- Hirdetés -

Egy svéd startuppal zöldít tovább a BMW

|

- Hirdetés -

A BMW Group úgy tervezi, hogy sorozatgyártási folyamataihoz 2025-től olyan, akár 95 százalékkal alacsonyabb emisszió mentén előállított acélt fog beszerezni, amely nem igényel fosszilis erőforrásokat, így például szenet sem. A BMW Group erre vonatkozóan most megállapodást kötött a svédországi H2 Green Steel startup vállalattal, amely az acél előállításához kizárólag hidrogént és megújuló energiákból származó zöldenergiát használ. Kiváltképp energiaigényes előállítási folyamatai miatt az acélgyártás a globális károsanyag-kibocsátás egyik legfőbb forrásának számít.

„Célunk, hogy 2030-ra mintegy kétmillió tonnával csökkentjük acélbeszállítói hálózatunk károsanyag-kibocsátását, amelyhez a hidrogénnel és zöldenergiával előállított acél beszerzése döntő mértékben járulhat hozzá” – mondta Dr. Andreas Wendt, a BMW AG igazgatótanácsának beszerzésekért és beszállítói hálózatért felelős tagja. „Az acél nélkülözhetetlen alapanyag az autógyártásban, és nem lesz kevésbé fontos a jövő járműgenerációi számára sem. Azon innovatív technológiák, amelyek lehetővé teszik a gyakorlatilag emisszió-mentes acélgyártást, jelentős mértékben hozzájárulhatnak ahhoz, hogy képesek legyünk csökkenteni acélbeszállítói hálózatunk károsanyag-kibocsátását” – tette hozzá.

Zárt alapanyag-körforgás

A BMW Group és az H2 Green Steel a zöldenergia hasznosításával előállított acél beszállítása mellett egy zárt alapanyag-körforgás kialakításáról is megállapodott: az H2 Green Steel visszaszállítja magához a bajor prémiummárka sorozatgyártási folyamatai során, például az ajtók kikönnyítésekor keletkező lemezmaradványokat, amelyeket újra feldolgoz és az üzemekbe új acéltekercsekként szállítja vissza. A gazdasági körforgás égisze alatt a nyersanyagok így többszörösen felhasználhatók maradnak, a természet erőforrásai pedig megóvhatók. Mivel előállításához kevesebb energia szükséges, a másodlagos acél az elsődleges anyaghoz képest átlagosan 50-80 százalékkal csökkenti a károsanyag-kibocsátást.

A BMW Group már most is 20-100 százalék közötti arányban használ másodlagos acélt járműveiben, ezt az arányt pedig a jövőben még tovább növeli. A BMW Group Európában működő présüzemei évente több mint félmillió tonna acélt dolgoznak fel.

Ideális helyszín Észak-Svédországban

Az H2 Green Steel az észak-svédországi Norrbotten tartományban, az Északi sarkkör közelében építi acélgyártó üzemét. A régió főként rénszarvasairól és a szemkápráztató sarki fényről ismert, emellett azonban kiváló minőségű vasércet és megújuló energiaforrásokból, így például víz- és szélenergia hasznosításával előállított energiát is kínál, amelyekhez kulcsfontosságú tengeri kikötő és több generáció óta halmozódó acélgyártási szaktudás is társul.

A hagyományos, kokszra támaszkodó acélgyártási eljárásokkal szemben az H2 Green Steel zöldenergia hasznosításával előállított hidrogént használ a vasoxid oxigénjének eltávolítására. A vasérc eme közvetlen redukciója során szinte egyáltalán nem keletkezik szén-dioxid, csupán víz, a jövőbe mutató folyamat károsanyag-kibocsátása így a hagyományos eljárásénál mintegy 95 százalékkal kisebb. Kifejezetten erre a folyamatra épített hidrogénerőművét – amely a régió területéről származó vizet és zöldenergiát hasznosítja – a vállalat közvetlenül az acélgyártó üzembe integrálja majd. Az H2 Green Steel a gyártási folyamat többi fázisában is helyben előállított zöldenergiát használ.

2024-től a BMW Group ugyanebből a régióból szerzi be a Northvolt akkumulátorcelláit

A svédországi Northvolt vállalat, amely hálózatról tölthető autókhoz fejleszt és gyárt akkumulátorcellákat, szintén kihasználja az észak-svédországi régióban rejlő zöldenergia-potenciált. 2018-ban a bajor prémiumgyártó és a Northvolt akkumulátorcella-fejlesztésre irányuló együttműködésbe kezdett, majd tavaly a két vállalat egy hosszútávra szóló akkumulátorcella-beszállítási megállapodást is aláírt, amelynek értelmében 2024-től az akkumulátorcellákat a Northvolt észak-svédországi Skellefteå városában épülő gigagyárában fogják gyártani. A vállalat az akkumulátorcellák gyártásához kizárólag helyben előállított, szél- és vízenergia hasznosításából származó zöldenergiát használ majd.

A Neue Klasse modellgeneráció új mércét állít fel

2025-től a BMW Group a Neue Klasse modellgeneráció műszaki alapjain rendezi újra évtizedek óta sikeresen bővülő modellpalettáját. A Neue Klasse modellgeneráció három fő alappillére támaszkodik: egy teljesen újratervezett informatikai és szoftverszisztémára, a nagyteljesítményű elektromos hajtáslánc-technológiák és akkumulátorok új generációjára, valamint a modellek teljes életciklusát felölelő, radikálisan kimagasló fenntarthatósági szintre. Mindezen kvalitások egy olyan átfogó járműszerkezetben egyesülnek, amelyet kompromisszumok nélkül a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák sajátosságaihoz optimalizáltak és amely új mércét állít fel a digitalizáció és az elektromos mobilitás területén – a jövő járműgenerációiban is garantálva a BMW által fémjelzett, hamisítatlan vezetési élményt.

Intenzív elköteleződés a környezetvédelmi és társadalmi normák mellett

A ResponsibleSteel nonprofit szervezet égisze alatt a BMW Group a környezetvédelmi és társadalmi normák kialakításában, illetve betartatásában is aktív szerepet vállal, a bányáktól kezdve teljes értékláncára vonatkozóan. Az acélipar üzemeire kidolgozott fenntarthatósági szabványt 2019-ben egy több érdekelt fél közreműködésével zajló folyamat részeként tették közzé, a jövőbeni működés alapját képezve. A ResponsibleSteel az acélipar első globális méretű, több érdekelt felet érintő szabványa és hitelesítési kezdeményezése.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...

Már az UniCreditnél is elérhető a Google Pay

Az UniCredit Bank az Apple Pay októberi bevezetése után november 30-tól a Google Pay-jel való fizetést is lehetővé teszi ügyfelei számára. Az alkalmazás segítségével – mely minden, a bank által kibocsátott lakossági és vállalati...

Érdemes komolyabban venni a TikTokot

A fiatalok közösségi oldala, ahol csak táncolnak és őrültködnek. Sokan még mindig ezt gondolják, ha felmerül a TikTok neve, pedig ez a social média platform már rég meghaladta ezt. Míg a TikTok korábban csupán 15-30...

Új főszerkesztő az Mfor.hu-nál

A mai naptól Csabai Károly tölti be az Mfor.hu és a Privátbankár.hu főszerkesztői posztját, a felelős szerkesztő pedig Székely Sarolta lett. A lapcsoporthoz tartozik az említett online hírportálok mellett a Piac&Profit online gazdasági portál és...

Közös hírszerkesztőséget hoz létre az EU

Az álhírek elleni küzdelem újabb lépéseként közös hírszerkesztőséget hoz létre Brüsszelben az Európai Unió 16 nemzeti hírügynökség bevonásával – írja beszámolójában a Népszava. Egyelőre két évre tervezik a munkát, amire 1,8 millió eurót biztosítanak....

Felpörgetett sorozatgyártás és dráguló reklámok

Jövőre több új sorozatot is bemutat az RTL Magyarország, és szinte minden olyan műsoruk újabb évaddal tér vissza, ami az idén jó nézettséget hozott. A Big Picture-ön kiderült, hogy 2022-ben új évad jön a...

Díjazták az etikus vállalatokat

Idén novemberben újabb 10 vállalat vette át az alapítók és az előző év nyerteseiből álló zsűritagok által odaítélt Üzleti Etikai Díjat. A 22. Üzleti Etikai Díjátadó Gála ünnepségen szép számmal jelen voltak az előző...

Premierözönnel ünnepel a TV Paprika

Korábban soha nem látott mennyiségű premier-tartalommal készül a TV Paprika az idei adventi és a karácsonyi időszakra. A 40 órányi újdonság december elsejétől folyamatosan képernyőn lesz: az új ünnepi saját gyártású sorozatban hazai mesterszakács,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Nestlé Szerencs városának adja a Szerencsi védjegyet

A Nestlé Hungária Szerencs városnak adományozza a magyar háztartások egyik kedvencének számító Szerencsi kakaópor védjegyének tulajdonjogát – jelentették be a felek az erről szóló megállapodás hivatalos aláírásakor. A szerződés értelmében a több mint 90...

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...

Már az UniCreditnél is elérhető a Google Pay

Az UniCredit Bank az Apple Pay októberi bevezetése után november 30-tól a Google Pay-jel való fizetést is lehetővé teszi ügyfelei számára. Az alkalmazás segítségével – mely minden, a bank által kibocsátott lakossági és vállalati...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Az élhetőbb bolygóért ötleteltek

A Kék Bolygó Alapítvány és a Design Terminal nagyvállalatokkal, köztük a BMW Group Magyarországgal karöltve összefogott, hogy a körforgásos gazdaság kihívásaira válaszokat adó startupokkal közösen tegyenek lépéseket az élhetőbb bolygóért. A tavalyi, nagysikerű, globális vízválság...

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

DATA