Elsőként lépett ki az egyetemekre a Ringier Axel Springer Magyarország tavaly indított vállalati tréningprogramja, a Digital Media Campus: a cégnél keletkezett digitális tudást több mint százhúsz kommunikációs szakos hallgatóval osztották meg a szakemberek 2017 áprilisában.
A Ringier Axel Springer digitális megújulást és készségfejlesztést célzó, négy országban sikeres oktatási programja új szintre lépett április első hetében Magyarországon: a Digital Media Campus elindította a DMC Days rendezvénysorozatot a Budapesti Corvinus Egyetem és a Debreceni Egyetem kommunikáció tanszékeinek hallgatói számára. Gedei Norbert, a Blikk főszerkesztője a lap integrált szerkesztőségi modelljén keresztül mutatta be a print és a digitális kor kihívásait, a Glamour vezető online szerkesztője, Horváth Gergő pedig részletesen elemezte előadásában, hogy miként képes egy piacvezető divatmagazin-márka a megsokszorozódott médiafelületeken hiteles maradni az olvasók számára.
„A nemzetközi tapasztalatok abba az irányba mutatnak, hogy a Digital Media Campus sikerének és elismertségének növeléséhez célszerű szakmai kapcsolatokat építeni felsőoktatási intézményekkel. Fővárosi és vidéki egyetemekkel is egyeztetéseket kezdtünk annak érdekében, hogy DMC Days alkalmakat szervezzünk, akár egy-egy kurzus féléves tematikájába építve, amelyeken cégünk szakemberei tartanak előadásokat digitális platformjaink felépítéséről, stratégiáiról” – ismertette a célkitűzéseket Maróy Krisztina, a Digital Media Campus hazai vezetője.
A Digital Media Campus 2017-es céges oktatási programja április 12-én kezdődött huszonegy vállalati dolgozó számára, akik egészen decemberig vesznek részt kéthetente egész napos képzésen, amely a közösségimédia-felületek aktuális trendjeitől kezdve az online videózáson át a virtuális valóságig széles spektrumot ölel fel. Az egyetemi előadások és a közvetlen kapcsolat a kommunikáció szakos hallgatókkal a jövőben segítheti a Ringier Axel Springer Magyarország gyakornoki utánpótlását is – a Digital Media Campus képzését ráadásul a médiavállalat idén már a gyakornokok számára is elérhetővé tette.
Bokor Tamás, a Budapesti Corvinus Egyetem adjunktusa kiemelte, hogy az előadások révén a diákok beleláthattak abba, milyen kihívások várnak majd rájuk, ha egy szerkesztőségbe mennek dolgozni. A debreceni kommunikáció tanszék tanszékvezető-helyettese, Oláh Szabolcs úgy fogalmazott, „ma minden a tartalomkészítéssel és tartalomkurációval van kapcsolatban, hallgatóink a DMC programjának köszönhetően megtudhatták, hogy két piacvezető sajtóorgánum hogyan hozza létre a saját tartalmait, hogyan gondolkodik hitelességről és identitásról”.