- Hirdetés -

Dollármilliárdokat köszönhetünk az MI-nek

|

- Hirdetés -

Miért fontos a digitalizáció a pénzügyi szektorban, hogyan viszonyulnak a fintech cégekhez és a startupokhoz az ágazat hagyományos szereplői – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Jakub Grzechnik a Visa közép-kelet európai termékigazgatója. A szakember elárulta azt is, hogyan ment meg többmilliárd dollárt a mesterséges intelligencia.

– A digitalizáció kulcsszerepet játszik az ügyfélélmény növelésében a pénzügyi szolgáltatásoknál. Véleménye szerint a szektor legnagyobb szereplői mennyire tartják ezt fontosnak, illetve a Visa mit tesz az ügyfélélmény növelésére?

– A digitalizáció több szempontból is rendkívül fontos a pénzügyi szektorban. Egyrészt az ügyfélélmény javításában kulcsszerepet játszik, hiszen ma már a fogyasztók is egyre több digitális megoldást használnak és elvárás, hogy akár a vásárlásaik során, akár a pénzügyeik intézésében is élvezhessék a digitalizáció előnyeit. Másrészt a pénzügyi vállalkozások saját, belső működése miatt is fontos, hiszen az új rendszerek, technológiák lehetővé teszik, hogy hatékonyabban dolgozhassanak. A Visa számára persze nem újdonság a digitalizáció, hiszen a kártyatranzakciók mögött már évtizedek óta digitális információk állnak. Most viszont már ott tart az infrastruktúra és a technológia, hogy tulajdonképpen a műanyag kártyákra sincs szükség, elég csak a digitálisat létrehozni és azt közvetlenül az ügyfél telefonjára eljuttatni, ahogyan arra több banknál is láthatunk már példát.

– Ázsiában már nagyon népszerű, de Európában és Észak-Amerikában is terjed a mobilos fizetés, Afrikában pedig a helyi adottságok miatt sokan nem is találkoznak bankkártyával, csak mobilos megoldással. Ez a változás hogyan hat a kártyakibocsátó-cégekre, mi lesz a szerepük az átalakuló ökoszisztémában?

– Azt gondolom, hogy az a tény, hogy egyre több ember használ valamilyen formában elektronikus fizetést azt eredményezi, hogy Visa relevánsabb most, mint eddig bármikor. Mi adjuk a gerincét azoknak a fejlesztéseknek, amelyek lehetővé teszik az ügyfélélmény növelését. A nap végén ugyanis, az ügyfél akár külföldön, nyaralás közben szeretne vásárolni, akár webshopból vesz valamit, a kártyainfrastruktúrát használja.

– Az elmúlt években a felhőalapú számítástechnikáról, majd a blockchainről, mostanában a mesterséges intelligenciáról (MI) beszél mindenki. Véleménye szerint milyen megoldásokról szól majd a következő néhány év?

– Azt gondolom, hogy mára eljutottunk oda, hogy tényleg kezdjük használni a mesterséges intelligenciát. A bankok, pénzügyi intézmények, és Visa is él ezzel a lehetőséggel. Mi például a csalások felderítésére és megelőzésére vetjük be, az MI segítségével valós időben elemezzük a kártyaforgalmat a hálózatunkon globális szinten. Minden évben többmilliárd dollár értékű csalást előzünk meg azzal, hogy felderítjük a szokatlan, az általánostól eltérő mintákat. Egy másik technológia, ami releváns és átalakítja az iparágunkat a dolgok internete, az IoT. Bár kezdetben ez inkább egy játékszer volt – olyan funkciókkal, mint hogy a hűtő maga tudott tejet rendelni, ha elfogyott – de ma már az autóban, a mobilban, az otthoni digitális asszisztensben is ott van ez a technológia, kényelmesebbé teszi az életünket.

– A környezetvédelem, a klímaváltozás ütemének lassítása kiemelt témává vált az elmúlt hónapokban. Mit tehetnek ezügyben a globális nagyvállalatok, a Visa-nak milyen kezdeményezései vannak?

– Több kezdeményezésünk van az ökológiai lábnyomunk csökkentésére. Egyrészt a saját infrastruktúránkon olyan fejlesztéseket valósítottunk meg, amelyeknek köszönhetően elmondható, hogy az épületeink 70 százaléka már Green minősítést kapott. Az adatfeldolgozó központjaink kapcsán pár éve tettünk nagyon komoly vállalást, azt a célt tűztük ki, hogy teljesen átállítjuk őket megújuló energia használatára. Emellett sokkal kevesebbet utazunk, például a régióban is minden irodánkban van videókonferencia rendszer, ezzel is csökkentjük az ökológiai lábnyomunkat. Persze a digitalizáció is segít ebben, elég csak arra gondolni, hogy kevesebb papírt használunk.

– Az elmúlt években sok konferencián jött elő, hogyan alakul a pénzügyi szektor régi, nagy szereplőinek és a fintech cégeknek a viszonya. Most már sokan úgy gondolják, csak együtt boldogulhatnak. Ön mit gondol erről, valóban így van? Visa-nak vannak startup-együttműködései?

– A Visa sokat dogozik együtt fintech cégekkel, több mint 100 partnerünk van. Emellett befektetünk Európában és a világ más részein is innovatív pénzügyi vállalkozásokba, hogy hasznosíthassuk az ötleteiket, innovatív technológiájukat. A Visa az egyik első olyan cég volt, amit fintechként lehetett leírni. Azt látjuk egyébként, hogy a teljes iparágban is inkább az a jellemző, hogy a bankok és a fintechek az együttműködési lehetőségeket keresik.

– Sokan tartanak attól, hogy küszöbön áll egy újabb gazdasági krízis, bár talán nem akkora, mint a 2008-2009-es volt. Mit gondol erről, és hogyan készüljenek fel az emberek és a vállalkozások?

– Nem vagyok közgazdász, így szakértő sem ebben a témában, de a saját tranzakciós adatainkon egyelőre nem látszik, hogy lassulás jönne. Ha ez mégis bekövetkezne, akkor azt tudom javasolni mind a magánszemélyeknek, mind a vállalkozásoknak, hogy nagyon figyeljenek oda arra, hogy milyen mértékben adósodnak el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

A Best Ever lett a Kékszalag kommunikációs partnere

A Best Ever ügynökséget választotta a Magyar Vitorlás Szövetség az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj kommunikációs feladatainak ellátására. Július 18-án indul Magyarország legnagyobb presztízsű, legnagyobb múlttal rendelkező, egyben Európa leghosszabb tókerülő vitorlás eseménye, az 56....

Szolid kreatív növekedés

A legnagyobb hazai full service és kreatívügyökségek együttes árbevétele ugyan nőtt 2023-ban, de nem érte el az infláció szintjét. Az összesített számokat jelentősen befolyásolták a három legnagyobb szereplőnél látható változások. Utóbbiak az árbevétel terén...

Dübörög a nyár a horvát tengerparton

A horvát turizmus pozitív trendekkel és a turistaforgalom eredményeivel lép be az idei év turisztikai főszezonba. Ezt mutatják az eVisitor rendszer adatai, amelyek szerint januártól június végéig több mint 7,2 millió érkezés és 28,1...

Egyre többen kötnek mobilon utasbiztosítást

Jelentős, két számjegyű növekedés látható az utasbiztosításoknál az idén - közölte a K&H. A pénzintézet az egy évvel korábbinál 11 százalékkal több szerződést kötött január és június közepe között. Egyre többen a mobilbankon keresztül...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Problémás Netflix műsor, plusz 7 év a Csaba Rádiónak

A holland társhatósághoz fordul a Netflix egyik műsorszámának nem megfelelő korhatári besorolása miatt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). A Médiatanács július 9-i ülésén döntött egy helyi rádió médiaszolgáltatási jogosultságának megújításáról, valamint vizsgálta...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jön a 3. Beauty Expo

Idén harmadik alkalommal rendezik meg a ROSSMANN és a Krémmánia közös Beauty Expóját, amely szeptember 6-án a Millenáris Nagycsarnokában várja majd az érdeklődőket. A látogatók több mint 70 márka standjait fedezhetik fel, és rengeteg...

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

Don't Miss

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...

Új vezetővel erősít a PwC Magyarország

A PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának új vezetője 2024. július 1-jétől Farkas Gábor. A pozíciót Deák Lászlótól veszi át, aki a továbbiakban a közvetett adókért felelős területet vezeti és mellette az ESG...

Új ügyfelek a Próbakőnél

Hazai és nemzetközi ügyfelekkel bővült a nemrég 4 PREXA díjat nyert Próbakő Kommunikáció portfóliója. Az ügynökség megbízást kapott a gyógyszeripar, a technológia és a kiberbiztonság területéről, valamint egy e-kereskedelmi projekt kommunikációs feladatait is rábízták. Az...