El kell keserítenem az ellenfeleimet, nem jár le a szerződésem decemberben – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dirk Gerkens. A TV2-vezér jelezte azt is, mindig nagyban játszik, a TV2-vel is kockáztatott és nyert, ahogy azt a csoport nézettségi és pénzügyi eredményei mutatják.
– Mennyire vagy elégedett a TV2 idei eredményeivel? Mondjuk a nézőszámokkal, a közönségarányokkal abban a célcsoportban, ami nektek a legfontosabb, a teljes lakosság és a 18–59 évesek körében, egész napot tekintve.
– Rendkívül elégedett vagyok az eredményeinkkel minden korcsoportban. A TV2 már most piacvezető a teljes lakosságban, a kábelportfóliónk pedig az összes fontos célcsoportban. Fontos kihangsúlyoznom, hogy ezt az eredményt organikusan értük el, szemben az RTL stratégiájával, amely felvásárlás útján ért el növekedést. Sikerült a legszélesebb nézői igényeket kielégítő csatornaportfóliót kialakítanunk, mások mellett prémium sportjogokkal, ami a kábelkínálatunkat a legteljesebb és legversenyképesebb televíziós családdá teszi.
– Már tavaly jelezted egy TV2-es sajtóeseményen, hogy a csoport piacvezető lesz, most pedig az őszi műsorstruktúra ismertetésekor jelentetted be, hogy elértétek a célotok. Vagyis a küldetés teljesítve?
– Igen, a célunkat elértük, de kitűztünk újabbat: tovább növelni az előnyünket a legfőbb versenytársunkkal szemben.
– Azt is szeretnéd elérni, hogy a TV2 Csoport a 18–49 éves korosztály körében is piacvezető legyen? Ez ugye az RTL pályája. Valóban el tudjátok ezt érni? Ez előtted eddig soha senkinek nem sikerült a TV2-vel.
– Mára a valódi kereskedelmi célcsoport a 18–59 éves korosztály, mivel az 50+ vásárlóereje az elmúlt években rendkívüli mértékben megnőtt. Számos fejlettebb ország felemelte a kereskedelmi célcsoport felső korhatárát, mint például a német RTL is (ők 14–59-ben mérnek). Csak a TV2 és az RTL Klub összehasonlítása idejétmúlt, hiszen már nem két nagy csatorna küzd egymással, hanem komoly csatornaportfóliók. Befektethetnénk több pénzt a TV2-be, hogy minden célcsoportban piacvezető legyen, de ez pénzügyi szempontból teljesen értelmetlen lenne. Csoportban gondolkodunk, és ahogy látszik, ez a jó stratégia. Ebben már piacvezetők vagyunk, és ez az, ami a hirdetőknek, valamint a terjesztési partnereknek számít.
– Azt sejtem, hogy a nézettség és a közönségarány önmagában mégsem elég a tulajdonosoknak. Mit gondolsz, a nézettségi eredményeket mikor követik pénzügyi sikerek is? A TV2 Csoportnak tavaly több mint kétmilliárdos vesztesége volt. Mit hozhat az idei év? Veszteség vagy profit jön?
– Igazad van, a nézettségi eredmények önmagukban nem elengedők, éppen ezért fókuszálunk a pénzügyi eredményeinkre, amik rendkívül jól alakulnak, ám erről jelenleg nem árulhatok el többet, de az idén jelentős mértékben növeltük az üzemi eredményünket.
– Mennyi új műsort indítottatok az idén?
– Soha ennyi saját gyártású műsor nem volt még a TV2 képernyőjén egy időben. Rendkívül erős line uppal készültünk nemcsak a főcsatornán, hanem a kábeleken is.
– Úgy tűnik, mostanában keményebb tárgyalásaitok lehetnek a kábelszolgáltatókkal, mint korábban, és nem volt egyszerű a Spíler 2-t betetetni a portfóliókba. Ennyire telített a piac?
– Minőségi tartalmakra mindig lesz igény, ahogy a Telekommal megszületett a megállapodás, továbbiak is követik majd, zajlanak az ilyenkor szokásos egyeztetések.
– És mi a helyzet a Spíler 3-mal?
– Mivel a Serie A-t végül nem mi szereztük meg, úgy döntöttünk, nem indítjuk el, de bármikor megtehetjük, ha lesz rá megfelelő tartalom.
– Lassan három éve vetted át a TV2 vezérigazgatói pozícióját. Nemrég azt mondtad, hogy akkor nem sokan bíztak a sikeredben. És mit érzékelsz most?
– Mindig nagyban játszom. Kockáztattam és nyertem, ahogy azt a TV2 Csoport nézettségi és pénzügyi eredményei mutatják. Hatalmas kihívás volt, de kevesebb mint három év alatt sikerült egy olyan érett televíziós piacon, mint a magyar, sikerre vinni egy minden szempontból hátrányos helyzetben lévő televíziós társaságot.
– Mi a következő lépés a TV2 számára? És mi lesz a te következő lépésed? Azt hallani, hogy lejár a szerződésed decemberben. Amúgy maradnál?
– Miről beszélsz? El kell keserítenem az ellenfeleimet, nem jár le a szerződésem decemberben. A következő lépés, hogy megerősítsük a TV2 Csoport piaci pozícióját és még nagyobbra növeljük az előnyünket a versenytársunkkal szemben mind a csoportszintű nézettség tekintetében, mind a pénzügyi eredményeket illetően.
– Ha maradsz a következő években is, milyen konkrét célokat fogalmaznál meg a TV2 Csoportnak?
– Erős digitális jelenlétre van szükség a jövőben. A Spíler Extra OTT-szolgáltatás elindítása mérföldkő lesz ezen az úton.
Simon Krisztián
Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.