Kétszer annyi fogyasztó véli úgy, hogy a tévéreklámok pozitívabb megítélést hoznak egy márkának, mint amennyien a digitális hirdetésekről gondolják ezt – többek között ezt az eredményt hozta a GroupM Consumer Trust in Digital Marketing felmérése. A 23 országban 14 ezer ember megkérdezésével készült kutatásból az is kiderült, hogy nagyon komoly károkat okozhat egy brandnak, ha nem megfelelő környezetben jelenik meg.
A megkérdezettek 37 százaléka érzi úgy, hogy a digitális hirdetések túlságosan tolakodóak. A GroupM szakemberei szerint ezt figyelembe véve a marketingszakembereknek arra kell összpontosítaniuk, hogy a megfelelő digitális digitális platformokon érjék el a fogyasztókat.
A kutatás rámutatott arra is, hogy érdemes nagyon körültekintőnek lenni azzal kapcsolatban, hogy milyen tartalmak mellett jelennek meg egy márka üzenetei. A válaszadók közel kétharmada jelezte ugyanis azt, hogy negatív véleménye van arról a brandről, amelynek hirdetései nem megfelelő tartalmak mellett láthatók.
A kutatásból az is látszik, hogy az emberek egyrészt tartanak attól, hogy milyen célokra használják fel az általuk megadott adatokat, másrészt nagyobb ellenőrzést szeretnének a személyes információik fölött, 56 százalék jelezte ez utóbbit. A megkérdezettek 60 százaléka pedig úgy nyilatkozott, hogy kisebb valószínűséggel használna egy terméket, ha ez azzal jár, hogy az adataikat bármilyen célra felhasználják.
A felmérésből az is egyértelműen kiderült, hogy az emberek úgy vélik, a digitális platformok a felelősek azért, hogy fellépjenek a felületeiken megjelenő álhírek, online zaklatás vagy internetes ragadozók ellen – a válaszadók 75 százaléka látja így.