- Hirdetés -

Tavaly több mint 186 millió forinttal segített a SPAR

|

- Hirdetés -

Harminc éves magyarországi története során a vállalat számára mindig is fontos volt a hazai társadalmi életben való tevékeny részvétel és az önzetlen partnerség. A SPAR aktívan részt vesz a mindennapok jobbá tételében: többek között az egészséggel kapcsolatos és a szociális ügyek, az oktatás, a kultúra és a sport területén támogat segítő szervezeteket. Mindezen törekvéseket és kezdeményezéseket a „SPAR – a fenntartható jövőért” program szervezi egységes keretbe és teszi hatékonnyá.

„A világjárvány és a kényszerű bezárkózás idején különösen felértékelődik az emberek egymás iránti empatikus segítőkészsége. Óriási öröm és büszkeség, hogy a nehéz helyzetben is megtapasztalhattuk vásárlóink rendkívüli áldozatvállalását. Nekik is köszönhetően a vállalatunk változatos, az élet számos területére kiterjedő közösségi jótékonysági kezdeményezései, társadalmi akciói során tavaly több mint 186 millió forintot fordított a társadalmi fenntarthatósági ügyekre. A meghatározóan stratégiai partnerünk, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat közreműködésével megvalósult támogató programjaink személyessége megérintette a vevőközönséget is a kihívásokkal teli 2020-as esztendőben, ami igazán reménykeltő és biztató a jövőre nézve” – mondta Maczelka Márk kommunikációs vezető.

Tízezer család boldog karácsonya

Az „Adni Öröm!” karácsonyi jótékonysági kezdeményezésével a SPAR több mint húsz esztendeje segíti a nehéz körülmények között élőket. A Magyar Máltai Szeretetszolgálat koordinálásával létrejött adománygyűjtő akció során 2020 decemberében a vásárlók – a 105 kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházban, illetve a SPAR online shopjában – 18 millió forint értékű adománykártya megvásárlásával segítették embertársaikat. A felajánlásoknak köszönhetően a szervezet tízezer családhoz és egyedülálló idős emberhez tudott élelmiszercsomagot eljuttatni még az ünnepek előtt. Az üzletlánc az akció végén rendhagyó hozzájárulással növelte a kezdeményezés sikerét: megduplázta a vásárlói adományok értékét, így a tavalyi „Adni Öröm!” összesen 36 millió forintos gyűjtéssel zárult.

A Magyar Máltai Szeretetszolgálat termékei a polcokon

A SPAR és a Szeretetszolgálat egy másik kezdeményezése keretében a szervezet tiszaburai varrodájának vászontáskáit értékesítik az INTERSPAR-hálózatban. Az eladások a hátrányos helyzetű településen dolgozó asszonyokat és édesanyákat segítik, miközben remek környezetbarát alternatívát kínálnak a bevásárlásokhoz. A másik közös vállalás a Magyar Máltai Szeretetszolgálat élelmiszereinek forgalmazása immár egy éve, az áruházlánc kijelölt budapesti és vidéki üzleteiben. A hibiszkusz teák, a különleges és hagyományos ízesítésű szószok, zöldségkrémek vagy lekvárok értékesítése a jótékonysági szervezet pátyi és gyulaji műhelyeiben dolgozó sérült, illetve a társadalom peremére szorult munkavállalóknak jelent megélhetést. A cikkek keresettek és népszerűek a SPAR-csoport üzleteiben, ez mutatja a modell eredményességét. A legfőbb hatás – a társadalmi haszon – azonban az, hogy a projektben résztvevő emberek ma már értékteremtő munkát végeznek, amely a családok életét is alapjaiban megváltoztatta.

Járványügyi és gyermekvédelmi dolgozók étkezésének támogatása

Az Etesd a Dokit! civil mozgalom keretében az áruházlánc a vírusvédekezés első vonalában küzdő ápolóknak, nővéreknek, orvosoknak biztosított az üllői SPAR enjoy. convenience üzemében készülő, előrecsomagolt szendvicseket ingyenesen. A vállalat emellett 1,5 millió forint adománnyal is támogatta a kezdeményezést, amely így naponta több mint száz egészségügyi dolgozó – ellenszolgáltatási nélküli – meleg ebédjéről tudott gondoskodni.

A SPAR fentieken túl az UNICEF Magyarország felhívására pénzügyi támogatást nyújtott és szendvicseket biztosított a gyermekvédelmi gondoskodásban élő gyermekeknek és az ellátórendszerben dolgozó munkatársaknak. Az áruházlánc a hátrányos helyzetű, beteg, nehéz helyzetben lévő gyerekeknek a járvány idején is éjjel-nappal támaszt nyújtó szervezet munkáját kétmillió forinttal segítette, valamint szendvicsekkel járult hozzá a gyerekvédelmi intézményekben élő védencek és a velük foglalkozó szakemberek étkeztetéséhez.

Támogatás az éhező gyermekeknek

A Gyermekétkeztetési Alapítvány 1993 óta segíti a szegénységben élő vagy alultáplált, egysíkúan étkező gyerekeket, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű ételhez jussanak. A szervezet az üzletlánccal nyolc éve működik együtt, és gyűjt e célra pénzadományt több mint száz áruházában. 2020-ban 2,5 millió forintot adományoztak a vásárlók erre a fontos ügyre. A SPAR vásárlói által kapott támogatásból olyan családokat támogatott az alapítvány, akik a koronavírus világjárvány miatt kerültek kilátástalan helyzetbe: mintegy 300 család 700 gyermekének segítettek abban, hogy egészségesebben fejlődjenek és ne éhezzenek. A rászorulók az alapvető élelmiszereken kívül friss gyümölcsöt és zöldséget is kaptak.

A gyermekek betegségeinek leküzdéséért – egy lufi, dupla öröm

A SPAR Magyarország és a Tegyünk a Leukémiás Gyermekekért és Betegekért Közhasznú Alapítvány együttműködése évtizedes múlttal büszkélkedhet. Az üzletlánc az áruházaiban helyet biztosít az adománygyűjtésnek – a lufihajtogató animációs standnak –, illetőleg támogatja a leukémiás családok nyári táborát. A támogatásokkal a szervezet folyamatosan tudja segíteni a leukémiában, egyéb vérképzőszervi eredetű betegségben, csontvelő-transzplantációban érintett családokat: az alapítvány az elmúlt 11 évben közel ezer családnak tudott segíteni, ami nagyságrendileg 120 millió forint közvetlen betegtámogatást jelent.

Gondoskodás sérült, megváltozott munkaképességű emberekről

Az esélyegyenlőség iránt elkötelezett SPAR a tótvázsonyi Janka Tanyával 2017 óta működik együtt. A nonprofit szervezet célja olyan napközbeni foglalkozás megvalósítása, ami lehetővé teszi a siker megélését és hozzájárul ahhoz, hogy autista embertársaink a társadalom alkotó részesei legyenek. A civil szervezettel történő együttműködés során a veszprémi INTERSPAR munkatársai heti két-három alkalommal fogadják a fiatalokat, akik fejlesztő pedagógusaik irányításával változatos – árufeltöltői, raktározási – feladatokat látnak el az áruházban. Az általuk készített díszek és használati tárgyak évek óta megvásárolhatók a cég központjában megrendezett karácsonyi és húsvéti vásárokon is.

A Janka Tanya pártfogoltjai mellett az üzletlánc további két partnerszervezetének fiataljait is segíti: a vállalatnak köszönhetően az Esőemberke Alapítvány a Vas Megyei Autistákért, és a Zala megyei Alapítvány az Autista Gyermekekért pártfogoltjai is lehetőséget kapnak a beilleszkedésre. A tótvázsonyi, vasi és a zalai fiatalok segítése mellett a vállalat nagy figyelmet fordít megváltozott munkaképességű kollégáinak beilleszkedésére és a hosszú távú foglalkoztatásukra is: munkavállalóinak érzékenyítő tréningeket tart, és esélyegyenlőségi referenst alkalmaz. Az üzletlánc több mint tíz éve árusítóhelyeket biztosít a Szerencsejáték Zrt.-nek, ami által közel száz szuper- és hipermarketben vásárolhatók sorsjegyek megváltozott munkaképességű emberektől.

A cég 2010-ben kapta meg először a Fogyatékosságbarát Munkahely elismerést, azóta pedig minden alkalommal átvehette a díjat.

Magyar gazdák, agrárvállalkozók és élelmiszeripari gyártók piacra jutásának segítése

A hazai kereskedelemben egyedülálló, a vállalatnak az Agrármarketing Centrum szakmai együttműködésével megvalósult kezdeményezése, amely a magyar termékinnovációkat támogatja. A Hungaricool by SPAR versenyben a szervezők a fenntarthatóságot is szem előtt tartó, kreatív élelmiszereket kerestek. Az eredeti ízkombinációjú, újszerű és ötletes termékek 2020. március végétől az összes, jelenleg 34 INTERSPAR áruház kínálatában, illetve a SPAR online shopjában is elérhetőek. A segítség fokozott jelentőséggel bír a piacra törekvő hazai vállalkozásoknak a koronavírus világjárvány időszakában.

A kereskedelmi lánc 2021-ben a termékversenyét azzal folytatja, hogy csatlakozik az RTL Klub Cápák között című, főműsoridős, népszerű üzleti show-jához, amelyben nemzetközileg elismert befektetők értékelik majd a fejlesztéseket.

Adományozás és eledelgyűjtés az állatok részére

A SPAR Magyarország a szuper- és a hipermarketeiben feleslegessé váló, kereskedelmi forgalomba már nem hozható, vagy az onnan kivont élelmiszereket olyan szervezeteknek, egyesületeknek, állatkerteknek és vadasparkoknak ajánlja fel, melyek állatok gondozásával és megmentésével foglalkoznak. 2020-ban közel 2500 tonna mennyiségben adott át ilyen termékeket 133 szervezetnek.

A vállalat a fentieken túl a kiskedvencekért tevékenykedő civil szervezeteket is támogatja, ebben fő partnere közel egy évtizede az Országos Állatvédőrség Alapítvány. Az alapítvány koordinálásában majdnem 60, állatokat védő segítőszervezet gyűjt a házi kedvenceknek eledelt országszerte a SPAR és INTERSPAR áruházakban. A vásárlók tavaly a kutyáknak 8046 kilogramm száraz tápot, 4507 darab konzervet és 259 darab szalámit, a macskáknak pedig 1361 kilogramm száraz tápot és 7415 darab konzervet adományoztak. A cicák kifejezetten örülhettek: a számukra vásárolt ajándék konzerv és tasakos eledel mennyisége az előző évhez képest megkétszereződött.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...

Magasra tette a lécet a K&H

Magyarországon az első pénzintézetként idén eléri a karbonsemlegességet a K&H. Mindez összhangban van anyavállalatának, a belga KBC Csoport minden országra kiterjedő, csoportszintű fenntarthatósági stratégiájával. A következő lépés, hogy kialakítsák finanszírozási tevékenységük társadalmi és gazdasági...

Duplázott a lakáspiac

A lakóingatlan-piac számos meglepetést tartogatott az idei évben: míg januárban a legfőbb kérdés az volt, hogy meddig csökkenhetnek az árak, ősszel már ismét azt kellett latolgatni, hogy meddig drágulhatnak még az ingatlanok. A folyamat...

Díjazták a Lidl fenntarthatósági törekvéseit

Fenntarthatóság Szimbóluma díjjal jutalmazták a Lidl Magyarország környezeti és társadalmi fenntarthatósági törekvéseit, valamint fenntartható termékfejlesztéseit. A verseny célja, hogy minden évben bemutassák azokat a programokat, amelyek pozitív példaként állhatnak mind a piaci szereplők, mind...
rádió mikrofon

Újabb rádiós döntéseket hozott a Médiatanács

Székesfehérváron és Kiskőrösön is frekvenciát nyert a Katolikus Rádió, Nyíregyházán és Gyöngyösön pedig újabb pályázatok indulnak. A Médiatanács nyertest hirdetett a Székesfehérvár 96,1 MHz és a Kiskőrös 91,7 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára...

Idén Nyíregyháza lett a Marketing Fővárosa

Nyíregyháza nyerte el a Marketing Fővárosa 2021 címet a Magyar Marketing Szövetség és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete által idén már hetedik alkalommal meghirdetett Városmarketing Gyémánt Díj pályázaton, amelynek díjátadóját a Marketing...

Rekordot döntött a Hypewriter

Minden eddiginél többen, 38 országból 450-en jelentkeztek az idén harmadik alkalommal meghirdetett Hypewriter nemzetközi sorozatötlet pályázatra. A nyolc legizgalmasabb pályamű alkotója október 5-én pitchfórumon mutathatja be sorozatötletét, a nyertes 10.000 euróval lesz gazdagabb, pályaművéből...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Reklámozás és korhatáros műsorok jelzése miatt vizsgálódik a Médiatanács

Az RTL Klub és a Duna televízió műsorait kifogásoló bejelentések alaptalannak bizonyultak, a Kölcsey TV, a Somony TV és a hatoscsatorna ellen viszont eljárást indított a Médiatanács. Nem indít eljárást a testület egy júliusban a...

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...
- Hirdetés -

CMO

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...