- Hirdetés -

Egészséget támogató innovációkat díjaznak

|

- Hirdetés -

Kétnapos hackermaraton várja március 25. és 27. között a vállalkozó szellemű innovátorokat, az esemény fókuszában pedig az egyik legfontosabb kincsünk, az egészség áll majd. A Hack&Heal szervezői a mindannyiunkat foglalkoztató ukrajnai konfliktusra is reagálnak: külön várják az olyan szoftveres és hardveres megoldásokat, melyek a háborús traumák feldolgozást vagy a felmerülő egészségügyi kihívásokat kezelik, illetve bármilyen módon támogatást nyújtanak az arra rászorulóknak. Az indulók egyénileg és csapatokban is megmérettethetik magukat, a zsűrit pedig olyan fejlesztésekkel nyűgözhetik le, melyek megkönnyítik a páciensek mindennapjait, megreformálják a betegellátást vagy egyszerűen csak lelki támaszt nyújtanak a nehéz napokban.

A Hack&Heal hackathon zajos sikert aratott a tavalyi évben, mintegy 206 résztvevő összesen 25 ígéretes projektet nyújtott be a zsűri elé. Az enyhülő járvány helyzetnek köszönhetően idén március 25. és 27. között hibrid formátumban tér vissza a verseny: a fejlesztők személyesen a budapesti EPAM székházban élhetik át a 48 órás hackermaraton élményét, míg az online indulók applikációk és digitális munkaterek segítségével csillogtathatják meg tudásukat. A megmérettetésre 2-5 fős csapatok és egyéni indulók jelentkezését is várja a szervező CraftHub, a Prezi és az IBM Budapest Lab spinoff-ja. Jelentkezni egészen március 23-ig tudnak az érdeklődők a Hack&Heal regisztrációs felületén.

Értékteremtő esemény: ötletek az egészség szolgálatában

A hackathon nevezői három főbb témakörben ötletelhetnek és hozhatnak megoldásokat az egészségügy, a test és lélek, valamint az innováció területén mutathatják meg fejlesztéseiket a neves iparági szakértőkből és szponzorokból álló zsűrinek. Az ukrajnai események hatására a szervezők kiemelten várják az olyan ötleteket, melyek a most kialakult krízishelyzetben nyújtanak támogatást, legyen szó a háborús traumák kezeléséről vagy az élelmiszer- és gyógyszerellátás biztosításáról. Továbbá, jöhetnek újdonságok a gyógyszerfejlesztés, rákkutatás, képalkotó módszerek, vagy akár a táplálkozás, étrendkiegészítés és a testmozgás terén is, de izgalmas fejlesztések születhetnek a mesterséges intelligencia és a 3D-technológiák egészségügyi alkalmazásaiból is. A lehetőségeknek szinte csak az indulók fantáziája szab határt, így joggal bízhatunk benne, hogy olyan innovatív megoldások születnek, melyek valóban hatással lehetnek mindennapi életünkre.

„Nem kell különösebben körül néznünk ahhoz, hogy lássuk, mennyire fontosak napjainkban az információs technológiai fejlesztések, az egészségügyet érintő innovációk pedig különösen nagy jelentőséggel bírnak. Szeretnénk lehetőséget adni a tehetségeknek, hogy a Hack&Heal-en megvalósíthassák ötleteiket, és ha kiemelkednek a mezőnyből, valóban nyomot hagyhassanak a világban. Mindenképpen reagálni szerettünk volna az aktuális ukrajnai eseményekre is, mert tudjuk, hogy ez a téma mindannyiunkat megmozgat, és úgy gondoljuk, hogy platformot tudunk adni azoknak, akik innovatív megoldásaikkal szeretnének támogatást nyújtani a nehéz helyzetben lévőknek – mi ezzel tudunk a leginkább segíteni” – mondja Baccifava Médea, a szervező CraftHub egyik alapítója.

Akár 4500 euró értékű nyereménnyel térhet haza a győztes

A verseny menete egyszerű: a jelentkezők a márciusi 25-i megnyitót követően nyújthatják be projektterveiket, melyekhez segítséget is kaphatnak a közreműködő szakértő mentoroktól. A Hack&Heal második napján tovább tökéletesíthetik ötleteiket és különböző csapatépítő programokon is részt vehetnek, hogy még jobban összekovácsolódjanak a mindent eldöntő utolsó fordulóra. Másnap délelőtt kell ugyanis leadniuk a végleges munkájukat, mégpedig egy maximum 2 perces pitchvideó és a fejlesztésük forráskódját tartalmazó GitHub repository formájában – ez azért is nagyon fontos, mert a szervezők és a zsűri látni szeretné, hogy megvalósítható és gyakorlati jelentőséggel bíró projektekről van szó.

Néhány órás zsűrizést követően jelentik be a 3 témakör nyertes fejlesztéseit, akik projektenként 1500 eurót és egy különleges lehetőséget kapnak arra, hogy élőben is bemutathassák megoldásukat és válaszolhassanak az érkező kérdésekre – ezután a szakmai zsűri és a résztvevő közönség együtt döntik el, ki lesz a hackathon abszolút győztese. Az esély mellett, hogy nyomot hagyhassanak a világban innovatív megoldásaikkal, a legjobb csapat akár 4500 euró értékű össznyereménnyel zárhatja a 48 órás megmérettetést. A Hack&Heal olyan szponzorok és szakmai támogatók segítségével valósulhat meg, mint az EPAM, a Formlabs és a Janssen.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Csatlakozik az EqualVoice-hoz a Ringier Hungary

Tegnap este, az idei Glamour Women of The Year Gálán jelentette be a Ringier Hungary médiavállalat, hogy portfóliójával csatlakozik a nemzetközi EqualVoice kezdeményezéshez, melynek célja, hogy növelje a nők láthatóságát, szakértői jelenlétét a médiatermékekben....

Egy új kezdet korszaka – interjú az RTL menedzsmentjével

A minden korábbinál nagyobb technológiai és szervezeti transzformációról, az üzleti és streamingpiaci eredményekről és tervekről is beszéltek az RTL nyolcfős menedzsmentjének tagjai a Marketing&Media magazinnak adott interjúban. Sorozatunk első részéből kiderül, hogy milyen változásokat...

Limitált kollekcióval rukkolt elő az IKEA

Az IKEA kilenc latin-amerikai alkotóval együttműködésben mutatja be az ünneplés hagyományait Latin-Amerikában. A kollaboráció eredményeként létrejött ÖMSESIDIG limitált kollekció harminc terméke segít megalapozni az ünnepi összejövetelek hangulatát. A kollekcióhoz tartozó üvegáruk, asztalterítékek, dekorációk és...

Csúcskategóriás mobilokkal és okoskarkötőkkel erősít a Huawei

Számos új csúcskategóriás terméket mutatott be a Huawei. Az innovatív eszközök között szerepel a HUAWEI P60 Pro és a HUAWEI Mate X3 zászlóshajó okostelefon, a HUAWEI MateBook X Pro notebook, a HUAWEI WATCH Ultimate...

Hatékonyabbak lehetnek a Facebook-hirdetések

Harminc-negyven százalékkal is jobban támogatja a Facebook algoritmusa a videókat a képeknél és a szöveges tartalmaknál, de a nem hirdetett bejegyzések nagyságrendekkel kevesebb embert érnek el a platformon. 2023 egyik nagy újdonsága, hogy a...

Helyi rádiókról döntött a Médiatanács

Egy berettyóújfalui rádió hatósági ellenőrzése során feltárt jogsértésekről döntött a Médiatanács legutóbbi ülésén. A testület ezen kívül elfogadta a Győr 100,1 MHz helyi vételkörzetű frekvencia pályázati felhívásának újabb kiírását is.A Berettyóújfalu 97,9 MHz-es frekvencián...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Különleges futamot nézhetnek a száguldás szerelmesei

Minden idők talán legkülönlegesebb NASCAR versenyét rendezik meg vasárnap Austinben. A texasi pályán két Formula-1-es világbajnok, Kimi Räikkönen és Jenson Button is próbára teszi a tudását - a finn másodjára, Button először fut neki...

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

Több mint ezer magyar céget érint az új szabályozás

A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY 11 tagországot elemző tanulmánya. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon,...

Több száz tonna hulladékot gyűjtöttek össze Ukrajnában

A háborús helyzet sem állíthatta meg a PET Kupa és a Diageo közös, a Tisza ukrajnai forrásvidékén zajló CALL-Action programját. A nehéz körülmények és mindennapos áramkimaradások ellenére a résztvevők kevesebb mint egy év alatt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....