- Hirdetés -

Egy TV2-s műsor volt a legnézettebb

|

- Hirdetés -

Mindhárom fontos célcsoportnál a TV2-s Sztárban sztár leszek bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. A főműsoridőben az RTL Klub, teljes napon a TV2 ért el jobb eredményt. A komplett csatornacsoportokat nézve a TV2 Csoporté volt az elmúlt hét.

A korábbi években a szeptember még amolyan „előszezoni” hangulatban telt a két legnézettebb csatorna versenyében. Az igazán nagy dobásaikat az őszi szezonon belül inkább októberre és novemberre tartogatták a nagy csatornák. Vélhetően a labdarúgó-világbajnokság miatt most kicsit előrehozták a komolyabb premiereket is. Érződött ez a múlt heti nézettségi versenyen is, ami egész szoros eredményt hozott az RTL Klub és a TV2 viszonylatában.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 36. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
RTL Klub 14,8 15 14,8
TV2 13 14,2 13,4

 

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 36. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 9,9 12 10,4
RTL Klub 8,8 8,6 8,7

 

Főműsoridőben (ez alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értve) az RTL Klub nyerte a hetet. A 18-49 éveseknél 14,8 százalékos heti share-t értek el a TV2 13,4 százalékával szemben. A 18-59 éveseknél 14,8 százalékkal hozták a hetet a 13 százalékos TV2 előtt. Főműsoridőben még a teljes lakosságnál is behúzta a hetet az RTL Klub: kerek 15 százalékot tett ki a közönségarányuk, amivel a 14,2 százalékos TV2 előtt végeztek.

A teljes napon ugyanennél a három célcsoportnál már fordított volt a helyzet, hiszen a TV2-nek ez hagyományosan jobban fekszik. A 18-49 éveseknél a TV2 10,4 százalékos share-t hozott össze az RTL Klub 8,7 százalékával szemben. A 18-59 éveseknél ugyanez 9,9 százalék és 8,8 százalék, a teljes lakosságnál pedig 12 százalék és 8,8 százalék volt a TV2 javára.

A teljes csatornaportfóliókat nézve jobb hete volt a TV2 Csoportnak, a fenti összes bontásban az RTL Magyarország előtt végeztek. A TV2 Csoport a legnagyobb előnyt a teljes lakosságnál és teljes napon érte el, miután 24,8 százalékot hoztak össze az RTL Magyarország 17,1 százalékával szemben, ami 7,7 százalékpontos differencia. A 18-59 éveseknél és főműsoridőben viszont nem sokon múlt a vezető hely. Az RTL Magyarország 24,5 százalékot, a TV2 Csoport 24,9 százalékot ért el, azaz mindössze 0,4 százalékpontot tett ki a különbség.

Érdekes a „rest of the best” mezőny eredményeit is megnézni. Főműsoridő tekintetében a többi csatorna nem nagyon tudta még megközelíteni sem az RTL Klubot és a TV2-t. A 18-59 éveseknél és főműsoridőben a harmadik helyre a Mozi+ futott be 3,4 százalékkal, a teljes lakosságnál az ATV 3,9 százalékkal, a 18-49 éveseknél pedig a Film+ 3,6 százalékkal.

Teljes napon arányaiban kicsit közelebb volt a harmadik helyezett, de azért nem veszélyeztették a „nagyok” köreit. A 18-59 éveseknél a Mozi+ volt a harmadik 3,8 százalékos share-rel, a teljes lakosságnál az M4 Sport 3,3 százalékkal, a 18-49 éveseknél a Mozi+ 4,1 százalékkal.

A napi adatok szerint az RTL Klubnak a 18-49 éveseknél és főműsoridőben a legnagyobb előnye szombaton volt. Aznap este 20,9 százalékos közönségarányt hoztak össze a TV2 8,4 százalékával szemben. Vasárnap viszont a 18-49 éveseknél a TV2 ért el 21,6 százalékot a 8,8 százalékos RTL Klub előtt. A főműsoridőben a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál is ehhez egészen hasonló volt a helyzet.

Ahogy írtuk is, teljes napon mindhárom nagy célcsoportnál a TV2 hozta a legjobb számokat az egész hetet nézve. Viszont a szombatot még ebben az összevetésben is nyerte az RTL Klub.

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek)

TV2
Tények – 17,3% / 16,8%
Tények Plusz – 12,9% / 12,6%
Séfek séfe – 13,1% / 13,9%
Bezár a bazár – 5,8% / 5,9%

RTL Klub
Híradó – 19,2% / 16,8%
Fókusz – 17% / 16,8%
Keresztanyu – 14,7% / 14,3%
Házasodna a gazda – 14,5% / 15%

Az esti hírműsorok versenye a 18-49 éveseknél döntetlennel zárult, az RTL Híradó és a Tények is 16,8 százalékos share-t ért el heti átlagban. A 18-59 éveseknél viszont az RTL-es hírműsor közel két százalékot rávert a Tényekre. Az RTL-en jól teljesített a Keresztanyu és a Házasodna a gazda, egész hasonló számokat hozott a két műsor. Ugyanakkor a Séfek séfe lemaradása sem volt nagy, nem véletlen, hogy a főműsoridő tekintetében is szoros versenyt hozott a hét.

A hétvégén bejött a papírforma. Szombaton az X-Faktor a 18-49 éveseknél 29,8 százalékos share-t, a 18-59 éveseknél 26 százalékos közönségarányt hozott. Velük szemben a TV2 25 éves jubileumi műsora finoman szólva is csak szolid eredményt produkált, az előbb említett két célcsoportnál maradva ez 5,6 százalékot és 6,3 százalékot jelent.

Vasárnap fordult a kocka, a TV2-s Sztárban sztár leszek 26,2 százalékkal és 24,9 százalékkal futott a 18-49 éveseknél és a 18-59 éveseknél. Az RTL Klubon a Tehetség első látásra eléggé kikapott, ennél két célcsoportnál csak 8,9 és 9,4 százalékos közönségarányt produkáltak.

Az borítékolható volt, hogy a hét legnézettebb műsora az X-Faktor és a Sztárban sztár leszek közül kerül ki, csak a sorrend volt kérdéses. Az élen végül a Sztárban sztár leszek végzett a teljes lakosságnál 1,06 millió nézővel, a 18-49 éveseknél 391 ezres, a 18-59 éveseknél 532 ezres nézettséggel.

Mindhárom célcsoportnál az X-Faktor futott be a harmadik helyre. A teljes lakosságnál ez 889 ezer, a 18-49 éveseknél 375 ezer, a 18-59 éveseknél 478 ezer nézőt jelentett.

A 18-49 és a 18-59 éveseknél is a hét harmadik legnézettebb műsora a vasárnapi Forma-1 futam volt. Azaz folytatódik az a trend, hogy a korábbi évekhez képest több nézőt vonz a verseny idei szezonja.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 532 058 24,9
X-FAKTOR RTL KLUB 478 895 26,0
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 303 571 23,5
KERESZTANYU RTL KLUB 290 606 15,8
SÉFEK SÉFE TV2 273 671 15,1
FÓKUSZ RTL KLUB 267 413 18,9
HÁZASODNA A GAZDA RTL KLUB 263 450 15,8
FORMA-1 KÖZVETÍTÉS M4 SPORT 256 054 20,3
HÍRADÓ RTL KLUB 248 789 15,8
TÉNYEK TV2 233 713 21,7

 

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 1 064 344 25,4
X-FAKTOR RTL KLUB 889 400 23,9
TÉNYEK TV2 667 710 26,1
KERESZTANYU RTL KLUB 609 633 15,6
HÍRADÓ RTL KLUB 603 539 23,6
TÉNYEK PLUSZ TV2 586 791 15,9
HÁZASODNA A GAZDA RTL KLUB 566 342 16,7
SÉFEK SÉFE TV2 530 066 14,1
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 521 752 19,9
FÓKUSZ RTL KLUB 505 543 15,6

 

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 391 726 26,2
X-FAKTOR RTL KLUB 375 311 29,8
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 211 377 23,9
SÉFEK SÉFE TV2 202 523 16,1
HÁZASODNA A GAZDA RTL KLUB 195 486 16,7
KERESZTANYU RTL KLUB 186 334 14,9
FÓKUSZ RTL KLUB 178 750 18,5
FORMA-1 KÖZVETÍTÉS M4 SPORT 178 301 20,7
TÉNYEK PLUSZ TV2 153 820 12,5
TÉNYEK TV2 152 091 14,4

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

5G-s újdonságok Barcelonából és videós trendek a BrandManiában

Elrajtol ma az RTL-en a BrandMania 24. évada, a 314. adásban az 5G-s fejlesztések kerülnek terítékre. A stáb Barcelonában, az MWC-n járt utána, hogy hol tartunk most és mit hoz a jövő a mobilhálózatok...

Közel félmilliárd forintnyi támogatást osztanak ki

A testület döntései nyomán az MTVA az idei év első negyedévében 4, a Médiatanács által meghirdetett pályázati eljárásban 82 támogatási szerződést kötött, melyeknek köszönhetően összesen 473 694 208 forintot oszt szét a nyertes pályázók...

Különleges bankkártyák a párizsi olimpia alkalmából

Mostantól a párizsi olimpiai játékok szellemiségét megidéző, egyedi Visa bankkártyákat igényelhetnek az MBH Bank ügyfelei, és nagyszabású, a két vállalat által támogatott kvízjáték kezdődik, amelynek győztesei párizsi utazást és olimpiai belépőt nyerhetnek. A kezdeményezés...

Új trendek a használtautó-piacon

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. A COVID-időszak kezdetben érthető módon...

Tovább erősödött a BioTechUSA

Emelkedő pályán maradt a nehéz gazdasági környezetben is a BioTechUSA-cégcsoport, amely tavaly az egy évvel korábbi rekordév magas bázisához képest is csaknem 15 százalékkal, 90,49 milliárd forintra növelte az árbevételét. Közel 5 milliárd forintot...

Újabb változás az eMAG-on

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint...

Már ragaszkodnak a home office-hoz a munkavállalók

Az otthonról dolgozó munkavállalók harmada teljesen a lakóhelyéről látja el feladatait, míg a második leggyakoribb opció a heti három nap home office – derült ki az Erste felméréséből. A koronavírus-járvány alatt még kötelező rossznak...

Csavar egyet közönségkedvenc szendvicsén a McDonald’s

A tavalyi nagy sikert követően új Erős Pistás szendvicsekkel várja vendégeit a hazai McDonald’s. A fogyasztók visszajelzéseit meghallgatva idén az eddiginél még „pistásabb” formában érkeznek a burgerek.A két márka kollaborációja – a mekis szendvicsek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...

Cannes – animációs filmstúdió kap tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

Tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap az Oscar-díjas japán animációs filmrendező, forgatókönyvíró Hajao Mijazaki által alapított Ghibli amimációs filmstúdió a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon májusban. A japán rendező az 1979-ben bemutatott Cagliostro vára című egészestés animációs filmmel...

Digitalizáció: nincs érdemi változás a kkv-szektorban

A Digiméter idén már negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét. A főindex értéke százas skálán mérve 40 lett – ugyanez az érték 2020-ban és 2021-ben is 40 volt,...

5G-s újdonságok Barcelonából és videós trendek a BrandManiában

Elrajtol ma az RTL-en a BrandMania 24. évada, a 314. adásban az 5G-s fejlesztések kerülnek terítékre. A stáb Barcelonában, az MWC-n járt utána, hogy hol tartunk most és mit hoz a jövő a mobilhálózatok...

Közel félmilliárd forintnyi támogatást osztanak ki

A testület döntései nyomán az MTVA az idei év első negyedévében 4, a Médiatanács által meghirdetett pályázati eljárásban 82 támogatási szerződést kötött, melyeknek köszönhetően összesen 473 694 208 forintot oszt szét a nyertes pályázók...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...