- Hirdetés -

Egy év alatt tizenötezer szabadalmat nyújtott be a Huawei

|

- Hirdetés -

Története során a legnagyobb növekedést érte el a Huawei Technologies tavaly az aktív szabadalmainak számát tekintve. A vállalat 2020 végén már 100 ezer élő szabadalommal rendelkezett, 15 ezerrel többel, mint egy évvel korábban. A Huawei tavaly 5464 nemzetközi találmányt nyújtott be bejegyzésre, csaknem kétszer annyit, mint legközelebbi versenytársa, a dél-koreai Samsung. A vállalat saját becslései szerint 2019 és 2021 között mintegy 1,2 milliárd dollár értékű bevételre tesz majd szert szabadalmi licencekből.

A Huawei az elmúlt évtizedben elsők között volt a világon a kutatás-fejlesztés terén. A vállalat K+F-re fordított beruházásainak összege elérte a 131,7 milliárd kínai jüant, a vállalat éves bevételének 15,3 százalékát. A Huawei 2020 végén több mint 105 ezer munkatársat foglalkoztatott a kutatás-fejlesztés területén, ez a vállalat összes munkavállalójának 53, 4 százaléka.

A cég az innovációhoz kapcsolódó beruházásainak köszönhetően 2020 végére már több mint 100 ezer aktív szabadalommal rendelkezett világszerte – mintegy 40 ezer szabadalomcsalád keretében. Ez a legnagyobb éves növekedés a Huawei történetében, 2019 végén 85 ezer bejegyzett találmány tulajdonosa volt a vállalat. A Huawei szabadalmainak többsége telekommunikáció területéhez, különösen az 5G mobilhálózati technológiához kapcsolódik, ám a vállalat nyújtott be biztonsági videokamerás megfigyelő alkalmazásokhoz és mesterséges intelligenciát használó elemző szoftverekhez köthető kérelmeket is.

2019-ben a Huawei volt az első az Európai Szabadalmi Hivatalnál bejelentett szabadalmak rangsorában, az Egyesült Államokban pedig a tizedik helyen végzett a benyújtott szabadalmak számát tekintve. 2020-ban már világelső lett a vállalat a Szellemi Tulajdon Világszervezetéhez (WIPO – World Intellectual Property Organization) benyújtott kérelmek számát tekintve. A Huawei tavaly 5464 nemzetközi szabadalomkérelmet nyújtott be, csaknem kétszer annyit, mint legközelebbi versenytársa, a dél-koreai Samsung.

Szabadalmak az átláthatóság jegyében

Jason Ding, a Huawei szellemi tulajdonért felelős részlegének vezetője elmondta, hogy a vállalat becslése szerint 2019 és 2021 között körülbelül 1.2-1.3 milliárd USD értékű bevételben részesül majd a szabadalmi licencekből. Széleskörű kezdeményezésének részeként a Huawei a jövőben rendszeresen bejelenti további innovációs és szellemi tulajdonjogi tevékenységeit, hogy a fogyasztók és a piac szereplői jobban megértsék a vállalat innovációs folyamatait és gyakorlatait.

A Huawei Technologies új tanulmányt is közzétett az innováció és a szellemi tulajdon témájában. A vállalat Fehér Könyve (White Paper) a 2010 előtti innovációs és szellemi tulajdoni történetére fókuszál: egészen az 1990-es évekig visszamenően tartalmaz adatokat, valamint a befektetésekhez és a kutatás-fejlesztéshez kapcsolódó mérföldköveket. Song Liuping, a Huawei vezető jogi tisztségviselője kiemelte, hogy meg akarják mutatni az elmúlt harminc évük innovációs történetét, illetve hosszú távú elkötelezettségüket a szellemi tulajdon tisztelete, védelme és támogatása mellett.

Más gyártók számára is elérhetővé teszi 5G-mobiltechnológiájának licencét a Huawei

A Huawei más okostelefon-gyártók számára is elérhetővé teszi szabadalommal védett 5G-mobiltechnológiáját, a licencdíj felső határát pedig 2,5 dollárban szabták meg eszközönként. A díjat a cég az átláthatóság miatt hozta nyilvánosságra, hogy a befektetők bizalmát növelje, illetve nyílt kommunikációval szeretné felvenni a harcot az Egyesült Államok kampányával szemben.

A Huawei járul hozzá legnagyobb mértékben az 5G-szabványokhoz, tisztességes, észszerű és megkülönböztetéstől mentes (FRAND) elveket követ a szabadalmi engedélyeztetés során. Reméljük, hogy a rögzített jogdíj és annak mértéke hozzájárul az 5G bevezetésének gyorsításához, átláthatóbb költségstruktúrát biztosítva a még szélesebb körű 5G alkalmazások számára.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez lehet az okosmobilok jövője

Abu-Dzabiban, a Fortune Global Forum 2023-on Dr. Ray Guo, a HONOR marketingigazgatója beszélt az okos készülékek jövőjéről. Egyéb vállalati vezetőkkel tárgyalta az intelligens világ jövőképét, kitérve a hajlítható eszközök népszerűségére, a mesterséges intelligenciára és...

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Szoboszlaival kezdi az új évet a Network4

December 3-án a MATCH4-en láthatják a szurkolók, ahogyan a Liverpool a Fulhamet fogadja, közvetlenül karácsony előtt, december 20-án pedig a Liverpool - West Ham Ligakupa-negyeddöntő kerül képernyőre. A rajongóknak jól indul az új év...

Jeges izgalmak a Sport TV-n

Nem volt még arra példa Magyarországon, hogy televízióban is követhető legyen az U20-as divízió 1/A jégkorong-világbajnokság. A Sport TV azonban december 10-16. között élőben közvetíti a magyar válogatott mérkőzéseit a hazai eseményről.December 10. és...

Hatalmas a különbség a borvidékek ingatlanárai között

Magyarország hat borrégiója közül az Etyek-Budai, a Móri, a Neszmélyi, a Pannonhalmi és a Soproni borvidéket magában foglaló Felső-Pannon borrégióban volt a legdrágább, csaknem 500 ezer forint a lakások négyzetmétere 2022-2023-ban. A legalacsonyabb, négyzetméterenkénti...

Automata boltot nyitott a Spar

Mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli SPAR automata üzlet működött két napon át Budapesten, Európa legnagyobb Sneakerness fesztiválján. Az elsősorban a Z-generáció tagjainak szánt szolgáltatás teszt-üzemmódban dolgozott, de a mobil „Satellit Store S”...

Messze még a hazai cégek valódi felelősségvállalása

A hazai cégek elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás (CSR) tekintetében, de távol vannak attól, hogy valódi megoldásokat nyújtsanak a szociális és környezeti problémák hatékony kezelésére – derül ki a WHC Csoport és a Scale Impact...

Egyre tudatosabbak a magyar munkavállalók

A munkavállalók háromnegyede tartja fontosnak a munka és a magánélet összeegyeztethetőségét – derült ki a Családbarát Magyarország Központ munkaerőpiaci kutatásából. Az országos reprezentatív felmérés célja elsősorban a magyarországi atipikus foglalkoztatási helyzet feltárása volt, különösképpen...

Különleges kiállítással ünnepel a Népszava

1873-tól napjainkig vezeti végig a látogatót a magyar újságírás legnagyobb hagyományokkal bíró, folyamatosan máig is aktív napilapjának címoldalain keresztül a Fuga Építészeti Központban november 29-én nyíló kiállítás. A történelem nagy viharait is túlélő, idén...

Nagyot ment „A LEGO Oroszlán” az idei Effie-n

A marketing Oscarjaként is emlegetett Effie hazai versenyének nagy győztese a három Arannyal és a Platina Effie-vel jutalmazott „A LEGO Oroszlán” című pályamű lett. A LEGO Hungary és a Red Lemon Media kampánya az...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erős lehet az év vége az ingatlanpiacon

Nem csak az üzletekben, az ingatlanpiacon, a pénzintézetekben és a hivatalokban is dömpingre számítanak a Duna House és a Credipass szakértői idén decemberben. A befektetők ingatlanvásárlási kedvét az inflációkövető állampapír kivezetése erősítheti a megszokottnál...

Ez lehet az okosmobilok jövője

Abu-Dzabiban, a Fortune Global Forum 2023-on Dr. Ray Guo, a HONOR marketingigazgatója beszélt az okos készülékek jövőjéről. Egyéb vállalati vezetőkkel tárgyalta az intelligens világ jövőképét, kitérve a hajlítható eszközök népszerűségére, a mesterséges intelligenciára és...

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Szoboszlaival kezdi az új évet a Network4

December 3-án a MATCH4-en láthatják a szurkolók, ahogyan a Liverpool a Fulhamet fogadja, közvetlenül karácsony előtt, december 20-án pedig a Liverpool - West Ham Ligakupa-negyeddöntő kerül képernyőre. A rajongóknak jól indul az új év...

Jeges izgalmak a Sport TV-n

Nem volt még arra példa Magyarországon, hogy televízióban is követhető legyen az U20-as divízió 1/A jégkorong-világbajnokság. A Sport TV azonban december 10-16. között élőben közvetíti a magyar válogatott mérkőzéseit a hazai eseményről.December 10. és...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...

Fókuszban a multiplatform növekedés

A lineáris piac lassan elérheti a maximumát, és egyre inkább van egy olyan típusú közönség, amelyik a streaming felé fordul – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Borsány-Gyenes András. A Network4 Media Group vezérigazgatója beszélt a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Új törvény segítheti, hogy fenntarthatóbban működjenek a vállalatok

Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot az Országgyűlésnek – hívja fel a figyelmet az EY. Az érintett hazai cégeknek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontból is át kell világítaniuk működésüket,...

Díjat nyert a K&H fenntarthatósági indexe

A Kreatív magazin szakmai zsűrije ezüst Prizma-díjjal értékelte a K&H fenntarthatósági indexét és a hozzá kapcsolódó kommunikációs tevékenységet, amely hatékonyan és társadalmilag felelősen alkalmazza az adat- és kutatásalapú PR-eszközöket. A hazai PR-, reklám- és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....