Mindhárom fontos célcsoportnál a TV2-s Sztárban sztár leszek bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. A főműsoridőben az RTL Klub, teljes napon a TV2 ért el jobb eredményt. A komplett csatornacsoportokat nézve a TV2 Csoporté volt az elmúlt hét.
A korábbi években a szeptember még amolyan „előszezoni” hangulatban telt a két legnézettebb csatorna versenyében. Az igazán nagy dobásaikat az őszi szezonon belül inkább októberre és novemberre tartogatták a nagy csatornák. Vélhetően a labdarúgó-világbajnokság miatt most kicsit előrehozták a komolyabb premiereket is. Érződött ez a múlt heti nézettségi versenyen is, ami egész szoros eredményt hozott az RTL Klub és a TV2 viszonylatában.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 36. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
RTL Klub | 14,8 | 15 | 14,8 |
TV2 | 13 | 14,2 | 13,4 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 36. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 9,9 | 12 | 10,4 |
RTL Klub | 8,8 | 8,6 | 8,7 |
Főműsoridőben (ez alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értve) az RTL Klub nyerte a hetet. A 18-49 éveseknél 14,8 százalékos heti share-t értek el a TV2 13,4 százalékával szemben. A 18-59 éveseknél 14,8 százalékkal hozták a hetet a 13 százalékos TV2 előtt. Főműsoridőben még a teljes lakosságnál is behúzta a hetet az RTL Klub: kerek 15 százalékot tett ki a közönségarányuk, amivel a 14,2 százalékos TV2 előtt végeztek.
A teljes napon ugyanennél a három célcsoportnál már fordított volt a helyzet, hiszen a TV2-nek ez hagyományosan jobban fekszik. A 18-49 éveseknél a TV2 10,4 százalékos share-t hozott össze az RTL Klub 8,7 százalékával szemben. A 18-59 éveseknél ugyanez 9,9 százalék és 8,8 százalék, a teljes lakosságnál pedig 12 százalék és 8,8 százalék volt a TV2 javára.
A teljes csatornaportfóliókat nézve jobb hete volt a TV2 Csoportnak, a fenti összes bontásban az RTL Magyarország előtt végeztek. A TV2 Csoport a legnagyobb előnyt a teljes lakosságnál és teljes napon érte el, miután 24,8 százalékot hoztak össze az RTL Magyarország 17,1 százalékával szemben, ami 7,7 százalékpontos differencia. A 18-59 éveseknél és főműsoridőben viszont nem sokon múlt a vezető hely. Az RTL Magyarország 24,5 százalékot, a TV2 Csoport 24,9 százalékot ért el, azaz mindössze 0,4 százalékpontot tett ki a különbség.
Érdekes a „rest of the best” mezőny eredményeit is megnézni. Főműsoridő tekintetében a többi csatorna nem nagyon tudta még megközelíteni sem az RTL Klubot és a TV2-t. A 18-59 éveseknél és főműsoridőben a harmadik helyre a Mozi+ futott be 3,4 százalékkal, a teljes lakosságnál az ATV 3,9 százalékkal, a 18-49 éveseknél pedig a Film+ 3,6 százalékkal.
Teljes napon arányaiban kicsit közelebb volt a harmadik helyezett, de azért nem veszélyeztették a „nagyok” köreit. A 18-59 éveseknél a Mozi+ volt a harmadik 3,8 százalékos share-rel, a teljes lakosságnál az M4 Sport 3,3 százalékkal, a 18-49 éveseknél a Mozi+ 4,1 százalékkal.
A napi adatok szerint az RTL Klubnak a 18-49 éveseknél és főműsoridőben a legnagyobb előnye szombaton volt. Aznap este 20,9 százalékos közönségarányt hoztak össze a TV2 8,4 százalékával szemben. Vasárnap viszont a 18-49 éveseknél a TV2 ért el 21,6 százalékot a 8,8 százalékos RTL Klub előtt. A főműsoridőben a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál is ehhez egészen hasonló volt a helyzet.
Ahogy írtuk is, teljes napon mindhárom nagy célcsoportnál a TV2 hozta a legjobb számokat az egész hetet nézve. Viszont a szombatot még ebben az összevetésben is nyerte az RTL Klub.
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek)
TV2
Tények – 17,3% / 16,8%
Tények Plusz – 12,9% / 12,6%
Séfek séfe – 13,1% / 13,9%
Bezár a bazár – 5,8% / 5,9%
RTL Klub
Híradó – 19,2% / 16,8%
Fókusz – 17% / 16,8%
Keresztanyu – 14,7% / 14,3%
Házasodna a gazda – 14,5% / 15%
Az esti hírműsorok versenye a 18-49 éveseknél döntetlennel zárult, az RTL Híradó és a Tények is 16,8 százalékos share-t ért el heti átlagban. A 18-59 éveseknél viszont az RTL-es hírműsor közel két százalékot rávert a Tényekre. Az RTL-en jól teljesített a Keresztanyu és a Házasodna a gazda, egész hasonló számokat hozott a két műsor. Ugyanakkor a Séfek séfe lemaradása sem volt nagy, nem véletlen, hogy a főműsoridő tekintetében is szoros versenyt hozott a hét.
A hétvégén bejött a papírforma. Szombaton az X-Faktor a 18-49 éveseknél 29,8 százalékos share-t, a 18-59 éveseknél 26 százalékos közönségarányt hozott. Velük szemben a TV2 25 éves jubileumi műsora finoman szólva is csak szolid eredményt produkált, az előbb említett két célcsoportnál maradva ez 5,6 százalékot és 6,3 százalékot jelent.
Vasárnap fordult a kocka, a TV2-s Sztárban sztár leszek 26,2 százalékkal és 24,9 százalékkal futott a 18-49 éveseknél és a 18-59 éveseknél. Az RTL Klubon a Tehetség első látásra eléggé kikapott, ennél két célcsoportnál csak 8,9 és 9,4 százalékos közönségarányt produkáltak.
Az borítékolható volt, hogy a hét legnézettebb műsora az X-Faktor és a Sztárban sztár leszek közül kerül ki, csak a sorrend volt kérdéses. Az élen végül a Sztárban sztár leszek végzett a teljes lakosságnál 1,06 millió nézővel, a 18-49 éveseknél 391 ezres, a 18-59 éveseknél 532 ezres nézettséggel.
Mindhárom célcsoportnál az X-Faktor futott be a harmadik helyre. A teljes lakosságnál ez 889 ezer, a 18-49 éveseknél 375 ezer, a 18-59 éveseknél 478 ezer nézőt jelentett.
A 18-49 és a 18-59 éveseknél is a hét harmadik legnézettebb műsora a vasárnapi Forma-1 futam volt. Azaz folytatódik az a trend, hogy a korábbi évekhez képest több nézőt vonz a verseny idei szezonja.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 532 058 | 24,9 |
X-FAKTOR | RTL KLUB | 478 895 | 26,0 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 303 571 | 23,5 |
KERESZTANYU | RTL KLUB | 290 606 | 15,8 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 273 671 | 15,1 |
FÓKUSZ | RTL KLUB | 267 413 | 18,9 |
HÁZASODNA A GAZDA | RTL KLUB | 263 450 | 15,8 |
FORMA-1 KÖZVETÍTÉS | M4 SPORT | 256 054 | 20,3 |
HÍRADÓ | RTL KLUB | 248 789 | 15,8 |
TÉNYEK | TV2 | 233 713 | 21,7 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 1 064 344 | 25,4 |
X-FAKTOR | RTL KLUB | 889 400 | 23,9 |
TÉNYEK | TV2 | 667 710 | 26,1 |
KERESZTANYU | RTL KLUB | 609 633 | 15,6 |
HÍRADÓ | RTL KLUB | 603 539 | 23,6 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 586 791 | 15,9 |
HÁZASODNA A GAZDA | RTL KLUB | 566 342 | 16,7 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 530 066 | 14,1 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 521 752 | 19,9 |
FÓKUSZ | RTL KLUB | 505 543 | 15,6 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! | TV2 | 391 726 | 26,2 |
X-FAKTOR | RTL KLUB | 375 311 | 29,8 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 211 377 | 23,9 |
SÉFEK SÉFE | TV2 | 202 523 | 16,1 |
HÁZASODNA A GAZDA | RTL KLUB | 195 486 | 16,7 |
KERESZTANYU | RTL KLUB | 186 334 | 14,9 |
FÓKUSZ | RTL KLUB | 178 750 | 18,5 |
FORMA-1 KÖZVETÍTÉS | M4 SPORT | 178 301 | 20,7 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 153 820 | 12,5 |
TÉNYEK | TV2 | 152 091 | 14,4 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás