A karantén idején visszaesett a cégek által meghirdetett nyereményjátékok száma. Jelenleg viszont már nincs kevesebb játék meghirdetve, mint tavaly ilyenkor. Azonban idén is folytatódik az elmúlt évek trendje, azaz egyre inkább elaprózódnak a nyeremények.
Klasszikus értékesítésösztönző megoldásnak számítanak a nyereményjátékok a kereskedelmi és a szolgáltatószektorban egyaránt. Főleg az FMCG vállalatok hirdetnek gyakran nyereményjátékokat.
Azonban érzésre mintha régebben gyakrabban lettek volna olyan játékok, amelyek igazán nagy értékű nyereménnyel kecsegtettek. „Több éves tendencia, hogy eltűntek, felaprózódtak a nagy nyereményjátékok. A játékokat áruházlánconként szervezik külön-külön, rövid pár hetes időintervallumban. A nyeremények is kisebbek, maximum pár százezer forintosak, még a fődíjak is” – erősíti meg a sejtésünket Galambos Dániel, a Webnyeremeny.hu aktuális nyereményjátékokat gyűjtő portál üzemeltetője.
Példaként megemlíti, hogy tavaly még volt olyan nyereményjáték, amiben lakást lehetett nyerni. Régen a CBA, Coop, Reál láncoknál havonta sorsoltak ki autót. Manapság viszont időnként már egy okostelefon is fődíjnak számít.
„Rengeteg olyan apró nyeremény van, amit korábbi években a hoszteszek osztogattak, például tányéralátét, thermo pohár, unikornisos, vagy sellős pohár, törölköző és így tovább. Többe kerül a kiküldésük, mint maga a nyeremény” – teszi hozzá Galambos Dániel.
Visszafogottság a karantén idején
A koronavírus-járvány rányomta a bélyegét a nyereményjátékokra is. Ezeknél ugyanis általában gyűjteni kell az áruházi blokkot, és nem lett volna etikus arra ösztönözni a vásárlókat, hogy a játék miatt menjenek többször az áruházakba. „Voltak a járvány miatt elmaradt, vagy menet közben lefújt, vagy eltolt játékok” – említi Galambos Dániel. Előbbire a Tisza-Coop, utóbbira a dr Gerard édességmárka a példa.
A karantén vége óta elkezdtek újraindulni a játékok, és most már nincs is kevesebb belőlük, mint a korábbi évek hasonló időszakában. Ugyanakkor még mindig kevés az igazán motiváló, nagy értékű ajándékkal kecsegtető játék. Illetve a kialakult helyzet miatt nyilván eltűntek az egzotikus külföldi nyaralások, inkább bevásárlókártyákat ajánlanak fel a cégek.
Galambos Dániel az idei év trendjei között még megemlíti, hogy kevesebb az ásványvizekhez kapcsolódó nyereményjáték. Ezen a téren inkább csak a Vöslauer aktív, és – bár most lenne a szezonja, de – sörös nyereményjátékokat is alig-alig lehet látni.