, mint korábban, és nem volt egyszerű a Spíler 2-t betetetni a portfóliókba. Ennyire telített a piac?

– Minőségi tartalmakra mindig lesz igény, ahogy a Telekommal megszületett a megállapodás, továbbiak is követik majd, zajlanak az ilyenkor szokásos egyeztetések.

– És mi a helyzet a Spíler 3-mal?

– Mivel a Serie A-t végül nem mi szereztük meg, úgy döntöttünk, nem indítjuk el, de bármikor megtehetjük, ha lesz rá megfelelő tartalom.

– Lassan három éve vetted át a TV2 vezérigazgatói pozícióját. Nemrég azt mondtad, hogy akkor nem sokan bíztak a sikeredben. És mit érzékelsz most?

– Mindig nagyban játszom. Kockáztattam és nyertem, ahogy azt a TV2 Csoport nézettségi és pénzügyi eredményei mutatják. Hatalmas kihívás volt, de kevesebb mint három év alatt sikerült egy olyan érett televíziós piacon, mint a magyar, sikerre vinni egy minden szempontból hátrányos helyzetben lévő televíziós társaságot.

– Mi a következő lépés a TV2 számára? És mi lesz a te következő lépésed? Azt hallani, hogy lejár a szerződésed decemberben. Amúgy maradnál?

– Miről beszélsz? El kell keserítenem az ellenfeleimet, nem jár le a szerződésem decemberben. A következő lépés, hogy megerősítsük a TV2 Csoport piaci pozícióját és még nagyobbra növeljük az előnyünket a versenytársunkkal szemben mind a csoportszintű nézettség tekintetében, mind a pénzügyi eredményeket illetően.

– Ha maradsz a következő években is, milyen konkrét célokat fogalmaznál meg a TV2 Csoportnak?

Erős digitális jelenlétre van szükség a jövőben. A Spíler Extra OTT-szolgáltatás elindítása mérföldkő lesz ezen az úton.

Simon Krisztián

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...