- Hirdetés -

Effekt 2030: idén is díjazták a vállalatokat

|

Idén a tavalyinál is több cég pályázott az Effekt 2030 – A közösségi befektetések díjára, melyet minden évben azok a példaértékű vállalati felelősségvállalási és fenntarthatósági programok nyerhetnek el, amelyek mérhető, kimutatható pozitív változásokat eredményeznek a társadalom és a környezet szempontjából. Az elismeréseket az Effekteam Egyesület október 1-jén megrendezett éves szakmai konferenciájának keretében vehették át a díjazottak, akik között szerepelt az Allianz, a Budapest Bank, a dm, az IKEA, az OTP Bank, a TESCO, a Tungsram, az UniCredit Bank és a Vodafone Alapítvány.

Az Effekt 2030 díjjal az Effekteam Egyesület a hazai vállalatok példamutató, innovatív és hatékony környezeti és társadalmi befektetési programjait ismeri el minden évben. A díjra az ENSZ fenntartható fejlődési céljaival (Sustainable Development Goals, SDG-k) összhangban kialakított általános kategóriákban, illetve a járványhelyzetre tekintettel bevezetett speciális, COVID-19 megoldások a közösségért kategóriákban lehet nevezni. A benyújtott pályázatokat öttagú szakmai zsűri értékeli és dönt a kategóriánkénti nyertesekről, valamint a shortlistre kerülő pályázatokról, amelyek közül a nagyközönség választhatja ki a közönségdíjas programot. A zsűri tagjai: Matolay Réka PhD, egyetemi docens, Budapesti Corvinus Egyetem; Nagy Bálint lapigazgató, Pénzcentrum.hu, Agrárszektor, HelloVidék; Pogány Éda regionális üzleti fenntarthatósági vezető, Syngenta; Schubauer Krisztina CSR szakértő, Future Mind; Szabó Gyula kuratóriumi elnök, Ökoszolgálat Alapítvány.

Idén az Esélyteremtő üzlet kategóriában az UniCredit Bank Hungary Zrt. érdemelte ki az Effekt 2030 díjat Social Impact Banking egy méltányosabb és igazságosabb társadalomért című pályázatával. A program keretében a bank – a méltányosabb és igazságosabb társadalom iránti elkötelezettsége jegyében – olyan vállalkozások, szervezetek működését támogatja és finanszírozza, melyek a társadalom számára mérhető értéket teremtenek, emellett a társaság hozzájárul a hazai vállalkozások és a lakosság pénzügyi ismereteinek bővítéséhez is.

Ebben a kategóriában második helyezést ért el a Vodafone Magyarország Alapítvány Vodafone Főállású Angyal Programja és harmadik lett a Sanofi-Aventis Zrt. KiDS (Kids and Diabetes in Schools) elnevezésű programja.

A Jövő gazdasága kategóriában a dm Kft. nyerte el a díjat Giving Friday elnevezésű pályázatával. A társaság a felelős fogyasztásra és a szolidaritásra hívta fel a figyelmet a kezdeményezéssel, melynek keretében a Black Friday napi akcióvadászat helyett a jótékonyságra helyezte a hangsúlyt, és aznapi forgalmának 5 százalékát jótékony célra ajánlotta fel.

Második helyen végzett a Vodafone Magyarország Alapítvány Vodafone Digitális Díj pályázata, míg a harmadik helyen a K&H Bank Zrt. Start it @K&H inkubátor projektje és a Samsung Electronics Magyar Zrt. Megoldások a holnapért elnevezésű programja osztozott. A kategóriában döntőbe jutott még a Tungsram Operations Kft. Kutatási célú vertikális farmja, melyet a zsűri innovációs különdíjjal jutalmazott újszerűsége és a jövő élelmiszerellátásában rejlő lehetőségei miatt.

A Zöld egyensúly kategória győztese a Budapest Bank Zrt. Zöld programja lett. A WWF Magyarországgal 2019-ben közösen indított program keretében a bank azt vállalta, hogy 2025-ig 25%-kal csökkeni saját széndioxid-kibocsátását.

A kategóriában második helyen végzett a Procter & Gamble RSC Kft. Felelős hajápolás: újratölthető csomagolásban néven benyújtott projektje és harmadik lett a Nestlé Hungária Kft. A világon elsőként papíralapú csomagolást kapott a hazai Nescafé 3in1 Classic elnevezésű pályázata.

A Mindenki társadalma kategóriában a Vodafone Magyarország Alapítvány Bright Sky mobilalkalmazását találta a legjobbnak a zsűri. Az alkalmazás a technológia segítségével próbál tenni a kapcsolati erőszak ellen. A statisztikák szerint ugyanis a nők csaknem fele tapasztalt már lelki vagy verbális erőszakot, és ez a szám a koronavírus megjelenésével még tovább nőtt. Az applikáció célja, hogy lehetővé tegye az információk gyors és biztonságos elérését, valamint lerövidítse a professzionális segítségig vezető utat.

Második helyen végzett az IKEA Lakberendezési Kft. Egy biztonságos otthonért projektje, harmadik lett az OTP Bank Nyrt. Innováció a jó ügyekért! Adományozási programja, továbbá döntőbe került a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. Sokszínűségi hét a Tescónál elnevezésű kezdeményezése is. A zsűri Hero különdíjjal ismerte el az IKEA bátorságát, hogy programjával felvállalt egy fontos és egyben nagyon kényes témát, a családon belüli erőszak problémáját, amely ellen a társaság a társadalom érzékenyítésével kíván tenni, hogy az otthon az emberek többsége számára biztonságos hely lehessen.

A járványhelyzetre tekintettel bevezetett speciális, COVID-19 megoldások a közösségért kategóriákban a következő eredmények születtek:

A Kiemelkedő támogató kategóriában az OTP Bank Nyrt. Segíteni maszkban is lehet elnevezésű programja nyerte az Effekt 2030 díjat. A kezdeményezés keretében az OTP Csoport több mint két és fél milliárd forint összegű támogatást nyújtott Magyarországon és a külföldi leánybanki országokban a koronavírus-járvány elleni védekezéshez. A kihívásokkal teli időszakban elsősorban azoknak igyekezett segíteni, akikre kulcsszerep hárult a védekezésben, kiemelve az egészségügyi és oktatási intézményeket, illetve akiket eleve nagyon nehéz helyzetben értek a pandémia következményei.

A Példamutató munkáltató kategória győztese a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. lett. A Tesco munkáltatói felelősségvállalása a járványhelyzetben című pályázat a koronavírus-járvány alatt működtetett munkáltatói aktivitásokat foglalta össze. A vállalat által hozott munkatársi intézkedések három fő pillére a családok védelme és segítése, a biztonságos munkakörnyezet megteremtése, illetve a szükséges gondoskodás és edukáció biztosítása volt.

Rendkívül szoros versenyben, második helyen végzett a Telenor Hungary Zrt. által benyújtott Krízisből erő – az újranyitás lélektana kezdeményezés, míg az Auchan Magyarország Kft. által benevezett Az Auchan járványhelyzetre adott válaszai elnevezésű projekt harmadik helyezést ért el. A kategória döntősei között szerepelt még az Allianz Hungária Zrt. Új munkamodell az Allianznál elnevezésű programja, a Budapest Airport Zrt. BUD Csoport Munkavállalóiért Alapítvány pályázata, valamint az EXIM Zrt. #EXIM1000 kihívása.

A szakmai zsűri által a döntőbe juttatott 22 pályázatra a nagyközönség is szavazhatott. A legtöbb voksot az Allianz Hungária Zrt. Új munkamodell az Allianznál elnevezésű programja kapta, és ezzel elnyerte az idei közönségdíjat. Az új munkamodell nemcsak hibrid (részben irodai, részben távoli) munkavégzést tesz lehetővé, hanem lefedi a vállalat teljes működését. A társaság törekvése, hogy munkavállalói számára rugalmas munkahelyet teremtsen, ügyfeleinek pedig kiemelkedő minőségű ügyfélélményt, egyszerűsített és gyors szolgáltatást kínáljon. A célok között szerepel egy agilis és rugalmas munkaszervezetet kialakítása is, amely támogatja a gyorsabb döntéshozatalt és a folyamatok gördülékeny végrehajtását.

A díjazottak az Effekteam Egyesület október 1-jén megrendezett KÖZÖSSÉG. HATÁS. JÖVŐ. – A hazai vállalatok jövőbeni működése, kihívások és innovációk az ESG szempontok tükrében című konferenciáján vehették át az elismeréseket. A szakmai programot és az ünnepélyes díjátadót – a rendezvény támogatóinak köszönhetően – ingyenesen kísérhették figyelemmel az érdeklődők az interneten keresztül.

Az idei döntős programokról további információk és részletes esettanulmány-gyűjtemény érhető el az Effekteam Egyesület honlapján

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...

Megérkezett az HBO nagyszabású sci-fi sorozata

Már elérhető a hazánkban forgatott Dűne: Próféciák az Max és az HBO kínálatában. A Pioneer Stillking Film és az HBO által készített sorozat 10 000 évvel Paul Atreides születése előtti időszakot mutatja be. Friss...

Egyre népszerűbbek a minilakások

Formálódik a minilakások iránti kereslet a hazai ingatlanpiacon. Zömében még mindig a befektetők keresik őket, azonban erősödött az otthonteremtési céllal szerződők köre is a kislakásokat választók között a fővárosban. A csekély, 20 négyzetméteres vagy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...