- Hirdetés -

Tarolnak a hírműsorok

|

- Hirdetés -

Hatalmas az érdeklődés a hírműsorok iránt, hét közben is sokkal többet nézünk tévét és természetesen a streaming videószolgáltatások forgalma is jelentősen megnőtt – többek között ez derül ki a Kantar elemzéséből, amelyet járvány alatti nézettségi adatok alapján állítottak össze. A hirdetők közül az autógyártók és az utazási szektor vett vissza nagyon.

Egyre több országban rendelnek el valamilyen szintű kijárási korlátozást és a négy fal közé szoruló emberek közül sokan fordulnak a tévéhez, illetve az internethez. A Kantar elemzése szerint főként hétköznapokban ugrott meg a tévézéssel töltött idő a normális helyzethez képest, de azért vannak egészen elképesztő kiugrások. Spanyolországban például március 14-én, szombaton jelentették be az országos kijárási tilalmat, és aznap 100 perccel nőtt az átlagos tévézési idő az egy héttel korábbihoz képest. Norvégiában a hasonló intézkedés elrendelését követő első két munkanap során 26 százalékos növekedést mértek a nézettségben, míg Latin Amerikában 9, a Fülöp-szigeteken pedig 19 százalékos bővülést regisztráltak március közepén egy hét alatt az előző héthez képest.

A kínai tévézési szokások elemzéséből pedig az derült ki, hogy a fiatalok körében az átlaghoz képest nagyobb arányban hódított a tévézés. A 14 év alattiaknál az év első 11 hónapjában 19 százalékos növekedést mértek a tévénézésre fordított időben, míg a fiatal felnőtteknél, a 15-34-es korosztályban ennél is nagyobb, 27 százalékos bővülést. Spanyolországban pedig március második hetében 80 százalékkal nőtt az átlagos tévézési idő a 13-24 évesek körében.

Norvégiában lineáris és időeltolásos tévézés mellett a streamingre fordított időt is tudják mérni. A kijárási korlátozás bevezetését követő két munkanap során a 30-39 évesek körében 62 százalékkal nőtt a YouTube használat, míg a 20-29 éveseknél harmadával.

A Kantar elemzéséből az is kiderül, hogy elképesztő igényük van az embereknek a tájékoztatásra és ezért nagyon megugrott a hírműsorok nézettsége. Kínában például a hetente hírműsorok nézésére szánt idő duplájára nőtt, idén 18,5 óra, míg tavaly átlagosan 9 óra volt. Spanyolországban a kijárási korlátozás elrendelésének napján 3,6-szeres növekedés volt a tévéhíradók nézettségében. Dániában pedig 3,3 millió ember nézte, amikor a királynő és a miniszterelnök bejelentette a korlátozás – ezzel egy 28 éves nézettségi rekord dőlt meg. A hírműsorok itthon is nagyon népszerűek mostanában, a múlt héten például az RTL Klub esti Híradója és a TV2 Tények egy-egy adása is egymillió feletti nézőszámot ért el.

Az várható volt, hogy egy ilyen helyzetben a streaming szolgáltatások iránti igény jelentősen nőni fog, nem véletlen, hogy a cégek, köztük a Netflix és a Disney is csökkentette az európai piacon a felbontást, hogy ne terheljék túl a távközlési hálózatokat. A Kantar elemzése norvég adatokat idéz, ahol a lineáris tévézés a lezárás első napjaiban 22 százalékkal nőtt, míg a Netfliy 29, a YouTube pedig 39 százalékos bővülést produkált. A tévétársaságok VoD csatornáin pedig 30 százalékos nézettség növekedést mértek.

A Kantar elemzésében megvizsgálták azt is, hogyan reagáltak a hirdetők az új helyzetre. Franiaországban 10 százalékkal esett vissza márciusban a tévében megjelenő hirdetők száma. A legnagyobb mértékben az autóipar, az élelmiszeripar és a szabadidős szolgáltatók vettek vissza a reklámjaikból a franciáknál. De nem csak a tévés piacot, az online szektort is érinti a helyzet, a ligtársaságok keresőhirdetéseiben például 50 százalékos visszaesést mértek.

Az Egyesült Államokban az autóipar, a gyorsétterem-láncok és az utazási szektor esetében mértek 10 százaléknál nagyobb visszaesést a tévéhirdetésekben január vége óta.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Budapesten szelfizhetünk Dwayne Johnsonnal

Dwayne Johnsonnal ünnepli első szülinapját a Madame Tussauds Budapest. A hollywoodi világsztár mától a Palazzo Dorottya falai között várja a látogatókat. A Szikla maga is részt vett az impozáns figura kialakításában, amely néhány hónapig...

A nőknek kedvez a Tesco

A közelgő Menstruációs higiénia napja alkalmából a Tesco 2024. június 27-től minden sajátmárkás női intim higiéniai terméke árából elengedi az ÁFA-t, így segítve a nőket havi több ezer forint értékű, rendszeres extra költségeik visszaszorításában....

Budapesten nyit újabb márkakereskedést az AutoWallis

Tovább folytatja a gépjármű-kiskereskedelemben terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal közösen nyitnak Budapesten Renault és Dacia márkakereskedést. A lépés jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja, hogy az organikus...

Új Mercedes-Benz modellel erősít a Matchbox

A Mattel leleplezte a Mercedes-Benz G 580 EQ technológiás öntött kisautóját, ami az ikonikus Mercedes-Benz G-osztályt és a nemrégiben bemutatott, új elektromos modellváltozatot ünnepli. A prémium kategóriás kisautó újrahasznosított fémből és legalább 81 százalékban...

Ezt keresik a vásárlók a webshopokban

Az Árukereső.hu adatai egyértelműen rávilágítanak arra, hogy mind Magyarországon, mind a régióban – az időjárás ingadozása ellenére – már dübörög a fogyasztók tudatában a nyár. A top termékek: vitaminok, fehérjeporok, sporteszközök és a fagylalt!Az...

Ezekkel a különlegességekkel készülnek a MOZ.GO szervezői

Több különlegességet is tartogat az idén MOZ.GO néven érkező Magyar Mozgókép Fesztivál. Látható lesz többek között a sokáig betiltott Rabmadár, vetítik az idén 20 éves Kontrollt, jön az Oscar-jelölt Macskajáték felújított képpel és hanggal,...

Országos terjeszkedésbe kezd a Mercar

Budapesten nyitott használtautó szalont a Mercar. Az új értékesítési ponton a partnerektől visszavett autók egy részének értékesítését végzik impozáns körülmények között. De úgy tűnik itt sincs megállás, ahogy az Aszfalt királyaiban sem volt. Országos...

Újabb fordulat a Marsra magyar! sztorijában

Megvette a Netflix a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! című sorozat első évadát, ami május 15-én került fel a streaming platformra, ahol már másnap bekerült a Top10 legnézettebb TV...

Rengeteg program várja a gyerekeket a Városligetben

A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat 2024. május 25-én és 26-án szervezi meg a Városligeti Gyermeknapot. Az idei rendezvény középpontjában az egészség, a sport, a kultúra, az internetbiztonság és a nemzetek bemutatása áll. Célunk továbbra is...

Tovább nőtt a Nádudvari bevétele

Közel az egynegyedével növelte nettó árbevételét 2023-ban a Nádudvari Élelmiszer Kft., miközben az eredmény a megelőző évi közel háromszorosára nőtt. A sikerhez nagyban hozzájárult, hogy az általános piaci visszaesés ellenére mindhárom üzletágban sikerült volumennövekedést...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb titkok derültek ki a divatgururól

Karl Lagerfeld kétségkívül a divattörténelem egyik legmeghatározóbb alakja, nem véletlen, hogy életéről könyvek jelentek meg, a Disney+-on pedig június 7-én indul az életéről szóló „Becoming Karl Lagerfeld” saját gyártású sorozat. Ennek apropóján összegyűjtöttünk néhány...

Budapesten szelfizhetünk Dwayne Johnsonnal

Dwayne Johnsonnal ünnepli első szülinapját a Madame Tussauds Budapest. A hollywoodi világsztár mától a Palazzo Dorottya falai között várja a látogatókat. A Szikla maga is részt vett az impozáns figura kialakításában, amely néhány hónapig...

A nőknek kedvez a Tesco

A közelgő Menstruációs higiénia napja alkalmából a Tesco 2024. június 27-től minden sajátmárkás női intim higiéniai terméke árából elengedi az ÁFA-t, így segítve a nőket havi több ezer forint értékű, rendszeres extra költségeik visszaszorításában....

Budapesten nyit újabb márkakereskedést az AutoWallis

Tovább folytatja a gépjármű-kiskereskedelemben terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal közösen nyitnak Budapesten Renault és Dacia márkakereskedést. A lépés jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja, hogy az organikus...

Új Mercedes-Benz modellel erősít a Matchbox

A Mattel leleplezte a Mercedes-Benz G 580 EQ technológiás öntött kisautóját, ami az ikonikus Mercedes-Benz G-osztályt és a nemrégiben bemutatott, új elektromos modellváltozatot ünnepli. A prémium kategóriás kisautó újrahasznosított fémből és legalább 81 százalékban...

Don't Miss

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...