- Hirdetés -

Divatmárkákkal fogott össze a Samsung a fenntartható textiliparért

|

- Hirdetés -

Három magyar divatmárka és a Samsung online stúdióbeszélgetésén mutatta be a Z Style kollekció darabjait. A limitált számban elérhető dizájner ruhák és kiegészítők a fenntartható divatra és a variálhatóságra hívják fel a figyelmet. A tervezők szerint a teljes szett, vagy akár az egyes darabok külön-külön is annyira sokoldalúak, hogy a különböző stílusokhoz is jól illeszkednek, így mindenki könnyen saját ízlése szerint igazíthatja őket. Az együttműködésben öt kiváló hazai művész vett részt, akik a Samsunggal együtt a Retextil Alapítványnak ajánlották fel a kollekció értékesítéséből befolyó bevételt.

Szegedi Kata és alkotótársa, Benus Dániel, a Katai Szegedi márka tervezői, Oláh Anna az Anna Amélie megálmodója, valamint Balázs Viola és Szécsi Tamás a VYF alapítói is S Pent ragadtak, hogy olyan variálható pulóver, táska és sálak szülessenek, amelyek tükrözik a Galaxy Z Fold3 5G és a Galaxy Z Flip3 5G csúcsmobilok sokoldalúságát. A kollekció elkészült, a követők pedig a Samsung Magyarország Facebook oldalán közvetített Z Style Gálán már láthatták is az első képeket. Az eseményen Csalár Bence, divatszakértő beszélgetett a tervezőkkel, a stúdióban pedig bemutatták a Kata Szegedi pulóvert, a VYF kendőket és az Anna Amélie Studio Tote táskát is. Az alkotókra a közönségük is hatással volt, hiszen az Instagram követők szavazása után lett színesebb a pulcsi, az élő Instagram közvetítés során rajzolt minták kerültek a táskára és a felhasználók kedvenc helyszíneinek koordinátái jelentek meg a sálakon.

A Kata Szegedi által tervezett pulóver évek óta megtalálható a márka kínálatában, most azonban a követőkkel közösen átalakították a tervezők. A márkára jellemző letisztult szabásvonalak és kivágások mellett így megjelent a Galaxy Z Flip3 5G készülékek zöld színárnyalata és a rajongók által megszavazott kapucni is. A végeredmény egy kényelmes, minden nap viselhető ruhadarab, amely férfiaknak és nőknek is remekül áll. A terveződuó örült a kihívásnak, alkotásukra egyébként is jellemző a formákkal, a színekkel és a textúrákkal való játék. Kata 2009 óta van jelen a hazai divatvilágban. Ekkor szerezte diplomáját a KREA Kortárs Művészeti Iskolában, majd létrehozta saját márkáját, a Fashion Awards Hungary díjátadón pedig az év fiatal divattervezőjének választották. Dani 2015-ben csatlakozott a márkához és azóta is fontos szerepet játszik a sikeres csapatmunkában. A brand ruhadarabjait olyan hírességek viselik, mint például Nicki Minaj, Cserpes Laura vagy éppen Rúzsa Magdi.

Oláh Anna 2011-ben a saját lakásában kialakított showroomban kezdte az egyedi táskák tervezését és gyártását. A most elkészült Studio Tote táska évről évre visszatér az Anna Amélie kínálatába, így nem lehetett kérdés, hogy ezúttal is szerepet kap. Az Anna jellegzetes grafikáival díszített ruhákhoz és kiegészítőkhöz hasonlóan ismét egy vonalrajz került a középpontba, amely egy Instagram Live keretében született meg. A művész a beküldött emojik alapján rajzolta meg élőben a két mintát, amelyek a három különböző méretre alakítható táskát díszítik. A márka termékeire jellemző, hogy nők és férfiak is viselhetik, így a művész számára fontos volt, hogy az új táska is illeszkedjen a sorba. Az alkotás mellett Anna rendszeresen tart workshopokat, számos egyedi terméke mellett pedig új márkaboltjára a legbüszkébb, amelyet októberben nyitott Budapest belvárosában.

A VYF sálak tervezése során Balázs Viola és Szécsi Tamás az Instagram közösség kedvenc helyszíneinek koordinátáit használták fel, a digitális mintát pedig a Galaxy Z Fold3 5G készüléken hozták létre. A páros első közös kollekciója a Gombold újra divatpályázatnak köszönhetően született meg, azóta foglalkoznak egyedi selyemsálak készítésével. Viola és Tamás is szeretik a különleges kollaborációkat, dolgoztak már együtt tetoválóművészekkel is, most pedig a technológiai fejlődés előnyeit ismerhették meg. Az S Pen kompatibilitásnak és a készülék multitasking képességeinek köszönhetően rengeteg időt takarítottak meg, a kendőnek pedig mindkét oldalára egy-egy egyedi számsor kerülhetett, mely színeiben harmonizál a kollekció többi darabjával. Az alkotók mellett a divatkedvelőket is segítik a technológiai újítások, a kiterjesztett valóság alapú megoldásokkal akár online is felpróbálhatják majd a VYF tervezőpáros által kreált kedvenc sálakat.

„A környezetbarát választások előtérbe helyezése és a tudatos döntések szorgalmazása mellett fontos számunkra, hogy a készülékeink sokoldalúságát a gyakorlatban is megmutassuk – mondta el Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – Éppen ezért tartjuk izgalmasnak a nemcsak hazai, de nemzetközi szinten is kiemelkedő alkotókkal közös munkát. A Z Style kollekció lenyűgöző darabjai azt üzenik mindenkinek, hogy a környezetbarát megoldások, a technológia és a kreativitás találkozása egészen különleges eredményeket hozhat. Ennek értelmében külön örömmel tölt el, hogy a támogatásunkkal létrejött kollekció értékesítéséből befolyt összeget az alkotók egy olyan, hazai vállalkozásnak ajánlják fel, amely egy újrahasznosításon alapuló foglalkoztatási és termelési rendszert alkotott meg.”

A Retextil Alapítvány egy számos területtel foglalkozó non-profit szervezet. Magában foglalja a különleges technológiát, amely a háztartási textilhulladékból, egyszerű, ősi eljárásokat alkalmazva (fonás, szövés, hurkolás) előbb fonalat, majd abból lakberendezési tárgyakat és divattermékeket készít. A Retextil technológia magyar találmány, egy komplex foglalkoztatási és alkotási rendszer, amely segít a megváltozott munkaképességű és fogyatékkal élő embereknek visszatérni a munka világába.

A Samsung és a Kata Szegedi, Anna Amélie és VYF közös kollekciójáról további információ a tervezők és a Samsung online felületein érhető el, az egyes darabok a tervezők showroomjában is megtekinthetők, illetve személyesen, emailben vagy a tervezők social media felületein előrendelhetők. Az értékesítésből befolyó összegből az alkotók közösen támogatják a Retextil Alapítvány munkáját, hogy ezzel is egy tudatos jövőért tegyenek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hamarosan jöhetnek a kassza nélküli boltok

A fizetések elektronikus irányba billenése már korábban is tapasztalható volt, hiszen a korszellemnek megfelelően gyors, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőséget biztosít. A koronavírus-járvány ezt az átállást exponenciálisan felgyorsította. Egy több ezer éves evolúciónak lehet...

Egészséges újításokkal érkeznek a legújabb okosórák

A Samsung bejelentette a Galaxy Watch5 és Galaxy Watch5 Pro termékek érkezését, amelyek továbbfejlesztett funkciókkal rendelkeznek az egészségünk megőrzését szolgáló mindennapi szokások kialakításáért. A Galaxy Watch5 esetében a vállalat tovább fejlesztette mindazokat a funkciókat,...

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Podcasttel és izgalmas közvetítésekkel erősít a Sport TV

Garantált szórakozást kínál augusztustól is a Sport TV a nézőknek, hiszen négy Bajnokok Ligája-sorozat (férfi és női kézilabda, labdarúgás és jégkorong) mellett többek között a Serie A sztárcsapatai, a darts bajnokai, az NBA, a...

Kiderült, mennyi energiát takarítanak meg a cégek

A GKI Gazdaságkutató Zrt. megvizsgálta, hogy a vállalkozások hajtottak-e végre energiamegtakarító beruházásokat az utóbbi 3 évben, s ezzel mekkora energia megtakarítást értek el. A felmérés 2022 májusában készült, 964 vállalkozás válaszai alapján, amelyek 5...

Beindult a menekülés az ingatlanpiacon

Éles váltás körvonalazódik a hazai ingatlanpiacon azt követően, hogy a kormány módosított a rezsicsökkentés szabályain, ugyanis nem tudják az emberek, hogyan alakul a rezsiköltség a jövőben, erről beszélt Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa....

Streaming tartalmakkal dobnák fel a Walmart+-t

A világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi üzletlánca, a Walmart több médiacéggel is egyeztetéseket folytat a Walmart+ szolgáltatás streaming tartalmakkal történő kibővítéséről. A The New York Times információi szerint a Paramount, a Disney és az NBCUniversalt birtokló...

Óvatosabban akciózhatnak idén a webshopok

Az erős piaci verseny a legtöbb esetben késlelteti az online kereskedelemben értékesített termékek áremelkedését az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál elemzése szerint. A szakértők arra is felhívták a figyelmet, hogy idén jóval óvatosabbak lehetnek az akcióknál...

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

Okoseszközök védhetik meg a házunkat

A legtöbb magyar család augusztusban vág neki az akár többhetes nyári vakációnak, gyakran felügyelet nélkül hagyva a házat. Nem csoda hát, hogy ebben az időszakban aktívak a besurranó tolvajok is. Szerencsére az okoseszközöknek hála...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Előnyben a fenntartható szálláshelyek

A személyre szabhatóság és a fenntarthatóság is megjelenik a legfontosabb döntési szempontok között a magyaroknál a szállás kiválasztása során – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. A legtöbben energiatakarékos izzók, illetve napelemek telepítésével...

Hamarosan jöhetnek a kassza nélküli boltok

A fizetések elektronikus irányba billenése már korábban is tapasztalható volt, hiszen a korszellemnek megfelelően gyors, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőséget biztosít. A koronavírus-járvány ezt az átállást exponenciálisan felgyorsította. Egy több ezer éves evolúciónak lehet...

Egészséges újításokkal érkeznek a legújabb okosórák

A Samsung bejelentette a Galaxy Watch5 és Galaxy Watch5 Pro termékek érkezését, amelyek továbbfejlesztett funkciókkal rendelkeznek az egészségünk megőrzését szolgáló mindennapi szokások kialakításáért. A Galaxy Watch5 esetében a vállalat tovább fejlesztette mindazokat a funkciókat,...

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Podcasttel és izgalmas közvetítésekkel erősít a Sport TV

Garantált szórakozást kínál augusztustól is a Sport TV a nézőknek, hiszen négy Bajnokok Ligája-sorozat (férfi és női kézilabda, labdarúgás és jégkorong) mellett többek között a Serie A sztárcsapatai, a darts bajnokai, az NBA, a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....