- Hirdetés -

Magyar technológiával készülnek a hollywoodi szuperprodukciók

|

- Hirdetés -

A Lightware Visual Engineering több olyan szuperprodukciónál is elengedhetetlen, amely a zöldvásznak helyett LED-kijelzőket használ a forgatásokhoz. Az úgy nevezett bővített valóság, az XR (Extended reality) technológia lehetővé teszi a gyártók számára, hogy a virtuális díszlet segítségével nagy mennyiségű, komplex vizuális elemet készítsenek el utómunka nélkül, mindezt pedig úgy, hogy a zöld képernyők használatát is minimálisra veszik. A magyar vállalat olyan berendezéseket biztosít, amelyek a legmagasabb képhűséget biztosítják az olyan XR megoldásoknál, amelyeknél 2022-ben a legütősebb szuperprodukciókat, sorozatokat, filmeket és élő adásokat forgatták.

Az XR Screen technológia megjelenése a közelmúltban a film- és színpadtechnikai ipart gyökeresen változtatta meg. Ezek a rendkívül kifinomult és szabadon testreszabható videofal-megoldások ugyanolyan forradalmiak, mint annak idején a zöld képernyő volt, de a technológia fejlődésével a zöld képernyők fokozatosan a tegnapi nap megoldásaivá válnak, és átadják helyét a következő generációs technológiáknak, mint például az XR Screens.

Az XR technológia evolúciója leginkább a film és broadcast szektorban figyelhető meg eddig, hiszen olyan produkciók forgatásán használták az újdonságot, mint a Mandalorian, a Batman, Az oroszlánkirály vagy a Thor: Szerelem és mennydörgés. A broadcast területén is nélkülözhetetlen a technológia, olyan nevek használják például, mint a Riot Games, akik az eSport-bajnokságok közvetítésében remekelnek. A LED-es felvételi technológia ilyen használata igazi forradalmi előrelépés, hiszen a virtuális környezetet a bővített valósággal teljesen élethűen tudják bemutatni.

XR-technológiát használva a színészek a legmodernebb, köríves LED-képernyők előtt veszik fel a jeleneteket. Ezeken a LED-eken valós időben, számítógép által generált háttereket jelenítenek meg, amelyeken a mozgás, és a fények gyors változása is könnyedén kivitelezhető. A hagyományos zöldvásznas technikákkal ellentétben az XR a színészek és a tárgyak számára is képes olyan megvilágítást biztosítani, ami az adott környezetben a valóságban is jelen lenne, így élethű effektfelvételeket tudnak készíteni, miközben a színészek is természetesebb alakításokat nyújthatnak, mivel azokat a grafikai elemeket is látják mozogni, amelyeket a zöldvásznaknál például nem lehetett. Az XR-felvételek sokkal kevesebb utómunkát igényelnek az olyan hibák kijavításához, amik például azt sugallják, hogy zöldvászon előtt készült a jelenet.

Az XR-képernyőkkel szembeni egyik legfontosabb elvárás, hogy robusztus és megbízható AV-infrastruktúra végezze el a tömörítetlen videójelek továbbítását, mindezt úgy, hogy a képi világ, a valósághű megjelenés semmilyen formában nem sérül. Itt lép életbe a Lightware MX2 mátrixok fontossága, amelyek rövid időn belül a világszerte épülő XR-színpadok szerves részévé váltak, mivel 4K60, késleltetés nélküli videóátvitelt kínálnak HDMI 2.0 és DisplayPort 1.2 csatlakozásokon keresztül.

„Az olyan szuperprodukciókban, mint például a Mandalorian rengeteg pénzt költenek a háttérhez használt képek pixelpontos előállítására. Ezeknél kritikus fontosságú, hogy minden egyes pixel a megfelelő helyen legyen és pontosan oda kerüljön, ahová kell, akkor, amikor kell" - mondja Vida Gergely, a Lightware Visual Engineering alapítója. „Az MX2 standalone matrix termékcsalád hozta meg korábban a Lightware világsikerét, és folyamatos fejlesztéssel újabb és újabb technológiához tudjuk kapcsolni.”

Az egységek teljesen redundánsak, ami azért fontos szempont, mivel az XR-t egyre gyakrabban használják élő eseményeken is, mint például Billie Eilish „Where Do We Go - The Live Stream”-jén, vagy Katy Perry szingli napos Alibaba műsorán. Ennek megfelelően ezek a készülékek olyan N+1 redundáns tápegységekkel rendelkeznek, amelyek eltávolítása, valamint illesztése a rendszer kikapcsolása nélkül lehetséges, tehát ha az egyik tápegység váratlanul meghibásodik, a többi tápegység továbbra is zavartalanul tud működni, így az XR rendszer is hiba nélkül üzemel tovább.

„Világszerte egyre több XR-színpad épül, és egyre nyilvánvalóbbá válik a teljesítményt garantálni képes, kritikusan fontos komponensek iránti igény" – hangsúlyozta Vida Gergely. „Az élő közvetítések mellett, valamint a magas színvonalú és kiemelt műsorok és filmek esetében a költségek csökkenésével egyre több produkcióban használják a LED-es felvételi technológiát. Minden műfajban a helyszíni forgatások hatékonyabb és fenntarthatóbb alternatívájának tekintik, valamint a csúcsminőségű virtuális stúdiókörnyezetek továbbfejlesztésének. Örömünkre szolgál, hogy részt vehetünk ennek a technológiának a bevezetésében, és alig várjuk, hogy a jövőben is segíthessük az XR további fejlesztését, mindezt úgy, hogy még több ilyen felvétel készülhessen és még fotorealisztikusabb megjelenést tudjunk biztosítani."

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Új termékcsaláddal erősít az IKEA

Az irodabútor-kollekciót a világszerte változó munkatrendek hívták életre. A 85 irodabútorból álló termékcsalád többek között hangszigetelő panelekkel és természet által inspirált elemekkel teremt kellemes munkahelyi környezetet. A MITTZON hangszigetelő paravánoknál használt először az IKEA...

Ettől is függ, hogy mennyi pénzt kapnak a diákok

Idén június 21-én lesz az utolsó tanítási nap, ezt követően diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon. A munka világával való ismerkedést részben anyagi megfontolás, részben szakmai gyakorlatszerzés iránti érdeklődés határozza meg. A diákok többsége...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nemzetközi tulajdonoshoz kerülhet a Foxpost

Nemzetközi tulajdonossal folytathatja a további dinamikus növekedést a Foxpost, miután a csomagautomata vállalatot értékesítette a Wallis Csoport és a Trueway. A vevő a cseh Packetát is tulajdonló befektetői konzorcium, amely minden zárási feltétel teljesülése...

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...