- Hirdetés -

Egy év alatt tizenötezer szabadalmat nyújtott be a Huawei

|

Története során a legnagyobb növekedést érte el a Huawei Technologies tavaly az aktív szabadalmainak számát tekintve. A vállalat 2020 végén már 100 ezer élő szabadalommal rendelkezett, 15 ezerrel többel, mint egy évvel korábban. A Huawei tavaly 5464 nemzetközi találmányt nyújtott be bejegyzésre, csaknem kétszer annyit, mint legközelebbi versenytársa, a dél-koreai Samsung. A vállalat saját becslései szerint 2019 és 2021 között mintegy 1,2 milliárd dollár értékű bevételre tesz majd szert szabadalmi licencekből.

A Huawei az elmúlt évtizedben elsők között volt a világon a kutatás-fejlesztés terén. A vállalat K+F-re fordított beruházásainak összege elérte a 131,7 milliárd kínai jüant, a vállalat éves bevételének 15,3 százalékát. A Huawei 2020 végén több mint 105 ezer munkatársat foglalkoztatott a kutatás-fejlesztés területén, ez a vállalat összes munkavállalójának 53, 4 százaléka.

A cég az innovációhoz kapcsolódó beruházásainak köszönhetően 2020 végére már több mint 100 ezer aktív szabadalommal rendelkezett világszerte – mintegy 40 ezer szabadalomcsalád keretében. Ez a legnagyobb éves növekedés a Huawei történetében, 2019 végén 85 ezer bejegyzett találmány tulajdonosa volt a vállalat. A Huawei szabadalmainak többsége telekommunikáció területéhez, különösen az 5G mobilhálózati technológiához kapcsolódik, ám a vállalat nyújtott be biztonsági videokamerás megfigyelő alkalmazásokhoz és mesterséges intelligenciát használó elemző szoftverekhez köthető kérelmeket is.

2019-ben a Huawei volt az első az Európai Szabadalmi Hivatalnál bejelentett szabadalmak rangsorában, az Egyesült Államokban pedig a tizedik helyen végzett a benyújtott szabadalmak számát tekintve. 2020-ban már világelső lett a vállalat a Szellemi Tulajdon Világszervezetéhez (WIPO – World Intellectual Property Organization) benyújtott kérelmek számát tekintve. A Huawei tavaly 5464 nemzetközi szabadalomkérelmet nyújtott be, csaknem kétszer annyit, mint legközelebbi versenytársa, a dél-koreai Samsung.

Szabadalmak az átláthatóság jegyében

Jason Ding, a Huawei szellemi tulajdonért felelős részlegének vezetője elmondta, hogy a vállalat becslése szerint 2019 és 2021 között körülbelül 1.2-1.3 milliárd USD értékű bevételben részesül majd a szabadalmi licencekből. Széleskörű kezdeményezésének részeként a Huawei a jövőben rendszeresen bejelenti további innovációs és szellemi tulajdonjogi tevékenységeit, hogy a fogyasztók és a piac szereplői jobban megértsék a vállalat innovációs folyamatait és gyakorlatait.

A Huawei Technologies új tanulmányt is közzétett az innováció és a szellemi tulajdon témájában. A vállalat Fehér Könyve (White Paper) a 2010 előtti innovációs és szellemi tulajdoni történetére fókuszál: egészen az 1990-es évekig visszamenően tartalmaz adatokat, valamint a befektetésekhez és a kutatás-fejlesztéshez kapcsolódó mérföldköveket. Song Liuping, a Huawei vezető jogi tisztségviselője kiemelte, hogy meg akarják mutatni az elmúlt harminc évük innovációs történetét, illetve hosszú távú elkötelezettségüket a szellemi tulajdon tisztelete, védelme és támogatása mellett.

Más gyártók számára is elérhetővé teszi 5G-mobiltechnológiájának licencét a Huawei

A Huawei más okostelefon-gyártók számára is elérhetővé teszi szabadalommal védett 5G-mobiltechnológiáját, a licencdíj felső határát pedig 2,5 dollárban szabták meg eszközönként. A díjat a cég az átláthatóság miatt hozta nyilvánosságra, hogy a befektetők bizalmát növelje, illetve nyílt kommunikációval szeretné felvenni a harcot az Egyesült Államok kampányával szemben.

A Huawei járul hozzá legnagyobb mértékben az 5G-szabványokhoz, tisztességes, észszerű és megkülönböztetéstől mentes (FRAND) elveket követ a szabadalmi engedélyeztetés során. Reméljük, hogy a rögzített jogdíj és annak mértéke hozzájárul az 5G bevezetésének gyorsításához, átláthatóbb költségstruktúrát biztosítva a még szélesebb körű 5G alkalmazások számára.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...