- Hirdetés -

Ébredezik az ingatlanpiac

|

- Hirdetés -

Túljuthatott a 2022-es év végi mélyponton az ingatlanpiac? 2023-ban az ingatlanszakemberek 72 százaléka lassú, de fokozatos élénkülésre számít, amelyet főként az infláció és a hitelkamatok alakulása, valamint a nemzetközi politikai és gazdasági helyzet befolyásolhat a Duna House felmérése szerint. Bár az érdeklődők alaposabbak és megfontoltabbak, az ingatlanközvetítő cég becslése és az értékesítők tapasztalatai alapján azonban ébredezik a piac, a februári tranzakciós adatok 7 százalékos élénkülést mutatnak.

Az elmúlt év jelentős változásokat hozott a nemzetközi és a magyar ingatlanpiacon is, a gazdasági helyzet, a kiemelkedő infláció, a magas hitelkamatok és a szomszédos országban dúló háború okozta bizonytalanság összességében hatott a szegmens teljesítményére, a bérleti piac szárnyalását, valamint az eladó ingatlanok iránti kereslet visszaesését, a kínálat bővülését hozta 2022. Az ingatlanpiac folyamatosan változik, érthető tehát, ha a többség feszült figyelemmel kíséri az árak változását, a kereslet élénkülését, a kamatok alakulását.

„A Duna House hálózat közel 1.400 értékesítővel aktív részese a hazai ingatlanpiacnak. Az országos jelenlétnek köszönhetően a legtöbb régió helyi sajátosságaiba is betekintést nyer az ingatlanközvetítő cég, a vevőkkel és eladókkal kint, a terepen történő közvetlen, személyes kapcsolattartás számos plusz információval szolgálhat a szegmensben uralkodó trendekkel kapcsolatban.” – kezdte Benedikt Károly, a Duna House PR- és elemzési vezetője. A Duna House 2023-as ingatlanpiaci változásokkal kapcsolatos várakozásokról készült felmérése szerint a kérdőívet kitöltő ingatlanszakemberek 72%-a pozitív képet festett az idei évi kereslet alakulásáról, a 2022-es év végére elérkezett mélypont után lassú élénkülésre számítanak 2023 folyamán.

A szakértők által adott prognózist kiegészíti, hogy az ingatlanpiac alakulására ható tényezők között a magas inflációt (74%) és a drága hiteleket (71%) jelölték meg a legtöbben, illetve a válaszadók 43%-a szerint a nemzetközi politikai és gazdasági helyzet javulása lehet még számottevő piacformáló hatással. A legcsekélyebb mértékben számítanak majd a kereslet megindulása szempontjából a magas bérleti díjak (11,5%), illetve a korlátozott újlakás-kínálat (18%), ugyanakkor nagyobb jelentőséget tulajdonítanak a szakértők az ingatlanárak alakulásának (37%). A hitelképesség hiányát a kitöltők közel egyharmada jelölte meg a piaci keresletet formáló három legfőbb tényező között, a megkérdezettek 40%-a szerint 2022 második feléhez képest további, több mint 10%-os csökkenés várható a hiteles vásárlók számában az idei év során, azonban a szakértők közel 20%-a mégis derűsebb jövőképet lát és hasonló arányú (0-10%-os) növekedésben bízik.

„Az árak komolyabb, 10%-ot meghaladó csökkenésére alig, használt vagy újépítésű típustól függően az értékesítők mindössze 3-13%-a számít, ezért kivárásra nem buzdítják az érdeklődőket a kollégák. A kérdőívet kitöltők több mint 6%-a benyomásai alapján további árnövekedést vetít előre a használt ingatlanok terén, egyharmaduk az ingatlanárak stagnálását jelölte meg a válaszadás során, míg az újépítésűek tekintetében 37%-uk az árak emelkedését, 43% pedig stagnálást vár.” – árulta el szakértő.

Az év legkeresettebb ingatlanjai az értékesítők közel 80%-a szerint – kiszámíthatóbb fenntartási költségük miatt – a lakások lesznek, a vevőket pedig főként a kisebb ingatlanba költözés és a befektetési célú vásárlás motiválja 2023-ban. A befektetői jelenlét növekedésével kapcsolatban vegyes képet mutatnak a válaszok, az értékesítők közel 36%-a erősödésre, 31%-uk stagnálásra számít, míg 33%-uk csökkenő befektetői kedvvel kalkulál.

„A megkérdezett ingatlanértékesítők 59%-a észlelt elmozdulást a februári ingatlanpiacon, észrevételeik szerint növekedett az aktivitás, vagyis az ingatlanmegtekintések, vételi ajánlatok és az érdeklődések száma, 41%-uk szerint összességében erősödött a kereslet és gyarapodott a vevők száma. A szakértők tapasztalatait a Duna House februári tranzakciószám-becslése is megerősíti, amely szerint 7%-kal teljesített jobban az ingatlanpiac az idei év első hónapjához képest.” – tette hozzá Benedikt Károly.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Ez lehet az autóipar jövője

Az autóipar a magyar gazdaság egyik húzóágazata. Az iparág pedig jelenleg történetének legjelentősebb átalakulásán megy keresztül, mely hazánkat is érinti, hiszen a világ legnagyobb autóipari beszállítói közül több is jelentős kutatás-fejlesztési, és ezen belül...

Ezt veszik a magyarok a nyári hónapokban

Nyáron a vásárlói szokások is változnak, hiszen egészen más termékek kerülnek előtérbe a meleg idő beköszöntével. A nyári hónapokban a magyarok körében is az olyan termékek a legkeresettebbek, amelyek segítségével élvezetesebbé tehetik a szabadidős...

Újabb eszközön érhető el az RTL+ teljes kínálata

Az RTL+ a Vodafone TV médiaboxon keresztül is elérhető, így a telekommunikációs szolgáltatók közül elsőként a Vodafone Magyarország előfizetői már nagyképernyőn is megtekinthetik az RTL+ streaming platform mindhárom csomagjának kínálatát. A telekommunikációs szolgáltató ügyfelei...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Új iroda és új arculat a Mediatornál

Május végétől új irodába költözött a Mediator, a budapesti full-service reklámügynökség a XI. kerületi BudaPart DOWNTOWN-ba tette át székhelyét, ahol egy teljes szintet elfoglalnak. A költözéssel egyidejűleg az idén 18 éves ügynökség lecserélte korábbi...

Rekord a filmvásáron Cannes-ban

Rekordrészvétel volt a 76. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál idején tartott filmvásáron, amely szerda este ért véget. A fesztiválpalota alagsorában rendezett találkozón és vetítéseken több mint 14 ezer akkreditált filmes szakember, producerek, forgalmazók, moziüzemeltetők és alkotók...

Mentorprogrammal segítik a magyar e-kereskedőket

Több, mint százezer euró összértékű, cégekre szabott, egyedülálló szakmai programmal segíti az érett, nemzetközi terjeszkedést tervező magyar e-kereskedő cégeket a Digitális Kereskedelmi Szövetség. A program célja, hogy a bekerülő cégek sikeres hazai szakértők segítségével...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Ez lehet az autóipar jövője

Az autóipar a magyar gazdaság egyik húzóágazata. Az iparág pedig jelenleg történetének legjelentősebb átalakulásán megy keresztül, mely hazánkat is érinti, hiszen a világ legnagyobb autóipari beszállítói közül több is jelentős kutatás-fejlesztési, és ezen belül...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Ismert emberekhez költöztetett vadon élő állatokat a WWF

Gundel Takács Gáborhoz hiúz, Eke Angélához barnamedve költözött be a hetekben, mások lakásában pedig vidra és vaddisznó is felbukkant. De mit keresnek ezek a vadon élő állatok a négy fal között ahelyett, hogy természetes...

Magasabb szintre emelnék a fenntarthatóságot a szépségiparban

A nálunk is népszerű etikus kozmetikai márka a THE BODY SHOP meghirdette Changemaking Beauty programját, amellyel a teljes szépségipar felé intéz kihívást. Mindezt az alapító, Anita Roddick, az első „Changemaker” öröksége alapján.Dame Anita Roddick...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....