- Hirdetés -

Durva adatok a fiatalok jövedelméről

|

A korábbi évekre jellemző növekedés után megtorpanás látható a fiatalok jövedelmét tekintve a K&H ifjúsági index szerint. Az idei első negyedévben átlagosan nettó 190 ezer forintos személyes jövedelemről számoltak be a 19-29 évesek. A fiatalok nettó jövedelme egy évvel ezelőtt emelkedett a 180 ezres szint fölé és azóta nagyságrendileg ezen a szinten maradt. Jelentős eltérés látható a nemek között: a férfiak személyes jövedelmének átlaga 220 ezer forintot tett ki, a nőké viszont csak 156 ezret.

Hosszú sorozat után változott a fiatalok anyagi helyzete, ami a személyes jövedelmüket illeti. A K&H ifjúsági index 2012 óta minden negyedévben bemutatja, hogyan alakul a 19-29 éves korosztály tagjainak személyes jövedelme. A legfrissebb felmérés szerint 2024 első negyedévében 190 ezer forint volt a fiatalok átlagos személyes jövedelme. Ez az összeg az elmúlt négy negyedév értékeihez hasonlóan a legmagasabbak közé tartozik a kutatás történetében, ugyanakkor nagyon hasonló az előző három negyedévben mért értékekhez, azaz a növekedés egyelőre megállt.

Hosszabb távon nézve 2012-2016 kötött stabil, 75 ezer forint körüli átlagos nettó jövedelem volt a jellemző, amit egy fokozatos emelkedés követett egészen 2022 végéig. Ám az akkori hatalmas ugrást követően az elmúlt egy év negyedéves méréseiben a fiatalok átlagos nettó jövedelme mindig csak alulról súrolta a 200 ezer forintos lélektani határt.

A kutatás szerint továbbra is nagyon nagy a szórás a korosztályon belül. A válaszadók 13 százaléka azt mondta, hogy nincs semmilyen jövedelme. 15 százalékuk kevesebb, mint 50 ezer forintról számolt be, 8 és 5 százalékuknak 50-74, illetve 75-99 ezer forint jut egy-egy hónapra. Ez egyben azt is jelenti, hogy tízből négy huszonévesnek 0 és 100 ezer forint közötti havi jövedelemmel kell beérnie.

A 100-200 ezer, a 200-300 ezer és a 300-400 ezer forint közötti sávba tartozók aránya egyaránt 17-17 százalék. Összességében tehát a fiatalok több mint fele 100-400 ezer forintos összegből gazdálkodhat. A másik végletet az a 4 százalék jelenti, akik havonta több mint 500 ezer forint nettó bevétellel rendelkeznek.

Mindezt természetesen nagy mértékben befolyásolja az, hogy inaktívakról, legfeljebb csak alkalmi munkát vállaló diákokról vagy teljes munkaidős aktív dolgozókról van-e szó. Így az utóbbi csoportba tartozók 273 ezrével szemben a diákok átlagos keresete csak 179 ezer Ft, míg az inaktívak körében 102 ezer Ft az átlag.

Hasonlóképpen, korcsoportonként is nagy az eltérés, hiszen a döntően még diákokból álló 19-25 évesek átlagos 156 ezer Ft-os nettó jövedelméhez képest a 26-29 éves korosztályé már 251 ezer Ft-ra nő. Régiók szerint pedig a fővárosi fiatalok 229 ezres átlaga magasabb a megyeszékhelyeken élők 219 ezres és a kisebb városok huszonéves lakosainak 192 ezres átlagához képest.

A K&H ifjúsági index szerint egyébként a fiatalok kevesebb mint ötöde - 19 százaléka - elégedett a jelenlegi anyagi helyzetével. Majdnem 40 százalékuk semleges álláspontot képvisel, tehát nem elégedetlen, de nem is teljesen elégedett, 44 százalékuk viszont kedvezőtlennek látja a lehetőségeit. A többségük - több mint 60 százalékuk - azonban a jövő illetően optimista, azaz kisebb-nagyobb mértékű javulásra számít a következő időszakban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...