- Hirdetés -

Egyre nagyobb veszélyt jelent a mesterséges intelligencia

|

- Hirdetés -

A G DATA CyberDefense szerint a mesterséges intelligencia (MI) egyre nagyobb veszélyt jelent az IT-biztonságra. 2024-ben növekedni fog az adathalászlevelek minősége és hatékonysága, és számíthatunk hamis fényképek, videók, álláspályázatok vagy akár „tudományos” dolgozatok nagyszámú megjelenésére

A jövőben szinte lehetetlen lesz megkülönböztetni az adathalász-e-maileket vagy a hamis képeket az eredetiektől. A hamisítványok számának gyors növekedése pedig azt jelenti, hogy nemcsak több időre, de több tudásra és szakértelemre is szükség van egy ilyen manipuláció feltárásához. Mindennek oka, hogy a kiberbűnözők egyre inkább kiaknázzák a mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségeket, és tömegesen generálják az új támadásokat.

„Új módszerekre lesz szükségünk ahhoz, hogy a jövőben bizonyíthassuk egy dokumentum vagy fénykép hitelességét – azt, hogy ember, és nem egy MI áll mögötte” – mondja Andreas Lüning, a G DATA CyberDefense társalapítója és vezérigazgatója.

Annak ellenére, hogy a tisztán mesterséges intelligencia által indított támadások még nincsenek jelen, a bűnözők már több területen használják a technológiát tevékenységük támogatására. Ilyen például, amikor kifejezetten egyetlen személyt céloznak meg a támadással – akár egy sokkoló hívással. Az ilyen hívások során a bűnöző orvosnak, ügyvédnek vagy egy segélyszolgálat munkatársának adja ki magát, és arról értesíti a hívott felet, hogy egy családtagja bajba került, aminek gyors elhárításához további adatokra és pénzre van szükség. Az MI technológia segítheti a bűnözőket például abban, hogy orvosi szempontból hitelesebbé tegyék az átveréseket.

Újracsomagolt kártevők, növekvő károk

A kártékony kódok szerzői új módszereket keresnek arra is, hogy megvédjék rosszindulatú programjaikat az elemzéstől. Ez lehet például egy kevéssé használt és viszonylag ismeretlen tömörítési eljárás, vagy akár olyan technológiák, amelyek a felszín alatt másként viselkednek, mint ahogyan azt az védelmi szoftver jelezi.

A másik tendencia 2024-ben az lesz, hogy a károk összértéke emelkedik, mert a kiberbűnözői csoportok egyre professzionálisabban működnek, és megosztják maguk között a munkát. A kettős zsarolótámadások esetén az egyik csoport váltságdíjat követel azért, hogy ne tegye publikussá az ellopott adatokat, a másik pénzt kér a titkosított információk visszafejtéséért.

Növekvő szabályozási nyomás, hiányzó szakértelem

Az új NIS2 (Network and Information Security) irányelvvel az EU javítani szeretné a vállalatok IT-biztonsági szintjét. Sok minden még tisztázatlan vagy bizonytalan a nemzeti jogalkotási folyamatok miatt, ennek ellenére a cégeknek már most el kell kezdeniük a felkészülést.

Mivel kevés cégnek van lehetősége arra, hogy az egyes részterületekhez saját szakértelmet építsen fel vagy béreljen, ezért sokan keresik a speciális szolgáltatók támogatását. Így az informatikai biztonsággal kapcsolatos szakértelem 2024-ben még fontosabbá és keresettebbé válik.

„Előtérbe kerülnek az olyan szolgáltatások, mint a menedzselt végpontvédelem és válasz (Managed Endpoint Detection and Response)” – mondja Tim Berghoff, a G DATA CyberDefense biztonsági evangélistája. „A szakértők éjjel-nappal figyelik a megbízó hálózatát, és már korai szakaszban kivédhetik a támadásokat. Ez egyúttal azt is biztosítja, hogy a NIS2-höz hasonló szabályozási követelmények teljesüljenek, és választ ad a szakképzett IT-biztonsági munkaerő hiányára is.”

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Budapesten szelfizhetünk Dwayne Johnsonnal

Dwayne Johnsonnal ünnepli első szülinapját a Madame Tussauds Budapest. A hollywoodi világsztár mától a Palazzo Dorottya falai között várja a látogatókat. A Szikla maga is részt vett az impozáns figura kialakításában, amely néhány hónapig...

A nőknek kedvez a Tesco

A közelgő Menstruációs higiénia napja alkalmából a Tesco 2024. június 27-től minden sajátmárkás női intim higiéniai terméke árából elengedi az ÁFA-t, így segítve a nőket havi több ezer forint értékű, rendszeres extra költségeik visszaszorításában....

Budapesten nyit újabb márkakereskedést az AutoWallis

Tovább folytatja a gépjármű-kiskereskedelemben terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal közösen nyitnak Budapesten Renault és Dacia márkakereskedést. A lépés jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja, hogy az organikus...

Új Mercedes-Benz modellel erősít a Matchbox

A Mattel leleplezte a Mercedes-Benz G 580 EQ technológiás öntött kisautóját, ami az ikonikus Mercedes-Benz G-osztályt és a nemrégiben bemutatott, új elektromos modellváltozatot ünnepli. A prémium kategóriás kisautó újrahasznosított fémből és legalább 81 százalékban...

Ezt keresik a vásárlók a webshopokban

Az Árukereső.hu adatai egyértelműen rávilágítanak arra, hogy mind Magyarországon, mind a régióban – az időjárás ingadozása ellenére – már dübörög a fogyasztók tudatában a nyár. A top termékek: vitaminok, fehérjeporok, sporteszközök és a fagylalt!Az...

Ezekkel a különlegességekkel készülnek a MOZ.GO szervezői

Több különlegességet is tartogat az idén MOZ.GO néven érkező Magyar Mozgókép Fesztivál. Látható lesz többek között a sokáig betiltott Rabmadár, vetítik az idén 20 éves Kontrollt, jön az Oscar-jelölt Macskajáték felújított képpel és hanggal,...

Országos terjeszkedésbe kezd a Mercar

Budapesten nyitott használtautó szalont a Mercar. Az új értékesítési ponton a partnerektől visszavett autók egy részének értékesítését végzik impozáns körülmények között. De úgy tűnik itt sincs megállás, ahogy az Aszfalt királyaiban sem volt. Országos...

Újabb fordulat a Marsra magyar! sztorijában

Megvette a Netflix a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! című sorozat első évadát, ami május 15-én került fel a streaming platformra, ahol már másnap bekerült a Top10 legnézettebb TV...

Rengeteg program várja a gyerekeket a Városligetben

A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat 2024. május 25-én és 26-án szervezi meg a Városligeti Gyermeknapot. Az idei rendezvény középpontjában az egészség, a sport, a kultúra, az internetbiztonság és a nemzetek bemutatása áll. Célunk továbbra is...

Tovább nőtt a Nádudvari bevétele

Közel az egynegyedével növelte nettó árbevételét 2023-ban a Nádudvari Élelmiszer Kft., miközben az eredmény a megelőző évi közel háromszorosára nőtt. A sikerhez nagyban hozzájárult, hogy az általános piaci visszaesés ellenére mindhárom üzletágban sikerült volumennövekedést...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újabb titkok derültek ki a divatgururól

Karl Lagerfeld kétségkívül a divattörténelem egyik legmeghatározóbb alakja, nem véletlen, hogy életéről könyvek jelentek meg, a Disney+-on pedig június 7-én indul az életéről szóló „Becoming Karl Lagerfeld” saját gyártású sorozat. Ennek apropóján összegyűjtöttünk néhány...

Budapesten szelfizhetünk Dwayne Johnsonnal

Dwayne Johnsonnal ünnepli első szülinapját a Madame Tussauds Budapest. A hollywoodi világsztár mától a Palazzo Dorottya falai között várja a látogatókat. A Szikla maga is részt vett az impozáns figura kialakításában, amely néhány hónapig...

A nőknek kedvez a Tesco

A közelgő Menstruációs higiénia napja alkalmából a Tesco 2024. június 27-től minden sajátmárkás női intim higiéniai terméke árából elengedi az ÁFA-t, így segítve a nőket havi több ezer forint értékű, rendszeres extra költségeik visszaszorításában....

Budapesten nyit újabb márkakereskedést az AutoWallis

Tovább folytatja a gépjármű-kiskereskedelemben terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután portugál partnerével, a Salvador Caetano Csoporttal közösen nyitnak Budapesten Renault és Dacia márkakereskedést. A lépés jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja, hogy az organikus...

Új Mercedes-Benz modellel erősít a Matchbox

A Mattel leleplezte a Mercedes-Benz G 580 EQ technológiás öntött kisautóját, ami az ikonikus Mercedes-Benz G-osztályt és a nemrégiben bemutatott, új elektromos modellváltozatot ünnepli. A prémium kategóriás kisautó újrahasznosított fémből és legalább 81 százalékban...

Don't Miss

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...