- Hirdetés -

Dübörög a nyár a horvát tengerparton

|

A horvát turizmus pozitív trendekkel és a turistaforgalom eredményeivel lép be az idei év turisztikai főszezonba. Ezt mutatják az eVisitor rendszer adatai, amelyek szerint januártól június végéig több mint 7,2 millió érkezés és 28,1 millió vendégéjszaka realizálódott Horvátországban. Ez 6 százalékos növekedést jelent az érkezések és 2 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

Az Adriai-tenger partján 25,8 millió vendégéjszaka realizálódott, ami 2 százalékkal több, mint tavaly, míg a kontinens részen több mint 1,1 millió éjszaka, ami 7 százalékos növekedést jelent. Zágráb városában az első hat hónapban 1,2 millió éjszakai vendégéjszakát realizáltak, ami 8 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A magyar adatok tekintetében a beérkező turisták száma Magyarországról 170 000 volt, ami 5%-kal több mint a tavalyi évben, ez pedig 630 000 vendégéjszakát eredményezett, ami 1%-os emelkedés. A legnagyobb emelkedést a hotelben töltött vendégéjszakák mutatnak eddig, a megelőző évhez képest 14%-os emelkedést mutat.

"Az év első felében elért pozitív eredmények egy újabb megerősítése annak, hogy Horvátország egész évben működő turisztikai célpont, amely a nyári hónapokon kívül is egyre több lehetőséget kínál vendégeinek. Ezt erősíit meg, hogy az első negyedévben 24,61 százalékkal több bevételünk volt a külföldi turistáktól a rekordot döntõ 2023-hoz képest, az elsõ hat hónapban pedig 6,5 százalékkal több fiskális bevételünk volt. Hiszünk abban, hogy az elkövetkező években Horvátország még jobb eredményeket fog felmutatni a nyári szezonon kívül, ezzel maradéktalanul megvalósítva stratégiai célunkat, a turizmus működését egész évben Horvátország minden régiójában” - mondta Tonči Glavina, a horvát turisztikai-és sportminiszter.

Ha Horvátország turisztikai eredményeit desztináció szerint szegmentáljuk, az év első felében Isztria (8,4 millió éjszaka), Split-Dalmácia megye (5 millió vendégéjszaka) és Kvarner (4,4 millió vendégéjszaka) területén érte el a legtöbb vendégéjszakát. desztinációk - Dubrovnik, Rovinj, Zágráb, Split, Poreč, Umag és Zadar. A magyarok által továbbra is a Kvarner régió a leglátogatottabb, 190 000 vendégéjszakával, majd ezt követi Isztria 145 000 vendégéjszakával majd, Zadar régió 90 000 vendégéjszakával.

"A horvát turisztikai szektor kiválóan teljesített az első félévben, és nagy optimizmussal vágunk neki a turisztikai év folytatásának. Nagyon intenzív nyári hónapok állnak előttünk, jelenleg több mint 700 ezer turista száll meg hazánkban napi szinten ez a szám hamarosan meghaladja a napi egymillió vendéget, ezt igazolja a szálláshelyek igen magas kihasználtsága is. Úgy látjuk, hogy mind az euro bevezetése, mind a schengeni övezethez való csatlakozás, hozzájárul ehhez a sikeres évhez” – mondta Ivana Herceg, a Horvát Idegenforgalmi Közösség magyarországi igazgatója.

A piacok szerinti számokat tekintve az első hat hónapban a legtöbb vendégéjszakát a német piacról érkező vendégek (5,7 millió éjszaka) és a belföldi vendégek (3,7 millió vendégéjszaka) adták, ezt követték a szlovén piacok (2,7 millió vendégéjszaka). Ausztria (2,6 millió éjszaka), Lengyelország (1,8 millió éjszaka) és az Egyesült Királyság (1,3 millió éjszaka). Ha szállástípusonként nézzük az éjszakázást, akkor a legtöbb vendégéjszaka szállodákban (9,2 millió éjszaka), magánszálláson (több mint 8 millió éjszaka) és kempingekben (5,5 millió éjszaka) volt.

Fotó: Aleksandar Gospic

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...