- Hirdetés -

Dirk Gerkens: Mindig nagyban játszom

|

- Hirdetés -

El kell keserítenem az ellenfeleimet, nem jár le a szerződésem decemberben – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dirk Gerkens. A TV2-vezér jelezte azt is, mindig nagyban játszik, a TV2-vel is kockáztatott és nyert, ahogy azt a csoport nézettségi és pénzügyi eredményei mutatják.

– Mennyire vagy elégedett a TV2 idei eredményeivel? Mondjuk a nézőszámokkal, a közönségarányokkal abban a célcsoportban, ami nektek a legfontosabb, a teljes lakosság és a 18–59 évesek körében, egész napot tekintve.

– Rendkívül elégedett vagyok az eredményeinkkel minden korcsoportban. A TV2 már most piacvezető a teljes lakosságban, a kábelportfóliónk pedig az összes fontos célcsoportban. Fontos kihangsúlyoznom, hogy ezt az eredményt organikusan értük el, szemben az RTL stratégiájával, amely felvásárlás útján ért el növekedést. Sikerült a legszélesebb nézői igényeket kielégítő csatornaportfóliót kialakítanunk, mások mellett prémium sportjogokkal, ami a kábelkínálatunkat a legteljesebb és legversenyképesebb televíziós családdá teszi.

– Már tavaly jelezted egy TV2-es sajtóeseményen, hogy a csoport piacvezető lesz, most pedig az őszi műsorstruktúra ismertetésekor jelentetted be, hogy elértétek a célotok. Vagyis a küldetés teljesítve?

– Igen, a célunkat elértük, de kitűztünk újabbat: tovább növelni az előnyünket a legfőbb versenytársunkkal szemben.

– Azt is szeretnéd elérni, hogy a TV2 Csoport a 18–49 éves korosztály körében is piacvezető legyen? Ez ugye az RTL pályája. Valóban el tudjátok ezt érni? Ez előtted eddig soha senkinek nem sikerült a TV2-vel.

– Mára a valódi kereskedelmi célcsoport a 18–59 éves korosztály, mivel az 50+ vásárlóereje az elmúlt években rendkívüli mértékben megnőtt. Számos fejlettebb ország felemelte a kereskedelmi célcsoport felső korhatárát, mint például a német RTL is (ők 14–59-ben mérnek). Csak a TV2 és az RTL Klub összehasonlítása idejétmúlt, hiszen már nem két nagy csatorna küzd egymással, hanem komoly csatornaportfóliók. Befektethetnénk több pénzt a TV2-be, hogy minden célcsoportban piacvezető legyen, de ez pénzügyi szempontból teljesen értelmetlen lenne. Csoportban gondolkodunk, és ahogy látszik, ez a jó stratégia. Ebben már piacvezetők vagyunk, és ez az, ami a hirdetőknek, valamint a terjesztési partnereknek számít.

– Azt sejtem, hogy a nézettség és a közönségarány önmagában mégsem elég a tulajdonosoknak. Mit gondolsz, a nézettségi eredményeket mikor követik pénzügyi sikerek is? A TV2 Csoportnak tavaly több mint kétmilliárdos vesztesége volt. Mit hozhat az idei év? Veszteség vagy profit jön?

– Igazad van, a nézettségi eredmények önmagukban nem elengedők, éppen ezért fókuszálunk a pénzügyi eredményeinkre, amik rendkívül jól alakulnak, ám erről jelenleg nem árulhatok el többet, de az idén jelentős mértékben növeltük az üzemi eredményünket.

– Mennyi új műsort indítottatok az idén?

– Soha ennyi saját gyártású műsor nem volt még a TV2 képernyőjén egy időben. Rendkívül erős line uppal készültünk nemcsak a főcsatornán, hanem a kábeleken is.

– Úgy tűnik, mostanában keményebb tárgyalásaitok lehetnek a kábelszolgáltatókkal, mint korábban, és nem volt egyszerű a Spíler 2-t betetetni a portfóliókba. Ennyire telített a piac?

– Minőségi tartalmakra mindig lesz igény, ahogy a Telekommal megszületett a megállapodás, továbbiak is követik majd, zajlanak az ilyenkor szokásos egyeztetések.

– És mi a helyzet a Spíler 3-mal?

– Mivel a Serie A-t végül nem mi szereztük meg, úgy döntöttünk, nem indítjuk el, de bármikor megtehetjük, ha lesz rá megfelelő tartalom.

– Lassan három éve vetted át a TV2 vezérigazgatói pozícióját. Nemrég azt mondtad, hogy akkor nem sokan bíztak a sikeredben. És mit érzékelsz most?

– Mindig nagyban játszom. Kockáztattam és nyertem, ahogy azt a TV2 Csoport nézettségi és pénzügyi eredményei mutatják. Hatalmas kihívás volt, de kevesebb mint három év alatt sikerült egy olyan érett televíziós piacon, mint a magyar, sikerre vinni egy minden szempontból hátrányos helyzetben lévő televíziós társaságot.

– Mi a következő lépés a TV2 számára? És mi lesz a te következő lépésed? Azt hallani, hogy lejár a szerződésed decemberben. Amúgy maradnál?

– Miről beszélsz? El kell keserítenem az ellenfeleimet, nem jár le a szerződésem decemberben. A következő lépés, hogy megerősítsük a TV2 Csoport piaci pozícióját és még nagyobbra növeljük az előnyünket a versenytársunkkal szemben mind a csoportszintű nézettség tekintetében, mind a pénzügyi eredményeket illetően.

– Ha maradsz a következő években is, milyen konkrét célokat fogalmaznál meg a TV2 Csoportnak?

Erős digitális jelenlétre van szükség a jövőben. A Spíler Extra OTT-szolgáltatás elindítása mérföldkő lesz ezen az úton.

Simon Krisztián

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rekordszámú pályázat érkezett az Európai Mobilitási Hét programjaira

Minden korábbinál több, 206 pályázatot nyújtottak be települések az Európai Mobilitási Hét programjaira a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. tájékoztatása szerint. A 180 millió forintos pályázati keretet idén az Energiaügyi Minisztérium biztosította, a támogatásokat vissza...

Aki csak teheti, lecsap a jelenlegi csok-ra

A korábbi csúcsoktól még jócskán elmarad, de február óta tendenciaszerűen növekszik a jelzáloghitel-szerződési volumen, ami az ingatlanpiac élénkülésére is utal. Vincze Krisztián, a GV Hitelközpont országos hitelközvetítő hálózat ügyvezető tulajdonosa arról beszélt, a családi...

Új arculattal érkezik a 20. Verzió Filmfesztivál

Idén 20. alkalommal rendezik meg a Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivált.  November 22-29. között megújult logóval, az idei fókusztémához illeszkedő friss arculattal és kivételesen gazdag programmal, több, mint 80 filmmel jelentkezik az esemény....

Hamarosan indul a Könyvfesztivál

Az idei Nemzetközi Könyvfesztivál a Millenárison 140 kiállítóval, 40 külföldi szerzővel, 180 programmal és több mint 200 dedikálási lehetőséggel várja látogatóit a Parkban, a Nagycsarnokban (B épület), az Üvegcsarnokban (D épület), az Európa Ponton...

Jövő héten rajtol a Múzeumok Őszi Fesztiválja

A tudomány és a technológia kapcsolata, a tudományos eredmények hiteles kommunikációja, valamint a természettudományok és a múzeumok kapcsolódási pontjaira fókuszál idén a Múzeumok Őszi Fesztiválja, amelyet szeptember 25. és november 12. rendeznek meg országszerte. A...

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában...

A Dikh TV és vidéki rádiók is bajba kerültek

Termékmegjelenítésre vonatkozó szabály be nem tartása és hatósági határozatban megállapított, műsorstruktúrával kapcsolatos követelmények nem megfelelő teljesítése miatt indít eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Dikh TV országos kereskedelmi televízió és...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Rekordszinten a fiatalok megtakarítása

Csúcsot döntött a fiatalok megtakarítása, ha a konkrét összeget nézzük: a második negyedévben átlagban 783 ezer forintja volt a 19-29 éveseknek a K&H ifjúsági index szerint, hasonlóan magas összegre a felmérés több mint tízéves...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, hol használják leginkább az MI-t a cégek

A mesterséges intelligencia (MI) térnyerése szinte minden ágazatban egyértelmű, Magyarországon leginkább a nemzetközi óriások hazai leányvállalatai kezdtek el MI-szolgáltatásokat beépíteni a mindennapi működésükbe, elsődlegesen ügyfélszolgálati területen. A DLA Piper tanácsadó vállalat kutatásában felmérte a vállalati...

Rekordszámú pályázat érkezett az Európai Mobilitási Hét programjaira

Minden korábbinál több, 206 pályázatot nyújtottak be települések az Európai Mobilitási Hét programjaira a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. tájékoztatása szerint. A 180 millió forintos pályázati keretet idén az Energiaügyi Minisztérium biztosította, a támogatásokat vissza...

Aki csak teheti, lecsap a jelenlegi csok-ra

A korábbi csúcsoktól még jócskán elmarad, de február óta tendenciaszerűen növekszik a jelzáloghitel-szerződési volumen, ami az ingatlanpiac élénkülésére is utal. Vincze Krisztián, a GV Hitelközpont országos hitelközvetítő hálózat ügyvezető tulajdonosa arról beszélt, a családi...

Új arculattal érkezik a 20. Verzió Filmfesztivál

Idén 20. alkalommal rendezik meg a Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivált.  November 22-29. között megújult logóval, az idei fókusztémához illeszkedő friss arculattal és kivételesen gazdag programmal, több, mint 80 filmmel jelentkezik az esemény....

Hamarosan indul a Könyvfesztivál

Az idei Nemzetközi Könyvfesztivál a Millenárison 140 kiállítóval, 40 külföldi szerzővel, 180 programmal és több mint 200 dedikálási lehetőséggel várja látogatóit a Parkban, a Nagycsarnokban (B épület), az Üvegcsarnokban (D épület), az Európa Ponton...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...

A marketing a stratégia része lett a generációváltáson áteső Euronics-nál

Óriási előrelépések, arculat és szlogenváltás zajlott sok sikerrel az elmúlt években a legnagyobb magyar tulajdonban lévő magyar webshopnál, ahol most belül is transzformálnak: új vezetőket igazoltak, köztük Metykó Tibort, aki az építőiparból érkezett a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

Nagy kihívás a fenntarthatóság a családi cégeknek

Két évük van a minimum 250 főt foglalkoztató cégeknek arra, hogy beépítsék üzleti folyamataikba az ESG szempontokat. A K&H családi vállalatok fenntarthatósági indexe szerint ez egyelőre nagy kihívás a cégeknek, mivel alig 10 százalékuk...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....