Tavaly a második félévben valamivel több, mint egymilliószor találkozhattak a nézők az új reklámfilmekkel a hazai tévék műsorában az NMHH adatai szerint. Emelkedett az egy csatornára jutó reklámok száma, a legerősebb hónap pedig a november volt.
Az NMHH tanácsa elfogadta a hatóság legfrissebb vizsgálatát a 2016 második félévében közzétett új televíziós reklámszpotokról. Az NMHH 35 tévécsatorna első alkalommal közzétett reklámjait elemezte, amelyekben 2656 új reklámszpot jelent meg, amelyek az összes hirdetés 43,7 százalékát tették ki.
Az új reklámok összesen 1 036 604 alkalommal kerültek képernyőre, tehát átlagosan 390-szer ismételték őket fél év alatt (2015-ben ez 305 volt). 2015 azonos időszakához képest megemelkedett az egy csatornára jutó összes reklám száma: 62 301-ről 67 816-ra, a médiaszolgáltatónkénti összes új hirdetés pedig 29 046-ról 29 617-re.
A félév legerősebb hónapjának a november számított – csakúgy, mint 2014 és 2015 második felében. A reklámok 30 százaléka ezer forint alatti, 36 százaléka ezer és tízezer forint érték közötti terméket, szolgáltatást népszerűsített.