- Hirdetés -

Dirk Gerkens: Mindig nagyban játszom

|

- Hirdetés -

El kell keserítenem az ellenfeleimet, nem jár le a szerződésem decemberben – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dirk Gerkens. A TV2-vezér jelezte azt is, mindig nagyban játszik, a TV2-vel is kockáztatott és nyert, ahogy azt a csoport nézettségi és pénzügyi eredményei mutatják.

– Mennyire vagy elégedett a TV2 idei eredményeivel? Mondjuk a nézőszámokkal, a közönségarányokkal abban a célcsoportban, ami nektek a legfontosabb, a teljes lakosság és a 18–59 évesek körében, egész napot tekintve.

– Rendkívül elégedett vagyok az eredményeinkkel minden korcsoportban. A TV2 már most piacvezető a teljes lakosságban, a kábelportfóliónk pedig az összes fontos célcsoportban. Fontos kihangsúlyoznom, hogy ezt az eredményt organikusan értük el, szemben az RTL stratégiájával, amely felvásárlás útján ért el növekedést. Sikerült a legszélesebb nézői igényeket kielégítő csatornaportfóliót kialakítanunk, mások mellett prémium sportjogokkal, ami a kábelkínálatunkat a legteljesebb és legversenyképesebb televíziós családdá teszi.

– Már tavaly jelezted egy TV2-es sajtóeseményen, hogy a csoport piacvezető lesz, most pedig az őszi műsorstruktúra ismertetésekor jelentetted be, hogy elértétek a célotok. Vagyis a küldetés teljesítve?

– Igen, a célunkat elértük, de kitűztünk újabbat: tovább növelni az előnyünket a legfőbb versenytársunkkal szemben.

– Azt is szeretnéd elérni, hogy a TV2 Csoport a 18–49 éves korosztály körében is piacvezető legyen? Ez ugye az RTL pályája. Valóban el tudjátok ezt érni? Ez előtted eddig soha senkinek nem sikerült a TV2-vel.

– Mára a valódi kereskedelmi célcsoport a 18–59 éves korosztály, mivel az 50+ vásárlóereje az elmúlt években rendkívüli mértékben megnőtt. Számos fejlettebb ország felemelte a kereskedelmi célcsoport felső korhatárát, mint például a német RTL is (ők 14–59-ben mérnek). Csak a TV2 és az RTL Klub összehasonlítása idejétmúlt, hiszen már nem két nagy csatorna küzd egymással, hanem komoly csatornaportfóliók. Befektethetnénk több pénzt a TV2-be, hogy minden célcsoportban piacvezető legyen, de ez pénzügyi szempontból teljesen értelmetlen lenne. Csoportban gondolkodunk, és ahogy látszik, ez a jó stratégia. Ebben már piacvezetők vagyunk, és ez az, ami a hirdetőknek, valamint a terjesztési partnereknek számít.

– Azt sejtem, hogy a nézettség és a közönségarány önmagában mégsem elég a tulajdonosoknak. Mit gondolsz, a nézettségi eredményeket mikor követik pénzügyi sikerek is? A TV2 Csoportnak tavaly több mint kétmilliárdos vesztesége volt. Mit hozhat az idei év? Veszteség vagy profit jön?

– Igazad van, a nézettségi eredmények önmagukban nem elengedők, éppen ezért fókuszálunk a pénzügyi eredményeinkre, amik rendkívül jól alakulnak, ám erről jelenleg nem árulhatok el többet, de az idén jelentős mértékben növeltük az üzemi eredményünket.

– Mennyi új műsort indítottatok az idén?

– Soha ennyi saját gyártású műsor nem volt még a TV2 képernyőjén egy időben. Rendkívül erős line uppal készültünk nemcsak a főcsatornán, hanem a kábeleken is.

– Úgy tűnik, mostanában keményebb tárgyalásaitok lehetnek a kábelszolgáltatókkal, mint korábban, és nem volt egyszerű a Spíler 2-t betetetni a portfóliókba. Ennyire telített a piac?

– Minőségi tartalmakra mindig lesz igény, ahogy a Telekommal megszületett a megállapodás, továbbiak is követik majd, zajlanak az ilyenkor szokásos egyeztetések.

– És mi a helyzet a Spíler 3-mal?

– Mivel a Serie A-t végül nem mi szereztük meg, úgy döntöttünk, nem indítjuk el, de bármikor megtehetjük, ha lesz rá megfelelő tartalom.

– Lassan három éve vetted át a TV2 vezérigazgatói pozícióját. Nemrég azt mondtad, hogy akkor nem sokan bíztak a sikeredben. És mit érzékelsz most?

– Mindig nagyban játszom. Kockáztattam és nyertem, ahogy azt a TV2 Csoport nézettségi és pénzügyi eredményei mutatják. Hatalmas kihívás volt, de kevesebb mint három év alatt sikerült egy olyan érett televíziós piacon, mint a magyar, sikerre vinni egy minden szempontból hátrányos helyzetben lévő televíziós társaságot.

– Mi a következő lépés a TV2 számára? És mi lesz a te következő lépésed? Azt hallani, hogy lejár a szerződésed decemberben. Amúgy maradnál?

– Miről beszélsz? El kell keserítenem az ellenfeleimet, nem jár le a szerződésem decemberben. A következő lépés, hogy megerősítsük a TV2 Csoport piaci pozícióját és még nagyobbra növeljük az előnyünket a versenytársunkkal szemben mind a csoportszintű nézettség tekintetében, mind a pénzügyi eredményeket illetően.

– Ha maradsz a következő években is, milyen konkrét célokat fogalmaznál meg a TV2 Csoportnak?

Erős digitális jelenlétre van szükség a jövőben. A Spíler Extra OTT-szolgáltatás elindítása mérföldkő lesz ezen az úton.

Simon Krisztián

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Pedagógusoknak segít a Yettel új programja

A felgyorsult világban folyamatosan szembe kell nézni a kiszámíthatatlansággal, és egyre nagyobb kihívást jelent megtalálni a lelki egészség alapját, az egyensúlyt. A Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli ezért úgy döntött, Mentális Egyensúly Programot...

Újabb feladatnál vetik be a mesterséges intelligenciát

Csaknem 800 millió forintos beruházással, saját erőforrással fejleszt – mesterséges intelligencia által vezérelt – online számlafeldolgozó rendszert az S&T Consulting Hungary Kft., amely februártól Kontron Hungary Kft. néven folytatja a tevékenységét. A megoldás legfőbb...

Még több darts jön a Sport TV-n

A január 27-29. között megrendezésre kerülő Masters a PDC vb-t követő első kiemelt, egyállomásos dartsverseny. A Masters most mutatkozik be a Sport TV-n, és ez is része annak az egyedülálló dartscsomagnak, amely az összes...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

Hajmeresztő küzdelmeket ígér a Network4

Újabb két évig a Network4 platformjain láthatják a magyar nézők a NASCAR versenyeit. Amerika talán leglátványosabb, legkeményebb és leggyorsabb autóverseny sorozata egyre nagyobb népszerűségnek örvend idehaza, szinte futamról-futamra nő a rajongók tábora. Az idei...

Pezsgős projektben a KNK

Januártól a KNK kommunikációs ügynökség kezeli a magyar piac meghatározó pezsgői, a Törley és a Hungaria márkák PR-aktivitásait és különféle sajtóeseményeit. Az éves megbízás elnyeréséhez sikeres pilot-projekt lebonyolításán keresztül vezetett a KNK csapatának útja....

Kiosztották „Az Év Honlapja” díjakat

Már 21. alkalommal rendezték meg a digitális marketing szakma legrangosabb hazai eseményét, Az Év Honlapja pályázatot. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyre 227 nevezés érkezett. A szakmai zsűri...

Galácz Karolina ismét bekerült a Dubai Lynx zsűrijébe

A Cannes Lions egyik legfontosabb fesztiválja, a MENA régió kreativitását ünneplő Dubai Lynx ismét meghívta zsűrijébe a VMLY&R executive kreatívigazgatóját, Galácz Karolinát, aki ezúttal az Entertainment kategória zsűrizésében vesz részt.A fesztivált és a zsűrizést...

Díjat nyert a VALMAR #challenge

Tavaly ősszel látott napvilágot a #stabiloszinesszavak kihívás a TikTokon, amellyel kéz a kézben megszületett a VALMAR egyik legújabb dala, a Színvak, amely azóta is az elsők között szerepel a tartalommegosztó oldalakon. A zenei duó...

Burkolt reklámért fizethet az M1

E heti ülésén az M1 és a Szeged Televízió szolgáltatóival szemben indított eljárás eredményéről is döntött a Médiatanács.Burkolt kereskedelmi közleményt tett közzé az M1 Magyar gazda című műsorának szeptember 30-án délután vetített epizódjában –...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fővárosi újlakás-piac: nem állt meg az áremelkedés

Bár már sokan számítanak akár árcsökkenésre is a honi lakáspiacon, a fővárosi újépítésű ingatlanok tekintetében aligha jellemzi ez a jövőt. Az OTP legfrissebb Budapesti Újlakás Értéktérképe ugyan jelentős visszaesést mutat éves szinten a tavalyi...

Pedagógusoknak segít a Yettel új programja

A felgyorsult világban folyamatosan szembe kell nézni a kiszámíthatatlansággal, és egyre nagyobb kihívást jelent megtalálni a lelki egészség alapját, az egyensúlyt. A Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli ezért úgy döntött, Mentális Egyensúly Programot...

Újabb feladatnál vetik be a mesterséges intelligenciát

Csaknem 800 millió forintos beruházással, saját erőforrással fejleszt – mesterséges intelligencia által vezérelt – online számlafeldolgozó rendszert az S&T Consulting Hungary Kft., amely februártól Kontron Hungary Kft. néven folytatja a tevékenységét. A megoldás legfőbb...

Még több darts jön a Sport TV-n

A január 27-29. között megrendezésre kerülő Masters a PDC vb-t követő első kiemelt, egyállomásos dartsverseny. A Masters most mutatkozik be a Sport TV-n, és ez is része annak az egyedülálló dartscsomagnak, amely az összes...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...

Azon dolgozunk, hogy kitörjünk az építőipari skatulyákból és vonzóvá tegyük az építőipart

Hogyan látja vezetőként marketing szempontjából a 2023-as évet a friss Signature CEO díjas Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója? Milyen kihívásokkal szembesülnek külföldi terjeszkedés során, felfedezhetőek az egyes régiókban különbségek vásárlói attitűd szempontjából? Többek...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

Fiatalok fenntarthatósági törekvéseit segíti a Mercedes

A márka egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé árveréséből származó bevételt a beVisioneers: The Mercedes-Benz Fellowship ösztöndíjprogram támogatására ajánlja fel. A kezdeményezés egy globális ösztöndíjprogram, amely évente akár 1000 fiatalnak nyújt támogatást olyan projektek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....