- Hirdetés -

Egy svéd startuppal zöldít tovább a BMW

|

- Hirdetés -

A BMW Group úgy tervezi, hogy sorozatgyártási folyamataihoz 2025-től olyan, akár 95 százalékkal alacsonyabb emisszió mentén előállított acélt fog beszerezni, amely nem igényel fosszilis erőforrásokat, így például szenet sem. A BMW Group erre vonatkozóan most megállapodást kötött a svédországi H2 Green Steel startup vállalattal, amely az acél előállításához kizárólag hidrogént és megújuló energiákból származó zöldenergiát használ. Kiváltképp energiaigényes előállítási folyamatai miatt az acélgyártás a globális károsanyag-kibocsátás egyik legfőbb forrásának számít.

„Célunk, hogy 2030-ra mintegy kétmillió tonnával csökkentjük acélbeszállítói hálózatunk károsanyag-kibocsátását, amelyhez a hidrogénnel és zöldenergiával előállított acél beszerzése döntő mértékben járulhat hozzá” – mondta Dr. Andreas Wendt, a BMW AG igazgatótanácsának beszerzésekért és beszállítói hálózatért felelős tagja. „Az acél nélkülözhetetlen alapanyag az autógyártásban, és nem lesz kevésbé fontos a jövő járműgenerációi számára sem. Azon innovatív technológiák, amelyek lehetővé teszik a gyakorlatilag emisszió-mentes acélgyártást, jelentős mértékben hozzájárulhatnak ahhoz, hogy képesek legyünk csökkenteni acélbeszállítói hálózatunk károsanyag-kibocsátását” – tette hozzá.

Zárt alapanyag-körforgás

A BMW Group és az H2 Green Steel a zöldenergia hasznosításával előállított acél beszállítása mellett egy zárt alapanyag-körforgás kialakításáról is megállapodott: az H2 Green Steel visszaszállítja magához a bajor prémiummárka sorozatgyártási folyamatai során, például az ajtók kikönnyítésekor keletkező lemezmaradványokat, amelyeket újra feldolgoz és az üzemekbe új acéltekercsekként szállítja vissza. A gazdasági körforgás égisze alatt a nyersanyagok így többszörösen felhasználhatók maradnak, a természet erőforrásai pedig megóvhatók. Mivel előállításához kevesebb energia szükséges, a másodlagos acél az elsődleges anyaghoz képest átlagosan 50-80 százalékkal csökkenti a károsanyag-kibocsátást.

A BMW Group már most is 20-100 százalék közötti arányban használ másodlagos acélt járműveiben, ezt az arányt pedig a jövőben még tovább növeli. A BMW Group Európában működő présüzemei évente több mint félmillió tonna acélt dolgoznak fel.

Ideális helyszín Észak-Svédországban

Az H2 Green Steel az észak-svédországi Norrbotten tartományban, az Északi sarkkör közelében építi acélgyártó üzemét. A régió főként rénszarvasairól és a szemkápráztató sarki fényről ismert, emellett azonban kiváló minőségű vasércet és megújuló energiaforrásokból, így például víz- és szélenergia hasznosításával előállított energiát is kínál, amelyekhez kulcsfontosságú tengeri kikötő és több generáció óta halmozódó acélgyártási szaktudás is társul.

A hagyományos, kokszra támaszkodó acélgyártási eljárásokkal szemben az H2 Green Steel zöldenergia hasznosításával előállított hidrogént használ a vasoxid oxigénjének eltávolítására. A vasérc eme közvetlen redukciója során szinte egyáltalán nem keletkezik szén-dioxid, csupán víz, a jövőbe mutató folyamat károsanyag-kibocsátása így a hagyományos eljárásénál mintegy 95 százalékkal kisebb. Kifejezetten erre a folyamatra épített hidrogénerőművét – amely a régió területéről származó vizet és zöldenergiát hasznosítja – a vállalat közvetlenül az acélgyártó üzembe integrálja majd. Az H2 Green Steel a gyártási folyamat többi fázisában is helyben előállított zöldenergiát használ.

2024-től a BMW Group ugyanebből a régióból szerzi be a Northvolt akkumulátorcelláit

A svédországi Northvolt vállalat, amely hálózatról tölthető autókhoz fejleszt és gyárt akkumulátorcellákat, szintén kihasználja az észak-svédországi régióban rejlő zöldenergia-potenciált. 2018-ban a bajor prémiumgyártó és a Northvolt akkumulátorcella-fejlesztésre irányuló együttműködésbe kezdett, majd tavaly a két vállalat egy hosszútávra szóló akkumulátorcella-beszállítási megállapodást is aláírt, amelynek értelmében 2024-től az akkumulátorcellákat a Northvolt észak-svédországi Skellefteå városában épülő gigagyárában fogják gyártani. A vállalat az akkumulátorcellák gyártásához kizárólag helyben előállított, szél- és vízenergia hasznosításából származó zöldenergiát használ majd.

A Neue Klasse modellgeneráció új mércét állít fel

2025-től a BMW Group a Neue Klasse modellgeneráció műszaki alapjain rendezi újra évtizedek óta sikeresen bővülő modellpalettáját. A Neue Klasse modellgeneráció három fő alappillére támaszkodik: egy teljesen újratervezett informatikai és szoftverszisztémára, a nagyteljesítményű elektromos hajtáslánc-technológiák és akkumulátorok új generációjára, valamint a modellek teljes életciklusát felölelő, radikálisan kimagasló fenntarthatósági szintre. Mindezen kvalitások egy olyan átfogó járműszerkezetben egyesülnek, amelyet kompromisszumok nélkül a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák sajátosságaihoz optimalizáltak és amely új mércét állít fel a digitalizáció és az elektromos mobilitás területén – a jövő járműgenerációiban is garantálva a BMW által fémjelzett, hamisítatlan vezetési élményt.

Intenzív elköteleződés a környezetvédelmi és társadalmi normák mellett

A ResponsibleSteel nonprofit szervezet égisze alatt a BMW Group a környezetvédelmi és társadalmi normák kialakításában, illetve betartatásában is aktív szerepet vállal, a bányáktól kezdve teljes értékláncára vonatkozóan. Az acélipar üzemeire kidolgozott fenntarthatósági szabványt 2019-ben egy több érdekelt fél közreműködésével zajló folyamat részeként tették közzé, a jövőbeni működés alapját képezve. A ResponsibleSteel az acélipar első globális méretű, több érdekelt felet érintő szabványa és hitelesítési kezdeményezése.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Cápák között és a Tények áll az élen

Egyik a 18-49 éveseknél, másik a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. A főműsoridőben egész szoros volt a verseny az RTL Klub és a TV2 között. Az év első hetéhez képest mindkét vezető kereskedelmi csatorna...

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA