- Hirdetés -

Konzolos és PC-s játékokra vágynak a gyerekek

|

- Hirdetés -

Karácsonykor költjük a legtöbbet gyermekeink játékaira, a megkérdezettek közel egyötöde húszezer forint feletti értékben költ erre a kategóriára – derül ki a GKI Digital friss kutatásából. Az alsós és felsős gyerekek körében a konzolos és PC-s játékok a legnépszerűbbek, de már sok óvodás is rendszeresen játszik ezekkel.

A GKI Digital 2019 őszén, több mint 2000 fő bevonásával vizsgálta az online vásárlási szokásokat, kiemelt figyelmet fordítva a gyermekjátékokra. Általánosságban elmondható, hogy a kutatásban résztvevők egyharmada vásárolt már valamilyen termékeket az emag.hu-ról az elmúlt hat hónap során, így – az előző éves adatokhoz és az azok alapján felállított rangsorhoz hasonlóan – most is a legnépszerűbb webáruház lett az eMAG.

Az eMAG a játékeladásban is kimagasló eredményt ért el: az áruházat ismerő online vásárlók 20 százaléka rendelt már a weboldalról gyerekjátékot az elmúlt egy évben, köztük a 25-39 éves korosztály körében volt a legmagasabb a vásárlások száma. A kutatás adataiból kiderült, hogy az eMAG-tól közel félmillió magyarországi online vásárló rendelt már játékot (is). Ez a legnagyobb forgalmú, kifejezetten játékokra szakosodott webáruház után a második legnagyobb ügyfélbázist jelenti a hazai piacon.

A megkérdezettek játékvásárlás előtt jellemzően a webáruházak online kínálatait böngészik, de az internetes keresők, illetve az ár-összehasonlító oldalak is mérvadók lehetnek számukra a döntés előtt. Több mint egy tizedük válaszolta azt, hogy a nagyobb online promóciók, például a Fekete Péntek ajánlatait is figyelembe veszi játékvásárlás előtt, ezért az online kereskedők is felkészítik a kategóriát az ilyen alkalmakra. Az idei Black Fridayre az eMAG egyedül is több mint 50.000 akciós játékot tett elérhetővé.

A megkérdezettek csak 11 százaléka válaszolta, hogy nem szokott alkalom nélkül játékot vásárolni csemetéjének. Amíg rokonok és barátok gyermekeinek többnyire csak ünnepekkor vesznek játékot, saját gyermekeik akár 2-3 havonta is újdonságokkal büszkélkedhetnek.

A konzolos és PC játékok a válaszadók alsós és felsős gyermekei körében a legnépszerűbbek, de már az óvodás gyerekeknél is jelentős az arányuk: több mint negyedük rendszeresen játszik a felsoroltakkal. Az eMAG és a GKI Digital korábbi közös kutatásából kiderült, hogy a jelenleg alsó tagozatos gyermekek közül minden ötödik már óvodás korában kapott okostelefont, így nem meglepő, hogy egyre fiatalabb korban kezdenek el játszani az online játékokkal is. Bár ez meglehetősen negatív képet fest, a hagyományos, fizikai játékok ennek ellenére sem merülnek feledésbe. LEGO-val és más építőjátékokkal, illetve társas- és kártyajátékokkal továbbra is minden korosztály szívesen játszik.

A vásárlók számára fontos a játékok kiválasztásakor, hogy azok a gyermekek életkorának megfelelő, minőségi termékek legyenek, illetve szintén lényeges szempont, hogy a tanulást és a fejlődésüket is segítse. A játékvásárlás során a leginkább befolyásoló tényező a termék ára, ezt követik a garanciális feltételek, a gyártó, és a vásárlói visszajelzések.

A GKI Digital vizsgálta azt is, hogy a jelentős események alkalmával mennyit költenek a vásárlók gyermekjátékokra. Ebből a kategóriából a megkérdezettek saját gyermekeik számára a legtöbben (a válaszadók két ötöde) 5.000-10.000 forint értékben vásárolnak egy-egy ünnep közeledtével.

A decemberi ünnepek során azonban megváltoznak az átlagos költések. Mikuláskor többnyire 5000 forint alatt (58%) marad a játékokra szánt büdzsé, a megkérdezettek egyötöde pedig egyáltalán nem vásárol ilyen típusú ajándékot gyermekének.

Karácsonykor ellenben szinte minden háztartásban kerül játék a fa alá. A válaszadók csupán 1%-a mondta azt, hogy nem vesz játékot ilyenkor, 19%-uk viszont 20.000 forint feletti összeget költ gyermeke legújabb szórakoztató termékeire. A magas költésekben a karácsonyt a születésnap követi, bár a játékokra szánt keret erre az alkalomra már jóval kevesebb, a kitöltők csupán 8 százalékánál haladja meg a 20.000 forintot.

„Az eMAG játék kategóriájába tartozó termékeinek értékesítése 30%-kal nőtt az előző évhez képest. Minden évben kiugróan magas az év végi játékvásárlások száma, ezt a GKI Digital fent említett adatai is alátámasztják, hiszen a Black Friday akciói, illetve a két ünnep is gyakran indokolja az ajándékok beszerzését.” – világított rá a magasabb forgalom okaira Catalin Dit, az eMAG magyarországi vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vállalkozások jövőjét kutatta a Vodafone

Digitalizáció, fenntarthatóság és rugalmas munkavégzés – a jövőre felkészült vállalkozások jellemzői – derül ki a Vodafone kutatásából.11 országban, összesen több mint 2500 különböző típusú és méretű vállalkozás bevonásával vizsgálta a jövőre felkészült vállalkozások jellemzőit...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

A vállalkozások jövőjét kutatta a Vodafone

Digitalizáció, fenntarthatóság és rugalmas munkavégzés – a jövőre felkészült vállalkozások jellemzői – derül ki a Vodafone kutatásából.11 országban, összesen több mint 2500 különböző típusú és méretű vállalkozás bevonásával vizsgálta a jövőre felkészült vállalkozások jellemzőit...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

DATA