- Hirdetés -

Egyre inkább stratégiai funkcióvá válik a marketing

|

- Hirdetés -

Számunkra a legfontosabb jelenleg az, hogy az erőforrásainkat az eddigieknél is hatékonyabban és láthatóbban használjuk fel – persze nyitott szemmel járva – hangsúlyozta Metykó Tibor. Az Euronics marketing és kommunikációs igazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy melyek szerinte a legfontosabb marketingtrendek, milyen kihívásokkal néz szembe a kereskedelmi szektor és elárulta azt is, hogy neki személy szerint miért fontos a Marketing Summmit.

- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Marketing around the world”. Hogyan látod mennyire változik a marketing szerepe a világban és Magyarország vezető márkáinál?

- Tökre közhelyes, de a világban minden változik, különösen az elmúlt pár évben – bár, ha jobban belegondolok a nagyszüleink, vagy a szüleink pontosan ugyanezt mondhatták a maguk idejében. 😊

A marketing szerepéről azt gondolom, hogy az alapvető eladásösztönző és kreatív funkciója mellett egyre inkább kiegészül a felelősségi köre és befolyása eddig társterületek által „ownolt” feladatokkal – gondoljunk csak az employer brandingre, vagy a digitalizációs forradalom alapvetően technológiai újításaira. Emellett (hálistennek) egyre inkább stratégiai funkcióvá is válik, és évről évre bebizonyosodik, hogy azok a vállalatok, akik adatvezérelt marketing és ügyfélfókusz alapján hoznak döntéseket messzebb jutnak, mint akik nem. Hogy egészen egyszerűen fogalmazzak: Magyarország vezető márkái azért (is) Magyarország vezető márkái, mert többnyire marketing vezéreltek.

- A csúcstalálkozó kiemelten foglalkozik majd a jövőbe mutató üzleti és szakmai trendekkel, digitális és technológiai megoldásokkal is. Melyek ezek közül szerinted a legfontosabbak?

- Kicsit van egy olyan érzésem ennek vonatkozásában, hogy persze egy konferencián sokan a Holdra szállnak, de valljuk be őszintén, amikor hazaérünk, nap végén mégsem űrhajót kezdünk építeni. Nyilván mindenki AI lázban ég, ami valóban új (marketing) világot teremthet és szerintem is nagyban meghatározza majd a nagyon közeli jövőnket, de mindamellett, hogy a fél szemem a jövőn tartom – és ezt talán a Summiton résztvevő kollégák is meg tudják erősíteni majd – fontos, hogy a jelen kihívásaira is gyorsan, lehetőleg mások előtt reagáljunk. Ha az Euronics saját piacát, vagy tágabb értelemben a teljes kiskereskedelmi piacot nézem, akkor nemhogy megtorpanás, de egyértelmű visszaesés látszik forgalomban, ezért számunkra a legfontosabb jelenleg az, hogy az erőforrásainkat az eddigieknél is hatékonyabban és láthatóbban használjuk fel – persze nyitott szemmel járva. De, hogy konkrét trendeket említsek: nem elhanyagolható kihívást hoznak véleményem szerint a teljes piac számára a GA4 változások, vagy a Google keresőjének mesterséges intelligenciával történő felokosítása, ami új alapokra helyezi majd a keresést – és ez által a webshopok content menedzsmentjét is.

- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?

- Mert hiszünk a marketing megkérdőjelezhetetlen erejében és mert ahogy a technológiai trendek esetén, úgy itt is igaz az örök állítás: ha lemaradsz, kimaradsz. A Marketing Summit az elmúlt évek folyamatos progresszív fejlődésével bizonyítja, hogy hazánk megkerülhetetlen szakmai csúcstalálkozója, ahol amellett, hogy rengeteg üzleti kapcsolat is épül, hangulatában is páratlan. Számomra személy szerint is nagyon fontos, hogy a rendezvény évek óta azt tűzi ki célul, hogy a marketinget a neki megillető polcra helyezze és gyorsítsa az amúgy is töretlen repuációs fejlődését. Az Euronics abszolút stratégiai funkcióként tekint a szakmánkra, aminek a marketingben töretlenül hívő szakemberként egyrészt nagyon örülök, másrészt minden tőlünk telhetőt igyekszünk megtenni azért, hogy ezt hazánkban a lehető legtöbb vállalatnál hasonlóan gondolják. Hiszem és hisszük, hogy a marketingnek vezető szerepe van nemcsak a kitörésben, de a talpon maradásban is – ami manapság talán éppoly fontos.

- Mennyiben támogathatja a mintegy 1000 fő részvételével megrendezésre kerülő Summit a marketingszakembereket, üzleti döntéshozókat abban, hogy felkészülhessenek a következő időszak kihívásaira?

- A felkészülésben mindenképpen, hiszen TOP szakemberekkel találkozhatsz, ha részt veszel, sőt még tanulhatsz is tőlük, vagy bárkivel eszmét cserélhetsz két előadás között, este, vagy az ebédszünetben. De, ami legalább ennyire fontos: a Summit „csak” 1 napig tart és a Grál senki zsebében nincs ott – főleg, ha belegondolunk, mi történt velünk az elmúlt 3 évben. Az már rajtunk, szakembereken múlik, hogy milyen gyorsan reagálunk a felmerülő nehézségekre, vagy kihívásokra, mennyire járunk legalább egy lépéssel a versenytársaink előtt és mennyire merünk innovátoroknak lenni, és mit valósítunk meg azokból, amit magunkkal hozunk a rendezvényről.

- Hogyan látod, melyek lehetnek a következő év legfontosabb kihívásai, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- Egyrészt haladni kell a rohanással a mindennapokban és implementálni az újításokat, ami minket körülvesz (lásd AI), másrészt olyan kommunikációs és kulturális környezetet kell teremteni és biztosítani, amiben mindenki motivált, komfortos és fókuszált tud maradni. Ez a jelenlegi fogyasztói trendek mellett a mai gazdasági helyzetben meglehetősen nehéz, ugyanakkor szép feladat. Szeretem a kihívásokat.

- Nem lesz könnyű év az idei a gazdasági helyzetet tekintve és 2024 sem ígérkezik egyszerűnek. A ti cégetek számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?

- Véleményem szerint a marketing szerepe sosem volt még olyan fontos, mint most – vagy, ha megfordítom, sosem volt ilyen nagy lehetőség a kezünkben (legalábbis az elmúlt 15-20 évben, mióta marketinggel foglalkozom), hogy megmutassuk: milyen erős hatással tudunk lenni az üzleti eredményekre, mint manapság. Nagymamámnak volt egy mondása, mikor valaki megjegyezte, hogy egy celeb (anno még biztosan nem így hívták 😊) milyen csinos: „Ó, kisfiam, mondjuk sokat nem is mosogat.” 😊 Ezzel arra célzott, hogyha valakinek minden körülménye adott arra, hogy valamit jól csináljon, vagy kitűnjön, akkor nincs nehéz dolga, ahogy valljuk be őszintén a huzamosabb ideje tartó konjunktúra kedvezett a növekedésnek az üzleti életben – így nekünk marketingeseknek is jobban álltak a csillagok. Én azt gondolom, hogy a szakmának kollektíven nagy hangsúlyt kellene fordítania a gazdaság stabilizálására irányuló törekvések támogatására, amivel egyrészt magának is jót tesz, hiszen a fogyasztó vásárlóereje is nő, másrészt a reputációnkat semmi sem növelné gyorsabban. Nagyobb felelősséget kell vállalnunk a kereskedelmi bevételek alakulásában. Ez mindenki érdeke. Mi az Euronics marketingjén éppen ezt tesszük, és ehhez alakítjuk jelenleg a szervezetet is.

- Neked személyesen mit adott a tavalyi Marketing Summit, milyen területeken inspirált leginkább?

- Teljesen őszinte leszek (bár marketingesként valószínűleg ez nem a legjobb felütés erre a kérdésre): nem rajongok feltétlenül a rendezvényekért úgy általában. A kimondottan marketing fókuszú rendezvények azok, ahol otthon érzem magam, ezek között pedig a Summit kiemelkedik több szempontból is. Nagyon ritka az az esemény, amikor egy időben, egy helyen tényleg a szakma krémje összejön és megosztja, megvitatja a világ aktuális nagy dolgait, és még ritkább, hogy ezt csodálatos környezetben tegye – itt mindkettő adott. Emellett legalább ennyire fontos a nap pörgős tempója és a mindig, saját üzletre is átültethető take awayek. Tavalyról én leginkább azt hoztam el, hogy milyen jó ennek a része lenni.

- A Marketing Summit nemcsak a szakmai programok területén erős, de a networkingben is hatalmas lehetőséget kínál a résztvevőknek, hiszen ennyi marketingdöntéshozót nem lehet találni máshol egy időben, egy helyen. Hogyan lehet jól használni szerinted a kapcsolatépítésben meglévő lehetőségeket?

- Úgy látszik, hogy ez ma az őszinteség órája: nem vagyok egy nagy networkölő típus, de itt még én sem tudom – és nem is akarom – kikerülni. 😊 A bővülő kapcsolati háló mindig új ajtókat nyit ki, nem feltétlen üzleti szempontból, de gondolati síkon mindenképpen. Jó hallani és látni, hogy mit gondolnak mások, és erőt meríteni gondolatokból, érzésekből, vagy akár case studykból. Több szem többet lát.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- Tekintve, hogy csúcsrendezvényről van szó, ahol a legfelsőbb szinteken képviselteti magát a szakma, az biztos, hogy ami itt elhangzik, vagy, amit a rendezvény képvisel, az meghatározó lesz a közeljövő trendjeit tekintve. Minden résztvevő, és előadó felelőssége nagy abban, hogy mit gondol majd a marketingről a tágabban vett üzleti világ, de akár általánosságban a közvélekedés milyen irányba fordul arról, amit marketingesként teszünk és képviselünk. Szerintem egy olyan rendezvény, mint a Summit, nagyban lehet hatással arra, hogy a kívülállóként, vagy laikusként olykor nem túl pozitív társított kép a marketingről megváltozzon.

- Idén első alkalommal a csúcstalálkozó estéjén egy nagyszabású gála keretében mutatják be a TOP 50 Marketingvezető és a Signature40 rangsorokat, illetve díjazzák a szervezők a listán szereplőket. Véleményed szerint mi a jelentősége ezeknek a díjaknak?

- Szerintem – ha kimondjuk, ha nem – mindenki szereti, ha elismerik azt, amit tesz. Amiért tesz, és ahogy teszi. Pláne mi marketingesek: nem véletlenül van ennyi megmérettetés és verseny a kreatív, vagy marketing hatékonysági vonalon évről évre. Bár a díjak elsősorban nem feltétlenül kifelé, inkább a szakmának szólnak, egyben a márkát is pozicionálják.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy kommunikációs területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- Mert általában kimondottan jó a kaja. 😊 Viccet félretéve az, aki érdeklődik a marketing iránt kiemelten szerencsésnek érezheti magát, ha vezető márkák TOP szakembereivel tölthet egy napot. Inspirálódhat, kiszakadhat a mindennapokból, jól érezheti magát egy gyönyörű környezetben, játszhat, kérdezhet, tanulhat, vitatkozhat, kapcsolatokat építhet. Olyan emberekkel találkozhat, akik mind ugyanazt szeretnék: jó dolgokat csinálni, amivel előrébb tarthatunk. Kell ennél több?

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így alakul a behozott használt autók forgalma

Áprilisban a DataHouse adatai szerint 8 917 import használt személyautó kapott hazai rendszámot, ami az egy évvel ezelőtti értékhez (8 173) képest több mint 9 százalékos növekedést jelent. Az év eddigi részének számaiból ugyanakkor...

Új szekciót indított az eMAG

Az eMAG Magyarország üzlet az üzletben koncepció jegyében útjára indított Hajápolás és sminkszekciójában több mint 70 ezer-féle hajápolási- és sminkterméket, hajformázó eszközöket kínál, a férfiakat célzó szekciójában pedig több mint hétezer férfikozmetikum és kiegészítő...

Különleges adással indítja a jövő hetet a Zsákbamacska

Május 6-án este bemutatkozik a Szente Vajk – T. Danny műsorvezető páros a Zsákbamacskában, a fergeteges hangulatról ők, valamint sztárjátékosaik gondoskodnak. Április 27-én, különkiadással indult a TV2 műsorán a Zsákbamacska vadonatúj évada. Az első...

Új műsorvezetők a Reggeli csapatában

Szondi Vanda, az RTL Híradó és a XXI. század című műsorok állandó riportere és Ember Márk, színész csatlakozik a Reggeli gárdájához. Az új műsorvezetők feltűnésére május 6-tól számíthatnak a nézők. Szondi Vanda éppen 10 éve...

Jól kezdte az évet a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. A webáruház levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős...

Rövidfilmversenyt szerveznek diákoknak

Az ENSZ bécsi Információs Szolgálata Rajtunk múlik a jövő címmel diákoknak szóló rövidfilmversenyt hirdetett: olyan alkotásokat várnak, amelyeket az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatának cikkei ihlettek. A versenyre minden 10 és 20 éves kor közötti diák...

Négyórás műsorral készül Anyák napjára a Zenebutik

Négyórás, élő kívánságműsor várja a nézőket a Zenebutik csatornán május első vasárnapján. Az édesanyákat köszöntik a csatorna népszerű előadói és slágergyárosai ezen a napon. Május első vasárnapján az édesanyákat köszöntjük országszerte, így ezen a napon...

Bajban a marketingkommunikációs szakma, erre lenne szükség

Iparági összefogást és akcióterv kidolgozását szorgalmazza a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a marketingkommunikációs és reklámszakmai nemzetközi központosító törekvések negatív hatásainak szakmai és pénzügyi ellensúlyozására. A szervezet felkérésére az EY készített egy átfogó elemzést a témában,...

A Telexnél folytatja Dezső András

Május végétől a Telexhez igazol Dezső András újságíró, aki számos sikerkönyv és oknyomozó írás szerzője, kétszer nyerte el a legjobb oknyomozó újságíróknak járó Göbölyös Soma-díjat, kimagasló tényfeltáró munkájáért megkapta a Joseph Pulitzer-emlékdíjat is. Eddig...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezekre a régiségekre kattantak rá a vaterázók

Jelentős átalakulást tapasztalt a Vatera az online piacterének régiségek licitjeire, eladásaira kialakított részlegében. Bár a régi bútorok, vázák, festmények vagy épp étkészletek továbbra is népszerűek, az élre tört a vintage elektronika (például magnókazetták), de...

Így alakul a behozott használt autók forgalma

Áprilisban a DataHouse adatai szerint 8 917 import használt személyautó kapott hazai rendszámot, ami az egy évvel ezelőtti értékhez (8 173) képest több mint 9 százalékos növekedést jelent. Az év eddigi részének számaiból ugyanakkor...

Új szekciót indított az eMAG

Az eMAG Magyarország üzlet az üzletben koncepció jegyében útjára indított Hajápolás és sminkszekciójában több mint 70 ezer-féle hajápolási- és sminkterméket, hajformázó eszközöket kínál, a férfiakat célzó szekciójában pedig több mint hétezer férfikozmetikum és kiegészítő...

Különleges adással indítja a jövő hetet a Zsákbamacska

Május 6-án este bemutatkozik a Szente Vajk – T. Danny műsorvezető páros a Zsákbamacskában, a fergeteges hangulatról ők, valamint sztárjátékosaik gondoskodnak. Április 27-én, különkiadással indult a TV2 műsorán a Zsákbamacska vadonatúj évada. Az első...

Új műsorvezetők a Reggeli csapatában

Szondi Vanda, az RTL Híradó és a XXI. század című műsorok állandó riportere és Ember Márk, színész csatlakozik a Reggeli gárdájához. Az új műsorvezetők feltűnésére május 6-tól számíthatnak a nézők. Szondi Vanda éppen 10 éve...

Don't Miss

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...