- Hirdetés -

Divatmárkákkal fogott össze a Samsung a fenntartható textiliparért

|

- Hirdetés -

Három magyar divatmárka és a Samsung online stúdióbeszélgetésén mutatta be a Z Style kollekció darabjait. A limitált számban elérhető dizájner ruhák és kiegészítők a fenntartható divatra és a variálhatóságra hívják fel a figyelmet. A tervezők szerint a teljes szett, vagy akár az egyes darabok külön-külön is annyira sokoldalúak, hogy a különböző stílusokhoz is jól illeszkednek, így mindenki könnyen saját ízlése szerint igazíthatja őket. Az együttműködésben öt kiváló hazai művész vett részt, akik a Samsunggal együtt a Retextil Alapítványnak ajánlották fel a kollekció értékesítéséből befolyó bevételt.

Szegedi Kata és alkotótársa, Benus Dániel, a Katai Szegedi márka tervezői, Oláh Anna az Anna Amélie megálmodója, valamint Balázs Viola és Szécsi Tamás a VYF alapítói is S Pent ragadtak, hogy olyan variálható pulóver, táska és sálak szülessenek, amelyek tükrözik a Galaxy Z Fold3 5G és a Galaxy Z Flip3 5G csúcsmobilok sokoldalúságát. A kollekció elkészült, a követők pedig a Samsung Magyarország Facebook oldalán közvetített Z Style Gálán már láthatták is az első képeket. Az eseményen Csalár Bence, divatszakértő beszélgetett a tervezőkkel, a stúdióban pedig bemutatták a Kata Szegedi pulóvert, a VYF kendőket és az Anna Amélie Studio Tote táskát is. Az alkotókra a közönségük is hatással volt, hiszen az Instagram követők szavazása után lett színesebb a pulcsi, az élő Instagram közvetítés során rajzolt minták kerültek a táskára és a felhasználók kedvenc helyszíneinek koordinátái jelentek meg a sálakon.

A Kata Szegedi által tervezett pulóver évek óta megtalálható a márka kínálatában, most azonban a követőkkel közösen átalakították a tervezők. A márkára jellemző letisztult szabásvonalak és kivágások mellett így megjelent a Galaxy Z Flip3 5G készülékek zöld színárnyalata és a rajongók által megszavazott kapucni is. A végeredmény egy kényelmes, minden nap viselhető ruhadarab, amely férfiaknak és nőknek is remekül áll. A terveződuó örült a kihívásnak, alkotásukra egyébként is jellemző a formákkal, a színekkel és a textúrákkal való játék. Kata 2009 óta van jelen a hazai divatvilágban. Ekkor szerezte diplomáját a KREA Kortárs Művészeti Iskolában, majd létrehozta saját márkáját, a Fashion Awards Hungary díjátadón pedig az év fiatal divattervezőjének választották. Dani 2015-ben csatlakozott a márkához és azóta is fontos szerepet játszik a sikeres csapatmunkában. A brand ruhadarabjait olyan hírességek viselik, mint például Nicki Minaj, Cserpes Laura vagy éppen Rúzsa Magdi.

Oláh Anna 2011-ben a saját lakásában kialakított showroomban kezdte az egyedi táskák tervezését és gyártását. A most elkészült Studio Tote táska évről évre visszatér az Anna Amélie kínálatába, így nem lehetett kérdés, hogy ezúttal is szerepet kap. Az Anna jellegzetes grafikáival díszített ruhákhoz és kiegészítőkhöz hasonlóan ismét egy vonalrajz került a középpontba, amely egy Instagram Live keretében született meg. A művész a beküldött emojik alapján rajzolta meg élőben a két mintát, amelyek a három különböző méretre alakítható táskát díszítik. A márka termékeire jellemző, hogy nők és férfiak is viselhetik, így a művész számára fontos volt, hogy az új táska is illeszkedjen a sorba. Az alkotás mellett Anna rendszeresen tart workshopokat, számos egyedi terméke mellett pedig új márkaboltjára a legbüszkébb, amelyet októberben nyitott Budapest belvárosában.

A VYF sálak tervezése során Balázs Viola és Szécsi Tamás az Instagram közösség kedvenc helyszíneinek koordinátáit használták fel, a digitális mintát pedig a Galaxy Z Fold3 5G készüléken hozták létre. A páros első közös kollekciója a Gombold újra divatpályázatnak köszönhetően született meg, azóta foglalkoznak egyedi selyemsálak készítésével. Viola és Tamás is szeretik a különleges kollaborációkat, dolgoztak már együtt tetoválóművészekkel is, most pedig a technológiai fejlődés előnyeit ismerhették meg. Az S Pen kompatibilitásnak és a készülék multitasking képességeinek köszönhetően rengeteg időt takarítottak meg, a kendőnek pedig mindkét oldalára egy-egy egyedi számsor kerülhetett, mely színeiben harmonizál a kollekció többi darabjával. Az alkotók mellett a divatkedvelőket is segítik a technológiai újítások, a kiterjesztett valóság alapú megoldásokkal akár online is felpróbálhatják majd a VYF tervezőpáros által kreált kedvenc sálakat.

„A környezetbarát választások előtérbe helyezése és a tudatos döntések szorgalmazása mellett fontos számunkra, hogy a készülékeink sokoldalúságát a gyakorlatban is megmutassuk – mondta el Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – Éppen ezért tartjuk izgalmasnak a nemcsak hazai, de nemzetközi szinten is kiemelkedő alkotókkal közös munkát. A Z Style kollekció lenyűgöző darabjai azt üzenik mindenkinek, hogy a környezetbarát megoldások, a technológia és a kreativitás találkozása egészen különleges eredményeket hozhat. Ennek értelmében külön örömmel tölt el, hogy a támogatásunkkal létrejött kollekció értékesítéséből befolyt összeget az alkotók egy olyan, hazai vállalkozásnak ajánlják fel, amely egy újrahasznosításon alapuló foglalkoztatási és termelési rendszert alkotott meg.”

A Retextil Alapítvány egy számos területtel foglalkozó non-profit szervezet. Magában foglalja a különleges technológiát, amely a háztartási textilhulladékból, egyszerű, ősi eljárásokat alkalmazva (fonás, szövés, hurkolás) előbb fonalat, majd abból lakberendezési tárgyakat és divattermékeket készít. A Retextil technológia magyar találmány, egy komplex foglalkoztatási és alkotási rendszer, amely segít a megváltozott munkaképességű és fogyatékkal élő embereknek visszatérni a munka világába.

A Samsung és a Kata Szegedi, Anna Amélie és VYF közös kollekciójáról további információ a tervezők és a Samsung online felületein érhető el, az egyes darabok a tervezők showroomjában is megtekinthetők, illetve személyesen, emailben vagy a tervezők social media felületein előrendelhetők. Az értékesítésből befolyó összegből az alkotók közösen támogatják a Retextil Alapítvány munkáját, hogy ezzel is egy tudatos jövőért tegyenek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...

Online nézhetjük a nemzetközi táncfesztivált

Online rendezik meg a SzólóDuó Nemzetközi Táncfesztivált: az Orkesztika Alapítvány a fesztivál produkcióit YouTube-csatornáján közvetíti január 19. és 22. között esténként 7 órától.A SzólóDuó Fesztivál célja, hogy a szárnyaikat bontogató és a tapasztalt alkotók,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA